Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klavírní tvorba polských skladatelů po Chopinovi
Strzelecka, Milena ; Kozánková, Olga (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je přiblížit informace o polských významných skladatelích po Chopinovi. Práca obsahuje přehled o živote, díle, a popisuje jednotlivé ukázky klavírní tvorby a techniku práce skladatelů. V jednotlivých vybraných částích skladeb společně nahlédneme do stylů a charakteru tvorby polských pianistů.
Komparace vybraných hudebně pedeutologických problémů v České republice a v Rakousku
Kopřivová, Jitka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Palkovská, Jana (oponent)
Cílem disertační práce je zachytit vybrané pedeutologické problémy učitele hudební výchovy na 2. st. ZŠ a SŠ v kontextu současné společnosti a vzdělávací politiky České republiky a Republiky Rakousko, které bezprostředně ovlivňují výkon profese. Jedná se zejména o zejména kariérní řád, profesní standardy učitelů, otázku stárnutí učitelské populace, sociálního a ekonomického postavení učitelů a feminizace ve školství. Součást práce tvoří srovnávací analýza kurikul vysokoškolské pregraduální profesní přípravy učitelů hudební výchovy obou zemí. Praktická výzkumná část prezentuje výsledky dotazníkového šetření názorů studentů oboru učitelství hudební výchovy a učitelů z praxe na vlastní pregraduální přípravu, motivaci k volbě učitelské profese a zachycuje jejich problémy na počátku samostatné školní praxe. Závěrem jsou prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů zachyceny pohledy vysokoškolských pedagogů a administrativních pracovníků na vybraná pedeutologická témata.
Klavírní tvorba polských skladatelů po Chopinovi
Strzelecka, Milena ; Kozánková, Olga (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je přiblížit informace o polských významných skladatelích po Chopinovi. Práca obsahuje přehled o živote, díle, a popisuje jednotlivé ukázky klavírní tvorby a techniku práce skladatelů. V jednotlivých vybraných částích skladeb společně nahlédneme do stylů a charakteru tvorby polských pianistů.
Rancho Folclórico - hudební dědictví Portugalska
Chumová, Markéta ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Diplomová práce nahlíží do světa tradiční folklorní hudby Portugalska a seznamuje čtenáře s i v současné době stále populárními a velmi rozšířenými druhy tradiční hudby. Hlavními folklórními seskupeními, kterým se práce věnuje, jsou soubory zvané Rancho Folclórico. Popsána je zde obecná historie portugalské tradiční hudby a původ těchto souborů zasazený do kontextu všeobecných portugalských dějin. Dále jsou představeny tradiční hudební nástroje typické pro soubory rancho, repertoár hudební i taneční a je zde také podrobněji představen charakter souboru, jeho členové, zkoušky, oděvy a festivaly, kterých se rancha účastní. Závěrečná kapitola navrhuje konkrétní aktivity a nápady vhodné pro začlenění portugalské tradiční hudby do pedagogické praxe. Práce mimo jiné využívá také informací získaných z poskytnutých rozhovorů současných členů souborů rancho. Součástí diplomové práce jsou přílohy obsahující zejména vlastní fotografie a videonahrávky Rancha Folclórica pořízené v Lisabonu.
Atraktivita a problematika klavírního díla Antonína Dvořáka
Víšek, Tomáš ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent) ; Havlík, Jaromír (oponent)
disertační práce se pokouší zacelit mezeru ve dvořákovské literatuře, co se týče praktického provádění Dvořákových skladeb, navíc v oblasti jeho tvorby, jež bývá relativně dosti přehlížena či bagatelizována. Protože vznikla na půdě pedagogické fakulty, měla by být odborným vodítkem pro aktivní muzikanty, kteří se o klavírního Dvořáka hlouběji zajímají, stejně jako pro ty, kteří k němu teprve hledají cestu. Krok za krokem jsou zde rozebírány naprosto všechny Dvořákovy dvouruční skladby, s velmi podrobným využitím notových příkladů a nejrůznějších přirovnání, s cílem přiblížit interpretovi jak jejich kompoziční krásu, tak především cestu k zvládání či eliminaci nejrůznějších problémů, které při studiu těchto skladeb mohou nastat. (Dvořák, ač zdatný klavírista, neměl prakticky nikdy soustavné klavírní vedení a zejména nebyl nikdy školen na sólového pianistu.) Tuto detailní práci na jednotlivých skladbách doplňuje podrobný přehled Dvořákova klavírního vzdělání a praxe, snaha o sumarizaci a zobecnění poznatků získaných při předchozí analýze, zamyšlení nad vhodností a výběrem Dvořákových skladeb pro mladé interprety a základní přehled dvořákovských klavírních interpretů u nás i v zahraničí. KLÍČOVÁ SLOVA Antonín Dvořák ra na klavír lavírní stylizace ešifrace hráčských problémů nterpretační analýza kladatelský...
Náhled do interpretační problematiky klavírních děl Franze Liszta
Hutař, Daniel ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Teoretická část této diplomové práce přibližuježivot Franze Liszta a nahlíží jeho osobnost, pedagogické působení a novátorské přínosy v oblasti hudby. Praktická část rozebírá a upozorňuje na interpretační problémy v jeho klavírních cyklech Consolations, Harmonies poétiques et religieuses, Uherské rapsodie a Grandes Études de Paganini.
Interpretačně technické problémy hry na zobcovou flétnu se zaměřením na barokní hudbu
Liptáková, Eva ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsobem výuky barokní interpretace na zobcovou flétnu se zaměřením na ZUŠ. Úvodní kapitoly přináší základní poznatky o historii nástroje a dostupných učebnicích pojednávajících o technice hry a způsobu interpretace barokní hudby. První část práce obsahuje soupis konzervatoří České republiky a vysokých škol u nás a sousedních zemích, na kterých se zobcová flétna dá studovat jako samostatný obor. Dále jsou v ní rozebrány jednotlivé složky techniky hry na zobcovou flétnu - dechová, artikulační a prstová technika. Samostatná kapitola je věnována způsobu zdobení skladeb. Druhá část práce přináší názorné ukázky práce s hudebním materiálem hráčů různých ročníků na ZUŠ. Jednotlivé skladby jsou rozebrány z pohledu dýchání, prstové techniky, artikulace, a na závěr je připojena praktická ukázka zdobení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.