Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fyzikální exkurze a procházky městem
Suchá, Katarína ; Jermář, Jakub (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Název práce: Fyzikální exkurze a procházky městem Autor: Bc. Katarína Suchá Katedra (ústav): Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Jakub Jermář e-mail vedoucího: jakub.jermar@mff.cuni.cz Abstrakt: Cílem práce bylo vytvoření průvodce fyzikálními pamětihodnostmi a zajímavými místy spojenými s fyzikou v Praze. Práce obsahuje návrhy na fyzikální procházky, jejichž součástí jsou popisy navštívených míst, včetně adresy a GPS souřadnic, mapka s vyznačenou trasou procházky a fotografie. Pro studenty byly vytvořeny pracovní listy. Další část práce obsahuje soubor míst vhodných pro samostatné exkurze. Práce je cílena především pro potřeby učitelům jako pomůcka pro přípravu školních výletů a exkurzí. Všechny procházky, studentské pracovní listy a popisy exkurzí jsou publikovány na stránkách FyzWebu v sekci Exkurze (http://fyzweb.cz/exkurze/). Klíčová slova: exkurze, fyzika, pracovní listy, školní výlet, Praha, FyzWeb
Představy studentů o vztahu síly a pohybu
Čížková, Dita ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
V rámci bakalářské práce byl proveden průzkum představ studentů MFF UK a gymnázií o vztahu síly a pohybu. Průzkum byl proveden pomocí testu, který obsahoval šest kvalitativních úloh. Podrobně je popsán způsob zpracování výsledků. Ty jsou uvedeny v tabulkách a okomentovány. Výsledky průzkumu jsou porovnány s výsledky stejných průzkumů provedených v dřívějších letech v ČSSR a v NSR. Výsledky průzkumu poukazují na existenci nesprávných intuitivních představ, které u mnoha studentů přetrvávají i přes několikeré školní vzdělávání.
Project-based learning in lower secondary school
Vajdečka, Pavol ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Moja diplomová práca prináša návrh projektového vyučovania na základných školách v predmete fyzika. Zameriava sa na problematiku vyučovacieho procesu, porovnáva tradičný spôsob vyučovania s projektovým vyučovaním. Problematika projektového vyučovania je názorne spracovaná ako jeden z možných inovatívnych spôsobov vyučovacieho procesu. Projektové úlohy zadávané žiakom možno spojiť so vzdelávacími metódami, pomocou ktorých sú žiaci vedení smerom k riešeniu komplexných problémov. Podporujú individuálnu aktivitu, tvorivosť, vzájomnú komunikáciu, zodpovednosť, schopnosť využiť prostriedky IKT, schopnosť využiť a prehĺbiť poznatky z MS Office a schopnosť prezentovať svoju prácu pred kolektívom. Zmena atmosféry a komunikácie v triede, zmena práce so žiakmi a v nemalom rade výsledky spoločnej práce môžu byť dôkazom dosiahnutia cieľov výchovno-vzdelávacieho procesu. Práve projektové vyučovanie môže pomôcť modernizácii súčasnej školy.
Přírodovědné úlohy výzkumu PISA - analýza výsledků českých žáků
Bašátková, Kateřina ; Kekule, Martina (oponent) ; Mandíková, Dana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou výsledků českých žáků v přírodovědných testech použitých ve výzkumu PISA v roce 2000, 2003 a 2006. V úvodu práce jsou uvedeny základní informace o výzkumu PISA, jeho záměru, požívaných metodách, struktuře úloh a jejich způsobu hodnocení, testovaných žácích a fázích výzkumu. Dále je podrobněji rozebrán pojem přírodovědná gramotnost, způsob prezentace výsledků a struktura přírodovědných otázek výzkumu. Následující kapitoly jsou zaměřeny na samotný rozbor výsledků českých žáků v přírodovědných otázkách, přičemž zvýšená pozornost je věnována otázkám s fyzikální tématikou. Práce přináší podrobnou analýzu jak celkových výsledků českých žáků v přírodovědné části výzkumu, tak i analýzu výsledků českých žáků podle jednotlivých aspektů přírodovědné gramotnosti.
Fyzikální úlohy výzkumu TIMSS - analýza výsledků českých žáků
Vogalová, Naděžda ; Kekule, Martina (oponent) ; Mandíková, Dana (vedoucí práce)
V předložené práci se seznámíme s výzkumem TIMSS. Je zde uveden celkový přehled výsledků českých žáků v přírodovědných úlohách v časovém vývoji (TIMSS 1995, 1999 a 2007). Dále jsou zde vybrána a uspořádána data k výsledkům českých žáků čtvrtých a osmých ročníků ve fyzikálně zaměřených úlohách výzkumu TIMSS 2007. Práce obsahuje přehled výsledků českých žáků v těchto úlohách podle obsahové složky, dovedností a podle typu úloh. Jsou zde uvedeny úlohy s nejvyšší a nejnižší průměrnou úspěšností českých žáků, největším rozdílem v úspěšnosti dívek a chlapců a úlohy s největším rozdílem výsledků českých žáků oproti mezinárodnímu průměru. Součástí práce je příloha, kde jsou uvedeny základní charakteristiky vybraných fyzikálních úloh, celkové výsledky českých žáků, mezinárodní průměry a komentáře k nim. Pro uvolněné úlohy jsou uvedena i jejich zadání, podrobné výsledky a pokyny k hodnocení.
Miskoncepce žáků a studentů při interpretaci kinematických grafů
Truliková, Blanka ; Mandíková, Dana (oponent) ; Kekule, Martina (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o miskoncepcích žáků a studentů při interpretaci kinematických grafů. V teoretické části jsou popsány základní charakteristiky didaktických a konceptuálních testů. Dále je zde shrnut postup tvorby testu a jeho standardizace na konkrétním příkladu testu TUG-K (Test of Understanding Graphs in Kinematics). Součástí vlastního výzkumu bylo přeložení anglického testu a jeho zadání na pražských SŠ a na MFF UK. Vzorek respondentů čítal 171 žáků z 1., 3. a 4. ročníků SŠ (respektive odpovídajících ročníků víceletých gymnázií) a 41 studentů MFF UK. Byly provedeny charakteristiky jednotlivých položek testu (citlivost úloh, obtížnost úloh). Data získaná pomocí základních statistických metod byla interpretována a srovnána s výsledky studie J. R. Beichnera, který je autorem originální verze testu použitého k výzkumu. Pro studenty VŠ byl test méně citlivý než pro žáky SŠ. Ze srovnání českých a zahraničních studentů vyplynulo, že čeští studenti dosahovali v testu vyšších skóre. Dále byly potvrzeny typické miskoncepce studentů při práci s grafy. Na závěr bylo provedeno kritické zhodnocení použitého testu a byly navrženy některé úpravy pro případ zadávání testu na VŠ.
Prekoncepce studentů o síle a pohybu
Čížková, Dita ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Diplomová práce se zabývá prekoncepcemi studentů v oblasti dynamiky pohybu. Práce je rozdělena do tří částí. První část práce navazuje na bakalářskou práci, v rámci které byl proveden průzkum představ studentů MFF UK a gymnázií o vztahu síly a pohybu. Průzkum byl proveden pomocí testu, který obsahoval šest kvalitativních úloh. Podrobně je popsán způsob zpracování výsledků. Ty jsou uvedeny v tabulkách a okomentovány. Výsledky průzkumu jsou porovnány s výsledky stejných průzkumů provedených v dřívějších letech v ČSSR, především s průzkumem provedeným v letech 1981/82 a 1983/84. Výsledky průzkumu poukazují na existenci nesprávných prekoncepcí, které u mnoha studentů přetrvávají i přes několikeré školní vzdělávání. Ve druhé části diplomové práce je uveden přehled prací týkajících se výzkumů prekoncepcí v dané oblasti. Ve třetí části práce se zaměřuji na zpracování průzkumu, který byl proveden pomocí FCI testu u studentů fyziky 1. ročníků na MFF UK. Výsledky průzkumu jsou opět zpracovány v tabulkách, okomentovány a porovnány s dostupnými výsledky z dalších zemí. Jsou zde také uvedeny jednotlivé miskoncepce, které byly u studentů díky FCI testu identifikovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.