Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 255 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motorické schopnosti dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku
Nováková, Monika ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tématem diplomové práce jsou motorické schopnosti dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku. Práce zahrnuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se věnuje zejména psychomotorickému vývoji dítěte od narození až po předškolní věk. Dále se práce zabývá řečovým vývojem dítěte a jednotlivými stadii ontogeneze řeči. Třetí kapitola je věnována narušené komunikační schopnosti se zaměřením na diagnózy opožděného vývoje řeči, dyslalie a vývojové dysfázie. V závěru teoretické části jsou jmenovány a popsány nejčastěji využívané diagnostické materiály, zjišťující úroveň motoriky dětí v předškolním věku. Hlavním cílem empirické části je zjistit úroveň motorických schopností dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku. Hlavní metodou výzkumu kvantitativního charakteru je sada úloh diagnostikující úroveň motorických schopností. Výsledky 15 zúčastněných probandů jsou následně porovnány se stejně početnou kontrolní skupinou dětí bez narušené komunikační schopnosti. Uvedený výzkum je doplněn dotazníkovým šetřením, které je zaměřeno na psychomotorický vývoj dítěte. Tato část výzkumu umožňuje stanovit míru vlivu psychomotorického vývoje na úroveň komunikační schopnosti dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA: Motorické schopnosti, psychomotorický vývoj, narušená komunikační schopnost,...
Využití technických pomůcek v logopedické terapii u osob po cévní mozkové příhodě
Krajíčková, Iveta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití technických pomůcek při logopedické terapii u osob po cévní mozkové příhodě. Je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část této práce je věnována charakteristice cévních mozkových příhod a poruchám v oblasti řečové komunikace vzniklým v důsledku prodělání tohoto akutního onemocnění. Nastíněny jsou zde také konkrétní technické pomůcky pro oblast logopedické péče. Empirická část obsahuje výzkumné šetření kvalitativního charakteru, ve kterém bylo užito případových studií. Hlavním cílem bylo zjistit, jaká technická pomůcka byla při terapii užita. Rovněž je v této části práce uvedeno, z jakého důvodu logoped konkrétní pomůcku zvolil, jak probíhalo její užití a také je zde popsán pacientův vztah k využití technické pomůcky při logopedické terapii. KLÍČOVÁ SLOVA cévní mozková příhoda, logopedická terapie, technické pomůcky
Vliv kojení a raného způsobu krmení na vývoj artikulačních obtíží
Businská, Markéta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce je na speciálně-pedagogické téma se zaměřením na oblast logopedie. Ve své teoretické části shrnuje poznatky z problematiky vývoje řeči u dětí v raném věku a věku předškolním, zaměřuje se také na souvislost mezi kojením a jinými způsoby krmení v raném věku, vývoj orofaciální soustavy a vývoj artikulace jednotlivých hlásek. V praktické části je uveden výzkum kvalitativní povahy. Obsahuje informace z rozhovorů s matkami dětí, které mají diagnostikovanou dyslalii. Na základě zakotvené teorie byly zpracovány získané informace a vytvořeny závěry výzkumu. Klíčová slova dyslalie, orofaciální soustava, kojení, krmení, vývoj řeči, dudlík, zakotvená teorie
Vývoj komunikační schopnosti dítěte z pohledu rodičů
Beránková, Radka ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Diplomová práce logopedického zaměření se zabývá problematikou vývoje dětské řeči z pohledu rodičů. První kapitola je věnována teoretickému vymezení samotné komunikace a je zde vysvětlen rozdíl mezi jazykem a řečí. V závěru úvodní kapitoly je popsán komunikační proces a je zde také vymezena verbální a neverbální komunikace. Druhá kapitola teoretické části je zaměřena na vývoj řeči, který je rozdělen na přípravné období a stadia vlastního vývoje řeči. Součástí kapitoly je také vývoj řeči z pohledu jazykových rovin, a to včetně faktorů, které ho ovlivňují. Závěr teoretické části je věnován poruchám vývoje řeči. V rámci empiricky orientované části diplomové práce byl stanoven hlavní cíl, jehož záměrem bylo zjistit, zda se rodiče zajímají o vývoj řeči u svých potomků a jakou důležitost této problematice přikládají. Vedle hlavního cíle byl stanoven také cíl dílčí, v rámci kterého byly ověřeny základní znalosti respondentů ohledně vývoje dětské řeči. Jako součást praktické části byly také stanoveny čtyři hypotézy, jejichž platnost byla ověřena na základě výsledků vlastního dotazníkového šetření. Z metodologického hlediska bylo využito metody dotazníku. Součástí praktické části byla také tvorba informačního materiálu ve formě brožury, jejíž finální podoba byla ovlivněna výsledky získanými v průběhu...
Možný přínos vznikající mobilní aplikace KROK v rámci intervence u osob s balbuties
Novotná, Kateřina ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá možným přínosem konkrétní mobilní aplikace, která nese název KROK, což je akronym následujících slov:" K - konec, R - rychlým, O - odpovědím, K - koktavost." Mobilní aplikace je určená osobám, které mají problémy s plynulostí řeči, hlavně pak těm s diagnózou koktavost neboli balbuties. Úvodní část teoretické části se věnuje problematice koktavosti, zabývá se terminologií, etiologií, symptomatologií a klasifikací koktavosti. Další část diplomové práce popisuje možné formy diagnostiky a terapie koktavosti. Poslední část teoretické části diplomové práce se již konkrétně zaměřuje na techniky a postupy, které mohou být využívané mobilní aplikací KROK. Empirická část diplomové práce se pak věnuje samotnému výzkumu, který zjišťuje, jaké by jednotlivé techniky, které by mohly být využité v mobilní aplikaci KROK, mohly mít přínos pro osoby s balbuties.
Předčasné narození jako příčina vzniku narušené komunikační schopnosti
Šonská, Adéla ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku logopedie. Jejím cílem je zjistit, jakým způsobem se může předčasné narození odrazit při vzniku narušené komunikační schopnosti, bude přiblížena problematika předčasného porodu, psychomotorický a řečový vývoj u nedonošených dětí, který bude srovnán s vývojem řeči u dětí intaktních. Zároveň bude zjišťována celková úroveň a možnosti péče o předčasně narozené děti s narušenou komunikační schopností. Výzkumná část bude zpracována v souladu s kvalitativními výzkumnými metodami. Bude využit rozhovor a případová studie. Výzkumný vzorek budou tvořit respondenti ve věku od 4 do 6 let narozeni před 34. týdnem těhotenství a jejich rodiče. Klíčová slova: předčasné narození, porod, nízká porodní váha, nezralost, těhotenství, logopedie, vývoj řeči, narušená komunikační schopnost, logopedická intervence
Analýza současných názorů na mutismus v odborné české i cizojazyčné literatuře
Páleníková, Petra ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce je z oblasti speciální pedagogiky a zabývá se mutismem z pohledu odborné české i cizojazyčné literatury. Práce je teoretického charakteru a je rozdělena na tři části. V první kapitole je popisován mutismus, jeho etiologie, symptomy, diagnostika a terapie na základě studia české odborné literatury. Druhá kapitola popisuje stejné kategorie, ovšem na základě studia zahraničních odborných zdrojů. Poslední část práce je věnována analýze a komparaci získaných poznatků v jednotlivých oblastech. Největší rozdíly se vyskytují v oblasti diagnostiky a terapie mutismu, které jsou v cizojazyčné literatuře více rozpracovány, než v literatuře české. Dílčí rozdíly se objevují ve všech ostatních oblastech mutismu. Charakteristickým rysem cizojazyčné literatury je v oblasti etiologie mutismu teorie učení, v oblasti symptomů i terapie sociální anxiozita a celkově dominantní vliv Diagnostického a statistického manuálu mentálních poruch. Česká literatura poskytuje množství odlišných názorů nejen na vymezení mutismu, ale i na etiologii a symptomatologii. Oblast diagnostiky a terapie není v české literatuře hlouběji rozpracována.
Žák s narušenou komunikační schopností v přípravném ročníku
Malinová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Žák s narušenou komunikační schopností v přípravném ročníku" analyzuje problematiku přípravných tříd. Rozpracovává kompetence školní zralosti a školní připravenosti. Shrnuje vývoj řeči jako východisko k diagnostice narušené komunikační schopnosti. Dokládá přínos přípravných tříd pro rozvoj komunikačních dovedností dětí s odloženou školní docházkou v oblasti Praha 9. Prokazuje potřebu zařazovat děti s narušenou komunikační schopností do přípravných tříd. Dává možnost vyjádření názorů rodičů dětí navštěvujících přípravné třídy na chod těchto tříd. Informuje o existenci přípravných tříd rodiče předškolních dětí v oblasti Praha - východ a zároveň mapuje informovanost těchto rodičů o existenci přípravných tříd. Výzkumné šetření je smíšené. Zahrnuje kvantitativní metodu - dotazník (anketu) i kvalitativní metody: strukturované rozhovory a kazuistiky. Závěr práce obsahuje doporučení pro praxi: změnu školského zákona a zavedení testování školní připravenosti na začátku a na konci školního roku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 255 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.