Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí64 - 73dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ilustrace v české knize pro děti. Obraz zvířete
Nachlingerová, Jana ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Nachlingerová, J.: Ilustrace v české knize pro děti. Obraz zvířete /Diplomová práce/ Praha 2010 Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, počet stran 65 Hlavním tématem této diplomové práce jsou ilustrace v české knize pro děti se zaměřením na obraz zvířete v ilustracích, ale i v literárních textech. Práce nachází různé způsoby zobrazení zvířat v rámci obecných ilustrátorských přístupů, zastavuje se u vybraných zásadních představitelů české ilustrace. Pohlíží na současnou produkci knih pro děti v jejích pozitivních i negativních aspektech, sleduje jak snahy v péči o krásnou knihu, tak i nehodnotnou produkci spojenou s nezodpovědností vůči dětskému čtenáři. Na pozadí pozoruhodných knih o zvířatech mapuje současné ilustrátory usilující o výtvarně náročnou ilustraci. Klíčová slova: ilustrace, zvíře, role zvířete v dětské knize, antropomorfizace, ilustrátorský přístup, zásadní představitelé české ilustrace, kniha, současná produkce knih pro děti, krásná kniha, kýč, nakladatelství, současní ilustrátoři
Písma, obsahy a čas. Vizuální komunikace
Tojnarová, Lenka ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Tématem diplomové práce se stal pohled na oblast písma v kontextech komunikace, historie, umění a edukace. Teoretická část se zabývá historickými, současně i soudobými tendencemi fenoménu, včetně reflektování písma v umění a vazby k mediální komunikaci. Druhá část práce, reagující na nejsilnější a nejinspirativnější momenty, se zaměřuje na praktické využití tématu ve výtvarné výchově. Třetí (výtvarná) část využívá poznatků mediální a výtvarné výchovy a propojuje je v interaktivní výukový materiál, který vybízí studenty k aktivnímu vnímání vizuální kultury.
Reformy psacích abeced pro nejmenší. Je čas na změnu?
Ventová, Kamila ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
The theme of the diploma dissertation became a view of a field of alphabets (letters and types) in contexts of communication, history, art and education. The theoretical part is focused on historical, contemporary movements of the phenomenon all at once. Inclusive of reflecting on alphabets in art and also links to a medial communication. The second part of the diploma dissertation reacts to the strongest and the most inspiring moments. It focuses on a practical applications for art lessons. The third part [artistic] takes advantage of media knowledges and art lessons. They are interfaced into an interactive teaching material which challenges students to an active perception of visual culture.
Jednotný vizuální styl
Capouchová, Nina ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Námětem mé diplomové práce je jednotný vizuální styl (podobor grafického designu). Diplomová práce se skládá ze tří částí - teoretické, didaktické a praktické. Teoretická část popisuje téma jednotného vizuálního stylu z hlediska historického vývoje, jeho uplatnění a postavení, především u nás v České Republice. Didaktická část navazuje výtvarnými řadami určenými pro žáky 2. stupně ZŠ. Praktická část je popisem mé výtvarné práce vycházející z tématu jednotného vizuálního stylu. Přínosem i cílem této diplomové práce, bylo objasnit problematiku jednotného vizuálního stylu jako součást komplexní komunikace značky a podnítit u dětí zájem o téma grafického designu za využití různých výtvarných technik.
Meditace - kontemplace
Šemberová, Kateřina ; Špirk, Ivan (oponent) ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce)
Základní údaje : Šemberová, K.: Meditace - kontemplace /Diplomová práce/ Praha 2007 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 71 s. (Přílohy : soubor uměleckých děl, CD s foto uměleckých děl a výtvarných prací žáků ZUŠ.) Popis obsahu : Zaměřeni práce je směřováno k hlavnímu tématu "meditace-kontemplace", jeho výtvarnému zpracování, teoretickou písemnou reflexí a didaktickým reflektivrdm zpracování ve výuce na ZUŠ. Práce se zabývá širokým náhledem na téma meditace-kontemplace jako sebepoznávání na základě různých metod, jejich historie, významu, využití a proces, v uměni, vztahem člověka ke společnosti, ke světu a k přírodě a k sobě samému. Poznatky se poté odráží ve vztahu k ostatním lidem a ke světu a uvědomování si hlubších souvislostí, což bylo cílem mé práce. Klíčová slova : Meditace, kontemplace, člověk, příroda, umění, bod, krajina, výchova, sebepoznávání, sebereflexe, myšlenka, prožitek, pocit.
Kořeny. Kam patříme? Téma domova v souvislostech
Tůmová, Michaela ; Arbanová, Linda (oponent) ; Špirk, Ivan (vedoucí práce)
Práce zkoumá aspekty domova a pocit zakotvení. Tyto aspekty jsou v práci popsány ve třech oblastech jako: 1. vztahy určitým lidem (sociální aspekt domova), 2. přináležení ke kulturně-duchovnímu kontextu (duchovní a myšlenkový aspekt), 3. vztahy místům a věcem (hmotný aspekt). Ústředním tématem práce je aspekt domova jako sepětí s určitým fyzickým místem (umělým a přírodním). Místo domova je charakterizováno jako prostředí existenciální opory, jež by člověku mělo v ideálním případě poskytovat pocit bezpečí a jistoty. Práce se snaží definovat, jaké místo je schopné tuto oporu poskytovat. Zdůrazňuje důležitost charakteru prostředí, ve kterém žijeme, pro pocit domova. Dále práce reflektuje odraz tématu ve výtvarném umění a předkládá možnou aplikaci ve výtvarné výchově.
Fenomén komiky v umění 20. století
Sequensová, Helena ; Špirk, Ivan (oponent) ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce Fenomén komiky ve 20. století pojednává o vztahu umění a komiky v této době s přesahem do současnosti. Zabývá se obecným vhledem do problematiky, zkoumá jakým způsobem je komika v dílech přítomna, což podkládá i výběrem umělců, jejichž dílo a umělecké postoje skrze danou problematiku studuje a vysvětluje. Dále rozebírá tematické okruhy a možné přístupy ke komice. Sleduje vliv komiky na umění, respektive zda je komika jedním z posunujících faktorů ve vývoji umění. Praktická část představuje Metrosexualcyklus, reflektující vliv médií a reklamy na jedince. Didaktická část vychází z předchozího studia, je zaměřena na dialog o současné problematice v umění a společnosti s kritickým (humorným) nadhledem.
Autorská kniha
Krejčová, Alena ; Špirk, Ivan (oponent) ; Raudenský, Martin (vedoucí práce)
Krejčová, A.: Autorská kniha. /Diplomová práce/ Praha 2007 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy 55 stran, (přílohy: veškeré textové i obrazové přílohy jsou na CD) Práce se zabývá knihou a autorskou knihou se zaměřením na dětského čtenáře. Didaktický projekt je velice volný, pracuje se záznamem vznikajícím v přírodě, krajině. Cílem práce bylo vytvořit vlastní autorskou knihu, vymyslet didaktický projekt, ten následně vyzkoušet v praxi, a napsat teoretický text. K l í č o v á s l o v a : kniha, autorská kniha, písmo, materiál, ilustrace, vazba, dětská kniha, autorská kniha pro děti
Znak - kaligrafie, struktura - vrstvení
Malečková, Alena ; Špirk, Ivan (oponent) ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se budu zabývat problematikou znaku, označování a psaní. Zaměřila jsem se na ty roviny těchto fenoménů , které jsou ukazatelem toho, jak myslíme , vnímáme a prožíváme. Jakým způsobem se orientujeme ve světě , a čím je tato orientace ovlivňována. Studium znaků, symbolů a jejich tvarů s vysokou mírou odstupu člověka od sebe samého je jednou z cest, kterou se můžeme při tomto poznávání vydat. Od označování se odvíjí další otázky týkající se naší komunikace se světem , komunikace mezilidské, a v neposlední řadě otázky komunikace člověka s člověkem, která se uskutečňuje skrze umělecké dílo. S vývojem lidského rodu souvisí celá řada proměn týkajících se právě označování, způsobů uchopení světa a sebe, a umění vždy fungovalo jako citlivý senzor, který tyto proměny předjímal. Dále se zabývám fascinací tématem znaku a písma, kterou začali výrazně projevovat umělci ve 20. století, a která souvisela s proměnami hodnot a myšlení ve společnosti. V didaktické části jsem se pokusila všechny tyto poznatky zpracovat jako východisko pro péči a výtvarnou komunikaci se starými lidmi. Výtvarná komunikace se tu ukázala být vhodnou alternativou ke komunikaci verbální.
Role detailu při komponování uměleckého díla
Neubertová, Miriam ; Špirk, Ivan (oponent) ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na roli detailu jako vizuálního fenoménu při komponování, tvorbě, i recepci uměleckého díla. Autorka vychází ze své specifické zkušenosti zhoršování zraku v dětství (dospívání) a na ně vázané změny viděného. Postupné a stále znovu opakovávané rozostřování a zaostřování, související s korekcí oka, vedlo Neubertovou mimo jiné i k jejímu zájmu o detail, který mimo jiné vyústily v napsání této práce. Detail, který je v práci definován jako část nějakého celku a též obraz této části, je uchopen ze čtyř směrů v přístupu k němu a jeho funkci umělecké či společenské. Tato pojetí jsou: dekorativní, expresivní, smyslový a racionální. Užívání a chápání detailu z uvedených rovin se prolíná napříč historií. Autorka však nepojímá detail a výskyt jeho užití chronologicky, ač i tento přístup by byl možný, jelikož prolínání přístupů k detailu a jejich funkční a praktická koexistence se autorce zdají zásadní. Zmíněné čtyři přístupy k detailu jsou doloženy obrazovými materiály. Za významnou událost je v práci považován nástup úplně nových záznamových i reprodukčních technologií v devatenáctém (fotografie), ve dvacátém (film) a jednadvacátém století. Tato událost se odrazila pochopitelně i na užití detailu. Opominut není ani vývoj světové malby a její současný projev v hyperrealismu. Pro autorku...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí64 - 73dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.