Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 245 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybavenost zahrad mateřských škol ve vztahu k názorům pedagogů a dětí
Troníčková, Eliška ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá pohybem dítěte v mateřské škole, využitelností školní zahrady a jejím vybavením po technické a účelové stránce. Praktická část je věnována výzkumu, který se zabývá analýzou zahrad mateřských škol, a který má za cíl zjistit, zda vybavení zahrad odpovídá potřebám pedagogů a dětí. Klíčová slova 1. Dítě 2. Pohyb 3. Mateřská škola 4. Školní zahrada 5. Herní prvky
Postoje rodičů předškolních dětí a volnočasových pedagogů v benešovském regionu k pohybovým aktivitám
Křížková, Iva ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Práce je zaměřena na prozkoumání postojů lidí, kteří ve výchovném procesu velkou měrou ovlivňují vývoj dítěte i jeho postoje, k pohybovým aktivitám. Osobní postoje vychovávajících jsou velmi podstatným faktorem i ve výchově ke vztahu k pohybu u svěřených či vlastních dětí. Pomocí Wearova dotazníku byly zjištěny postoje rodičů předškolních dětí a lidí, kteří se věnují volnočasovým aktivitám dětí a mládeže.
Faktory ovlivňující pohybovou aktivitu dětí v mateřské škole
Petlíková, Jaroslava ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Předmětem diplomové práce "Faktory ovlivňující pohybovou aktivitu dětí v mateřské škole" je posouzení pěti mateřských škol s různým programem, a to z pohledu materiálního vybavení, postojů pedagogů a názorů rodičů k pohybovým aktivitám. Nabízí srovnání pohybových činností v každodenním režimu ve vybraných mateřských školách a zamýšlí se, jakou měrou se zmiňované faktory podílí na pohybových aktivitách dětí.
Příroda - nejlepší tělocvična pro děti MŠ
Dymáčková, Blanka ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
NÁZEV: Příroda - nejlepší tělocvična pro děti MŠ AUTOR: Blanka Dymáčková DiS KATEDRA (ÚSTAV) Tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Věra Kuhnová ABSTRAKT: Předmětem bakalářské práce je pohyb dětí v přírodě v rámci předškolní výchovy. V praktické části je popsán a zhodnocen mnou navržený a uskutečněný program Putování se sovou. Ověřuji v něm, zda lze naplnit cíle RVP PV bez přítomnosti kamenné budovy. Tedy jen v přírodním prostředí. Program jsem uskutečnila během školního roku 2012/2013 ve Lesním klubu Tři údolí, KLÍČOVÁ SLOVA: předškolní výchova, pohyb, příroda, lesní školka
Možnosti rozvoje dítěte raného věku pomocí pohybu
Chadimová, Helena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi a způsoby rozvoje dítěte v předškolním věku. Cílem práce je prokázání pozitivního vlivu řízených pohybových aktivit a větší efektivity na proces učení se dovednostem, znalostem a rozvoji schopností, dětí ve věku od dvou do čtyř let, a to v rámci všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Využita byla metoda experimentu spočívajícího v realizaci čtrnáctidenního působení na experimentální skupinu dětí s cílem působit na jejich celkový rozvoj pomocí pohybových aktivit. Šetření bylo založené na absolvování výchovně vzdělávacího programu využívajícího pohybové i nepohybové aktivity, na vstupním a výstupním měření úrovně týchž dílčích schopností, dovedností a znalostí dvou skupin dětí po osmi členech a srovnání získaných výsledků. Zjištěno přitom bylo, že pohybové aktivity lze u předškolních dětí využít v rámci výchovně vzdělávacího procesu coby jednu z jeho složek, a to jako se srovnatelným efektem jako při využití aktivit nepohybového charakteru. Klíčová slova Pohyb, ontogenetický vývoj, rozvoj dítěte, předškolní věk, hra
Podmínky pro spontánní pohybové aktivity dětí 1.stupně základní školy na sídlišti.
Kratochvílová, Hana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Cílem této práce bylo zjistit a popsat podmínky pro spontánní pohybové aktivity dětí ve městě. Zda jsou respektovány jejich potřeby a přání a zda hřiště odpovídají normám a návrhům odborníků. Teoretická část pojednává o úloze hřiště v životě dětí, o vytváření podmínek pro pohyb a o jeho vlivu na zdraví. V práci jsem použila sedm různých metod: dotazník, projektovou metodu, individuální a skupinový rozhovor s dětmi, rozhovory s odborníky, s architekty, analýzu a kontrolu podmínek pro pohyb, systematické nezúčastněné pozorování. K dosažení jednotlivých dílčích cílů jsem stanovila osm hypotéz. Jednalo se o předpoklady, že dopravní dosažitelnost hřišť a sportovišť je dostupná pěšky i dopravními prostředky. Dále že děti preferují plavání a hry ve vodě před hraním si na hřištích, že děti na hřišti postrádají přírodní prvky, že z herních prvků budou nejvíce využívat klouzačku, houpačku a pískoviště a že tato zařízení budou považovat za ty prvky, které na hřišti nesmějí chybět. Výsledkem výzkumné části je zjištění, že herní prvky vyhovují bezpečnostním předpisům ČSN i požadavkům dětí na využití volného času k pohybu v takových podmínkách, které jsou jim známé a dostupné. Klíčová slova: pohybová aktivita, zdraví, volný čas, podmínky pro pohyb, dětská hřiště, normy
Hry ve vodě pro děti předškolního věku
Kubátová, Šárka ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Práce řeší problematiku adaptace dětí předškolního věku na vodní prostředí pomocí her, které jsou specifikovány potřebou osvojit si základní plavecké dovednosti (plavecké dýchání, splývání, potápění, skoky, plavecké záběry). Základem je zásobník her, který je zaměřen nejen na osvojení si těchto plaveckých dovedností, ale také na seznámení s vodou a na získání kladného vztahu veškerým vodním aktivitám, protože hra je nejvhodnější formou jak děti s vodním prostředím seznamovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 245 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
30 DVOŘÁKOVÁ, Hana
17 DVOŘÁKOVÁ, Helena
1 Dvořáková, Hana Marie
17 Dvořáková, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.