Název:
Speciální pedagogika a vzdělávání žáků s autismem ve Francii
Překlad názvu:
Special education and teaching of pupils with autism in France
Autoři:
Kolibíková, Eva ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
fre
Abstrakt: [eng][cze] The aim of this thesis is to describe the education of children with special needs and provide information on education and communication with children with autism spectrum disorders in France. This thesis is based on the contemporary conception of special education and its practice in European countries, namely in France. The legislation as well as the new perspectives in this field are presented. This work emphasizes the necessary cooperation among teachers, parents and other specialists. This is an essential aspect in special education, mainly when working with children with autism spectrum disorders. Autism remains unknown to the general public; the described methods in this work can be used by education professionals in educational processes and communication with autistic children. Key words Special education, integration, inclusion, autism, handicapCílem této práce je popsat vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dále poskytnout informace o vzdělávání a komunikaci s žáky s poruchou autistického spektra ve Francii. V práci vycházíme ze samotného pojetí speciální pedagogiky a jeho současného naplňování v evropských zemích, zejména ve Francii. Zabýváme se jak legislativou, tak i nejnovějšími trendy. Poukazujeme na nutnost spolupráce mezi učiteli, rodiči a dalšími specialisty. Ta je ve speciální pedagogice klíčová, zvláště v práci s žáky s poruchou autistického spektra. Autismus zůstává i nadále v široké veřejnosti nepříliš jasným tématem, popsané metody mohou tedy sloužit pedagogům pro výchovu, vzdělávání a komunikaci s těmito žáky. Klíčová slova Speciální školství, integrace, inkluze, autismus, handicap
Klíčová slova:
l'autisme; L'enseignement spécialisé; l'inclusion; l'intégration; le handicap; autism; handicap; inclusion; integration; Special education