Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  začátekpředchozí90 - 99další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediace v kontextu moderní Evropy
Cornerová Zdráhalová, Lenka ; Smolík, Petr (oponent) ; Tichý, Luboš (vedoucí práce)
95 r stále . Právo na Spravedlnosti však Konsensuální metody cké 225 K zejména osobní zkušeností s posledních letech transformovala v . V rámci z oblasti mediace, a to na území vyplývá, že od druhé poloviny 90- to jak co do jejího praktického využívání tak i co do regulace postavení této metody v rámci kolem roku - /52/ES, která se území Evropské unie. Tento 225 žádoucí. 96 /52/ES se vyvrcholení legislativy týkající se mediace v ostatních zemích Evropské unie v letech 2007 až 2009. K byla 26.11.2009 Legislativní radou v /52/ES, dá se Vzhledem k tomu, že již stáva otázek, doposud kladla, dá se všeobecnou popularizací mediace) dojde ke u zákona - viz kapitola 2), základní principy stávajícího návrhu se nijak nevymykají kontextu legislativního /52/ES. form právním systému, resp. o tom do jaké míry mohou tyto metody (zde mediace) suplovat iace sprav posledních 20-
Ochranná známka Společenství ve světle judikatury Evropského soudního dvora
Schenková, Kateřina ; Tichý, Luboš (vedoucí práce) ; Zemánek, Jiří (oponent)
73 8. Závěr Tato diplomová práce se zabývá ochrannou známkou Společenství z pohledu judikatury Soudu prvního stupně a Soudního dvora. Věnuje se jak otázkám společným s úpravou národních ochranných známek, jejichž podmínky, kritéria existence a známkoprávní charakter jsou v evropské právní úpravě harmonizovány, tak otázkám upraveným čistě na úrovni evropského práva nařízením, kterým se vytváří ochranná známka Společenství. Ochranná známka Společenství představuje nadnárodní známkoprávní systém, na základě kterého může být zapsána, zrušena, prohlášena za neplatnou nebo zakázáno její užívání pouze pro celé území Společenství. Tato zásada však neznamená, že se k ochranné známce Společenství přistupuje pouze z celoevropského hlediska. Existence absolutních i relativních překážek zápisu v zásadě postačí pouze v části Společenství, která sice není totožná s územím členského státu, ale zpravidla by existence překážky na území členského státu měla být dostatečné pro odepření ochrany. Rovněž paralelní importy, vyčerpání práv a strpění užívání mladší známky se posuzují podle stejných kategorií jako národní známky a pro právní důsledky je bez významu, zda se jedná o národní či evropskou známku. Jiné specifické podmínky však musí být interpretovány jednotně pro celé její území. Jedná se na příklad o hodnocení její...
Úprava otázek vízových v právu Schengenského acquis a přechodný pobyt a pohyb státních příslušníků třetích zemí v rámci Schengenského prostoru
Medek, Jan ; Tichý, Luboš (vedoucí práce) ; Scheu, Harald Christian (oponent)
v některých členských státech tento institut není vůbec zaveden. V otázce víz krátkodobých pak lze naopak očekávat ještě větší harmonizaci, zejména s ohledem na stanovení podmínek vízového řízení, když například za stávající právní úpravy není komunitárním, ani českým vnitrostátním právem upraven postup v tomto řízení a toto řízení je nutné považovat za sui generis s ohledem na požadavky, které mají být při tomto řízení dodrženy a jež jsou právem stanoveny. Tuto oblast lze považovat za největší nevýhodu současné úpravy vízových otázek a řízení. VII. Závěr Cílem této práce bylo popsat úpravu vízových otázek, jakožto opatření kompenzačních, jakožto jedné z podmínek legálního vstupu a pobytu na území členských států, popsat typy krátkodobých víz, která mohou být vydána jako jednotné schengenské vízum, uvést úpravu vízového řízení a dále instituty na poli vnitrostátního i komunitárního práva, které se uplatňují pobývá-li občan třetího státu na území členských států neoprávněně a dále zmínit nástin úpravy v těchto otázkách. Vzhledem k tomu, že na poli komunitárního práva jsou otázky krátkodobých víz a řízení o nich upraveny nařízeními, jež jsou přímo aplikovatelná v členských zemích, nelze posuzovat slučitelnost vnitrostátního práva s těmito nařízeními. Lze však upozornit na oblasti, ve kterých chybí jak přesná...
Elektronické zadávání veřejných zakázek v členských státech EU
Nop, Michal ; Tichý, Luboš (vedoucí práce) ; Král, Richard (oponent)
E-procurement in the Member States of the European Union This paper aims to systemise data of e-procurement with regard to the legal rules in the Member States of the Eumpean Union, eSpecially in the Czech Republic. The objective of this thesis is to provide a comparison of the situation in public procurement across and within the Member States. In the EU, there were adopted new Procurement Directives, 2004/ l 7/EC and 2004/18/EC, in April 2004. Member States were required to implement the new legal framework by 31 January 2006, but slippages were not excluded. Early adoption of the new e-procurement provisions is essential to avoid barriers to and distortion of competition. The Directives provide a coherent framework for conducting procurement electronically in an Open, transparent and non-discriminatory way, establish rules for tendering electronically and fix the conditions for modern purchasing techniques based on electronic means of communication. The implementation of Directives' provisions on a dynamic purchasing system and e-auctions is optional. However, most of the Member States have introduced these procurement procedures. If not all Member States implemented electronic procedures, the differences between them could cause problems. Such a situation is not favourable for the deveIOpment of the...
Právní úprava reklamy a její harmonizace s právem EU
Ondřejová, Eva ; Munková, Jindřiška (vedoucí práce) ; Tichý, Luboš (oponent)
Téma regulace reklamy lze jen stěží označit za oblast, kterou by se odborná literatura nezabývala. Právě naopak. Už sama o sobě reklama vzbuzuje v lidech zájem a stala se atraktivním tématem pro mnoho vědních oborů, které tento fenomén nezkoumají odděleně, jako samostatný jev, nýbrž jej zasazují do širšího kontextu. Takto jsem pojala i tuto práci. Reklamu, v této práci především rozpracovanou klamavou reklamu, lze považovat za průnik oblasti nekalé soutěže, reklamy a ochrany spotřebitele. Cílem této práce je vytvořit stručný a ucelený náhled na úpravu reklamy napříč právním řádem a na harmonizaci této oblasti s právem komunitárním. Reklama jako projev nekalé soutěže je po dlouhé době předmětem národní úpravy, nicméně při budoucím společném trhu je třeba k odstranění různých forem překážek jisté harmonizace předpisů v této oblasti, protože reklama je přeshraniční záležitost způsobem svého šíření a omezující právní předpisy v jednotlivých státech by mohly bránit volnému pohybu zboží. Vzhledem k tomu, že jde o problematiku dvojího druhu, nebyla volena úprava přímo platným právním předpisem, nýbrž úprava směrnicová, která zajišťuje harmonizaci, která na druhé straně ovšem reklamu, která se týká určitých škodlivých látek a je předmětem zákazu, směřuje do oblasti práva veřejného, které lze tímto způsobem nejlépe...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   začátekpředchozí90 - 99další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.