Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Morální aspekty v uvažování gymnazistů o dalším profesním směřování
Lukášová, Hana ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Vacek, Pavel (oponent) ; Kirovová, Iva (oponent)
Na předmět výzkumu, jímž je profi-volba z posledního ročníku gymnázia, je v této práci pohlíženo z úhlu mravního usuzování. Kvalitativní analýza dvaatřiceti rozhovorů s gymnazisty přináší pohled na jejich profi-volbu jako na podstatného činitele určujícího jejich identitu. Výzkum vychází z předpokladu, že mravní usuzování se realizuje právě na základě identity, resp. na věrnosti sobě samému. Jako základ této profesní identity se ukázaly tzv. zakořeněnosti, na něž respondenti různým způsobem navazují svým budoucím identitním projektem ve snaze učinit autentickou volbu. Povaha kategorizace umožňuje vidět také zápletky, které proces profi-volby komplikují, popř. tzv. problematizace, které znemožňují autentickou volbu. Prostřednictvím tří oborů úvah (domén) je zřetelné, jakým způsobem se v profi-volbě realizuje vztah ke světu, k blízkým a k sobě samému a jaký má tento vztah dopad na identitu samu. Profi-volba se ve výzkumu ukazuje jako kontinuální a komplexní proces, jenž se neomezuje pouze na období podávání přihlášek na VŠ.
Psychologické aspekty procesu zprostředkování zaměstnání a výběru pracovníka
Chaloupka, Otakar ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Diplomová práce v teoretické části pracovně vymezuje pojem personální psychologie, neboť cílem práce je identifikovat roli a uplatnění personální psychologie v oblasti výběru pracovníků a v oblasti zprostředkování zaměstnání. Na základě vymezení p ojmu personálního výběru jako komplexního procesu a diferenciace druhů personálního výběru identifikuje potenciální roli personální psychologie v procesu výběru pracovníka. Současně na základě vymezení pojmu zprostředkování pracovního uplatnění, určení fun kce, možností a limitů Úřadu práce a vymezení pojmu Bilanční diagnostika jako komplexního poradenského systému uplatňovaném mj. v praxi Úřadu práce identifikuje potenciální roli personální psychologie v procesu zprostředkování zaměstnání. Empirická část má charakter mapující deskriptivní studie. Jejím cílem je popsat účast personální psychologie v současné praxi fungování personálních agentur a HR útvarů firem, dále činnost zprostředkovatelů zaměstnání při Úřadu práce a podíl personální psychologie na této činnosti a nakonec identifikovat očekávání klientů programu Bilanční diagnostiky a jejich naplnění. Závěrečná část práce souhrnně zpracovává proces výběru pracovníka a zprostředkování zaměstnání jejich sro vnáním na úrovni metodologických východisek, metodik, klíčových kompetencí odpovědných...
Loajalita zaměstnanců jako projev pracovní spokojenosti - psychologické aspekty zaměstnanecké loajality
Drnková, Veronika ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je teoreticky vymezit loajalitu zaměstnanců v širším kontextu a na základě empirické části popsat koncept loajality zaměstnanců. Pomocí využití teoretických poznatků, polostrukturovaných rozhovorů a kvalitativní metody tematické analýzy s prvky zakotvené teorie byla navržena koncepce loajality zaměstnanců. Koncepce odpovídá na výzkumné otázky, tedy formuluje teoretické vymezení loajality zaměstnanců, aspekty a důsledky loajality a možnosti ovlivňování loajality v rámci organizačních procesů. Teoretické zdroje a výsledky kvalitativní analýzy společně poskytují bližší náhled na vztah pracovní spokojenosti a loajality zaměstnanců. Ukázalo se, že pracovní spokojenost ovlivňuje vznik a udržení loajálního vztahu zaměstnance s organizací, ale také může být důsledkem loajálního vztahu. Mezi aspekty loajality zaměstnanců lze zařadit: osobnostní předpoklady a spokojenost, vzájemnost investic do vztahu, interpersonální důvěru, sdílení podobných hodnot a přesvědčení, zkušenosti, přání dobrého, morální podstatu, vyjasněná očekávání a mapování jejich případných změn z obou stran, znalost vzájemných cílů, ochotu nadřadit společný cíl nad cíl vlastní, odpovědnost vůči společným cílům, oboustrannou víru ve vztah, určitou formu společného vlastnictví, vzájemnou důvěru, podporu a zpětnou...
Systém hodnocení zaměstnanců ve vybrané finanční instituci
Houserová, Jana ; Kirovová, Iva (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o hodnocení pracovníků ve vybrané organizaci. Teoretická část se věnuje pojmům z oblasti hodnocení pracovníků. Vyjasněny jsou pojmy řízení pracovního výkonu, hodnocení pracovního výkonu a pracovní výkon. Dále je popsán obvyklý postup při hodnocení pracovníků, vymezen význam hodnocení pracovníků a funkce, které plní. Jsou specifikována kritéria hodnocení a popsány vybrané metody hodnocení pracovníků. Samostatná kapitola se zabývá metodou nucené distribuce. V závěru této části práci jsou uvedeny charakteristiky kvalitního a účinného systému hodnocení pracovníků. V empirické části je představena vybraná organizace, popsán a analyzován používaný systém hodnocení pracovníků. Cílem výzkumného šetření je prostřednictvím analýzy systému hodnocení a za pomoci rozhovorů se zaměstnanci zjistit, jestli systém hodnocení v dané společnosti vykazuje charakteristiky kvalitního a účinného systému hodnocení. Na základě výsledků výzkumného šetření jsou formulována doporučení, která by mohla vést ke zvýšení účinnosti systému hodnocení v dané organizaci. Klíčová slova: hodnocení výkonu, řízení výkonu, metody hodnocení, nucená distribuce
Assessment centre - validita, možnosti a úskalí využívání metody ve firemní praxi
Doubková, Dagmar ; Bahbouh, Radvan (oponent) ; Kirovová, Iva (oponent)
Ve své rigorózní práci se zaměřuji na témata týkající se metody Assessment centra (AC), její validitu, reliabilitu a objektivitu. Zabývám se pravidly a etickými otázkami spojenými s používáním metody, popisuje strukturu, implementaci a možnosti reálného využití metody Assessment centra v praxi. Část práce je také zaměřena na jednotlivé metody, z nichž se celkový program Assessment centra skládá, na odlišnosti mezi Assessment centrem a Development centrem a je její vlastnosti jsou srovnávány s dalšími metodami používanými k výběru a rozvoji zaměstnanců. Další části práce je věnována pozornost psychometrickým vlastnostem metody, tyto vlastnosti jsou porovnávány s psychometrickými vlastnostmi dalších výběrových metod a to na základě strukturovaných rozhovorů s 27 HR managery a specialisty. Získaný materiál se věnuje slabým a silným stránkám a poukazuje na možnosti a úskalí a to formou SWOT analýzy. Empirická část práce zjišťuje validitu u šesti Assessment center probíhajících v rámci rozvojového program se společnosti XY a zjištěné výsledky srovnává a diskutuje oproti hodnotám uváděným v literatuře a věnuje se četnosti a vhodnosti jednotlivých kompetencí, které jsou sledované v rámci různých Assessment center. Výsledky této rigorózní práce ukazují, že je skutečně důležité, aby při přípravě a realizaci...
Psychodiagnostika při výběru a rozvoji zaměstnanců se zvláštním důrazem na prodejní pozice: Kompetenční model pro výběr nových prodejců v oblasti služeb
Šafr, Martin ; Kirovová, Iva (oponent) ; Höschlová, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá správným používáním jednotlivých psychodiagnostických metod za účelem výběru a rozvoje zaměstnanců na nejrůznějších pozicích v organizaci. Konkrétní výběr a použití metod hodnocení je uzpůsobeno praktickým požadavkům na jednotlivé pozice v organizaci s přihlédnutím k jejich specifikům. Práce se podrobně zaměřuje na pozice technické, administrativní, manažerské a speciální důraz klade na pozice prodejní. V rámci strategických programů hodnocení se pak práce podrobně zabývá hodnocením potenciálu jedince a predikcí budoucího chování, což má pro organizaci a její budoucí úspěch velký význam. Součástí této kapitoly je i konkrétní integrovaný model hodnocení potenciálu, který lze využít v praxi. V druhé, empirické části práce byl proveden pokus o vytvoření konkrétního kompetenčního modelu pro prodejce služeb a nastíněny návrhy jeho využití v praxi. Klíčová slova: personální psychologie, psychodiagnostika, metody a techniky hodnocení, výběr a rozvoj zaměstnanců, hodnocení potenciálu jedince, kompetence, kompetenční model. Příjmení a jméno autora: ŠAFR Martin Instituce: Katedra psychologie FF UK v Praze Název práce: Psychodiagnostika při výběru a rozvoji zaměstnanců se zvláštním důrazem na prodejní pozice: Kompetenční model pro začátečníky v oblasti prodeje služeb Počet stran: 142 Počet...
Adaptace nového zaměstnance v bankovní společnosti
Linhartová, Kateřina ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
(česky) Tématem předložené diplomové práce je adaptace nového zaměstnance v organizaci. Abychom téma představili v jeho komplexnosti, ukazujeme jeho psychofyziologické souvislosti, zejména hlediska psychické resilience a působení stresu. Práce dále mapuje současné možnosti a poznatky týkající se adaptace v zaměstnání. Zvláštní pozornost přikládáme adaptaci na organizační kulturu. Cílem empirické části práce je analyzovat adaptační program konkrétní bankovní společnosti, jeho organizační kulturu a konkrétní pracovní pozici, abychom předložili možnosti optimalizace a dalšího zlepšení stávajícího programu. K tomuto účelu jsme využili širokou škálu metod především kvalitativního charakteru.
Engagement v organizačním kontextu
Sedloň, Tomáš ; Kirovová, Iva (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
1 Abstrakt: Tato práce se soustředí na identifikaci prediktorů a podmínek angažovanosti zaměstnanců v organizačním kontextu. Teoretická část této práce se zaměřuje na různé přístupy ke zjišťování a měření angažovanosti zaměstnanců, včetně moderních přístupů a metodik. Pro identifikaci prediktorů angažovanosti jsou představeny i teoretické koncepce zabývající se genderem a diverzitou na pracovišti. Empirická část představuje výzkum identifikující prediktory a podmínky angažovanosti v konkrétní organizaci. Na základě sebraných dat jsou dále prováděny statistické analýzy a interpretace. Tato práce si klade za cíl především rozšířit českou odbornou literaturu na toto téma o praktické poznatky a data z výrobní společnosti.
Kvalita pracovního života z pohledu zaměstnanců
Štěpánková, Petra ; Kirovová, Iva (vedoucí práce) ; Svianteková, Gabriela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou kvality pracovního života, a to konkrétně z pohledu zaměstnanců, tedy subjektivní perspektivou. Teoretická část práce mapuje historický vývoj kvality pracovního života a začleňuje ji do kontextu organizačního řízení. Dále vymezuje řadu odlišných definic, koncepcí a aktuálně používaných nástrojů měření tohoto konstruktu. Na základě analýzy koncepcí blíže představuje deset vybraných faktorů kvality pracovního života, jež představují teoretická východiska pro praktickou část práce. Ta sestává z návrhu výzkumného projektu, který se zaměřuje na navržení standardizovaného dotazníku pro měření kvality pracovního života v českém prostředí. Klíčová slova: kvalita pracovního života, subjektivní kvalita pracovního života, rovnováha mezi pracovním a osobním životem, pracovní spokojenost, produktivita
Pracovní spokojenost - její příčiny a projevy
Konečná, Hana ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Bakalářská práce shrnuje poznatky z oblasti psychologie práce a organizace, konkrétně z oblasti pracovní spokojenosti. Teoretická část pojednává o různých pojetích pracovní spokojenosti a jejich charakteristikách. V úvodu představuje krom základní terminologie důležité teoretické přístupy k pracovní spokojenosti (např. jednofaktorové a dvoufaktorové teorie). Dále se soustředí na faktory pracovní spokojenosti jako je věk , seniorita, pohlaví, vzdělání a finanční ohodnocení. Jsou zde zmíněny i vlivy pracovní spokojenosti na jevy jako pracovní motivace, pracovní výkon, fluktuaci a absentérství. Závěr teoretické části práce je věnován metodám měření pracovní spokojenosti u nás i v zahraničí. Na teoretickou část navazuje empirická část práce, která navrhuje projekt výzkumu pracovní spokojenosti v konkrétní organizaci. Výzkumný projekt je rozdělen na dvě části. Zvolené přístupy zkoumání pracovní spokojenosti obsahují kvalitativní i kvantitativní metody, a to dotazník Měření spokojenosti zaměstnanců, který byl vyvinut Výzkumným ústavem práce a sociálních věcí v Praze, analýzu zejména personálních dokumentů společnosti a polostrukturované rozhovory, díky kterým se mohou doplnit získané data kvantitativní analýzy. Klíčová slova: pracovní spokojenost, faktory pracovní spokojenosti, pracovní motivace, výkon,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.