|
The Last Clan - RTS game in Unity
Tichý, Šimon ; Pacovský, Jan (vedoucí práce) ; Ježek, Pavel (oponent)
Tato práce zkoumá vývoj real-time strategické hry (RTS) využívající Unity Data-Oriented Technology Stack (DOTS) a programovací jazyk C#. RTS hry nabízí možnost bojovat v reálném čase, což vyžaduje, aby hráči ovládali více jed- notek s odlišnými vlastnostmi. Tradiční objektově orientovaný design často vede k redundantním datům v paměti, ale DOTS představuje nový datově orientovaný styl architektury, který vylepšuje herní design. Cílem je vybudovat herní prostředí kde hráč může ovládat jednotky svého klanu, které jsou schopné stavět, těžit a bojovat proti počítačem řízeným nepřátelům. Práce zdůrazňuje výhody ECS DOTS, jako je efektivní využití paměti a pod- pora vícevláknového běhu. Prostřednicvím této studie demonstrujeme potenciál datově orientované technologie, nového přístupu navrhování RTS her, který řeší zajímavé výzvy, s nimiž se během vývoje setkáváme. 1
|
|
Navigace jednotek v počítačových hrách za pomocí toků v sítích
Pacovský, Jan ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá navigací jednotek v real-time strategických hrách a zaměřuje se především na problematiku navigace větší skupiny jednotek herním světem, v němž existují zúžená místa. V nich často dochází k výraznému zdržení, kterému by se dalo předejít, pokud by se skupina rozdělila a využila též alternativních cest. V této práci je navrženo řešení tohoto problému pomocí toků v sítích. Převedením herní mapy na síť a její následnou analýzou nalezneme alternativní cesty k přetíženému zúžení, které plánovači cest umožní naplánovat jednotkám ve skupině různé trasy. Předkládaná metoda byla testována v simulá- toru, který byl za tímto účelem zvlášť navržen, a porovnávána s jinými způsoby navigace běžně užívanými v počítačových hrách. Závěrečné vyhodnocení ukazuje, že navigace jednotek pomocí toků v sítích dokáže tento problém úspěšně vyřešit. 1
|
|
Action 2D platformer game with complex equipment system
Bakoš, Martin ; Kliber, Filip (vedoucí práce) ; Pacovský, Jan (oponent)
Cieľom práce je naimplementovať RPG (Role-Playing-Game) hru s komplexným sys- témom predmetov vo vývojovom prostredí Unity. Hra je zasadená do 2D pološinového sveta so stredovekou tematikou. V hre hráč ovláda postavu rytiera, ktorý vie behať ská- kať a plaziť sa. Okrem toho hráč bojuje proti nepriateľom v súboji na blízko, zbiera rôzne suroviny, hľadá recepty pre výrobu predmetov a časti brnenia či zbraní. Z nájde- ných predmetov je následne možné u kováča vyrobiť vybavenie zlepšujúce vlastnosti jeho postavy. Vybavenie sa používaním opotrebováva a je potrebné ho pravidelne opravovať. V opačnom prípade sa po čase vybavenie nenávratne zničí. Pomocou Unity a návrhu hry chceme umožniť jednoduché pridávanie nových predmetov, surovín či rozširovanie vlastností postavy. 1
|
|
System providing mediawiki server content for offline browsing on mobile devices
Potočeková, Natália ; Pacovský, Jan (vedoucí práce) ; Kliber, Filip (oponent)
Pre spestrenie hodín a zvýšenie záujmu študentov o preberanú problematiku sa často využívajú rôzne pracovné listy a študijné materiály. Cieľom tejto práce je vytvoriť mul- tiplatformnú mobilnú aplikáciu, ktorá by uľahčovala vzdelávací proces. Aplikácia je za- meraná na MediaWiki server, ktorý poskytuje študijné materiály vo viacerých jazykoch. Účelom aplikácie je umožniť zobrazovanie materiálov servera aj v ofline móde, či už počas vyučovania alebo samoštúdia. S využitím technológie Bluetooth, e-mailu a ďalších apli- kácií je možné zdieľať materiály aj s tými, ktorí si z rôznych dôvodov nemôžu aplikáciu nainštalovať. Aplikácia uchováva najnovšie verzie materiálov, čo si vyžaduje synchronizáciu so ser- verom. Aby sme nezaťažovali server a nezvyšovali náklady na prevádzku, zvolili sme komunikáciu prostredníctvom mediátora. Tento mediátor je zodpovedný za uchovávanie najaktuálnejších verzií materiálov MediaWiki servera a ich poskytovanie klientským apli- káciám. Aplikácia umožňuje užívateľovi zvoliť si jazyk aplikácie, nastaviť si preferované jazyky materiálov, ich formát, ako aj frekvenciu ich aktualizovania. Aplikácia je dostupná pre platformy Android a iOS. 1
|
|
Medieval Adventures:Beyond Unknown - 2D Adventure Game with 3D Graphics
Špakovský, Rastislav ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Pacovský, Jan (oponent)
Množstvo hráčov je fanúšikom dobrodružných príbehových hier. V práci takúto hru nielen tvoríme, ale ide nám aj o rozšírenie editora, ktoré by uľahčilo prácu na dizajne a rozširovaní hry. Pracujeme v hernom engine Unity. Samotným výsledkom našej práce je 2D dobrodružná príbehová hra s 3D grafikou, štruktúrovaná do levelov. V hre hráč ovláda hlavného hrdinu a počas hry musí využívať rôzne predmety, zbrane a vybavenie na boj s nepriateľmi a interakciu s rôznymi postavami. Na konci každého levelu sa na- chádza špeciálny boss. Príbeh mu je podávaný formou questov, ktoré dostáva od rôznych postáv v leveloch a dialógov, ktoré s nimi vedie. Rozšírili sme editor Unity tak, aby sme zjednodušili vytváranie nových levelov a prácu na nich. Vytvorili sme nástroje na pridá- vanie nepriateľov, predmetov a ďalších postáv do hry a ich editáciu. Dizajnéri môžu na vytváranie a úpravu questov a dialógov v hre použiť grafové editory. 1
|
|
Interactive environment for flow-cytometry data analysis
Molnárová, Soňa ; Kratochvíl, Miroslav (vedoucí práce) ; Pacovský, Jan (oponent)
Pr·toková cytometrie je metoda pro měření chemických vlastností jed- notlivých buněk v roztoku, s aplikacemi v biologickém a klinickém výzkumu. Nedávny pokrok technologií pr·tokové cytometrie umožňuje mimořádně snadně vyrobit větší soubory dat, které popisují další zajímavé jevy, které vytváří nové výzvy pro zpracování dat a softwaru pro analýzu. Tato práce popisuje a implementuje prototyp softwaru, který zjednodušuje zpracování dat im- plementací interaktivního pipeline editoru pro analýzu, který je navržen tak, aby efektivně zpracovával obrovské soubory dat. Funkcionalita soft- waru je demonstrována implementací nejnovějšího algoritmu analýzy dat a porovnáním efektivity zdroj· s typickým nástrojem pro analýzu v pro- gramu R. Budoucí využití softwaru biology a lékaři je usnadněno poskytnutím jednoduchého rozhraní pro přidávání nových algoritm·, čímž se rozšiřuje funkčnost. 1
|
|
Navigace jednotek v počítačových hrách za pomocí toků v sítích
Pacovský, Jan ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Chrpa, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá navigací jednotek v real-time strategických hrách a zaměřuje se především na problematiku navigace větší skupiny jednotek herním světem, v němž existují zúžená místa. V nich často dochází k výraznému zdržení, kterému by se dalo předejít, pokud by se skupina rozdělila a využila též alternativních cest. V této práci je navrženo řešení tohoto problému pomocí toků v sítích. Převedením herní mapy na síť a její následnou analýzou nalezneme alternativní cesty k přetíženému zúžení, které plánovači cest umožní naplánovat jednotkám ve skupině různé trasy. Předkládaná metoda byla testována v simulá- toru, který byl za tímto účelem zvlášť navržen, a porovnávána s jinými způsoby navigace běžně užívanými v počítačových hrách. Závěrečné vyhodnocení ukazuje, že navigace jednotek pomocí toků v sítích dokáže tento problém úspěšně vyřešit. 1
|
|
Rozšíření zim-wiki umožňující plynulé přecházení mezi strukturou stránek a nadpisů
Pacovský, Jan ; Lessner, Daniel (vedoucí práce) ; Pešková, Klára (oponent)
Multiplatformní textový editor Zim umožňuje uchovat a třídit poznámky, propojovat a organizovat texty a spravovat kolekce textových souborů. Cílem práce bylo vytvoření zásuvného modulu (rozšíření), který dokáže komfortně rozdělovat a spojovat stránky v~Zimu, aniž by uživatel ztratil přehled o svých textech a jejich organizační struktuře. V průběhu řešení se ukázalo nutným zasáhnout i do kódu hlavního programu. Podařila se implementovat nová funkcionalita umožňující převod obsahu stránky na podstrom stránek. Úspěšně se vyřešilo zachování odkazů a nesoulad počtu úrovní nadpisů a stránek v podstromu. Výsledkem je efektivnější, přehlednější a systematičtější práce s~vlastními texty ve stromové struktuře stránek. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Vztah ceny ropy a ceny benzínu
Pačovský, Jan
Práce se zabývá identifikací vzájemného vztahu mezi cenou ropy a cenou benzínu jak na komoditních burzách, tak ve vybraných zemích. K výpočtu tohoto vztahu byla využita metoda DCCA. Zkoumána byla týdenní data od srpna 2006 do března 2015. Výsledky výpočtů prokázaly vzájemnou korelaci mezi cenami obou komodit.
|
| |