Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 142 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fundraising festivalu Štěrkovna Open Music
Ostárek, Matěj ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šubrt, Daniel (oponent)
Cílem této práce je popsat současnou situaci ve fundraisingu festivalu Štěrkovny Open Music. Nejprve si obecně vymezíme pojem fundraising a jeho spojení s komerční sférou, s možností získávat zdroje financí pro uspořádání hudebního festivalu. Dále se budeme věnovat tomu, jak festival v současné době funguje v rámci fundraisingu, jaké používá metody a kde je prostor pro jeho zlepšení. V práci vyjmenujeme i benefity, které jsou ve spojení s podporou festivalu připraveny. V další části provedeme analýzu možností crowdfundingu, kde si položíme otázku, zda je tento způsob získávání prostředků pro hudební festival dobrou formou. Zaměříme se rovněž na průzkum, který proběhl po skončení festivalu Štěrkovna Open Music v roce 2014, a popíšeme, jaké byly podněty organizátorů k uskutečnění průzkumu, kterých oblastí se tento průzkum týkal a jaký byl výsledek, případně jaká může být implementace výsledků v dalších ročnících.
Vhodnost využití marketingových trendů na příkladu fenoménu twerku
Hellebrandová, Kateřina ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Teoretická část práce popisuje marketing v oblasti kultury, konkrétně tance, a definuje specifika dnešního internetového světa. Zaměřuje se na nástroje a nejvýznamnější aspekty aktuální marketingové praxe a také na tanec twerk, u kterého zkoumá historii, současnost i důvody, proč se stal celosvětovou senzací. Praktická část se potom podrobně věnuje analýze třech uměleckých subjektů - tanečnice Anety Antošové, tanečního studia STAGE Praha a baletu Národního divadla Brno. Komparací kvantitativních dat období před a po implementaci twerk marketingu se snaží zhodnotit vhodnost a úspěšnost tohoto kroku. Analýza je doplněna kvalitativními expertními rozhovory s osobnostmi české taneční i marketingové scény.
Analýza státní příspěvkové organizace Česká centra
Nohejlová, Lucie ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá státní příspěvkovou organizací Česká centra, která byla zřízena pro celkovou propagaci ČR v zahraničí. Teoretická část je věnována problematice neziskového veřejného sektoru v České republice - vymezení pojmů neziskový sektor a veřejná služba. Důraz je však kladen zejména na příspěvkové organizace, jejich financování, efektivnost a vybraná specifika v oblasti managementu. Pozornost je věnována také oblasti příspěvkových organizací v kultuře. Praktická část analyzuje Česká centra. Soustřeďuje se na hlavní a doplňkovou činnost, vícezdrojové financování, efektivnost, motivaci zaměstnanců a možnosti spolupráce. Druhá část je pak věnována činnostem organizace v oblasti kulturní diplomacie.
Veřejné rozpočty a možnosti jejich využití nově vznikajícími divadelními scénami v Praze
Vondráčková, Anna ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
V první části se diplomová práce zabývá současným stavem divadelní sítě v Praze, ale i předpoklady a možnostmi jejího rozvoje a rozšiřování. Dále se blíže zaměřuje na financování pražských divadel a kulturní politiku Prahy se zvláštním zacílením na grantový systém, transformaci divadelní sítě a další možnosti podpory. V druhé části se práce podrobně věnuje šesti subjektům / divadelním scénám, které vznikly v posledních třech letech: Studio Hrdinů, soubor Company.cz v Divadle Komedie, Venuše ve Švehlovce, Vila Štvanice, Jatka78 a Panoptikon Barikáda. Dívá se na ně z pohledu jejich lokace a vztahu k vlastníkům prostor, právní formy a kontinuity tvorby, jejich diváků a spolupracovníků a hlavně z pohledu financování. Celou práci pak uzavírá porovnání situace těchto subjektů.
Rockový fanoušek jako příjemce marketingové komunikace
Palounek, Martin ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Tato práce se zaměřuje na získání informací o rockovém fanouškovi, které budou využitelné pro potřeby marketingové komunikace. Popisuje, jak se rockeři odlišují od běžné populace v základních popisných charakteristikách, hodnotách, názorech, postojích a životním stylu. Tyto rozdíly zkoumá také na úrovni jednotlivých dílčích žánrů a zároveň se snaží nalézt společné prvky. Zabývá se poselstvím, symbolikou a hlavními myšlenkami rockové hudby, přičemž se soustřeďuje i na a historický a společenský kontext vzniku a vývoje žánru a významných subžánrů. Nahlíží do problematiky sociálních skupin a detailněji popisuje vybrané subkultury. Shrnuje nejnovější poznatky z oblasti hudební sociologie a marketingu hudby a tyto poznatky propojuje v kontextu rockového žánru. Zároveň se také snaží k rocku a jeho subžánrům přiřadit konkrétní archetyp. V rámci práce vycházíme z předpokladů, že rockoví fanoušci se v některých ohledech významně liší od zbytku populace a že významné odlišnosti můžeme nalézt i na úrovni subžánrů. Zároveň však také očekáváme, že některá specifika jsou společná všem dílčím žánrům. Domníváme se, že umělci a hudební marketéři k marketingové komunikaci přistupují spíše intuitivně a v komunikaci s fanouškem využívají symboliky, historických odkazů a archetypů. Samotný výzkum sestává ze tří okruhů. Prvním je analýza sekundárních dat databáze MML-TGI společnosti Median za rok 2013, použitými metodami byla obecná a křížová analýza, jejichž cílem bylo nalézt diference mezi jednotlivými žánry a subžánry v popisných charakteristikách, hodnotovém systému a výrocích o životním stylu. Dále byla provedena obsahová analýza přední strany obalů nejvýznamnějších rockových alb za účelem hlubšího prozkoumání rockové symboliky. Poslední část práce je tvořena rozhovory s profesionály v oblasti hudebního průmyslu, kteří odpovídali na otázky týkající se charakteristiky žánru, fanoušků a praxe v marketingové komunikaci.
Organizace hudebních akcí v pražských industriálních prostorech a halách
Jelínková, Lucie ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Vořechovský, Jan (oponent)
Cílem práce je zmapovat současné dění na pražské kulturní scéně zasazené do industriálních prostor, komplexním způsobem zachycuje některé společné tendence v tomto atypickém prostředí. Ačkoli jsou zde okrajově zmiňovány různé kulturní aktivity, práce se zejména soustřeďuje na často probíhající prezentaci elektronické taneční hudby v opuštěných halách. Práce popisuje historický vývoj industriálního dědictví na území Prahy, jeké druhy podnikání v kultuře v tomto prostředí dnes probíhají, čím se liší a na čem závisejí. Po přečtení práce tak získá čtenář vhled do tendencí, které v současné době panují na pražské hudební scéně mimo tradiční prostředí klubů.
Weberova teze „ducha kapitalismu“ jako východisko spirituálních potenciálů podnikatelského a manažerského prostředí.
Kučera, Dušan ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent) ; Mlčoch, Lubomír (oponent)
Předložená práce vychází z kritického vyhodnocení Weberovy tezi "ducha kapitalismu", který je zdůvodněn "protestantskou etikou". Autor Weberovo východisko využívá pro zpracování obecné spirituální koncepce, která má zásadní vliv na zrod, vývoj a udržení hospodářského prostředí, podnikání a management. Po upřesnění základních pojmů se práce soustřeďuje na objasnění fenoménu spirituality, které propojuje s podnikatelskými a manažerskými aktivitami. Výčet spirituálních znaků a podnikatelských potenciálů byl rozdělen na pozitivní a na negativní. Obecné spirituální faktory jsou reflektovány na pozadí základních religiózních systémů -- židovství, křesťanství (protestantismus, katolictví a pravoslaví), islám, hinduismus, budhismus a dalších asijské směry. Spirituální perspektiva je srovnána s pojetím vědy, které má své hranice i potenciály. Praktická část se věnuje doložení spirituálních vlivů na podnikání a ekonomický rozvoj. Práce vrcholí vlastním výzkumem spirituálních faktorů a potenciálů mezi vybranými podnikateli a manažery, které typologicky sumarizuje a navrhuje jejich využití v podnikatelské a manažerské praxi či manažerském vzdělávání. Klíčová slova:
Analýza a porovnání fungování obecně prospěšné společnosti a příspěvkové organizace v oblasti symfonických orchestrů na příkladu PKF - Prague Philharmonia a Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK
Holý, Petr ; Šmíd, Ilja (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou a porovnáním výše zmíněných symfonických orchestrů, jakožto zástupců 2 typických právních forem českých symfonických orchestrů - příspěvkové organizace a obecně prospěšné společnosti. Jelikož obě tělesa sídlí v Praze, mají velmi obdobné externí podmínky. Analýza je založena na několika ukazatelích klíčových pro fungování těchto organizací. 1. Ekonomické ukazatele a) Zdroje financování organizace b) Struktura nákladů, výnosů c) Míra soběstačnosti 2. Výkonostní ukazatele a) Počet koncertů v hlavní činnosti b) Počet prodaných vstupenek, poměr abonentních vstupenek za rok 2014 c) Trend návštěvnosti za posledních 10 let 3. Další ukazatele a) personální zajištění organizace b) Pracovní nároky na umělecké pracovníky institucí (hudebníků) c) Reflexe obou organizací ve veřejnosti a jejich značka (média)
Úloha manažera v práci s dětským a studentským publikem v divadle
Lišková, Kristýna ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na úlohu manažera v práci s dětským a studentským publikem v divadelní sféře. Chtěla jsem především zjistit, zda si divadla vychovávají svého budoucího diváka nebo nikoliv. Úvodní kapitoly se zabývají vymezením žánru divadla pro děti a divadla hraným dětmi a stručnou historií žánru u nás. Popisuje také bohatou tradici festivalů a přehlídek v této oblasti pro různé věkové kategorie až do současnosti. Další kapitoly se věnují vztahu divadla k jeho publiku, aktuálnímu i potenciálnímu, možnostmi práce s publikem a jeho rozvojem, jeho aktivním zapojováním skrze interaktivní prvky a podněty a budování dlouhodobého vztahu s ním. Dále jsou definovány úlohy manažera v práci s dětským a studentským publikem, je popsána činnost organizací, které se věnují divadlu pro děti, dramatické výchově a zabývají se prací s publikem a jeho rozvojem. V následujících kapitolách jsou popsány specifické potřeby dětského a studentského publika a jeho charakteristické rysy. Vypracováním vlastního kvantitativního průzkumu jsem zjišťovala úroveň spolupráce divadel se školami a také používání marketingových nástrojů a manažerských přístupů divadly. V závěru práce je uvedena interpretace průzkumu a zhodnocení přístupu divadel k dětskému a studentskému publiku.
Podnikatelský plán založení kulturně vzdělávací organizace
Podivinská, Michaela ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Teoretická část diplomové práce se věnuje struktuře systému hudebního vzdělávání a významu hudby ve všeobecném vzdělávání. Dále autorka charakterizuje specifika podnikání v oblasti hudebního vzdělávání a uvádí hlavní zásady a části podnikatelského plánu. V praktické části práce popisuje vytvoření modelu hudebně vzdělávací organizace nabízející doprovodné hudební pořady pro mateřské školy. Součástí je také marketingová analýza modelu organizace a marketingový a finanční plán. Závěr práce se věnuje předpokladům pro úspěšné fungování modelu v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 142 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.