Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí8 - 17další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání seniorů v oblasti nových médií
Tomczyk, Lukasz ; Mühlpachr, Pavel (oponent) ; Krystoň, Miroslav (oponent)
Tato práce obsahuje charakteristiku některých nejdůležitějších faktorů determinujících vzdělávání seniorů v oblasti nových médií. Učení se a vyučování cílové skupiny je zde znázorněno pomocí "neformálního systému vzdělávání", který tvoří tzv. univerzity třetího věku (U3V). Jednotlivé činnosti vzdělavatele a studentů, které souvisí s efektivním osvojováním obsluhy moderních technologií, jsou zde mimo jiné popsané v kontextu společenských změn, změny paradigmatu vzdělávání osob ve věku pozdní dospělosti, individuálních a skupinových charakteristik seniorů či institucionálních a teoretických řešení z oblasti andragogiky a geragogiky. Jedna z úvodních kapitol podrobně rozebírá fenomén celospolečenských změn, ovlivněných novými médii, a problematiku digitálního vyloučení seniorů. Hlavní část práce je jistým pokusem autora o praktickou odpověď na otázku, jakým způsobem je třeba vzdělávat starší osoby v oblasti nových médií v rámci struktur "neformálního vzdělávání". Je to návrh komplexního metodického konceptu, jenž vychází z teoretických poznatků v oboru andragogiky a z vlastní praxe autora, získané při práci v počítačových oddílech U3V. Tuto část doplňuje závěrečná kapitola, která se podrobně zabývá funkcí a rolí geragoga na U3V. Text věnuje zvláštní pozornost problematice kvality vzdělávání seniorů,...
Analýza koncepce vzdělávání zaměstnanců Vězeňské služby České republiky
Paukertová, Jana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Předložená disertační práce je věnována systému vzdělávání zaměstnanců ve Vězeňské službě České republiky a návrhu nového vzdělávacího programu Penitenciámí pedagogika pro speciální pedagogy a vychovatele Vězeňské služby České republiky. Disertační práce popisuje vzdělávání od povinného vstupního vzdělávání v Základní profesní přípravě nově nastupujících zaměstnanců až po specializační kurzy Programu celoživotního vzdělávání, které jsou určeny všem zaměstnancům Vězeňské služby České republiky podle jejich funkčního zařazení. V současné době se v pojetí výkonu vazby a výkonu trestu odnětí svobody v českém vězeňství uplatňují výrazně humanizační trendy. S vězněm je zacházeno nejen podle principů Evropských vězeňských pravidel, ale i pravidel profesní etiky, lidské slušnosti, individuálního přístupu s využíváním poznatků z oboru speciální pedagogiky, speciálně pedagogické diagnostiky, forenzní psychologie a dalších souvisejících vědních oborů. Aby pracovníci Vězeňské služby ČR mohli tento přístup zvládat a kvalifikovaně pracovat, musí být na výkon svého povolání v tak specifických podmínkách, jako je vězení, kvalitně připraveni. Proto byly zpracovány profily jednotlivých funkcí, které kvality potřebné pro výkon jejich práce formulují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Trénink kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním
Kovaříková, Julie ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Práce pojednává o tréninku kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním a nahlíží na tuto problematiku v kontextu andragogiky. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem trénink kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním probíhá a jaké může mít přínosy pro své účastníky. V první části práce jsou nastíněna teoretická východiska týkající se deficitu kognitivních funkcí a psychotických onemocnění. Dále je tato část práce věnována specifikům tréninku kognitivních funkcí, kterými jsou například odlišné přístupy k tréninku, jeho didaktické aspekty a efekt. V empirické části je zjišťováno, jaké má trénink kognitivních funkcí přínosy pro účastníky, a zda probíhá efektivně. Tato část popisuje kvalitativní šetření realizováné metodou analýzy dat získaných z rozhovorů s účastníky tréninku kognitivních funkcí pro osoby s psychotickým onemocněním, kteří absolvovali trénink v Green Doors z. ú., Terapeutickém centru Modré dveře nebo v Psychiatrickém centru Praha. Zhodnocení empirického šetření je zaměřeno na doporučení, která by mohla pomoci dosáhnout lepších výsledků tréninku kognitivních funkcí a která by do této problematiky mohla zapojit odborníky z oblasti vzdělávání dospělých. Klíčová slova: trénink, kognitivní funkce, deficit, psychotická onemocnění, speciální andragogika
Vzdělávání seniorů na příkladu projektu Třetí věk
Kramperová, Markéta ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu vzdělávání seniorů, které se, díky stále se zvyšujícímu počtu osob v seniorském věku, stalo jednou z cest, jak seniory udržet v aktivním životě. Úvod práce je věnován teoretickým východiskům vzdělávání seniorů, jsou zde vysvětleny pojmy stárnutí, stáří, senior a představeny základní involuční změny, se kterými se senior setkává. Hlavní část této práce je zaměřena na projekt Třetí věk, který realizuje Městská knihovna v Lounech. V daném regionu se do realizace projektu zapojilo již několik stovek osob, čímž se stal největším podobným projektem okresu. Projekt je příkladem dobré praxe úspěšného řešení otázky vzdělávání seniorů na regionální úrovni. Empirické šetření zakončuje hlavní pasáž práce. Je zaměřeno na zjištění motivace ke vzdělávání a jeho případných bariér, které vnímají účastníci projektu, a bylo realizováno dotazníkovým šetřením. Klíčová slova: vzdělávání seniorů, stárnutí, stáří, senioři, Třetí věk Louny
Trénink kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním
Kovaříková, Julie ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Práce pojednává o tréninku kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním a nahlíží na tuto problematiku v kontextu andragogiky. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem trénink kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním probíhá a jaké může mít přínosy pro své účastníky. V první části práce jsou nastíněna teoretická východiska týkající se deficitu kognitivních funkcí a psychotických onemocnění. Dále je tato část práce věnována specifikům tréninku kognitivních funkcí, kterými jsou například odlišné přístupy k tréninku, jeho didaktické aspekty a efekt. V empirické části je zjišťováno, jaké má trénink kognitivních funkcí přínosy pro účastníky, a zda probíhá efektivně. Tato část popisuje kvalitativní šetření realizováné metodou analýzy dat získaných z rozhovorů s účastníky tréninku kognitivních funkcí pro osoby s psychotickým onemocněním, kteří absolvovali trénink v Green Doors z. ú., Terapeutickém centru Modré dveře nebo v Psychiatrickém centru Praha. Zhodnocení empirického šetření je zaměřeno na doporučení, která by mohla pomoci dosáhnout lepších výsledků tréninku kognitivních funkcí a která by do této problematiky mohla zapojit odborníky z oblasti vzdělávání dospělých. Klíčová slova: trénink, kognitivní funkce, deficit, psychotická onemocnění, speciální andragogika
Participace seniorů na vzdělávacích aktivitách v kontextu demografického stárnutí populace
Macas, Karel ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje účasti seniorů na vzdělávacích aktivitách v kontextu demografického stárnutí populace. V první části je představena oblast zájmu - stáří a stárnutí, vzdělávání seniorů, demografické stárnutí, funkce a význam vzdělávání seniorů a vzdělávací instituce. Tato část vychází z české i zahraniční odborné literatury a dostupných dokumentů. V druhé části jsou prezentována data týkající se účasti seniorů na vzdělávacích aktivitách a empirické šetření. Dotazníkové šetření se týká účasti seniorů na vzdělávacích aktivitách. Zkoumány dále byly bariéry, motivace a soudy seniorů o nabídce aktivit. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj zájmového vzdělávání dospělých v českých zemích od roku 1945 do současnosti
Škvorová, Sára ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Práce pojednává o vývoji zájmového vzdělávání dospělých na území dnešní České republiky od konce druhé světové války do současnosti. Cílem práce je poskytnout pohled na vývoj funkcí, cílů a obsahu zájmového vzdělávání dospělých na základě studia dobových dokumentů. Téma je zasazeno do kontextu historických a politických událostí, detailně jsou analyzovány vybrané strategické a legislativní dokumenty, které oblast zájmového vzdělávání dospělých upravovaly a upravují. Popsány jsou charakteristické rysy zájmového vzdělávání dospělých a jeho institucionální zabezpečení v jednotlivých etapách vývoje. Klíčová slova: zájmové vzdělávání dospělých, státní osvětová péče, mimoškolské vzdělávání dospělých, celoživotní vzdělávání, celoživotní učení, Dekret presidenta republiky o státní péči osvětové, Zákon o osvětové činnosti, Soběslavský plán kulturně-osvětové činnosti, Národní program rozvoje vzdělávání v České republice, Strategie celoživotního učení
Kompetenční model divadelní herecké profese
Bartoš, Vojtěch ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Práce pojednává o kompetencích nezbytných pro výkon povolání divadelní herec/herečka a požadavcích a nárocích na pracovníky v tomto oboru. Cílem práce je vytvoření generického kompetenčního modelu divadelní herecké profese, vhodného pro využívání divadelními organizacemi činoherního zaměření v České republice. Práce přibližuje téma kompetencí a kompetenčního přístupu v personální praxi a věnuje se vybraným teoriím herectví. Na těchto teoretických základech jsou prostřednictvím metody panelu expertů identifikovány kompetence a sestaven generický kompetenční model herecké profese. Klíčová slova: kompetence, kompetenční model, řízení podle kompetencí, herec, herectví, herecká profese, panel expertů, K. S. Stanislavskij
Využití Hamblinova přístupu k evaluaci vzdělávacích aktivit
Kožušníková, Monika ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Hamblinovým modelem evaluace vzdělávacích aktivit, který tento autor v roce 1974 popsal v publikaci Evaluation and Control of Training. Model se skládá z pěti na sebe navazujících úrovní, které jsou v práci podrobně vysvětleny. Po charakterizování každé úrovně následuje výčet a popis metod, pomocí nichž lze aspekty evaluace na každé úrovni hodnotit. Hamblin svůj model evaluace vytvořil pro potřeby vzdělávání v organizaci. Cílem práce je ověřit, zda lze tento model využít i pro evaluaci otevřeného vzdělávací kurzu, případně jak je potřeba ho pro evaluaci otevřeného kurzu upravit. Klíčová slova Evaluace, hodnocení, Hamblinův přístup k evaluaci, evaluace reakcí, evaluace učení, evaluace pracovního chování, evaluace organizace, evaluace konečných hodnot, vzdělávání, kurz.
Vzdělávání jako nástroj zvyšování kvality života seniorů v kontextu sociální péče
Sýkorová, Marie ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
- 4 - ABSTRAKT Tato diplomová práce se věnuje zhodnocení současného stavu vzdělávání, péči o seniory a nastínění možností, jak prostřednictvím vzdělávání zkvalitnit péči a v konečném důsledku i spokojenost života seniorů. Práce je zpracována v podobě komparace z odborných pramenů zabývajících se problematikou vzdělávání, péčí o seniory a aktuální legislativou České republiky. Součástí práce je také empirická studie, která je realizována kvantitativním dotazníkovým šetřením ve vybraném domě s pečovatelskou službou. Toto šetření je zaměřeno na další vzdělávání seniorů a jeho aspektů na spokojenost se životem u této věkové populace. Klíčová slova: Stáří, stárnutí, senior, vzdělávání seniorů, sociální služby pro seniory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí8 - 17další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.