Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 291 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zahraniční publicistika časopisu Týden
Dvořáková, Zdenka ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Bakalářská práce "Zahraniční publicistika časopisu Týden" pojednává o publicistických textech se zahraniční tematikou v časopise Týden. Snaží se pojmenovat jejich žánr (glosa, komentář, úvodník a sloupek), k čemuž napomáhá první část práce, která popisuje, jak by tyto žánry měly vypadat podle odborné literatury. V druhé části se pak práce zabývá svým hlavním cílem, a sice tím, jak se těchto definic autoři drží, a jakým směrem jednotlivé žánry posouvají. Také je zde rozebrán obsah těchto textů včetně toho, jaká témata se tu nejvíce objevují, a jaké názory na světové události redaktoři zastávají. Práce se snaží mimo jiné nastínit, jaký obraz o různých cizích zemích časopis Týden ve svém publiku vyvolává. Práce analyzuje více než polovinu jednoho ročníku časopisu Týden, konkrétně období červen až prosinec 2008.
Mediální obraz Syndikátu novinářů ČR v denním tisku jako příspěvek transformace médií
Ouředník, Tomáš ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Diplomová práce "Mediální obraz Syndikátu novinářů ČR v denním tisku jako příspěvek transformace médií" se zabývá mediálním obrazem žurnalistické organizace jak jí zaznamenala vybraná celorepubliková tištěná média během let 1990 až 2008. Práce je rozdělena podle období, která jsou vymezena třemi předsedy Syndikátu novinářů ČR Rudolfem Zemanem, Irenou Válovou a Miroslavem Jelínkem. Práce řeší nejen mediální obraz syndikátu na stránkách vybraných periodik, ale zajímá se i o postavení Syndikátu novinářů ČR ve společnosti, respektive mezi politiky a žurnalisty. Autor čerpal informace z archivních materiálů syndikátu (Národní archiv v Praze a sekretariát Syndikátu novinářů ČR), z odborné literatury, z údajů zpravodaje syndikátu Mediažurnál a z nalezených článků, které zmiňovaly Syndikát novinářů ČR. Výsledkem práce je mediální obraz Syndikátu novinářů ČR s ohledem na vybrané události. Za přispění kvalitativní analýzy bylo zjištěno vyznění článků vůči syndikátu a za pomoci kvantitativní analýzy byl vytvořen souhrnný záznam o četnosti článků. Práce rozkrývá závislost Syndikátu novinářů ČR na politicích, kteří se po společenských změnách v listopadu 1989 snažili ovlivňoval práci žurnalistů a existenci syndikátu. Autor tyto snahy ukazuje na konkrétních událostech, které se objevovaly na stránkách vybraných periodik.
Charakteristika sloupků a fejetonů Jiřího Hanáka
Nováková, Denisa ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Práce "Charakteristika sloupků a fejetonů Jiřího Hanáka" rozebírá sloupky jednoho z našich předních sloupkařů. V první části se věnuje osobě Jiří Hanáka. Představuje jeho osobní život i pohnutky, proč se rozhodl stát novinářem. Odpovídá, kde se vzala autorova záliba v historii. Připomíná jeho novinářské začátky, počátek kariéry v Mladém světě, Československém rozhlase a Reportéru. Popisuje, jak se změnil Hanákův život po roce 1968, jakými zaměstnáními prošel, jeho působení v disidentských časopisech a profesní kariéru po roce 1989, kdy prošel několika médii a nakonec se usadil v deníku Právo. Dále rozebírá publicistický žánr sloupek. Další část práce se věnuje rozboru jeho sloupků publikovaných v knihách Jiří Hanák ve sloupcích I. (polistopadová historie) a Jiří Hanák ve sloupcích II. (co to je, když se řekne) a v deníku Právo v roce 2009. Sloupky charakterizuje po stránce obsahové, jazykové a stylové. V obsahové části se snaží nalézt témata, o nichž psal Hanák nejčastěji. V části jazykové rozebírá jazykové prostředky, které činí jeho styl osobitým. V části stylové hodnotí, zda autor dodržuje publicistický styl. V závěru práce shrnuje, co je nejčastější téma Hanákových sloupků jak v dílčích souborech sloupků, tak celkově. Popisuje, jaké jazykové prostředky činí jeho styl nezaměnitelným a zda je jeho styl...
Módní fotografie a její současná pozice v médiích a reklamě
Mikešová, Kateřina ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce Módní fotografie a její současná pozice v médiích a reklamě se zabývá úlohou fashion stories ve vztahu k lifestylovým magazínům, které je publikují, s ohledem na to, jací fotografové jsou pod jednotlivými fashion story podepsáni, a zda inzerce v daných magazínech souvisí s obsahem fashion stories. Analytická část práce je založena na konkrétním příkladu tří lifestylových magazínů vycházejících v České republice - Elle, Dolce Vita, proč ne?! a na práci čtyř fotografů v nich nejčastěji publikujících - Anně Mrázek Kovačič, Standovi Merhoutovi a dvojicích Štěpánka Stein & Salim Issa, René & Radka. Je rozdělena do tří dílčích celků. První zkoumá fashion stories a jejich roli v médiích, vymezuje parametry, na jejichž základě lze určit kvalitu jednotlivých fashion stories a tyto pak aplikuje na jednotlivé magazíny. Druhý analyzuje vztah fashion stories k reklamě na základě značek, které v daných magazínech inzerují v komparaci ke značkám, které jsou ve fashion stories použity. Třetí pak analyzuje fotografický styl autorů a hledá, nakolik je ovlivněn požadavky dané zakázky.
Klauzule svědomí a odkoupení jako ochrana morálních hodnot francouzských novinářů
Pitrová, Veronika ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
V bakalářské práci autorka zpracovala klauzuli svědomí a klauzuli odkoupení, specifické nástroje ochrany morálních zájmů francouzských novinářů. Ve své práci vychází z odborných textů charakterizujících svědomí, dále pak z francouzské legislativy, která obě klauzule definuje. Autorka zpracovala historické pozadí klauzulí a popsala mechanismus jejich uplatňování. Na základě vlastního výzkumu a rozhovorů s francouzskými novináři ukázala, jak jsou tyto nástroje uplatňovány v současné praxi, jak se jejich význam změnil, jaké jsou jejich výhody i jaká jsou rizika. Dále pak autorka na základě rozhovorů s novináři, kteří klauzule žádali, zpracovala osobní motivace pro uplatnění klauzulí. Ve své práci nabídla i postoj vlastníka médií. Pro názornou ilustraci dále zpracovala dva mediálně velmi známé případy uplatnění klauzule svědomí a klauzule odkoupení.
Proměna prezentace mužů v časopisech pro ženy během let 1998-2008
Tůmová, Kateřina ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce "Proměna prezentace mužů v časopisech pro ženy během let 1998-2008" pojednává o způsobu prezentace muže a mužského světa v časopisech Cosmopolitan a Žena a život. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se práce zabývá teoretickými východisky souvisejícími s tématem - konstrukcí sociální a mediální reality, reprezentacemi, genderem a genderovými stereotypy, ideologií patriarchátu, tradičními rolemi ženy a muže ve společnosti a také charakteristikou časopisů pro muže a ženy. V praktické části se bakalářská práce pomocí kvantitativní analýzy snaží zjistit, v souvislosti s jakými tématy je muž v časopisech pro ženy zobrazován, jak se chová a jak vypadá. Soustředí se na to, zda došlo během let 1998-2008 k proměně prezentace muže v těchto časopisech.
Ekologická témata na stránkách Mladé Fronty DNES : srovnání let 1998 a 2008
Hellerová, Šárka ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce "Ekologická témata na stránkách Mladé fronty Dnes - srovnání let 1998 a 2008" srovnává, jak deník v daných letech informoval o ekologických tématech. Tisk socialistického Československa nebral ekologická témata prakticky v potaz. V roce 2009 uplyne 20 let od sametové revoluce a přerodu republiky v demokratický stát. Se změnou režimu se otevřel i prostor k diskuzi o stavu životního prostředí v České republice a ve světě. Ruku v ruce především s novými poznatky o globálním oteplování se ekologická témata stala neopomenutelnou součástí zpravodajství. Kvalitativní analýzou a komparací dvou vybraných období (rok 1998 a 2008) textů z Mladé fronty Dnes tato práce zjišťuje, jaký posun v informování o ekologických tématech za vybrané období nastal.
Odposlechy jako nový fenomén v médiích
Lang, Václav ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent)
(abstrakt) Práce pojednává o etických a legislativních hlediscích v případech, kdy sdělovací prostředky uveřejňují informace získané prostřednictvím skrytých nahrávacích zařízení a odposlechů. Zaměřuje se zejména na situace, kdy je předmětem zájmu veřejně činná osoba. Konkrétně je v práci konfrontován postup časopisů Respekt a Týden v takzvané obálkové kauze, která zasáhla politickou scénu v roce 2011.
Uplatnění žen v oboru public relations
Bražinová, Michaela ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent)
Ve své práci se pokusím zjistit, zda existují prokazatelné rozdíly mezi muži a ženami v oblasti komunikace a navazování a udržování vztahů, a azda ženský způsob komunikace (pokud existuje), lépe vyhovuje parametrům efektivní komunikace, a zda by tedy mohl být důvodem pro úspěšné působení žen v oboru. Dále se pokusím shrnout společenské překážky limitující ženy v pracovní sféře obecně, protože je velmi pravděpodobné, že tyto obecné překážky budou ženy přes jakékoli dispozice omezovat i v public relations. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 291 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Osvaldová, Božena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.