Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aktivity v přírodě ve středních školách v Mládé Boleslavi pohledem studentů
Pelikán, Karel ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název práce: Aktivity v přírodě ve středních školách v Mladé Boleslavi pohledem studentů. Cíle práce: Cílem práce bylo vytvořit ucelený přehled o sportovních kurzech pořádaných středními školami v rámci povinné výuky. Zjistit skutečný náhled studentů na tyto kurzy pomocí reflexí na základě prováděných aktivit. Metoda: Údaje byly získány pomocí rozhovorů a dotazníků, které obsahovaly otevřené, uzavřené a škálové otázky. S pomocí grafů byla data interpretována a byly z nich vyvozeny závěry. Výsledky: Struktura sportovních kurzů je ve většině případů koncipována tak, že pedagogové nemají příliš starostí s přípravou, nevyužívají dostatečně možnosti přírodních prostředí, ale i přesto studenti vyjádřili spokojenost s průběhem sportovních kurzů. Klíčová slova: tělesná výchova, sporty v přírodě, výchova dobrodružstvím, výchova prožitkem a zkušeností, sportovní hry, ekologická výchova
Zkušenost s aktivitami v přírodě žáků vybraných středních škol na Mostecku
Adamec, Michal ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Zkušenost s aktivitami v přírodě žáků vybraných středních škol na Mostecku Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo zmapovat a zjistit zkušenost s aktivitami v přírodě a případný zájem o ně u žáků vybraných středních škol na Mostecku. Metoda: Výzkum byl proveden formou dotazníků. Dotazníky byly rozneseny na vybrané střední školy na Mostecku. Z vyplněných dotazníků jsme mohli určit, jakou mají žáci zkušenost s aktivitami v přírodě a také v jaké míře, popřípadě o jaké aktivity konkrétně mají žáci zájem. Získaná data byla statisticky zpracována v programech Microsoft Excel a Microsoft Word a interpretována v grafické i slovní formě. Výsledky: Zjistili jsme, že žáci mají obecně vysoký zájem o aktivity v přírodě. Aktivitou o kterou mají žáci největší zájem je paintball. Žáci ve škole získávají zkušenost s aktivitami v přírodě především na kurzech, a to hlavně v tradičních aktivitách jakou jsou různé druhy turistiky, sjezdové lyžování a táboření. Po předchozí zkušenosti mají žáci zájem opakovat nejvíce jízdu na kole, táboření, sjezdové lyžování. Bez předchozí zkušenosti chtějí žáci vyzkoušet nejčastěji zorbing (aquazorbing), paintball a jízdu na čtyřkolkách. Pozitivním zjištěním byla také skutečnost, že žáci jsou oproti předpokladům ochotni zvoleným aktivitám věnovat jak svůj volný čas, tak i...
Motivace v horolezectví: analýza motivace a její kontinuita v čase
Jarešová, Tereza ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
: Motivace v horolezectví: Analýza motivace a její kontinuita v čase Cíle: Na základě studia literatury shromáždit poznatky o motivaci (základní definice pojmu, hierarchie potřeb, teorie flow, motivační modely), narativní psychologie, vedení rozhovoru. Hlavním cílem je narativní obsahově kategoriální analýza vývoje motivace v kontinuitě času a interpretace rozhovorů získaných od lezců. Metody: V naší práci byla použita narativní kategoriálně obsahová analýza získaných rozhovorů. Bylo využito polootevřeného rozhovorů trychtýřovitého typu, které byly po transkripci dekódovány a následně interpretovány. Motivace byla sledována ve třech obdobích (první motiv ke sportovnímu lezení, první motiv k horolezení a současný motiv k horolezení). Jednotlivé motivy byly deskriptivně rozděleny do několika zásadních kategorií (motiv: příroda/prostředí, sebepřekonání, výkon, nové zkušenosti, sociální potřeba, vnitřní "tajemná" síla, prožitek, sport/pohyb, dobrodružství). Druhá část analýzy byla vedena spíše teoretickým přístupem. Byla snaha nalézt věty, které potvrzují, že lezci se během svých výstupu pohybují ve stavu plynutí - flow. Po důkladné analýze každého příběhu/rozhovoru zvlášť je provedeno srovnání, které představuje jak společné prvky v motivaci, tak i prvky specifické pro menší skupiny či jednotlivce....
Význam činnosti Domu dětí a mládeže pro děti ze 7. tříd vybraných ZŠ v Praze 3
Panušová, Lenka ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Význam činnosti Domu dětí a mládeže pro děti 7. tříd vybraných ZŠ v Praze 3 Cíle práce: Cílem práce je zjistit, v jaké míře se děti v Praze 3 účastní prázdninových aktivit organizovaných DDM. Zajímá nás, zda mají děti o poskytovaných službách přehled, jestli nabídku dostatečně využívají a co je ovlivňuje při výběru činností. Dále také zjišťujeme, o které činnosti děti mají či nemají zájem. Metody: Získávání dat proběhlo formou strukturovaného dotazníku, jenž byl rozdán žákům 7. tříd vybraných ZŠ v Praze 3. Ke zpracování výsledků jsou užity vhodné statistické metody. Výsledky: Více než polovina dětí má zájem o nabízené prázdninové programy organizované DDM. Děti nejčastěji vědí, že DDM nabízí pravidelné zájmové "kroužky" a pořádá letní tábory, o dalších činnostech už je jejich přehled horší. Při výběru činností mají nejznačnější vliv kamarádi a rodiče. Děti by měly zájem vyzkoušet si hůře dostupné aktivity pojící se s dobrodružstvím v přírodě, jako je paintball, vodní turistika a cykloturistika. Klíčová slova: volný čas, zájmová činnost, DDM, letní prázdniny
Hipoturistika
Oulická, Dominika ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Bartůněk, Dušan (oponent)
Název: Hipoturistika Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je provést rešerši literatury o relativně novém způsobu turistiky - o hipoturistice. Přesněji, základem je vysvětlit, co hipoturistika znamená, náhled do historie koní a současnosti, vysvětlit systém a metodiku jezdeckých stezek, význam stanic, osvětlit péči o koně a připomenout, co všechno by měl jezdec zařídit, než vyjede na putování. Rešerše: Pro zpracování rešerše jsem čerpala jak z české, tak zahraniční literatury, využila jsem také internetových stránek. Snažila jsem se načerpat co nejvíce informací o daném tématu a zpracovat je do srozumitelné, navazující a přehledné formy. Závěr: Při sběru informací jsem byla překvapená, jak málo lidí se hipoturistikou zabývá ve svých pracích, a že existuje jen pár autorů a publikací, jež se touto problematikou zabývají. Hipoturistika se i nadále od svého vzniku pomalu, ale úspěšně rozvíjí. Jen v oblasti, kde na Šumavě žiji, je například 17 evidovaných stanic. V Jihočeském kraji je jich již přes 117. Také jsem zjistila, jak velice důležité je cestu dobře naplánovat a znát podrobností péče o koně a jejich vybavení. Český projekt hipoturistiky se inspiroval v cizích zemích, jako například v Rakousku, Německu, Anglii, USA a Austrálii, kde je jezdecká turistika už dávno realizována. Klíčová slova:...
Zmapování hry Geocaching s příkladem oblasti Divoká Šárka
Štěpánková, Michaela ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Frainšic, Michal (oponent)
Název: Zmapování hry Geocaching s příkladem oblasti Divoká Šárka Cíl práce: Cílem bakalářské práce je provést rešerši literatury o hře Geocaching, podat základní informace začínajícím i pokročilým hráčům z dostupných zdrojů v české i zahraniční literatuře. Dále pak přiblížit Geocaching na příkladu oblasti Divoká Šárka. Výsledky: Výsledkem zpracovávání informací je rešeršní práce, shluk velkého množství údajů o hře Geocaching. Česká i zahraniční literatura mi poskytla potřebné informace, k vysvětlení slova Geocaching, vypátrání historických pramenů a poučení se pravidly této hry. Dále získání důležitých záznamů o přírodní rezervaci Divoká Šárka a výskytu keší na tomto území. Nejdůležitějším výsledkem bylo hledání vybrané keše v oblasti Divoká Šárka a přesné popsání postupu. Klíčová slova: Geocaching, hra, GPS, keš, typy keší, Divoká Šárka
Aktivity v přírodě v podmínkách ústavní výchovy
Nováková, Petra ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název: Aktivity v přírodě v podmínkách ústavní výchovy Cíl práce: Cílem této práce je zmapovat aktivity v přírodě v ústavní výchově v Libereckém kraji. Zjistit druhy aktivit a dobu strávenou aktivitami v přírodě. Metoda práce: Ke zpracování úkolu jsem použila dotazníkovou metodu. Respondenti dostali dotazníky s otevřenými a uzavřeným otázkami k danému tématu. Data byla zpracována kvantitativně a byla zanesena do koláčového grafu. Výsledky: V dotazníku jsem zjistila, že vychovatelé se domnívají, že aktivity v přírodě jsou vhodné pro děti z ústavní výchovy, a to nejen jako prostředek navazování nových kontaktů, ale především jako prostředek zvýšení odpovědnosti a sebepoznání. Nejčastěji AP využívají v podobě procházek či her v přírodě. Mezi aktivity, které jsou nejméně přístupné, patří lezení a plavání. Nejčastější aktivitou dětí je hraní na počítači a procházky s přáteli. Hraní her v přírodě a sbírání plodů je pro děti nejzábavnější. Aktivity v přírodě přinášejí dětem hlavně radost, zábavu a nové zážitky. Myslí si, že během aktivit v přírodě poznají něco nového o svých přátelích a získají větší důvěru ve vzájemných vztazích. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, volný čas, sporty v přírodě, ústavní výchova, ochranná výchova
Nabídka sportovních kurzů v přírodě na II.stupni vybraných základních škol v Libereckém kraji
Ledvinová, Zuzana ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název práce: Nabídka sportovních kurzů v přírodě na II. stupni vybraných základních škol v Libereckém kraji. Cíl práce: Cílem bakalářské práce je popsat, přiblížit a zhodnotit současnou nabídku sportovních kurzů oblasti výchovy a aktivit v přírodě ve výuce na základních školách v Libereckém kraji. Metoda: Veškeré údaje uvedené v praktické části této práce byly získány metodou dotazování. Pro získání informací bylo využito dotazníků a řízených rozhovorů. Dotazníky byly určeny pro žáky 8. a 9. ročníku vybraných základních škol a sestávaly z šesti uzavřených otázek. Řízený rozhovor byl proveden s řediteli všech vybraných základních škol. Byl sestaven z dvanácti převážně otevřených otázek. Získaná data byla po té statisticky zpracována a graficky a slovně prezentována. Výsledky: Informace získané prostřednictvím řízených rozhovorů s řediteli základních škol a dotazníků pro žáky osmé a deváté třídy potvrdily původní očekávání. Rozdíl mezi oběma zkoumanými školami je z hlediska sportovních kurzů velký, zejména pak vzhledem k jejich nabídce. To se také projevuje na spokojenosti žáků obou škol. Klíčová slova: tělesná výchova, sportovní kurzy, Projekt GO!, RVP ZV, Vzdělávací program Základní škola, oblast výchovy a aktivit v přírodě
Motivace ve skialpinismu
Sottnerová, Kateřina ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Motivace ke skialpinismu Cíle: Cílem této práce bylo přispět k hlubšímu poznání motivace skialpinistů ke skialpinismu v horách, zmapovat, jací lidé se mu věnují, zjistit motivy, které je k této aktivitě vedou a jejich angažovanost v tomto sportu. Dále jsme se snažili zjistit a interpretovat případné rozdíly mezi jednotlivými skupinami skialpinistů podle různých hledisek. Metody: V naší práci jsme zvolili metodu anketního šetření (dotazník). Výsledky byly zpracovány v programu Open Office. Výsledky: Zjistili jsme, že nejčastějším motivem je "pobyt v přírodě", který uvedli všichni dotazovaní. Dalšími hlavními motivy k této aktivitě jsou "radost", kterou tento sport přináší a "volnost a svoboda". Většina respondentů je motivována ještě "setkáním s přáteli", "únikem od běžného života", "sportovním výkonem", "objevováním něčeho nového", "výzvou" a "adrenalinem a vzrušením". Dále jsme zjistili, že v českých horách, do kterých se za skialpinismem vydává 95,2% respondentů, tráví téměř polovina dotazovaných (45,1%) více než 10 dní v sezóně. V zahraničních horách, kam se za skialpinismem vydává 77, 1% respondentů, tráví více než 10 dní v sezóně 21,9% dotazovaných. Zjistili jsme také několik rozdílů v motivaci mužů a žen. Klíčová slova: Skialpinismus, motivace 5

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.