Název:
Důvody umístění dívek do diagnostického ústavu (zaměřeno na diagnostický ústav a Středisko výchovné péče Na Dlouhé mezi 19, Praha 4 - Hodkovičky)
Překlad názvu:
Reasons of location of girls in the diagnostic institution (focused on diagnostic institution plus resort nurture solicitude Praha 4 - Hodkovičky)
Autoři:
Kahounová, Klára ; Mottlová, Jana (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se věnuje problematice diagnostického ústavu a především důvodům umístění dívek do diagnostického ústavu. Je zaměřena konkrétně na Diagnostický ústav a Středisko výchovné péče Na Dlouhé mezi 19, Praha 4 - Hodkovičky. Teoretické kapitoly se věnují diagnostickému ústavu obecně i konkrétně popisu fungování výše zmíněného Diagnostického ústavu v Praze 4 - Hodkovičkách v rámci diagnostického pobytu. Dále pak definici a klasifikaci poruch chování, přiblížení fáze adolescence a popisu rodinného prostředí jako sociálního modelu. Praktická část se věnuje realizovanému výzkumu a jeho výsledkům - důvodům, které vedly k umístění dívek do diagnostického ústavu. V poslední části práce je několik případových studií, jejichž součástí je i popis subjektivního vnímání důvodů k umístění konkrétních dívek.This thesis deals with problems of a diagnostic institution and reasons of location of girls in the diagnostic institution in particular. Concretely, it is focused on Diagnostic institution plus Resort nurture solicitude , Na Dlouhé Mezi 19, Prague 4, Hodkovičky. Theoretical chapters are focused on diagnostic insitution in general and even on concrete operation characterization of above mentioned Diagnostic institution in Prague 4, Hodkovičky in frame of a diagnostic staying. Hereafter it is focused on definition and clasification of behavior disorders, approximation of adolescence phase and description of family environment as a social model. Practical part is pursuing realised research and its outcomes - reasons of location of the girls in the diagnostic institution. The final part includes some casual studies containing description of subjective perception of concrete girls to be located.