Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 810 záznamů.  začátekpředchozí653 - 662dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Advanced Methods for the Solution of Journal Bearing Dynamics
Maršálek, Ondřej ; Louda,, Petr (oponent) ; Furch, Jan (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
The scope of this dissertation is the description of a complex and generally applicable strategy for computational modelling of slide bearing in mixed lubrication regime. Also taking into consideration real pattern of rough surfaces of both slide bearing parts – bearing shells and bearing pins. Detailed ways to get characteristic data describing rough surfaces and the description of numerical algorithm used for subsequent surface data processing are listed in this doctoral thesis. Furthermore, all the implemented computational models for contact pressure modelling are discussed. The impact on hydrodynamic lubrication layer of slide bearings is given by the size and trend of flow factors, whose numerical determination is also described in detail in this thesis. Alternative assessment of flow factors using analytical equations is also listed for the completeness. In the closing section of this thesis a description of the numerical solver of slide bearing behaviour is included, together with stated and discussed results of realised simulations. The verification of individual computational models and the comparison of their results are presented in relevant chapters.
Analysis of Powertrain Acoustic Properties
Ambróz, Richard ; Novotný, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
This thesis deals with the analysis of the acoustic properties of powertrain. Introduction section contains the theoretical analysis of the physical principles of vibrations and noise and an overview of the current state of solving problems in the area of powertrain design. Main part of the work describes the engineering design of electrodynamic vibration exciter, design of evaluation of measurement results and also the method of processing the results. Acoustic properties are evaluated by normal velocity of surface vibration. In the final part of this work, there are presented the samples of the use of the method in practical examples connected with the design of powertrain. The whole solution is a comprehensive method of analysis suitable for quick evaluation of the impact of engineering changes on the acoustic properties.
Návrh central housingu turbodmychadla pro supernízke uložení - olejový výstup na stranu
Slovák, Jan ; Novotný, Pavel (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se jako celek zabývá snížením instalační výšky turbodmychadla tak, aby nedocházelo k přílišnému zvýšení tlaků ve skříni turbodmychadla na pístních kroužcích. V úvodu práce se nachází rešerše zabývající se obecně přeplňováním, stavbou a díly turbodmychadel, následuje krátký úvod ohledně problematiky CFD. Po rešeršní části pokračuje konstrukční část s úpravami centrální skříně a simulační část, ze které byly získány výsledky.
Moderní pohonná jednotka s vysokou mechanickou účinností – klikový mechanismus
Krajči, Jakub ; Raffai, Peter (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mechanické účinnosti kontaktních dvojic klikového mechanismu spalovacího motoru. V úvodní části je uvedeno seznámení se základními pojmy klikového mechanismu, oblastmi vzniku mechanických ztrát, režimy mazání a druhy opotřebení. Další kapitoly popisují možnosti snižování mechanických ztrát klikového mechanismu a výpočtové přístupy, které lze využít k řešení mechanických ztrát. Vlastní práce obsahuje návrh výpočtového modelu, použitého k analýze klikového mechanismu motoru Škoda 1.2 HTP. V poslední části jsou uvedeny modifikované varianty standartního klikového mechanismu s ohledem na snížení mechanických ztrát. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky.
Ztráty ve valivých ložiscích
Šedo, Matej ; Novotný, Pavel (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Predmetom tejto diplomovej práce je analýza trecích strát vo valivých ložiskách, spolu s navrhnutím a implementáciou modelu pre ich výpočet. Práca je rozdelená na šesť kapitol. Na začiatku je uvedený prehľad jednotlivých typov valivých ložísk a ich mazanie. Je popísaný princíp elastohydrodynamického mazania a deje, ktoré nastávajú v mazive. Zvyšná časť sa už venuje treniu v ložisku, jeho pôvodu a stanoveniu. Sú ukázané používané výpočtové modely trecích strát valivých ložísk a navrhnutý vlastný výpočtový model. Ten je aplikovaný na ložiská zvolenej konštrukcie a výsledky trecích strát sú porovnané s existujúcimi modelmi.
Pevnostní analýza skříně alternátoru
Kratochvíl, Petr ; Vopařil, Jan (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
V této diplomové práci je teoreticky popsán a následně prakticky proveden pevnostní výpočet skříně alternátoru, která v podmínkách provozu soutěžního vozu přechází často do havarijního stavu. Je zde využito tzv. reverzního inženýrství. Reálná součást je převedena na digitální model a pomocí MKP výpočtu analyzována. Vstupními daty pro MKP výpočet jsou data získaná při experimentálním měření na voze.
Dynamika rotoru turbodmychadla s kluznými ložisky na bázi MBS
Hromádka, Adam ; Knotek, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
V první části diplomové práce je popsána konstrukce turbodmychadel. Další část shrnuje přístupy řešení dynamiky rotoru automobilních turbodmychadel. Vytvoření modelu rotoru a nahrazení vazby s ložiskem je doplněno o výhody a nevýhody. Praktická část je zaměřena na výpočet konkrétního rotoru turbodmychadla s využitím MBS. Výstupem jsou vibrace rotoru. V závěru práce jsou navrženy přístupy pro zlepšení daného modelu.
Analýza pevnosti klikového ústrojí motoru W12
Melounek, Michal ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou klikového hřídele motoru VW 6,0 W12. Prvním cílem je vytvoření CAD modelu na základě reálné součásti, následně pak vytvoření MKP modelu pro další potřeby výpočtů. S ohledem na dynamický charakter zatěžování je klikový hřídel redukován do MNF formátu pro dynamickou simulaci v MBS ADAMS/Engine. V něm je simulováno zatížení klikového hřídele pro celé spektrum provozních otáček motoru. Kromě samotného klikového hřídele jsou předmětem zájmu také hlavní a ojniční ložiska. V závěru práce je vyhodnocena životnost klikového hřídele.
Řešení dynamiky pohonné jednotky ve vozidle
Hodas, David ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zhodnocení a volba nejvhodnější možnosti uložení pohonné jednotky ve vozidle kategorie Formule Student. Hodnotí celkové dynamické chování pohonné jednotky, která má být uložena v rámu vozu této třídy vozidel. V závěru práce je provedeno posouzení navržené varianty uložení motoru a studie parametrů, které nejvíce ovlivňují vibrace.
Řešení kmitání pohonné jednotky na dynamometru
Lux, Josef ; Janoušek, Michal (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá kmitáním pohonné jednotky na dynamometru. Pro tento problém mi byl přidělen šestiválcový motor, který je spojen pomocí pružné spojky s dynamometrem. Na základě zjednodušeného výpočtového modelu je tato soustava modelována v prostředí MBS systému ADAMS View. Jsou řešeny dvě varianty pružných spojek. V poslední části práce je vytvořen jednoduchý program na výpočet vlastních frekvencí soustavy a v závěru práce je provedeno celkové zhodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 810 záznamů.   začátekpředchozí653 - 662dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 NOVOTNÝ, Patrik
25 NOVOTNÝ, Pavel
77 NOVOTNÝ, Petr
1 NOVOTNÝ, Přemysl
9 Novotný, Patrik
25 Novotný, Pavel
1 Novotný, Pavel - Jakub
6 Novotný, Peter
77 Novotný, Petr
6 Novotný, Petr,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.