Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Smíšená partnerství romsko-česká
Kolofíková, Michaela ; Mottlová, Jana (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Předmětem diplomové práce budou smíšená partnerství romsko česká a cílem je ukázat, jak je smíšené partnerství, v konkrétní definici, jako partnerství romsko české, prožíváno jeho aktéry. Jak a zdali vůbec je jako smíšené partnerství jeho aktéry vnímáno a jaké důsledky taková definice manželství pro jeho aktéry přináší, jak jsou vnímáni okolím, problémy jejich dětí a odlišností způsobu jejich života. V teoretické části se budu zabývat smíšenými manželstvími v moderní společnosti, historií, kulturou a zvyky u Romů. V praktické části se budu zabývat vlastním výzkumem.
Primární prevence rasismu a xenofobie s využitím multikulturní výchovy na základní škole
Kejmarová, Marie ; Mottlová, Jana (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
ANOTACE: Diplomová práce zkoumá multikulturní výchovu a její uplatnění při realizaci primární prevence rasismu a xenofobie na základní škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je vymezení základních teoretických východisek primární prevence, multikulturní výchovy, forem a metod, prostřednictvím kterých můžeme primární prevenci a multikulturní výchovu realizovat na základní škole. V praktické části je předkládán návrh projektu multikulturní výchovy, který má vést žáky k postojům odmítajícím xenofobii a rasismus.
Problematika poruch příjmu potravy v pedagogické praxi
Velehradská, Monika ; Mottlová, Jana (oponent) ; Procházková, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o poruchách příjmu potravy a o informovanosti českých pedagogů o tomto onemocnění. Na vzorku pražských a východočeských pedagogů je pomocí dotazníků zjišťováno, zda učitelé vědí, co jsou poruchy příjmu potravy, jaké jsou jejich možné příčiny, možnosti prevence PPP a kompetence pedagogů k řešení tohoto onemocnění. Jednotlivé otázky jsou vyhodnoceny a procentuálně porovnávány v "kategoriích" lokalita působení učitele, typ školy, kde učitel působí, třídnictví a výchovné poradenství u učitele. V závěru práce jsou tyto "kategorie" zhodnoceny a je navržen další postup ke zlepšení informovanosti pedagogů a jejich studentů o problematice PPP. Strukturované rozhovory s dívkami trpícími PPP jsou součástí přílohy.
Projevy agresivity u žáků staršího školního věku
Zalašová, Ivana ; Mottlová, Jana (oponent) ; Procházková, Jana (vedoucí práce)
Tématem předkládané práce jsou "projevy agresivity u žáků staršího školního věku". Problematika agrese u žáků staršího školního věku je v dnešní době aktuální. V teoretické části rozeberu všeobecnou problematiku agresivity. Zaměřím se na vymezení pojmů a definic. Zajímají mě především příčiny vzniku projevů agresivity, vlivy prostředí a vývojové aspekty žáků staršího školního věku. Cílem praktické části je na základě dotazníkového šetření zjistit jak žáci staršího školního věku vnímají projevy agresivity ve svém okolí, a jaké mají osobní zkušenosti s agresivním chováním. Výstupem této práce bude hodnocení zjištěného stavu agresivity u žáků staršího školního věku na vybraných školách a návrh na zlepšení dosavadního stavu.
Otázky tolerance české mládeže vůči cizincům
Ustsinava, Natallia ; Mottlová, Jana (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na problém tolerance české mládeže vůči cizincům, případně uprchlíkům. Její teoretická část se zabývá vymezením pojmu "migrace", jejím dopadem na českou společnost, popisuje současnou situaci cizinců v České republice na trhu práce, poskytuje přehled o zvláštnostech vybraných menšin, věnuje se aspektům společenské integrace cizinců a postavení uprchlíka v České republice. Praktická část je zpracována na základě dotazníku určeného pro tři typy škol a zjišťuje orientaci žáků vybraných škol v cizinecké a okrajově též uprchlické problematice a lidských právech. Zaměřuje se také na postoje žáků vůči cizincům. Svoji práci bych chtěla věnovat širší veřejnosti a organizacím, které se zabývají školením pedagogů základních a středních škol a sociálních pracovníků v oblasti multikulturního vzdělávání. Její výsledky by měly posloužit jako materiál, který pokryje chybějící informace ohledně situace cizinců v České republice.
Důvody umístění dívek do diagnostického ústavu (zaměřeno na diagnostický ústav a Středisko výchovné péče Na Dlouhé mezi 19, Praha 4 - Hodkovičky)
Kahounová, Klára ; Mottlová, Jana (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Práce se věnuje problematice diagnostického ústavu a především důvodům umístění dívek do diagnostického ústavu. Je zaměřena konkrétně na Diagnostický ústav a Středisko výchovné péče Na Dlouhé mezi 19, Praha 4 - Hodkovičky. Teoretické kapitoly se věnují diagnostickému ústavu obecně i konkrétně popisu fungování výše zmíněného Diagnostického ústavu v Praze 4 - Hodkovičkách v rámci diagnostického pobytu. Dále pak definici a klasifikaci poruch chování, přiblížení fáze adolescence a popisu rodinného prostředí jako sociálního modelu. Praktická část se věnuje realizovanému výzkumu a jeho výsledkům - důvodům, které vedly k umístění dívek do diagnostického ústavu. V poslední části práce je několik případových studií, jejichž součástí je i popis subjektivního vnímání důvodů k umístění konkrétních dívek.
Sexuální chování dospívajících a péče o nezletilé matky v diagnostickém ústavu Hodkovičky
Kumštová, Petra ; Bajcura, Lubomír (oponent) ; Mottlová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá sexuálním chováním dospívajících a péčí o nezletilé matky v diagnostickém ústavu Hodkovičky. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje dospívání a rizikové faktory, které se mohou objevit v tomto vývojovém období. Věnuje se těhotenství a následné péči o dítě u dospívajících matek. Jsou zde zmíněny i alternativní formy péče o dítě. V praktické části se nachází výzkum sexuality dospívajících. Dále se práce zabývá Diagnostickým ústavem a střediskem výchovné péče Hodkovičky, zvláště se pozornost upíná na detašované oddělení pro nezletilé matky s dětmi. V závěru práce je uvedena případová studie ve formě rozhovorů s klientkami již zmíněného ústavu.
Dobrovolné pobyty v Dětském diagnostickém ústavu v Dobřichovicích
Derflová, Veronika ; Bajcura, Lubomír (oponent) ; Mottlová, Jana (vedoucí práce)
Hlavním tématem této práce je efektivita dobrovolných pobytů v dětském diagnostickém ústavu. Autorka se opírá především o zkušenosti z roční praxe odborného vychovatele v Dětském diagnostickém ústavu Dobřichovice. V teoretické části práce popisuje ústavní výchovu jako takovou, její strukturu, dále definuje poruchy chování u dětí a mládeže a osobnost dítěte s touto poruchou. Dále popisuje samotné zařízení Diagnostického ústavu Dobřichovice a systém dobrovolných pobytů v tomto zařízení. V praktické části se autorka snaží o zmapování hlavních důvodů, které vedou rodiče k umístění dítěte na dobrovolný pobyt. Stěžejním tématem je efektivita a úspěšnost dobrovolných pobytů. Využívá k tomu metodu kvalitativního výzkumu a to zejména metody rozhovoru, pozorování a analýzy osobní dokumentace dětí. Součástí práce jsou případové studie dětí, které absolvovaly dobrovolný pobyt v diagnostickém ústavu.
Substituční programy ve výkonu trestu odnětí svobody
Talířová, Michaela ; Bajcura, Lubomír (oponent) ; Mottlová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku substitučních programů ve výkonu trestu odnětí svobody poskytovaných uživatelům drog. Snaží se přiblížit situaci uživatelů drog ve výkonu trestu odnětí svobody. Jejím hlavním cílem je charakteristika substitučních programů a to v rovině obecných informací, dále pak z hlediska jejich vývoje a zákona, zejména pak ale z pohledu samotných poskytovatelů. Usiluje o získání informací od poskytovatele substituční léčby ve vězeňství a snaží se tak těžit z údajů, které by vypovídali o kvalitě léčby. Plněním stanovených cílů se diplomová práce pokouší přispět do problematiky substitučních programů, jejichž cílovou skupinou jsou uživatelé drog ve výkonu trestu odnětí svobody. KLÍČOVÁ SLOVA: substituční léčba - výkon trestu odnětí svobody - uživatelé drog
Prevence rizikového chování u dětí a žáků na základních školách
Kecová, Tereza ; Strnadová, Iva (oponent) ; Mottlová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou prevence rizikového chování u dětí a žáků na základních školách. Porovnává výsledky dotazníkového šetření v pražském a středočeském kraji zaměřené na danou problematiku. Cílem diplomové práce je zmapovat současný stav prevence na těchto školách, poukázat na nedostatky a možná řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.