|
Řízení pneumatických svalů
Michna, Jakub ; Kříž, Vlastimil (oponent) ; Kopečný, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá vlastnostmi McKibbenova pneumatického svalu a identifikací parametrů vytvořeného modelu pneumatického svalu. Pro identifikaci parametrů vytvořeného modelu pneumatického svalu je pouţita Matlabovská funkce fminsearch. Výsledkem této práce je porovnání vytvořeného modelu pneumatického svalu s reálným pneumatickým svalem, na základě podobnosti průběhů absolutního tlaku a okamţité délky pneumatického svalu.
|
|
Remote controlled wheel robot
Ruhás, Sándor ; Kříž, Vlastimil (oponent) ; Florián, Tomáš (vedoucí práce)
This work deals with design and creation of a 4-wheel remote controlled robot. The first part of the project includes some introduction to robotics. After that, the reader will get familiar with all the design steps which were made to achieve a functional robot. The design itself is divided into two major parts: hardware and software design. In the hardware design chapter the reader will learn what kind of parts where selected and why. Some main parameters of these parts will also be supplied to understand main functionality. Because most of these parts can be configured in some way, main configuration steps with detailed description can be found in the project for each configurable part. Regarding the software, this document will supply a simple description about the main functions of the software illustrated with pictures. In the end of this text the achieved results are discussed.
|
|
Autonomní řídicí systém mobilní platformy
Kříž, Vlastimil ; Burian, František (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací autonomního řídícho systému pro mobilní platformu – autodráhové autíčko - pro soutěž Freescale Race Challenge 2009. Cílem je navrhnout a prakticky realizovat takový řídící systém, který by umožnil autíčku samostatně zajet co nejrychleji neznámou soutěžní trasu. V práci jsou popsány faktory působící při jízdě na autíčko a podle nich je navrhnut optimální způsob jízdy. Jsou zvoleny senzory autíčka, způsob řízení motoru a řídící jednotka. Je vytvořen algoritmus pro mapování profilu tratě a rozpoznávání kol. Dále je popsána praktická realizace systému.
|
|
Inerciální navigační jednotka
Kulka, Branislav ; Kříž, Vlastimil (oponent) ; Šolc, František (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá odhadom orientácie malých lietajúcich robotov s využitím cenovo nenáročných, miniatúrnych inerciálnych a magnetických senzorov. Je použitý rozšírený Kalmanov filter využívajúci kvaternión, ktorý adaptívne kompenzuje externé zrýchlenie. Externé zrýchlenie býva hlavným zdrojom chyby pri odhade orientácie. Pri detekcii externého zrýchlenia, je upravená hodnota kovariančnej matice šumu akcelerometru. Navrhnuté algoritmy sú overené experimentmi. Vybraný algoritmus je implementovaný na vývojovej doske STM32F4DISCOVERY.
|
|
Univerzální řídicí systém pro quadrocopter
Gábrlík, Petr ; Kříž, Vlastimil (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh a realizace univerzálního řídicího systému pro létající robot typu quadrocopter. Její první část se zabývá způsoby, jakými lze řešit program pro mikrokontrolér. Zvláštní pozornost je věnována operačnímu systému reálného času FreeRTOS, který je určen pro mikrokontroléry. Druhá část práce se zaměřuje na popis zvoleného řídicího mikrokontroléru LM3S8962 a celkového hardwarového řešení. Jedna kapitola je také věnována začlenění robotu do řídicího systému Cassandra-WPF a komunikaci s ním. Třetí část se zabývá identifikací nové konstrukce robotu, především akčních členů a vytvořením jednoduchého matematického modelu. Díky němu jsou navrženy regulátory pro stabilizaci náklonu a sklonu robotu, které jsou dále otestovány na reálné konstrukci robotu. Závěr práce je věnován tvorbě řídicí aplikace pro operační systém FreeRTOS, její otestování a začlenění stabilizačních algoritmů.
|
|
Řídicí systém vzdušného průzkumného prostředku pro vnitřní prostředí
Kříž, Vlastimil ; Burian, František (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Práce se zabývá vícerotorovými vrtulníky, známými jako koptery. V první části je proveden přehled exitujících řešení a je vybrána vhodná platforma pro použití jako vzdušného průzkumného prostředku. V další části je vytvořen matematický model kopteru a zjištěny jeho parametry. Na základě tohoto modelu je proveden návrh stavového regulátoru pro řídicí systém. Tento je poté ověřen na vytvořeném modelu a implementován na skutečném kopteru.
|
| |
| |
| |
| |