Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí77 - 86dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Validizace nástroje pro zjišťování učební motivace Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS) v českých podmínkách
Kováčová, Klára ; Stuchlíková, Iva (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Diplomová práce se zabývá vztahem mezi výkonovými cíli dosahování úspěchu a výchovným stylem rodičů. V teoretické části jsou popsány dosavadní poznatky z oblasti vývoje výkonových cílů jedince do období adolescence z hlediska sociálně kognitivní teorie a role, jakou v tomto procesu hrají rodiče. Výzkumná část práce ověřuje funkčnost původně amerického dotazníku PALS v české populaci a vztah výkonových cílu žáků 7., 8. a 9. ročníků převážně pražských základních škol se způsoby výchovy v rodině. Výsledky ukazují nutnost úpravy dotazníku PALS pro rozlišení orientace demonstrace kompetence a vyhnutí se demonstrace nekompetence u cíle zaměřeného na porovnání s ostatními. Statisticky významná souvislost výkonových cílů s výchovnými styly v rodině nebyla nalezena. KLÍČOVÁ SLOVA výkonová motivace, teorie cíle, kompetence, rodičovský styl, dotazník PALS
Diagnostika časové perspektivy u středoškolské mládeže
High, Radka ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent) ; Holeček, Václav (oponent)
Dizertační práce se zabývá vztahem k budoucnosti u středoškolských studentů a diagnostickými možnostmi tohoto fenoménu. V teoretické části popisujeme filosofické a především psychologické pojetí času. Zaměřujeme se na hlavní teoretické koncepty časové perspektivy a jejich představitele, přičemž detailněji rozebíráme kognitivně-motivační koncepce a jejich vztah s výkonovou motivací. Praktická část sleduje tři výzkumné cíle, kterými jsou 1. operacionalizace časové perspektivy, 2. deskripce vztahu žáků a studentů k budoucnosti prostřednictvím zkoumaných metod a 3. prověření vztahu časové perspektivy a výkonové motivace. V rámci prvního cíle jsme provedly analýzu kódovacího systému Metody motivační indukce a za pomocí námi provedených změn jsme usnadnily používání této metody. Ve druhém výzkumném cíli jsme použili baterii testů využívající kvantitativní i kvantitativně-kvalitativní metodologii - Metodu motivační indukce (Nuttin), Dotazník perspektivní orientace (Pavelková), Zimbardův inventář časové perspektivy (Zimbardo), Dotazník výkonové motivace (Hrabal, Pavelková) a Dotazník motivačních zdrojů učební činnosti (Pavelková, Hrabal). Na konci praktické části představujeme kazuistiky studentů a žáků, díky kterým můžeme ukázat pozitiva a negativa námi použitých diagnostických metod. Klíčová slova:...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí77 - 86dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.