Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Matematické modelování a měření dynamiky motorových jednostopých vozidel
Gellner, Pavel ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou dynamiky jednostopých motorových vozidel. V úvodní části práce jsou nastíněny základní principy modelování jízdní dynamiky motocyklů. Dále byla navržena metodika měření potřebných parametrů, včetně provedení měření na vybraném motocyklu. Závěrem práce byl navržen měřící systém pro měření dynamiky motorových jednostopých vozidel.
Konstrukce zařízení na měření směrové tuhosti pneumatik
Krůza, Libor ; Ramík, Pavel (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem zařízení, kterým bude možné měřit směrové charakteristiky pneumatik. Prvním krokem je rozbor směrových charakteristik a způsobů jejich měření. Následuje návrh zařízení, které by mělo být navrženo tak, aby bylo funkční a současně bylo co nejlevnější. Zařízení je navrženo jako přívěs za tažné vozidlo. Součástí je i rozbor jednotlivých komponent zařízení důležitých pro měření daných veličin.
Automobilové soutěže a používaná technika včetně seriálu WRC
Novák, Pavel ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je přehled současného stavu techniky používané v automobilových soutěžích se zaměřením na seriál WRC. Práce je rozdělena do pěti částí. V první části jsou uvedeny soudobé automobilové soutěže a federace FIA. Druhá část je zaměřená na specifikaci vozů WRC. Třetí část seznamuje se způsobem organizace šampionátu WRC. Jsou představeny posádky se svými týmy, jejich výsledky v šampionátu a v poháru konstruktérů. Největší pozornost je věnována čtvrté a páté části, které jsou zaměřeny na soudobou techniku používanou ve WRC a vývojové trendy v této oblasti. Jsou zde uvedeny způsoby virtuálního navrhování, počítačové simulace a testování.V závěru práce jsou zmíněny příklady vývoje vozů WRC a řešení převzaté na sériové vozy z techniky WRC.
Úprava přední vidlice motocyklu
Smolka, Josef ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Cílem této práce je vyšetření silového zatížení nosníků přední teleskopické vidlice motocyklu a dopad tohoto působení na konstrukci nosníků. Vyšetření silového působení v uložení vidlice je řešeno matematickým modelem v prostředí Adams View na základě vypočtených a experimentálně určených parametrech. Podařilo se shromáždit řadu dat a parametrů motocyklu Triumph Daytona 955i. Vytvořený model dosahuje vysoké přesnosti z hlediska kinematiky motocyklu. Přínosem této práce je získání přehledu o silách působících v zavěšení předního kola motocyklu.
Využití "Torque Vectoring" diferenciálu u současných automobilů
Marek, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření analýzy konstrukčního řešení „Torque Vectoring“ diferenciálů a hnacího ústrojí vozidel, které využívají tento typ diferenciálu. Začátek práce je věnován vysvětlení, co to je diferenciál a jak funguje a dále pak rozdělení diferenciálů. Další část se zabývá aktivními diferenciály, jejich principem funkce a konstrukčním řešením. Konec práce obsahuje konstrukční řešení hnacího ústrojí některých modelů vozidel využívajících aktivní diferenciály. Práce má charakter rešerše a neobsahuje žádné výpočty ani vlastní konstrukční návrhy.
Návrh dynamických modelů pro řízení trakce experimentálního vozidla
Jasanský, Michal ; Porteš, Petr (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modelováním kinematiky a dynamiky experimentálního vozidla se všemi hnanými a natáčecími koly s následným návrhem systému jízdní stability ABS/ASR pro řízení trakce. V práci je vytvořeno několik dynamických modelů s jejich vzájemným porovnáním. Je zde proveden odhad důležitých parametrů vozidla a následně na základě znalosti modelu vytvořen jednoduchý systém jízdní stability ABS/ASR.
Měření odklonu kola během jízdy
Vojtěšek, Aleš ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout měření a následně změřit změnu úhlu odklonu kola během jízdy. Pro tento zadaný úkol byly použity na uchycení senzorů některé díly od firmy Corrsys-Datron a zbývající prvky bylo potřeba vyrobit. Kompletním systémem následně proběhlo měření a výstupní data byla programem Matlab vykreslena a vyhodnocena. Na základě vyhodnocení dat je možné přesně určit vzájemnou polohu kola vůči vozovce a karoserii.
Matematické modelování mechanických systémů vozidel
Zháňal, Lubor ; Svída, David (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a realizací výpočetního systému, který by umožňoval interaktivní simulace kinematiky a dynamiky mechanických systémů vozidel či obecných mechanismů za pomoci moderní výpočetní techniky. Rozebrán je základní princip činnosti, optimalizace numerických parametrů simulace, stejně jako samotná implementace do podoby funkční aplikace a její stěžejní části. Popsány jsou také možnosti využití prostředků virtuální reality ve spojitosti s vizualizací simulačního procesu. Závěrečné srovnávací testy potvrzují funkčnost a vysokou výkonnost vytvořeného systému.
Virtuální testování autonomních vozidel
Matušková, Lucie ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá virtuálnímu testování autonomních vozidel. V teoretické části je popsáno autonomní vozidlo, problematika testování autonomních vozidel. Dále je práce zaměřena na popis softwarů ADAMS Car a Virtual test drive. Virtual test drive je popisován z největší části, protože obsahuje i praktickou část práce, kterou je práce se softwarem.
Návrh podvozkové skupiny vozu Formule Student
Zubíček, David ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá porovnáním různých typů pneumatik určených pro vůz projektu Formule Student. Porovnání je z pohledu vybraných charakteristik i z pohledu simulací na jedno kolo. Práce se také zabývá kinematickým návrhem podvozkové skupiny v závislosti na vybrané pneumatice, ale i s ohledem na zlepšení jízdních vlastností monopostu Dragon 6.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.