National Repository of Grey Literature 41 records found  beginprevious32 - 41  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Musical abilities of childeren and young people as a pedagogical problem
Kysela, Jan ; Kremličková, Marta (referee) ; Pelikán, Jiří (advisor)
Diplomová práce Je pojata jako kombinace teoretické studie a teoretickovýzkumných bloků. První část diplomové práce je teoretické povahy a odpovídá na základní otázky týkající se hudebních schopností dětí s důrazem na problematiku jejich měření a hodnocení. Pro lepší orientaci v oblasti hudebního školství a hudební pedagogiky je do teoretické části zahrnuta i část mapující historii a současnost hudebního školství v České republice. Výzkumná část diplomové práce je rozdělena na tři empirické bloky, jejichž cílem je měření hudebních schopností dětí a mládeže, reflexe hudebního prostředí v rodinách a dále zjištění stavu úrovně výuky hudební výchovy v současné škole. Pro jednotlivé výzkumné bloky jsou použity rozdílné metodologické nástroje. Výsledky těchto šetření včetně užitých postupů jsou podrobně rozpracovány spolu s obsáhlým zhodnocením jednotlivých okruhů a jevů. Tyto poznatky mohou sloužit k optimalizaci hudebně-výchovných koncepcí a k zavádění nových metod v hudebním vzdělávání dětí a mládeže.
Education model of "Social justice" in service teacher education
Koudelková, Pavla ; Kasíková, Hana (referee) ; Kremličková, Marta (advisor)
Svou diplomovou práci jsem uvedla citátem Zdeňka Kratochvíla: "Výchova vede k dospělosti: vede ke svobodě a odpovědnosti, ke schopnosti orientovat se v bohatství různých možných pohledů na svět." Lidské společenství je více diversifikované, než si jedinec dovede představit. Je zřejmě velmi obtížné, aby člověk našel správnou cestu, která směřuje k vlastní svobodě spojené s odpovědností a zároveň stejnou míru svobody přiznává druhým - ale i od nich očekává dostatečnou míru odpovědnosti. Jsem přesvědčena, že svoboda i odpovědnost otevírají možnost k řešení otázek, jimiž jsem se zabývala a které vyúsťují v ústřední téma mé práce ve výchovu a vzdělávání pro sociální spravedlnost.
The consequences of specific learning disabilities for educational way and adulthood
Cmunt, Radek ; Krykorková, Hana (referee) ; Kremličková, Marta (advisor)
Diplomová práce se zabývá základními východisky, deskripcí projevů specifických poruch učení a také reedukací. Jejím hlavním smyslem však je na pozadí celé školní dráhy dítěte sledovat jedno z klíčových období vývoje, a to jak specifické poruchy učení ovlivňují rozhodování o volbě povolání a jaké důsledky mají pro uplatnění v životě. Diplomová práce má charakter teoreticko-empirický, její součástí jsou tři kazuistiky dospělých lidí se specifickou poruchou učení.
Gypsies and their education in Czech and Slovakia
Ištvánová, Jana ; Kremličková, Marta (referee) ; Lorenzová, Jitka (advisor)
In my dissertation called "Gypsies and their education in Czech and Slovakia" I described and compared how Czech Republic and Slovakia approach to this ethnic minority. I chose these countries because oftheir geographic, cultural-historical and linquistical similarities, which in the past brought them together to one state. Now, when Czech Republic and Slovakia are sovereign states, we can find a lot of similar rules and lows in their legislature, education and how they approach to this ethnic. My dissertation describes history of gypsy ethnic; it maps in detail their walk-out from Asia, their migration to Europe and around Europe and their coming, moving and establishment in these countries. It compares positions ofthe population in each country, governrnent politics about gypsies in different time and possibilities how to integrate this ethnic minority to other population in these countries. The second part of my dissertation is about education possibilities of this ethnic minority, which these countries use in practice. I described methods, which help to integrate gypsy children in ordinary schools and altemative programs, which is not possible to use in general but which are used especially in areas with high concentration of gypsy population. There are comprehensive programmes in Czech Republic and...
Development of educational system in period 1918-1938 in Pelhřimov district, jurisdiction Pacov
Holakovská, Jitka ; Kremličková, Marta (referee) ; Váňová, Růžena (advisor)
Ve své diplomové práci se zaměřuji na dění ve školách v období i. republiky na okrese Pelhřimov, soudní okres Pacov. Cílem práce je: 1. Seznámit se s charakterem oblasti v dané době, zejména s ohledem na sociální aspekty života zdejších obyvatel. 2. Získat základní přehled o školských zákonech, platných a přijatých v době první republiky, které se týkají lidového školstvÍ. To je základní rámec, v němž se budeme pohybovat. 3. Těžištěm práce jsou potom stručné charakteristiky jednotlivých škol a dění na nich v této době. V příloze je zobrazena mapka soudního okresu Pacov.
The life in a religious sect and its Influence on the child's personality
Misauerová, Anežka ; Krykorková, Hana (advisor) ; Kremličková, Marta (referee)
V dnešním světě plném protikladů a názorového pluralismu zřejmě nikoho příliš nepřekvapí ani náboženská roztříštěnost. Existence všudypřítomného vlivu křesťanství či islámu se zdá být již minulostí - pokud jsme ochotni pro tento okamžik pominout celosvětově rozšířené politické zneužívání těchto velkých náboženství, které je dnes na denním pořádku a tyto náboženské proudy pomalu ale jistě diskredituje. Ztráta pevných pravidel, zastřešujících život člověka ještě na začátku 20. století, obrovský technologický rozvoj a dvě války světového dopadu - to vše jsou vlivy, které postupně způsobily vznik jakéhosi náboženského a tím i existenčního vakua. Toto náhlé prázdno bylo něčím zcela novým pro celé masy lidí. Postupy, jakými se lidé s tímto nepříjemným pocitem vyrovnávali, byly rozmanité. Jako výstižný příklad může posloužit rozšířené hnutí hippies s celou svou kulturní základnou, dále americká beat generation a mnohá další hnutí, jež měla podstatný vliv na životní styl i podobu umění. Nejobecnější filosofií těchto hnutí byla obvykle kritika stávajících poměrů a nevídaná otevřenost vůči různorodým oblastem zájmu - světu orientálních nauk, rozvíjející se psychoterapii (zejména té skupinové), esoterickým - do té doby v podstatě neznámým naukám, ekologii a alternativám životního stylu, velký zájem byl věnován i...
Application of structured teaching for mentally handicapped children
Pecháčková, Yveta ; Švarcová, Iva (referee) ; Kremličková, Marta (advisor)
Práce se zabývá využitím strukturovaného učení u dětí s různým stupněm mentální retardace. Čerpá z teoretických a odborných poznatků týkajících se obecných principů výchovy a vzdělávání dětí s autismem a dětí s mentální retardací. Zvláště se zamýšlí nad otázkami psychologických zákonitostí učení ve vztahu k žákům s mentální retardací, přičemž východiskem se stává situace a zkušenost žáka v podmínkách strukturované výuky. Těžiště práce tvoří konkrétní analýza zásad při sestavování strukturovaného učení jako účinného faktoru psychického, rozumového a sociálního vývoje dětí s mentální retardací. Závěrečnou samostatnou kapitolou je empirický výzkum, který je charakterizován jako kazuistická dlouhodobá studie v podmínkách strukturované výuky. Na základě získaných výsledků poukazuje na vhodnost využití strukturovaného učení ve vzdělávání dětí s mentální retardací, které svým charakterem a skladbou vyhovuje potřebám a vývojovým možnostem žáků. V závěru jsou zdůvodněny a shrnuty nejvýraznější pokroky, kterých děti v dlouhodobém sledování v podmínkách strukturované výuky dosáhly.
Czech minority schools in Bílina and vicinity (1918-1938)
Dudová, Miluše ; Kremličková, Marta (referee) ; Váňová, Růžena (advisor)
Diplomová práce se zabývá česko - německými vztahy od dob, kdy se Němci usídlovali na českém území až do roku 1938, kdy došlo k připojení českého pohraničí k německé říši. Popisuje vznik českých škol koncem 19. století na Duchcovsku, které zahrnovalo dva okresy, a to Bílinu a Duchcov. Zabývá se problémy, se kterými se Češi potýkali při zřizování obecných a měšťanských škol pro své děti. Pojednává také o vzniku a fungování Gymnázia v Duchcově a Učitelského ústavu v Bílině. Práce je zaměřena na zřízení a umístění školy, případné stavby nových budov pro tyto školy, na počty tříd a žáků, na akce, které školy pořádaly, na život české menšiny v konkrétní obci a na jejich vztahy s německou většinou. České školy jsou zmapovány od založení do jejich uzavření v roce 1938. K práci bylo využito materiálů uložených ve Státním okresním archivu Teplice.
Czech elementary schools in Jáchymov district 1918-1960 with special regards to Czech-German relations
Drápal, Jan ; Kremličková, Marta (referee) ; Váňová, Růžena (advisor)
Diplomová práce "České školství na Jáchymovsku 1918-1960 se zvláštním zřetelem k česko-německým vztahům" se věnuje historii českých škol, které navštěvovaly děti mezi 6 a 15 rokem života. Oblast se přibližně kryje se severní polovinou někdejšího okresu Karlovy Vary. Práce sleduje zrod českého školství vokolí Jáchymova po vzniku samostatného Československa, obecně se věnuje i českému menšinovému školství v převážně německy mluvícím pohraničí. Stěžejní část pak zkoumá přístup - oficiálních představitelů Československa na jedné straně a pohraničních učitelů na straně druhé - k německy mluvícím dětem a jejich vzdělávání po roce 1945. Závěrečné části jsou věnovány poválečným školským reformám a příklonu školství k propagaci komunistické ideologie v 50. a 60. letech dvacátého století.
The start and development of educational system for minorities in the Česká Lípa region from 1919 to 1938
Burdová, Pavlína ; Kremličková, Marta (referee) ; Váňová, Růžena (advisor)
Diplomová práce - Vznik a vývoj menšinového školství na okrese Česká Lípa v letech 1919-1938 - je zaměřena historicky, metodou zkoumání bylo studium historických materiálů a jejich setřídění, srovnání, zkompletování. Práce zabývá se procesem vzniku českého menšinového školství v regionu, kde před rokem 1919 nebyla ani jedna česká škola. Práce je rozdělena do pěti samostatných kapitol. První se zabývá historií celého okresu i školství před vznikem Československé republiky, hospodářským a národnostním vývojem a situací těsně před rokem 1918. Druhá kapitola je věnována vzniku a vývoji českých státních škol, jak v širší rovině zákonného, finančního a personálního zajištění, tak v rovině konkrétních údajů o jednotlivých školách na okrese, o kterých existují záznamy. V závěru kapitoly se podrobněji věnuji hospodářské stránce činnosti škol a také zániku škol v roce 1938. Třetí kapitola je věnována učitelům a jejich žákům, národnostnímu složení v českých státních školách, osnovám a vyučovacím předmětům, agendě škol vztahující se k vyučovacímu procesu. Čtvrtá kapitola je tvořena zajímavými školními akcemi a mimořádnými situacemi, které se objevují ve velké části materiálů, spoluprácí školy a české menšiny v jednotlivých místech. Pátou kapitolu věnuji učitelům, kteří mě zaujali svou prací či lidským osudem. Celá...

National Repository of Grey Literature : 41 records found   beginprevious32 - 41  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.