Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Forms of questions in spoken French
Kollarčíková, Zuzana ; Nádvorníková, Olga (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Bakalářská práce s názvem Formy otázek v mluvené francouzštině se zabývá tvořením otázek ve francouzštině a zaměřuje se na tendence rodilých mluvčích ve výběru jednotlivých tázacích forem v různých komunikačních situacích. Teoretická část práce je věnována základnímu rozdělení otázek a popisu jednotlivých tázacích forem. Bere v úvahu zejména mluvenou francouzštinu. V této části jsou také uvedeny výsledky výzkumu provedených lingvisty a vědci, kteří se zabývali tématem tvoření otázek ve francouzštině. Praktická část práce se věnuje detailnímu popisu průběhu výzkumu provedeného ve Francii sledováním rodilých mluvčích v autentických situacích. Následně jsou získaná data analyzována ze syntakticko-pragmatického hlediska. Výsledky výzkumu jsou porovnávány s výzkumy již známými, uvedenými v teoretické části práce. Ve výzkumu jsou brány v potaz i sociolingvistické faktory a jednotlivé komunikační situace. Klíčová slova tvoření otázek, mluvená francouzština, topikalizace, SVQ, sociolingvistické faktory
Motivace ke studiu francouzského jazyka na střední škole
Černá, Klára ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na motivaci studentů středních škol ke studiu francouzského jazyka. Cílem práce je zjistit, jak je možné motivovat studenty ve výuce francouzského jazyka. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce popisuje motivaci ke studiu francouzského jazyka z hlediska jejích tří hlavních složek: učení, sociálního prostředí školy a charakteru francouzského jazyka. Praktická část má výzkumnou podobu a zkoumá, co motivuje studenty středních škol ke studiu francouzštiny, porovnává motivaci pro tento jazyk na základní škole oproti střední škole a srovnává anglický a francouzský jazyk na střední škole. Hlavními zkoumanými aspekty motivace ve výzkumné části ke studiu francouzštiny byly: důvody studia, míra motivace, učební prostředí, okolní prostředí francouzského jazyka, formy výuky, sociální vliv a bariéry ve studiu francouzského jazyka. Poznatky k tématu jsem shromažďovala dotazníkovým šetřením na Gymnáziu v Ústí nad Labem, na Gymnáziu v Děčíně, na Základní škole Nativity v Děčíně. V přehledu výsledků výzkumu jsou slovně zhodnocena a interpretována nalezená zjištění s názorným doprovodem grafů. Cíle výzkumného zjištění uvádím v oddílu výsledky cílů výzkumu. Výzkumná zjištění syntetizuji v části shrnutí a diskuse. V závěru práce popisuji souvislost teoretických...
Special education and teaching of pupils with autism in France
Kolibíková, Eva ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Cílem této práce je popsat vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dále poskytnout informace o vzdělávání a komunikaci s žáky s poruchou autistického spektra ve Francii. V práci vycházíme ze samotného pojetí speciální pedagogiky a jeho současného naplňování v evropských zemích, zejména ve Francii. Zabýváme se jak legislativou, tak i nejnovějšími trendy. Poukazujeme na nutnost spolupráce mezi učiteli, rodiči a dalšími specialisty. Ta je ve speciální pedagogice klíčová, zvláště v práci s žáky s poruchou autistického spektra. Autismus zůstává i nadále v široké veřejnosti nepříliš jasným tématem, popsané metody mohou tedy sloužit pedagogům pro výchovu, vzdělávání a komunikaci s těmito žáky. Klíčová slova Speciální školství, integrace, inkluze, autismus, handicap
Multilingualism in children of preschool and primary school age
Šaumanová, Kristina ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá bilingvismem a multilingvismem u dětí předškolního a mladšího školního věku a má sloužit jako zdroj informací k multilingvní výchově dětí. Teoretická část práce je zaměřená na technické aspekty bilingvismu a multilingvismu s odkazy na odbornou literaturu, popisuje přístupy k multilingvní výchově a zabývá se jazykovými aspekty, které jsou s multilingvní výchovou spjaty. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření a obsahuje průzkum rodin, které mají s multilingvní výchovou osobní zkušenosti.
Vznik a vývoj pojmu národní jazyk ve Francii
Krejčová, Daniela ; Štichauer, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat vznik a vývoj pojmu "langue nationale" ve Francii a zamyslet se nad významem tohoto pojmu ve francouzském prostředí. První část práce se zaměřuje na definici základních termínů, jako je "langue nationale", "langue officielle", a na jejich pojetí ve francouzském prostředí. Další kapitola vymezuje vztah mezi národním jazykem a dialekty a popisuje přístup k dialektům během Francouzské revoluce. Cílem třetí kapitoly je představit pojem "grammatisation" a nastínit postup gramatizace francouzštiny. Následuje část popisující chronologický vývoj francouzštiny jako národního jazyka Francie, přičemž nejvýznamnějším obdobím 18. století a Francouzské revoluci jsou věnovány samostatné kapitoly. Závěrečná kapitola nastiňuje význam a roli jazykové politiky a zmiňuje některé nejvýznamnější institucionální zásady do jazykového vývoje francouzštiny.
Production and perception of schwa (E caduc) in French and Czech. A contrastive study with pedagogical application
Nováková, Sylva ; Bořek - Dohalská, Marie (vedoucí práce) ; Radimská, Jitka (oponent) ; Wioland, Francois (oponent)
Tato dizertační práce je francouzsko-českou kontrastivní studií zkoumající schwa (fr. E caduc) v obou jazycích. Po srovnání foneticko-fonologických vlastností obou jazyků představuje první, teoretická, část fenomén schwa v mluvené francouzštině. Jedna kapitola je věnována E caduc ve francouzštině zpívané a v poezii. Druhá část, experimentální, přináší popis a výsledky tří pokusů týkajících se obou jazyků. Hláska [] zde byla sledována prostřednictvím testů zaměřených na percepci a produkci slabičných struktur francouzských a českých slov. Provedené akustické analýzy se zdají být potvrzením dříve uvedených hypotéz, podle nichž v procesu percepce cizího jazyka hraje roli nejen tzv. fonologické síto, ale i mentální obraz grafického záznamu řeči; v případě Francouzů, kteří se do pokusů zapojili, je do určité míry ovlivněna i percepce jazyka vlastního. Nejen na produkci, ale i na percepci osvojovaného jazyka mají zřejmě značný dopad artikulační návyky používané v jazyce mateřském. Dodejme, že v případě prvních dvou percepčních testů frankofonní posluchače pravděpodobně mátl vokalický charakter českých souhlásek [r] a [l] v pozici slabičného jádra. Poslední část přináší několik návrhů aplikace provedeného výzkumu na výuku francouzštiny nebo češtiny jako cizího jazyka.
Production and perception of schwa (E caduc) in French and Czech. A contrastive study with pedagogical application
Nováková, Sylva ; Bořek - Dohalská, Marie (vedoucí práce) ; Radimská, Jitka (oponent) ; Wioland, Francois (oponent)
Tato dizertační práce je francouzsko-českou kontrastivní studií zkoumající schwa (fr. E caduc) v obou jazycích. Po srovnání foneticko-fonologických vlastností obou jazyků představuje první, teoretická, část fenomén schwa v mluvené francouzštině. Jedna kapitola je věnována E caduc ve francouzštině zpívané a v poezii. Druhá část, experimentální, přináší popis a výsledky tří pokusů týkajících se obou jazyků. Hláska [] zde byla sledována prostřednictvím testů zaměřených na percepci a produkci slabičných struktur francouzských a českých slov. Provedené akustické analýzy se zdají být potvrzením dříve uvedených hypotéz, podle nichž v procesu percepce cizího jazyka hraje roli nejen tzv. fonologické síto, ale i mentální obraz grafického záznamu řeči; v případě Francouzů, kteří se do pokusů zapojili, je do určité míry ovlivněna i percepce jazyka vlastního. Nejen na produkci, ale i na percepci osvojovaného jazyka mají zřejmě značný dopad artikulační návyky používané v jazyce mateřském. Dodejme, že v případě prvních dvou percepčních testů frankofonní posluchače pravděpodobně mátl vokalický charakter českých souhlásek [r] a [l] v pozici slabičného jádra. Poslední část přináší několik návrhů aplikace provedeného výzkumu na výuku francouzštiny nebo češtiny jako cizího jazyka.
Hry a herní aktivity ve výuce FJ
Rubnerová, Jana ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivizační metodou didaktické hry a její aplikací do vyučovacího procesu. Zaměřuje se jak na její teoretický popis, tak i na její praktické využití při výuce francouzského jazyka. Představíme ji jako jeden ze způsobů, jak zábavnou formou procvičovat, ale i získávat nové znalosti a dovednosti. Popíšeme její místo v kurikulárních dokumentech, stejně jako její hlavní aspekty. Zdůrazníme její přínos, ale i možné obtíže při jejím použití ve výuce cizího jazyka. Uvedeme průběh hry a atmosféru vhodnou k jejímu použití. V praktické části se zaměříme na samotné aktivity vhodné pro úrovně A0 až A2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Personální a sociální deixe v politických projevech Jean-Marie Le Pena a Marine Le Penové
Vlčková, Jana ; Nádvorníková, Olga (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Personální a sociální deixe v politických projevech Jean-Marie Le Pena a Marine Le Penové (Jana Vlčková) Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá jazykovou analýzou politických projevů představitelů Národní fronty - Jean-Marie Le Pena a Marine Le Penové. Práce porovnává užití prostředků personální a sociální deixe u obou mluvčích ve srovnatelných komunikačních situacích. Teoretická část charakterizuje okolnosti komunikační situace, techniky argumentace a persvaze v politickém projevu, stejně jako prostředky personální a sociální deixe. Následná analýza korpusu politických projevů je zasazena do rámce programového vymezení strany. Metodou práce je rozbor projevů na základě frekvence výskytů konkrétních jazykových prostředků. Kvantitativní analýza je rozvinuta příklady daných prostředků v jednotlivých jazykových kontextech. Práce nabízí srovnání jednak skrze rozdílné komunikační situace, jednak skrze specifika ve vyjadřování obou mluvčích a přináší tak konkrétní perspektivu ve vnímání rozdílů mezi oběma politiky. Klíčová slova analýza politického projevu, personální deixe, sociální deixe, komunikační situace, argumentace, Jean-Marie Le Pen, Marine Le Pen, francouzština

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 NOVÁKOVÁ, Sabina
4 NOVÁKOVÁ, Sandra
6 NOVÁKOVÁ, Soňa
3 NOVÁKOVÁ, Stanislava
2 NOVÁKOVÁ, Sára
32 NOVÁKOVÁ, Šárka
6 Nováková, Sabina
4 Nováková, Sandra
1 Nováková, Silvia
1 Nováková, Simona
1 Nováková, Slávka
6 Nováková, Soňa
3 Nováková, Soňa,
3 Nováková, Stanislava
32 Nováková, Šárka
2 Nováková, Šárka,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.