Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí72 - 81dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Souběžný rozvoj výtvarné a jazykové představivosti
Hrkalová, Martina ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce má podobu kvalitativní akční průzkumné sondy a zkoumá konkrétní aspekty práce vybraných žáků s SPU při interdisciplinárním propojení výtvarné a jazykové výchovy, a to při důrazu na plnění dílčích cílů rovnoměrně v obou oblastech. Výsledky bádání, které probíhalo formou pozorování a polostandardizovaných rozhovorů se žáky a učiteli, jsou analyzovány a krystalizují v konkrétní návrhy pro zefektivnění dílčích aspektů této metody pro ještě větší efektivitu dílčích kroků při osvojování nových znalostí u žáků s SPU. V teoretické části představuji edukační metody synergického rozvíjení výtvarné a jazykové představivosti. Je to především metoda CLIL (Content and Language Integrated Learning), která reprezentuje inovativní tendence integrace Angličtiny a dalšího nejazykového předmětu (v tomto případě VV), a multisenzoriální přístup. Dále specifikuji stěžejní principy edukačního procesu při interdisciplinárním propojení výtvarné výchovy a anglického jazyka u žáků s SPU, jako je Gardnerova teorie mnohočetné inteligence, respektování individuálních učebních stylů žáků se zaměřením na multimodální vyučování a principy Hejného metody aplikovatelné na model integrovaného vyučování VV a AJ. Dále charakterizuji specifika konkrétních SPU a zásady při práci se žáky s těmito poruchami. V závěru...
Příroda jako inspirace výtvarných explorací v mateřské škole
Malinovská, Zdeňka ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Malinovská, Z.: Příroda jako inspirace výtvarných explorací v mateřské škole. [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 113 s. Diplomová práce má charakter akční průzkumné sondy. Jejím cílem je přispět ke zkvalitnění pedagogické praxe učitelek mateřských škol v oblasti předškolního vzdělávání. Výzkumné šetření má přinést aktuální informace o realizačních a dlouhodobých stereotypech, o realizovaných výtvarných činnostech, pro které je hlavním inspiračním východiskem příroda. Očekávaným výstupem budou návrhy výtvarných programů pro děti předškolního věku, které budou vycházet z nálezů výzkumného šetření. Podněty ke zpracování návrhů jsem hledala v historii a současnosti výtvarného umění. Průřez dějinami výtvarného umění jsem pojala jako most mezi teorií a praxí s příklady inspirací pro učitelky mateřských škol z každého období. Těžiště diplomové práce bude v realizaci a zpracování návrhů výtvarných programů, jejich experimentálního ověření a následné didaktické reflexe. Klíčová slova: předškolní vzdělávání, výtvarné a estetické vnímání, výzkumné nálezy, výtvarný program, vzdělávací nabídka, přírodní formy, pedagogický experiment, didaktická reflexe
Učitelovo pojetí výuky
Drábová, Simona ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
v češtině: Bakalářská práce má charakter kvalitativní akční průzkumné sondy. Cílem této práce je popsat specifickou podobu výuky výtvarné výchovy v domě dětí a mládeže a v základní škole. Srovnat tyto podoby výuky a popsat možnosti lektora výtvarné výchovy při vedení výtvarných kroužků a učitele výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy. Dále se práce zabývá různými aspekty učitelova pojetí výuky a tím, jak pojetí výuky ovlivňuje vyučování výtvarné výchovy v základní škole a v domě dětí a mládeže. Klíčová slova v češtině: Výtvarná výchova, výuka, pojetí výuky,výtvarné techniky, učitel, lektor, individuální přístup.
Tvořivě výrazové aktivity ve výuce na 1.st. ZŠ (se zaměřením na výtvarnou výchovu jako integrující disciplínu)
Picmausová, Daniela ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Karlova Univerzita Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy ved. práce: PaedDr. Hazuková Helena Vypracovala: Picmausová Daniela, 5 KS Abstrakt v Čj: Práce by měla přispět k rozvoji pedagogických kompetencí učitelů na 1. st. ZŠ. Konkrétně by mohla být vodítkem při plánování výuky výtvarné výchovy formou integrovaných výukových celků, neboť obsahuje praxí ověřené postupy a aktivity potřebné k rozvoji tvořivosti a výrazovosti. Tato práce využívá potenciálu dalších výukových předmětů, které rozvíjejí kreativitu a expresivitu - dramatické výchovy, hudební a literární výchovy. Autorka práce by chtěla prostřednictvím své diplomové práce pomoci jak začínajícím pedagogům, tak i pedagogům s delší výukovou praxí, kteří by rádi pozměnili svůj dosavadní způsob výuky předmětu Výtvarná výchova.
Moderní a současné české umění v systémuprimárního vzdělávání
Kalousová, Ivana ; Bláha, Jaroslav (oponent) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Ústředním tématem práce je moderní a současné české umění, jeho projevy a možnosti využití ve výuce výtvarné výchovy na prvním stupni ZŠ. Potenciálu současného umění je využito jako hnacího motoru pro rozvoj klíčových kompetencí, průřezových témat i různých oblastí gramotností, které jsou v práci vedle vzdělávacích dokumentů také řešeny. Umělecko historická část práce je rozdělená do několika kapitol, z nichž konkrétní umělce i díla sdružuje vždy ústřední myšlenka, například matematický princip v umění či netradiční techniky. Závěr každé z kapitol je poté věnován konkrétnímu didaktickému využití zmiňovaných principů. Ve všech projektech je kladen důraz především na rozvoj mediální, počítačové, čtenářské a samozřejmě vizuální gramotnosti. Poslední kapitola se soustřeďuje na nabídky galerií a edukačních programů pro školy.
Animovaný film na prvním stupni ZŠ
Žaloudková, Radka ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
a klíčová slova ŽALOUDKOVÁ, R.: Animovaný film na 1. stupni ZŠ. [Diplomová práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 124 s. (Přílohy: DVD s animovanými filmy žáků 1. stupně ZŠ, fotodokumentace) Diplomová práce je zaměřená na tvorbu animovaných filmů s žáky 1. stupně ZŠ a má charakter průzkumné sondy. Prostředkem zkoumání je dotazníkové šetření, na jehož podkladě jsou následně vypracovány přípravy na hodiny výtvarné výchovy. Přípravy jsou zrealizované, reflektované a zdokumentované. Výsledkem a přínosem práce je a) didaktický materiál usnadňující zařadit tvorbu animovaných filmů do výuky b) dětské animované filmy, které potvrzují propojení výtvarné tvorby a filmové/audiovizuální výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA: Animovaný film, 1. stupeň ZŠ, stop-motion animace, animační techniky, umění a kultura, filmová/audiovizuální výchova, náměty, přípravy na hodiny VV, didaktika, tvorba
Cesty po vodě
Nadrchalová, Dana ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
: Bakalářská práce je vypracována jako celoroční výtvarný projekt určený pro žáky 6 až 13 let na Základní umělecké škole. Její téma Cesty po vodě zahrnuje cestu šumavského dřeva po Vltavě v době, kdy po řece pluly vory. Má za cíl upevnit v žácích vztah k přírodě a probudit zájem o umění a kulturně-historické dědictví. Je koncipována jako příběh, který s ohledem na roční období provází dřevo od pramenů řeky až k do historické Prahy a ve volně navazující výtvarné řadě pokračuje v cestě do moře na Velikonoční ostrov. Vrcholí návštěvou výstavy Jakuba Schikanedera a společnou výstavou v pobočce Městské knihovny na Pohořelci v Praze 1.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí72 - 81dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 NOVOTNÁ, Magdalena
20 NOVOTNÁ, Marie
55 NOVOTNÁ, Markéta
39 NOVOTNÁ, Martina
44 NOVOTNÁ, Michaela
3 NOVOTNÁ, Michala
1 NOVOTNÁ, Milada
9 NOVOTNÁ, Miroslava
20 NOVOTNÁ, Monika
2 Novotná, Magda
8 Novotná, Magdaléna
8 Novotná, Marcela
5 Novotná, Mariana
20 Novotná, Marie
55 Novotná, Markéta
7 Novotná, Marta
39 Novotná, Martina
44 Novotná, Michaela
3 Novotná, Michala
1 Novotná, Miloslava
1 Novotná, Miriama
9 Novotná, Miroslava
20 Novotná, Monika
1 Novotná, Monika Bc.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.