Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí89 - 98  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cesty k rehabilitaci praxe výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání
Menčíková, Milena ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Název: Cesta k rehabilitaci praxe výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání Autor: Milena Menčíková Katedra: Výtvarné výchovy Vedoucí práce: Mgr. Helena Kafková Abstrakt: Tato práce se snaží o popis praxe výtvarné výchovy ve vybrané mateřské škole. Předkládá hypotézy o genezi a upevňování praxe participantky pomocí postupů případové studie. Zabývá se pronikáním - z pohledu participantky - nové koncepce výtvarné výchovy do její praxe. Jde o pokus ovlivnit praxi participantky a nabídnout jí relativně širší koncepci výtvarné výchovy. Text je rozdělen na dvě části. První část se zaměřuje na teoretická a výzkumná zjištění, jsou zde obsažena východiska celé práce a současná i starší koncepce výtvarné výchovy pro MŠ a navazující vzdělávací stupeň a zakotvení výtvarné výchovy jako jedné ze vzdělávacích oblastí předškolního vzdělávání v RVP PV. Druhá část práce používá hybridní metody akčního výzkumu a případové studie. V Závěru nabízí hypotézy o genezi a upevňování praxe výtvarné výchovy vybrané participantky. Klíčová slova: stereotyp, geneze praxe, upevnění praxe, akční výzkum, participace, výtvarná výchova v předškolním vzdělávání
Šperk a jeho místo ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy
Svobodová, Michala ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Svobodová, M.: Šperk a jeho místo ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy/ DP / Praha 2011 / UK, Pedf, Kat VV s. 103 Teoretická část diplomové práce obsahuje stručnou historii vývoje šperku od počátku lidstva až k dnešním dnům. Je zaměřena především na novodobou historii a takzvaný autorský šperk. Snaží se sledovat vznik a rozvoj trendu výroby šperku z netradičních materiálů. V současné tvorbě prezentuje vybrané designéry šperku České alternativní scény a ukázky jejich prací. V didaktické části jsou představeny dvě výtvarné řady, jež byly částečně realizovány se žáky prvního stupně základní školy. Výtvarná část diplomové práce pak prezentuje autorovu vlastní tvorbu. Práce je doplněna četnou obrazovou dokumentací.
Rozhovory žáků v procesu tvorby ve výtvarné výchově
Nováková, Denisa ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE ROZHOVORY ŽÁKŮ V PROCESU TVORBY VE VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ Pupil's conversations during creative processes in art education DENISA NOVÁKOVÁ Bakalářská práce má charakter kvalitativní průzkumné sondy a zabývá se tématem komunikace v rámci vyučování výtvarné výchovy, se zaměřením na rozhovory mezi žáky. Cílem průzkumné sondy je zmapování obsahů a forem rozhovorů žáků z druhého stupně základní školy a využití těchto obsahů a forem, jako učiva ve výtvarné výchově. Prostředkem zkoumání je pozorování a neformální rozhovor. Práce ukazuje, že rozhovor mezi žáky ve VV může být pojímán jako téma se specifickými vzdělávacími možnostmi. Je to téma, které v sobě přirozeně propojuje rovinu obecně kulturní s osobní rovinou žáka. Ve výtvarné části práce se autorka zabývá různými možnostmi výtvarného vyjádření pojmu rozhovor (fotografie, komix, flipbook).
On & Off …portrét doby a člověk dneška
Pešlová, Radmila ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Pešlová, R.: OFF & ON ...PORTRÉT DOBY A ČLOVĚK DNEŠKA /Bakalářská práce/ Praha 2012, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 57 s. Cílem mé bakalářské práce je zmapovat historicko-kulturní vývoj 20. - 21. století a postihnout vliv doby na zobrazení člověka ve fotografii. Fotografie je v některých vývojových etapách součástí výtvarného umění, a proto reflektuji i toto propojení. Obsahem výtvarné části je audiovizuální a fotografický projekt. V didaktické části jsem představila čtyři didaktické návrhy pro hodiny Výtvarné výchovy, které se věnují kulturně-sociálním aspektům tak, aby si žáci uvědomili různorodé možnosti výtvarného ztvárnění a vnímali je i jako zábavnou hru, ve které si mohou lépe uvědomit sami sebe, své okolí a svou rodinu. KLÍČOVÁ SLOVA vývoj, fotografie, výtvarné umění, člověk, společnost, identita, identifikace
Specifika práce s uměleckým dílem 20.století při galerijní animaci
Krechler Barešová, Veronika ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Tato práce zkoumá odlišnost teoretických a didaktických aspektů práce s uměleckým dílem tzv. velkých slohů (od románského umění po slohy 19. století) a moderním a postmoderním artefaktem. Mapuje současné uvažování o umění a vizuální kulturu počátku 21. století, na jejímž pozadí vznikají edukativní programy pro galerijní prostor. V rámci této práce byly následně navrženy dva konfrontační edukativní programy. Na základě jejich srovnání byla v závěru formulována specifika práce s uměleckým dílem 20. století.
Vizuální manipulace nejen v umění - výtvarná výchova a současné médium
Culková, Lucie ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Bakalářská práce Vizuální manipulace nejen v umění - výtvarná výchova a současné médium Lucie Culková, duben 2012 Abstrakt Bakalářská práce je teoretickou studií tématu vizuální manipulace. Studie stručně popisuje vývoj klasické i digitální fotografie a soustřeďuje se na metody úprav obou typů snímků. Jednotlivé techniky manipulace s fotografickým obrazem jsou zde přiblíženy na konkrétních příkladech a v soudobém kontextu. Práce nahlíží na využití manipulovaných obrazů v různých médiích a v dílech osobností zahraničního i českého výtvarného umění. Poznatky z teoretické studie jsou východiskem pro pedagogickou část práce, která obsahuje několik námětů pro hodiny výtvarné výchovy na základní škole. Praktická část představuje soubor autorských fotomanipulací, v nichž se uplatňují techniky obrazové manipulace popisované v teoretické studii. Dále je uveden projekt, který se zabývá úpravou reklamních fotografií na obalech potravin. Cílem práce je přiblížení jednotlivých metod manipulace a způsobů jejich využití v různých oblastech lidské činnosti.
Mezi obrazy a skutečností. Výtvarná výchova na čtyřletém gymnáziu a RVP GV
Kitzbergerová, Leonora
Ve své práci se zaměřují především na postižení změn funkcí a cílů výtvarné výchovy, jak se projevují v každodenní praxi. Snažím se zachytit dynamiku procesu komunikace a poznávání v jednotlivých vyučovacích hodinách či v rámci tematických celků, které, ač nejsou explicitně definovány v žádném z dokumentu školního kurikula, jeví se jako podstatné pro výchovně vzdělávací obsah výtvarné výchovy. Zaměřuji se především na otázky týkající se vzájemného dorozumění a z něj vyplývající věrohodnosti týkající se předávaných hodnot a stanovisek. Jedná se především o dynamiku postupné orientace studentů v oblasti vnímání, uvědomování si a vytváření symbolických významů. Zaměřuji se na způsoby rozvíjení dovedností rozpoznávat kulturně, historicky, sociálně i individuálně podmíněné významové struktury, v jejichž rámci chápeme, reflektujeme a posuzujeme nejen díla výtvarného umění a produkty své vlastní tvůrčí činnosti, ale také svoje úsudky, výroky a postoje k nim vztažené. Má práce je tvořena třemi vzájemně propojenými a úzce souvisejícími obsahovými celky. První je věnován reflektivnímu dialogu jako základní metodě komunikace a vzdělávání a výchovy v hodinách. Druhým tématem je nacházení a reflexe vztahu mezi obrazy a skutečností v podobě a rozsahu, které umožnuje prostředí gymnázia. Ve třetí části se zaměřuji na práci...
Mezi obrazy a skutečností. Výtvarná výchova na čtyřletém gymnáziu a RVP GV
Kitzbergerová, Leonora ; Slavík, Petr (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent) ; Horáček, Radek (oponent)
Ve své práci se zaměřují především na postižení změn funkcí a cílů výtvarné výchovy, jak se projevují v každodenní praxi. Snažím se zachytit dynamiku procesu komunikace a poznávání v jednotlivých vyučovacích hodinách či v rámci tematických celků, které, ač nejsou explicitně definovány v žádném z dokumentů školního kurikula, jeví se jako podstatné pro výchovně vzdělávací obsah výtvarné výchovy. Zaměřuji se především na otázky týkající se vzájemného dorozumění a z něj vyplývající věrohodnosti týkající se předávaných hodnot a stanovisek. Jedná se především o dynamiku postupné orientace studentů v oblasti vnímání, uvědomování si a vytváření symbolických významů. Zaměřuji se na způsoby rozvíjení dovedností rozpoznávat kulturně, historicky, sociálně i individuálně podmíněné významové struktury, v jejichž rámci chápeme, reflektujeme a posuzujeme nejen díla výtvarného umění a produkty své vlastní tvůrčí činnosti, ale také svoje úsudky, výroky a postoje k nim vztažené. Má práce je tvořena třemi vzájemně propojenými a úzce souvisejícími obsahovými celky. První je věnován reflektivnímu dialogu jako základní metodě komunikace a vzdělávání a výchovy v hodinách. Druhým tématem je nacházení a reflexe vztahů mezi obrazy a skutečností v podobě a rozsahu, které umožňuje prostředí gymnázia. Ve třetí části se zaměřuji na práci...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí89 - 98  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.