Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  předchozí5 - 14dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání časové utilizace a kvantity herních činností u hráčů v ledním hokeji při utkání na malém prostoru a hře na celém hřišti (v mladším věku)
Slánský, Jan ; Perič, Tomáš (oponent)
Název: Porovnání časové utilizace a kvantity herních činností u hráčů v ledním hokeji při utkání na malém prostoru a hře na celém hřišti (v mladším školním věku). Cíl: Na základě časové utilizace a počtu provedených dovedností porovnat a zjistit četnosti zkoumaných herních činností jednotlivce. Jaká je nejvhodnější kombinace velikosti hrací plochy s počtem zapojených hráčů při utkání v ledním hokeji žáků v mladším školním věku. Metodika postupu: Soubor pro výzkum: 32 videozáznamů z hokejových utkání žáků v mladším školním věku na hřištích o třech různých velikostech. Z každého utkání byli vybráni tři hráči různé výkonnosti. Výsledkem hodnocení je celkový čas strávený na ledové ploše při hře, aktivní čas strávený ve hře (doba držení kotouče) a počet provedených dovedností (střel, přihrávek). Statistické metody: Při hodnocení jednotlivých hráčů byla použita metoda přímého a opakovaného sledování a pro zobecnění výsledků byla použita analýza rozptylu ANOVA (analysis of variance). Závěr: Jako nejefektivnější kombinací z pohledu časové utilizace vyšla varianta L/N (long/ narrow). Pro četnost střel a přihrávek vyšla jako nejvhodnější varianta hra na 1/3 hrací plochy. Klíčová slova: lední hokej, mladší školní věk, aktivní čas strávený ve hře, herní činnosti jednotlivce, střelba, přihrávka
Analýza možnosti nácviku vybrané herní činnosti jednotlivce v závislosti na řešení situací 1-1 z hlediska útočné fáze hry v ledním hokeji
Mulač, Jakub ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Slavíček, Tobiáš (oponent)
Název: Analýza možnosti nácviku vybrané herní činnosti jednotlivce v závislosti na řešení situací 1-1 z hlediska útočné fáze hry v ledním hokeji Cíle: Prvním cílem práce bylo definovat uzlové body provedení daného pohybu vybraných útočných herních činností jednotlivce, a to konkrétně dílčích pohybových úkolu v rámci řešení situací 1-1 z pohledu útočné fáze hry v ledním hokeji. Tento cíl byl řešen převážně na bázi technické složky. Druhým cílem bylo vytvořit metodické řady nácviku situací 1-1 z pohledu útočné fáze hry pro jednotlivé žákovské kategorie v ledním hokeji. Metody: Pro sběr dat byla využita metoda nepřímého pozorování prostřednictvím videí. Pro vyhodnocení výsledků byl použit binární systém s možnostmi odpovědí ano / ne. Výsledky: Diplomová práce byla realizována dvěma výzkumnými fázemi. V první fázi jsme zkoumali, pozorovali a analyzovali úspěšné řešení herních situací 1-1 z pohledu útočné fáze hry. To jsme provedli pomocí video rozboru záznamů mimořádných hráčů v rámci této herní činnosti. Stanovili jsme pomocí analýzy videí uzlové body techniky provedení a poté proběhla diskuse s experty v oboru, kteří uzlové body verifikovali. Z verifikovaných uzlových bodů jsme vytvořili systém hodnocení. Tento systém byl vytvořen pomocí binárního systému ano / ne a hodnotili jsme kvalitu provedení...
Aktuální trendy v dlouhodobé koncepci sportovního tréninku se zaměřením na mládežnické kategorie na příkladu vybraného sportu
Rulík, Adam ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Slavíček, Tobiáš (oponent)
Název: Aktuální trendy v dlouhodobé koncepci sportovního tréninku se zaměřením na mládežnické kategorie na příkladu vybraného sportu Cíle: Zjistit, co považují experti na lední hokej za trendy v tréninku mládeže a co jsou podle nich významné oblasti tréninku. Zjistit, jak se poznatky expertů z praxe liší od teorie. Nalézt vnitřní vazby mezi jednotlivými oblastmi tréninku, které experti chápou jako významné. Metody: kvalitativní výzkum - kvalitativní rozhovor s experty (volná debata, řízené interview) Výsledky: Ve výzkumu byly použity dva typy rozhovoru, kterých se účastnilo 11 expertů. Rozhovor I. typu absolvovali tři experti. V tomto typu rozhovoru bylo nalezeno 15 významných oblastí tréninku, u kterých bylo zjištěno 12 vnitřních vazeb (z toho 2 oboustranné). Rozhovor II. typu přinesl pohled osmi expertů na problematiku významných oblastí. Například byl zjištěn optimální věk pro zahájení náročnějšího tréninku x =12,7 let nebo poměr specifické/nespecifické zátěže v tréninku mimo led (procenta) x =42/58. Také v tomto typu rozhovoru byly nalezeny vnitřní vazby, celkově 21. Z porovnání literatury a teorie vytvořené na základě rozhovoru II. typu vyplývá rozdíl v 1 oblasti. 5 oblastí v literatuře chybí a dalších pět je rozdílných v určité části. Klíčová slova: mladší školní věk, starší školní věk,...
Porovnávání hokejových klubů v Evropě v práci s mládeží (Organizace, obsah tréninkového procesu, personální a materiální zabezpečení a další)
Herman, David ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název: Porovnávání hokejových klubů v Evropě v práci s mládeží (Organizace, obsah tréninkového procesu, personální a materiální zabezpečení a další) Cíle: Cílem mé bakalářské práce je zjistit a následně porovnat podmínky a metodiku klubů pro rozvoj a výchovu mládežnických hokejistů ve vybraných zemích v Evropě. Metody: V mé práci jsem použil metodu kvalitativního výzkumu, který probíhal formou vyplnění předem konzultovaných tabulek a ve kterém byly hodnoceny a porovnávány data z pěti klubů v Evropě. Výsledky: Bylo zjištěno, že všechny týmy mají poměrně podobné podmínky pro práci s mládeží, ale každý z týmů nabízí svým svěřencům benefity pro jejich růst v jiné podobě. Díky otevřeností klubů jsme porovnali velké množství zajímavých faktorů, které mohou dát klubům pro vylepšení nebo vytvoření své koncepce pro výchovu mládeže, předmětnou zpětnou vazbu. Klíčová slova: lední hokej, porovnání, mládež, rozvoj a výchova, metodika, trénink
Význam dlouhodobé pohybové aktivity pro pro úroveň zdatnosti dětí mladšího školního věku (na příkladu Olympijského víceboje)
Foltysová, Sabina ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Význam dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti dětí mladšího školního věku (na příkladu Olympijského víceboje) Cíle: Cílem práce je zjistit na příkladu soutěže Olympijského diplomu, zda má pravidelná účast v soutěži vliv na vyšší zdatnost dětí mladšího školního věku. Metody: Pro porovnání výsledků dětí byla využita deskriptivní statistika (aritmetický průměr a směrodatná odchylka) a analýza dat (metoda ANOVA) pro stanovení rozdílu dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti a porovnání těchto výsledků. Výsledky: V teoretické části je vymezen vývoj člověka, především mladší školní věk, a také vývoj pohybových schopností. Dále jsou zde popsány motorické testy, historie testování a výzkumy testování motorické zdatnosti v České republice i ve světě. Výsledky zpracované v této práci byly poskytnuty organizátory Sazka olympijského víceboje a byly hodnoceny pouze děti nižšího stupně základní školy ve věku 6-11 let. Počítal se aritmetický průměr, směrodatná odchylka a pomocí využití analýzy dat (metoda ANOVA) byl vypočítán také rozdíl dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti dětí. Výzkumný soubor obsahoval celkově 95 430 dětí ve věku 6-11 let, přičemž v hodnocených letech (2017-2019) obsahoval 52 825 dětí, z toho 26 534 chlapců a 26 291 dívek. Byly hodnoceny výsledky 8...
Vliv zatížení na úroveň kognice při rozhodovacích procesech ve vybrané sportovní hře
Soukup, Vojtěch ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Vliv zatížení na úroveň kognice při rozhodovacích procesech ve vybrané sportovní hře Cíle: Cílem této práce je zjistit, k jakým změnám v rámci kognitivních funkcí a rozhodovacích procesů dojde po zatížení a zda je úroveň těchto změn rozdílná u hráčů vyšší a nižší výkonnostní úrovně. Metody: Při hodnocení výsledků byla použita deskriptivní statistika (průměrný výsledek výzkumné skupiny, směrodatná odchylka) a dvouvýběrového párového t-testu na střední hodnotu. Výsledky: Výzkumnou skupinu tvořilo 18 probandů (hráčů florbalu), jejichž věk byl osmnáct až dvacet osm let. Všichni probandi provedli diagnostiku ve virtuální realitě před a po zatížení. Diagnostika byla tvořena pěti testy, během kterých byly vyhodnocovány kognitivní funkce a herní dovednosti probandů. Zatížení mělo formu zátěžového testu do vita maxima na bicyklovém ergometru. Z hlediska průměrných změn kognitivních funkcí celé sledované skupiny probandů po zatížení dosáhli probandi výsledků: rozpoznávací čas (ms) -2.1±235.8, reakční čas (ms) -87.7±148.1, doba pro odehrání kotouče (ms) 40.5±218.9, sledování hráčů v prostoru (%) 8.7±17.3, Z hlediska průměrných změn kognitivních funkcí po zatížení vzhledem k výkonnostní úrovni probandů dosáhli hráči reprezentace výsledků: rozpoznávací čas (ms) -125.1±252, reakční čas (ms) -57.1±102.92...
Analýza činnosti sportovních agentů v souvislosti s identifikací a rozvojem sportovních talentů (na příkladu fotbalu a ledního hokeje).
Žatkuliak, Ondřej ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
1 Abstrakt Název: Analýza činnosti sportovních agentů v souvislosti s identifikací a rozvojem sportovních talentů (na příkladu fotbalu a ledního hokeje). Cíle: Cílem práce byla analýza činnosti sportovních agentů v ledním hokeji a fotbalu. Vlastní výzkum byl prováděn srovnáním informací od 4 skupin probandů - a) sportovní agenti, b) trenéři, c) sportovní manažeři, d) hráči. Metody: Hlavní výzkumnou metodou byl zvolen kvalitativní výzkum. Informace byly získávány dvěma způsoby: a) formou strukturovaných interview (sportovní agenti, trenéři a manažeři) a b) dotazníku s otevřenými otázkami (hráči). Výsledky: Výsledky výzkumu prokázaly obdobné názory na sportovní agenty ve fotbalu i ledním hokeji. Jednotlivé skupiny probandů chápou činnost agentů v odlišných intencích. Jako jednotící rys definují všechny skupiny zastupování hráčů při jednání o profesionálních smlouvách s kluby. Mimo skupinu sportovních agentů žádná jiná skupina nevidí jejich činnost jako významnou pro rozvoj výkonnosti hráčů. Klíčová slova: Sportovní agenti, hráči, trenéři, sportovní manažeři
Stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností u brankáře v ledním hokeji
Dohnal, Vladimír ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název práce: Stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností u brankáře v ledním hokeji. Cíle práce: Popsat teoretická východiska stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností u brankáře v ledním hokeji. Na základě těchto teoretických východisek navrhnout model silové, rychlostní a koordinační přípravy brankářů se zaměřením na věkovou kategorii dorost a starší a v jeho rámci formulovat vhodné metody, prostředky a formy stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností brankářů. Metoda: K identifikování hlavních teoretických východisek stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností brankářů bude použito kvalitativní obsahové analýzy dokumentů. Na základě hlubší analýzy nalezených teoretických východisek budou popsány determinanty silového, rychlostního a obratnostního rozvoje brankářů. Metodou syntézy budou nakonec hlavní teoretická východiska spojena v logický celek, na jehož základě může být vytvořen model stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností brankářů a v jeho rámci zvoleny vhodné metody, prostředky a formy silové, rychlostní a obratnostní přípravy brankářů se zaměřením na věkovou kategorii dorost a starší. Výsledky : Přináší vhled do problematiky stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností brankářů, popisuje...
Nespecifická příprava krasobruslařů (5 - 14 let) v přípravném období
Pavlovičová, Klára ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Prajerová, Květa (oponent)
Nazev: Nespecifickd priprava krasobruslaru (5-14 let)v pripravnem obdobi Cile prace: V diplomove praci se zamefim na problematiku nespecificke pfipravy krasobruslaru. Chtela bych poukazat na dulezitost vybudovani siroke pohybove zakladny u deti (od 5-ti let do 14-ti let) v pfipravnem obdobi. Cilem teto prace je vytvofeni modelu nespecificke pfipravy deti. Obsahem modelu je oznaceni, vymezeni a urceni nespecifickych pohybovych schopnosti, potfebnych pro pozdejsi vrcholovy trenink krasobruslafe. Mezi tyto schopnosti patfi rovnovaha, koordinace, pohyblivost, vytrvalost, rychlost a sila (Kerrigan 2003). Tyto pfedpoklady ovlivnuji mini pfesneho provadeni specifickych prvku na lede (skoky, krokove variace, piruety a spiraly). Z vytvofeneho modelu vyplyva, ze nespecificke pohybove schopnosti maji navaznost, prime a nepfime souvislosti se specifickymi pohybovymi schopnostmi. Vytvofenim ucelene treninkove koncepce, muzeme tyto souvislosti objevit, pojmenovat a zafadit do struktury pfipravy. Metody: Pfi tvorbe modelu nespecificke pfipravy krasobruslaru (od 5-ti do 14-ti let) v pripravnem obdobi byla pouzita metoda literarni reserse na zaklade induktivni analyzy dat a ucelovym sberem dat. Vysledky: Vysledkem by mel byt navrh modelu nespecificke pfipravy krasobruslaru (od 5-ti do 14-ti let) v pfipravnem...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   předchozí5 - 14dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.