Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 134 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti realizace komunální rodinné politiky na území Prahy
Pašková, Miroslava ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Autorka se zabýva možnostmi realizace komunální rodinné politiky v hlavním městě Praze a nabízí návrhy, jak takovou politiku koncepčně uchopit. První část práce přináší analýzu současného stavu, a to na několika úrovních - autorka využívá rozšířenou analýzu aktérů, aby vytyčila nejen klíčové aktéry, ale rovněž jejich postoje k problému, vzájemné vztahy a způsoby komunikace. Na rozbor aktérů navazuje v analytické části komparace - autorka sleduje především specifické charakteristiky pražských městských částí, nabízí ale také doplňkové komparace krajů České republiky a Bratislavy jako hlavního města Slovenské republiky. Využívá dostupná sekundární data, ale zejména poznatky z vlastních primárních výzkumů zaměřených především na postoje aktérů. V části, kde navrhuje tvorbu komunální rodinné politiky v Praze, včetně popisu konkrétních nástrojů a opatření, respektuje poznatky z analýz a používá další metody - konstrukci stromů cílů a problémů, scénáře budoucího vývoje a další. Práce je doplněna tabulkami, grafickými schématy a dalšími materiály v textu i v přílohách.
Další vzdělávání učitelů základních škol v kontextu celoživotního učení
Lokajíčková, Monika ; Munková, Gabriela (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Práce se zabývá současným českým systémem dalšího vzdělávání učitelů základních škol v kontextu celoživotního učení a mezinárodních strategií a dokumentů. Přibližuje strategické dokumenty týkající se celoživotního učení, pedagogických pracovníků a jejich vzdělávání, resp. jejich části, a klade si otázku, nakolik současný legislativní a organizační rámec přispívá k jejich naplňování. Práce se věnuje analýze současného sytému dalšího vzdělávání - jeho legislativního rámce, institucionální a organizační struktury. Zabývá se pohledem a fungováním různých aktérů: institucí rezortního systému dalšího vzdělávání i organizací občanského sektoru, ale zejména realizací dalšího vzdělávání na školách a pohledem samotných učitelů - tedy aktérů, kterých se problematika nejvíce týká. Na několika příkladech je ilustrována variabilita přístupů k dalšímu vzdělávání na školách. Na základě analýzy právních norem, studia dokumentů a odborné literatury a rozhovorů s hlavními aktéry byla provedena SWOT analýza a identifikovány hlavní problémy současného stavu, po jejichž analýze se snažím najít možná řešení formulovaných problémů, které snižují efektivitu systému. V práci jsem došla k závěru, že i když současné podmínky vytvořené státem nejsou překážkou, která by zavádění celoživotního učení do praxe zcela znemožňovala,...
Péče o duševně nemocné v Česku: problémy a řešení
Skalník, Michal ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Háva, Petr (oponent)
Již od začátku devadesátých let se v Česku otevřeně mluví o potřebných změnách v systému péče o duševně nemocné. Problémy, které byly již téměř před devatenácti lety formulovány, však ještě ani dnes nejsou vyřešeny a v mnoha z nich se dosáhlo jenom neuspokojivého zlepšení. Hlavním tématem diplomové práce je proto propojení dvou oblastí: problémů, které se v péči o duševně nemocné nacházejí a způsobů řešení, které je na ně možné aplikovat. První část práce je věnována analýze problémů, které jsou pojmenovány v koncepčních dokumentech Psychiatrické společnosti. Výsledkem této analýzy je potvrzení drtivé většiny problémů a zároveň jejich "podložení" potřebnými daty. Závěrem první části je také výčet problémů, u kterých rozsah a kvalita dostupných dat zaostává za informacemi, které jsou k dispozici u problému jiných. Druhá část práce se věnuje popisu řešení, která je možné aplikovat na některé z problémů analyzovaných v první části. Cílem tohoto popisu je představit základní rámec fungování daného řešení, ukázat, jaký vklad dané řešení obnáší od příslušných aktérů a také (je-li je to možné) uvést, jak se daný problém dařilo řešit v minulosti. Výsledkem druhé části práce je vzájemné porovnání zkoumaných řešení a také několik závěrů, které z tohoto porovnání vyplývají. Závěr práce je věnován popisu...
Rovnost žen a mužů v české veřejné správě (na místní úrovni)
Hejzlarová, Eva ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mička, Pavel (oponent)
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd / Smetanovo nábřeží 6, 110 01 Praha 1 info@fsv.cuni.cz, tel: 222 112 111 www.fsv.cuni.cz Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 29/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není v elektronické verzi k dispozici.
Volný čas (analýza současného stavu problematiky vyplnění a trávení volného času u mládeže v České republice)
Toušová, Simona ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce "Volný čas (analýza současného stavu problematiky vyplnění a trávení volného času u mládeže v České republice)" se zaměřuje na vztah mládeže k volnému času a snaží se poukázat na důležitou roli volnočasových aktivit pro osobnostní rozvoj mládeže. V teoretické části se věnuji otázce, co to je volný čas a vymezuji termíny užívané pro mládež a výchovu ve volném čase. Rozebírám funkce a cíle volného času, význam smysluplně naplněného volného času, faktory ovlivňující výběr volnočasových aktivit a dávám příklady praxe z vyspělých zemí. Následuje část věnovaná vývoji politiky mládeže v České republice, roli státu v politice mládeže, legislativním úpravám a strategickým dokumentům k této problematice. V analytické části čerpám z empirických šetření posledních let a pomocí SPSS analyzuji data PISA 2003. Cílem je zodpovědět tři hlavní výzkumné otázky: Jak mládež tráví volný čas? Existuje ve volném čase selektivita mezi mládeží? Pokud ano, jaké jsou její příčiny? Je v České republice dostatek institucí poskytujících možnosti vyžití mládeže ve volném čase? Součástí práce je též analýza aktérů politiky mládeže v České republice a rozbor zařízení nabízejících možnosti vyžití ve volném čase. Na závěr uvádím implikaci pro veřejnou politiku, kde naleznete i "strom problémů" týkajících se tohoto tématu.
Spolupráce vysokých škol s podnikatelským sektorem v České republice
Škopová, Denisa ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Práce se věnuje spolupráci vysokých škol a podnikatelského sektoru a na základě zahraničních zkušeností analyzuje situaci v České republice. V úvodu je spolupráce vymezena krátkým historickým exkurzem, teoretickými koncepty a popisem hlavních forem spolupráce, které jsou užívány v západní Evropě. Úvodní teoretická část pojednává i o různých aspektech spjatých se spoluprací, jako je navazování spolupráce, přínosy, překážky a rizika spolupráce. Z teoretické části vychází dvě analýzy zaměřující se na situaci v České republice. První je analýza spolupráce, která poukazuje na skutečnost, že vysoké koly nevytváří příliš příznivé prostředí pro spolupráci s podniky. Nicméně i přesto ke spolupráci v poměrně velké míře dochází. Školy jsou totiž motivovány ke spolupráci výhodami, z nichž největší roli hrají finanční prostředky, a většina zástupců vysokých škol se překvapivě domnívá, že spolupráce nepřináší žádná rizika a že ji nebrání žádné překážky. Analýza také vyvrátila dva předsudky související se spolupráce škol s podniky. Za prvé není pravda, že s podniky spolupracují pouze školy technicky zaměřené, a za druhé se nepotvrdila domněnka, že spolupráce probíhá především na neformální úrovni. Nicméně je pravdou, že spolupráci většinou navazují jednotliví akademičtí pracovníci. Druhá analýza, analýza...
Politika zvyšování míry zaměstnanosti starších osob v České republice
Doleželová, Hana ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Háva, Petr (oponent)
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd / Smetanovo nábřeží 6, 110 01 Praha 1 info@fsv.cuni.cz, tel: 222 112 111 www.fsv.cuni.cz Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 29/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není v elektronické verzi k dispozici.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 134 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 Veselý, Adam
1 Veselý, Alexej
4 Veselý, Aleš
4 Veselý, Antonín
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.