Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Remediace jako tvůrčí metoda
Bílková, Kateřina ; BLAŽÍČEK, Martin (vedoucí práce) ; POSPISZYL, Tomáš (oponent)
Ve své bakalářské práci vykládám termín remediace z pohledu umělce. Text zahrnuje konfrontaci s texty teoretiků Jay Davida Boltera a Richarda Grusina. Obhajuji zde tvrzení, že remediace je tvůrčí proces. Vycházím z přesvědčení, že umělec nehledá nejnovější médium, ale médium nejpřiléhavější tématu díla. Na začátku vykládám pojem médium a charakterizuji remediaci jako proměnu aury. A vysvětluji termín aury jako subjektivní vztah umělce či diváka/návštěvníka galerie k médiu. Nesoustřeďuji se na technické parametry, ale na dojem, který mění médium vytvořeného díla. Práce zahrnuje vybrané příklady ze současné tvorby s užitím metody remediace.
Svoboda proti programní formě totality
Mocňák, Michal ; PETŘÍČEK, Miroslav (vedoucí práce) ; POSPISZYL, Tomáš (oponent)
Zkoumání "svobodného software" na základě pokusu jeho vymezení vůči ideologiím a totalitním principům. S ohledem na defi- nici termínu svobody obecně. Svobodného v rámci a aktu osvobození, ale i principu demaskování a znevažování podstaty své vlastní exis- tence. Poodkrývání svobodného software v jeho historickém, socio- technologickém kontextu, respektive jeho vztahu k vývoji.
Paul Graham
Adámek, Matěj ; POSPISZYL, Tomáš (vedoucí práce) ; PREKOP, Rudolf (oponent)
Za námět svojí bakalářské diplomové práce jsem si zvolil tvorbu anglického fotografa Paula Grahama žíjícího v současnosti ve Spojených státech Amerických. Hlavními zdroji bude nejspíš internet a odborná literatura. Do mého konceptu chci zakomponovat fotografie od tvůrců, kteří se k práci Paula Grahama nějakým způsobem váží. Zároveň bude má práce doplněna i jednotlivými ukázkami z Grahamova portfolia.
Subject-Author-Self-Portrait
Machajová, Dana ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Bendová, Helena (oponent)
V mojej bakalárskej práci skúmam funkcie sebazobrazovania v umení v rôznych historických obdobiach a na ich základe rozvíjam súvislosti medzi autoportrétom a koncepciami subjektu a autorstva v rôznych dejinných obdobiach. Od anonymného tvorcu a umenia, ktoré malo vţdy svoje spoločenské opodstatnenie sa s modernou dobou zrodil subjekt a s ním aj autor. Pri konštitúcii subjektu je najdôleţitejší vzťah človeka k jeho ?zrkadlovému obrazu? u iného človeka. Moderný subjekt je zvrchovaná entita, ktorá má moc nad svojou reprezentáciou a materiálny svet, nad ktorým bdie, je v jej moci. Čo sa stane so subjektom a jeho reprezentáciou, keď sa začnú línie modernistickej logiky uzliť? Postmoderný subjekt stratí jasné obrysy a stane sa konštruktom momentálneho diskurzu. Ako s tým súvisí vynález fotografie a rozvoj masmediálnej mašinérie? A čo sa deje so subjektom dnes, pri kaţdodennom sýtení vlastných komunikačných kanálov na internete?
Pohyby čtení
Švarcová, Barbora ; Blažíček, Martin (vedoucí práce) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent)
Ve své bakalářské práci na základě několika případových studií zkoumám vztah textu a pohyblivého obrazu v uměleckém kontextu. Zajímá mě proměnlivost recepce těchto dvou médií a jejich vzájemné ovlivňování. Zároveň se snažím dopátrat motivací současných umělců využívajících principu ?textu v textu?. Jelikož jde o díla vytvořená v posledních zhruba deseti letech, zasazuji je do aktuálního společenského diskurzu. To znamená, že podnikám menší exkurzy i do neumělecké sféry, kde se princip zdvojení médií též hojně využívá. Ty potom slouží jako pomocné orientační body v analýzách jednotlivých děl. Zajímá mě tedy ne jen otázka nestandardních podmínek čtení, ale stejnou měrou i ideologické podhoubí tohoto principu.
Light Into The Flesh / Flesh Into The Light
Babuščák, Ladislav ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Bregant, Michal (oponent) ; Šimlová, Štěpánka (oponent)
LIGHT INTO THE FLESH / FLESH INTO THE LIGHT skúma symboly zla, hriechu a vykúpenia vo filme a televíznom seriáli Twin Peaks. Nejedná sa však o kritické zhodnotenie diela Davida Lyncha. Charakter postáv a deje sú používané ako symboly, ktoré sú následne vysvetlené na základe knihy Genezis, ktorá je prvou knihou Starého Zákona. K osvetleniu problematiky je použitý aj filozofický pohľad Martina Bubera. Analýza nemá za cieľ predstaviť dielo Davida Lyncha z hľadiska filmovej teórie, alebo kritiky. Cieľom tohto textu, je predstaviť režisérovu kľúčovú tému a tou je boj človeka o svoju dušu (podstatu), pričom ho na tejto ceste sprevádzajú ťažko uchopiteľné aspekty ako napr. strach, váhanie, zlyhanie, ale aj láska, viera a nádej.
Mezi vědou a uměním
Pospiszyl, Tomáš ; Petříček, Miroslav (vedoucí práce) ; Lahoda, Vojtěch (oponent) ; Pomajzlová, Alena (oponent)
Práce pojednává o vlivu technického obrazu, fotografie a filmu na práci avantgardních výtvarníků na počátku 20. století.
Vzájemné působení street artu a fotografie.
Kořenková, Silvie ; Kinterová, Markéta (vedoucí práce) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce zastupuje téma ?Vzájemné působení street artu a fotografie.? Definuji street art a jeho historii, se zaměřením převážně na současnou, evropskou street artovou scénu. Představuji street art jako formu vyjádření s ohledem na jeho postavení v současném umění. Zajímám se otázkou postavení a využití fotografie v tomto hnutí. Fotografii jsem rozdělila do tří kategorií podle technické a vizuální podoby fotografie ve street artu, s ohledem na zástupné autory. Zaměřuji se na tvorbu a přínos autorů, jakou mají pro street art. Kladu si za cíl zjistit, zda jako fotografka mohu uspět ve street artu s čistou fotografií, tak aby nezanikla v městském prostředí. Je fotografie dostatečně silné médium, pomocí kterého lze vyjádřit svoji výpověď v městském interiéru?
Tři umělecké apropriace amerického populárního filmu
Kohout, Martin ; Smutný, Vladimír (vedoucí práce) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent)
Tématem této bakalářské práce je rozbor tří vybraných děl jakožto příkladů umělecké apropriace amerických populárních filmů.
Estetické principy v nekomerční reklamě
Dernerová, Dora ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Stein, Štěpánka (oponent) ; Musilová, Helena (oponent)
Bakalářská práce na téma Estetické principy v nekomerční reklamě (se zvláštním ohledem na organizaci Člověk v tísni) se zabývá tištěnou reklamou pro neziskový sektor. V jednotlivých kampaních organizace Člověk v tísni hledá prostředky, kterých nekomerční používá a snaží se porovnat projevy nekomerční reklamy s nástroji reklamy komerční.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Pospiszyl, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.