Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 391 záznamů.  začátekpředchozí346 - 355dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální výchova - začlenění do výuky jazyků a učební materiály pro výuku angličtiny
Oršošová, Lenka ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
v českém jazyce Mediální sdělení jsou častým zdrojem autentického textu ve výuce jazyků, neexistuje však mnoho prací zabývajících se vztahem mediální výchovy a jazykového vzdělávání. Teoretická část této práce se proto snaží popsat tento vztah a to z hlediska mediálních studií, lingvistiky a didaktiky cizích jazyků. Pozornost je věnována také začlenění mediální výchovy do systému kurikulárních dokumentů. Cílem této práce je pak na základě teoretických východisek vytvořit vlastní výukové materiály začleňující průřezové téma mediální výchova do výuky anglického jazyka na středních školách. Výukové materiály se skládají z pracovních listů pro studenty a metodických listů pro učitele. Klíčová slova mediální výchova, výuka jazyků, autentický text, kontext, kurikulární dokumenty, výukové materiály, pracovní listy, metodické listy
Náhradní rodinná péče
Zimová, Markéta ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tématem rigorózní práce je problematika domácí a zahraniční náhradní rodinné péče, její systémy, struktura a specifika. První část představuje historický vhled do vývoje náhradní rodinné péče u nás i v zahraničí a zabývá se jejími jednotlivými formami, přičemž největší prostor je věnován dvěma zásadním formám náhradní rodinné péče - adopci a pěstounské péči. Jednotlivé kapitoly umožňují hlubší pohled na dílčí problematiku a aspekty jednotlivých systémů péče, např. homosexuální páry jako rodiče, nezákonné praktiky týkající se adopce, apod. Druhá část práce se v jednotlivých kapitolách věnuje hlubšímu pohledu na jednotlivé systémy a formy NRP v zahraničí, uvádí konkrétní příklady dobré praxe, věnuje se některým specifickým přístupům ve vybraných zemích Evropy a Zámoří. Informace představené v rigorózní práci by měly přispět ke komplexnějšímu, ucelenému pohledu ne problematiku náhradní rodinné péče v systému organizování a realizace jejích jednotlivých forem v České republice a srovnáním aktuálního stavu této péče v zemích s odlišnou tradicí a historickou zkušeností.
Řeč těla jako forma komunikace
Braunová, Klára ; Šamšula, Pavel (oponent) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato rigorózní práce upírá svoji pozornost na problematiku neverbální komunikace. Pozornost je zde zaměřena na dvě roviny skutečností - teoretickou a výzkumnou. Ty zde jsou vzájemně porovnávány. V jednotlivých kapitolách teoretické části jsou vymezeny hlavní pojmy a představeny jednotlivé formy této komunikace s odkazy na výtvarné směry a hnutí, kde se tyto prostředky objevovaly. Ve výzkumné části je pomocí konceptové analýzy poukazováno na důležitost a smysl užívání neverbální komunikace a s tím spjatých výtvarných technik v rámci předmětu výtvarná výchova. Jsou zde popsána východiska, strategie, průběh a závěry z výtvarné činnosti realizované v sextě (2. ročníku) Gymnázia, Praha 6, Nad Alejí 1962. Abstract This rigorous work focuses on the problem of non-verbal communication. The attention is aimed at two levels of reality- theoretical and experimental. These two are compared in this work. In the particular chapters of theoretical part main conceptions are defined and particular forms of this communication are introduced with references to art styles, where these means occured. In the experimental part is by means of concept analysis the importance and purpose of using non-verbal communication shown within art lessons. The way outs, strategy, course and conclusions of art activities realised in...
Kontaktní oddělení, experimentální forma ústavní výchovy
Obořilová, Dominika ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
v českém jazyce Tato bakalářská práce se nazývá "Kontaktní oddělení, experimentální forma ústavní výchovy". Záměrem práce je hlubší zamyšlení se nad problematikou ústavní výchovy a představení inovativního přístupu, jako možnou formu péče, v rámci zařízení pro výkon ústavní výchovy. Práce je strukturována do dvou základních celků - části teoretické a části praktické. V teoretické části popisuji pojetí ústavní výchovy v České republice a představuji systém práce v konkrétním výchovném ústavu na Praze 9. Praktická část je koncipována jako kvalitativní výzkumné šetření, za základě kterého se snažím získat odpověď, zda je tato inovativní forma péče přínosná pro děti zdržující se dlouhodobě na útěku. V závěru práce hodnotím výsledky šetření a jejich využití v současné praxi. Klíčová slova ústavní výchova, ochranná výchova, předběžné opatření, dítě, dobrovolný pobyt, schválený pobyt mimo zařízení, výchovný ústav
Problémy vzdělávání a Waldorfská škola
Linhart, Igor ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá současnými problémy ve vzdělávání a tím, jak se s těmito problémy vypořádává waldorfská pedagogika. Práce je rozdělena na rozsáhlejší část teoretickou, kde se zabývám základy a přístupy waldorfské pedagogiky a českého standardního vzdělávacího systému, dále potom problémy edukace v celospolečenské souvislosti. V praktické části je popsána pilotní studie provedená na waldorfské škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 391 záznamů.   začátekpředchozí346 - 355dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.