Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Interdisciplinární propojení výtvarné a mediální výchovy ICT jako podpůrný prostředek ve výtvarné výchově
Meira da Rocha, Zdeňka ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent) ; Jirák, Jan (oponent)
Zdeňka Meira da Rocha: Interdisciplinární propojení výtvarné a mediální výchovy. ICT jako podpůrný prostředek ve výtvarné výchově Abstrakt Disertační práce reflektuje požadavky na změny ve vzdělávání související s aktuálními potřebami digitalizace všech oblastí života společnosti. Ve struktuře nově požadovaných dovedností je kladen důraz na schopnost pracovat s informacemi a digitálními technologiemi, rozvoj kritického myšlení, kreativity a schopnosti řešit problémy. Disertace tuto problematiku nahlíží z pozice vizuálních a mediálních studií, která do vzdělávání pronikají skrze vzdělávací obor Výtvarná výchova a průřezové téma Mediální výchova. Jejím cílem je zmapovat průniky výtvarné a mediální výchovy na teoretické a kurikulární rovině a ve vzdělávací praxi zkoumat podmínky jejich propojování. Hlavní prostředky splnění tohoto cíle: (1) studium kurikulárních dokumentů, (2) kvalitativně-kvantitativní dotazníkové šetření stávající situace v praxi, (3) kvalitativní metoda akčního výzkumu, jehož cílem bylo zmapovat vhodné způsoby (strategie, formy a metody) integrace mediální výchovy do výtvarné výchovy na gymnáziích. Výzkumné nálezy jsou doplněny rozhovory s učiteli gymnázií, kteří výtvarnou a mediální výchovu ve výuce propojují. Výstupem jsou inspirativní příklady a další podněty propojení těchto oborů i...
Jak rozvíjet myšlení žáků ve výtvarné výchově
Štěpánová, Ivana ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Svatošová, Zuzana (oponent)
Studentka prostudovala a představuje principy projektu Zero Harvardské univerzity Artful Thinking a Visible Thinking. Cílem těchto projektů je pomoci učitelům vytvořit spojení mezi uměleckými díly a kurikulem a využít umění k rozvoji myšlení žáků. Studentka se podrobně seznámila s principy, výstupy a dopady projektu na americké vzdělávání. Autorka o nich dále uvažuje v kontextu českého školního výtvarného vzdělávání. Uvádí je do souvislosti s kurikulární oblastí Umění a výchova RVP ZV i s realitou současné školní výtvarné výchovy. Součástí práce je širší vizuální projekt, realizovaný na ZŠ, který se stal východiskem pro výzkumnou studii. Autorka sleduje rozvoj vizuální gramotnosti, myšlení žáků a jejich znalostí a dovednosti žáků na základě použitých postupů a metod. KLÍČOVÁ SLOVA Artful Thinking, Visible Thinking, projekt Zero, vizuální gramotnost, výtvarná výchova, rozvoj myšlení, umělecké dílo, případová studie
Výtvarná výchova a komunita
Tůmová, Aneta ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá možností rozvoje spolupráce, angažovanosti a mezilidských vztahů prostřednictvím umělecky zaměřených projektů. Může výtvarná výchova podporovat zájem žáků o svoje okolí a učit je angažovanosti? Na tuto otázku se snaží práce nalézt odpověď. V teoretické části jsou popsány metody a přístupy, které s participací ve výtvarné výchově souvisí. Pozornost je věnována i mezipředmětovým vztahům vzdělávacích oblastí Člověk a jeho svět a Umění a kultura. V rámci diplomové práce došlo též k mapování a interpretování projektů zaměřených na komunitní rozvoj a lokální změny. V praktické části je popsán vlastní projekt, věnující se městu Dačice. Hlavní myšlenky projektu vychází z úředního přesunu města z Moravy do Čech. Cílem projektu je nejen podporovat zájem dětí o místo jejich bydliště a učit je angažovanosti a spolupráci, ale rovněž vést zúčastněné k zamyšlení se nad vnímáním své identity. Klíčová slova: komunita, škola, vizuální kultura, angažované umění, umění spolupráce, výtvarná výchova, komunikace, spolupráce, interpretace, interdisciplinarita, projekt
Interaktivita ilustrací knih pro děti
Filipová, Martina ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Text hledá klíčové aspekty interaktivity ve vybraných knihách pro děti, jež dětského čtenáře aktivizují v rovině myšlenky i manipulace. Práce zkoumá proces toho, jak si děti prohlížejí, čtou a hrají s knihami Dagmar Urbánkové Cirkus ulice a Maškary. Snaží se odpovědět na otázku, jak a v čem rozvíjí prohlížení autorských knih vizuální a čtenářskou gramotnost dětí. Případová studie je realizována metodou zúčastněného pozorování. Za použití revidované Bloomovy taxonomie kognitivních cílů analyzujeme metodou kvalitativní analýzy participativní proces hry osmi dětí z hlediska jejich myšlenkových činností. Jako hlavní principy interaktivity nacházíme hru, participaci, komunikaci, proměnlivost, prožitek a možnost něco změnit. Na základě těchto vysledovaných principů interaktivity a jejich souvislostí jsou se zkoumanými knihami navrženy aktivity, jež se dají dále rozpracovat a realizovat s dětmi v hodinách výtvarné či literární výchovy. Práce je zpracovávána v souvislostech čtenářské a vizuální gramotnosti a jejich zastoupení v aktuálních kurikulárních dokumentech, které jsou pedagogickým kontextem této práce. Odborný rámec tvoří vizuální kultura a pojmy jako hra, tvořivost či pedagogický konstruktivistmus. Klíčová slova interaktivita, ilustrace, hra, participace, komunikace, interpretace, vizuální...
Co jste se dnes učili ve výtvarné výchově?
Viktorinová, Michaela ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Případová studie se bude zabývat analýzou učiva výtvarné výchovy několika vybraných učitelů ZŠ v kontextu platných kurikulárních dokumentů v průběhu školního roku. Bude porovnávat plánované učivo výtvarné výchovy se skutečnými realizacemi žáků s ohledem na osvojené výtvarné kompetence. Pomocí rozhovorů s vybranými učiteli, analýz dokumentů a shromážděných reflexí prozkoumá, jak učitelé zachází s učivem ve Vv, jak ho transformují do konkrétních výtvarných úkolů, zpětně reflektují a hodnotí práce žáků. Zaměří se i na inspirační zdroje vybraných učitelů. Teoretickým východiskem pro zpracování případové studie budou současné výzkumy, zabývající se aktuálním stavem výtvarné výchovy, oborové didaktiky s důrazem na vzdělávací obsah. KLÍČOVÁ SLOVA oborová didaktika, případová studie, RVP ZV, ŠVP ZV, tematický plán, učivo, výtvarná výchova, vzdělávací obsah,
Hračka jako forma vizuality
Vojteková, Markéta ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
1 ABSTRAKT Hračka je způsobem enkulturace. Práce se zabývá hračkou v souvislosti současné vizuální kultury, jako produktu kulturního průmyslu. Řeší otázku, jak konkrétní hračky mohou ovlivňovat vnímání dětí. Studuje typy a základní principy dětských her ve vztahu k hračkám. V případové studii zkoumá proces dětské hry dvou dětí v domácím prostředí v souvislosti s konkrétními hračkami. Dokumentuje a charakterizuje hračky, které mají děti k dispozici a způsob, jak si s nimi hrají. Pozoruje, zaznamenává, analyzuje a reflektuje dětskou hru a sleduje konstanty a proměny představ, konceptů a zkušeností, vstupující do procesu hraní. V návaznosti na výzkumnou sondu navrhuje soubor výtvarných činností. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě, formování, hra, hračka, pozorování, reklama, vizualita, vizuální kultura

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 NOVOTNÁ, Magdalena
22 NOVOTNÁ, Marie
55 NOVOTNÁ, Markéta
39 NOVOTNÁ, Martina
46 NOVOTNÁ, Michaela
3 NOVOTNÁ, Michala
1 NOVOTNÁ, Milada
9 NOVOTNÁ, Miroslava
20 NOVOTNÁ, Monika
2 Novotná, Magda
8 Novotná, Magdaléna
8 Novotná, Marcela
5 Novotná, Mariana
22 Novotná, Marie
55 Novotná, Markéta
7 Novotná, Marta
39 Novotná, Martina
46 Novotná, Michaela
3 Novotná, Michala
1 Novotná, Miloslava
1 Novotná, Miriama
9 Novotná, Miroslava
20 Novotná, Monika
1 Novotná, Monika Bc.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.