Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv spánkové deprivace na kvalitu učení
Rozumová, Eva ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou spánku a učení. Jejím cílem je ozřejmení vzájemného vztahu spánku a učení a jejich vlivu na krátkodobou paměť s primárním cílem najít vzájemné propojení vlivu spánku na učení. Práce nastiňuje problematiku učení, a k tomu se vztahující paměti, vlivu nedostatku spánku na určitý typ paměti, propojení s koncentrací a dále nervovou soustavou. V dalších kapitolách bude v práci probírána problematika spánku a bdění, propojení spánku s učením a spánková deprivace. To vše ve vztahu k vysokoškolským studentům, u kterých jsou častým jevem špatné návyky vzhledem k důležitosti spánku. Součástí práce bude pamětní test zjišťující právě onu skutečnost vlivu nedostatečného spánku na krátkodobou paměť u vysokoškolských studentů. Klíčová slova: učení, paměť, krátkodobá paměť, koncentrace, spánek, fyziologie spánku, cirkadiánní rytmy, nervová soustava, spánková deprivace
Skills development for children of preschool age with Autistic Spectrum Disorder
Černá, Radka ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Porucha autistického spektra, charakterizovaná deficitom zručností primárne v oblasti komunikácie, sociálnej interakcie a predstavivosti, je vďaka neustále narastajúcemu počtu diagnostikovaných detí veľmi aktuálnou témou. Práca ponúka súhrnný prehľad možností rozvoja zručností v oblasti komunikácie, sociálnej interakcie, motoriky a samoobsluhy u detí predškolského veku s poruchou autistického spektra. Definovali sme poruchy autistického spektra s príslušnými deficitmi, bližšie sme sa zamerali na princípy a metódy rozvoja zručností, ktoré sú aplikované prostredníctvom rozličných intervenčných programov. V stručnosti sme popísali základnú charakteristiku a metodiku Programu Aut-centra, ktorý poskytuje intervenciu deťom s poruchou autistického spektra. Cieľom práce bolo zmapovať, ako matky autistických detí predškolského veku vnímajú vplyv Programu Aut-centra na rozvoj jednotlivých zručností. Pre účely výskumu sme použili kvalitatívnu analýzu pološtrukturovaného rozhovoru a interné dokumenty Programu Aut-centra. Výskumnú vzorku tvorilo 6 matiek, ktoré zaradili svoje autistické detí do terapeutického Program Aut-centra v Prahe, v Českej republike. Získané výsledky sú ovplyvnené dojmami matiek a individuálnymi schopnosťami a zručnosťami autistických detí. Za najdôležitejšie výsledky práce považujeme...
Strategie výchovy v bilingvní rodině
Fraňková, Pavla ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Břízová, Monika (oponent)
(česky) Bakalářská práce se zabývá specifiky výchovy v bilingvní rodině. Zaměřuje se především na strategie využívané při výchově v rodině, jejich pozitiva, negativa a případný dopad na vývoj řeči dětí bilingvně vychovávaných. Teoretická část se soustředí na vymezení základních pojmů důležitých pro pochopení problematiky empirické části práce. Zaobírá se typologií bilingvismu, vývojem řeči u dětí, jednotlivými strategiemi výchovy v bilingvní rodině a riziky a výhodami dvojjazyčné výchovy. Empirická část je založená na kvalitativním výzkumném šetření a zpracování tří případových studií bilingvních rodin. K uskutečněnému výzkumu byly použity metody polostrukturovaného a volného rozhovoru, zúčastněné a nezúčastněné pozorování a kazuistiky. V závěru praktické části jsou analyzovány výsledky výzkumného šetření a vyvozena některá možná doporučení pro praxi.
Problematika dětí s vývojovou dysfázií ve školním prostředí
Sobíšková, Veronika ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Pálenská, Jana (oponent)
NÁZEV PRÁCE Problematika dětí s vývojovou dysfázií ve školním prostředí ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá problematikou dětí s vývojovou dysfázií ve školním prostředí a je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se věnuje vývojové dysfázii, terminologii s ní spojenou, charakterizuje dítě mladšího školního věku, příčiny, diagnostiku a terapii vývojové dysfázie. Kapitola druhá pojednává o sociálních a komunikačních dovednostech dítěte a vlivu vývojové dysfázie na tuto oblast. Třetí kapitola charakterizuje oblast čtení, psaní a specifika vlivu vývojové dysfázie, která jsou spojena s rozvojem dalších poruch a obtíží. Čtvrtá kapitola popisuje adaptaci na školní prostředí a zohledňuje přítomnost vývojové dysfázie u dítěte. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkum, pro který byl zvolen design více případové studie a byl realizován u pěti respondentů v mladším školním věku. V této části jsou obsaženy i výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jak ovlivní vývojová dysfázie dítě ve školním prostředí. Kromě analýzy a interpretace dat je součástí empirické části i autorská brožura "Doporučení pro rodiče", jež byla vytvořena na základě výzkumných dat a vlastního pozorování. KLÍČOVÁ SLOVA vývojová dysfázie, specifická vývojová porucha řeči a jazyka,...
Rodičovské postoje k výchově dětí s poruchou autistického spektra
Kubínová, Michaela ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Pálenská, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se snaží poskytnout ucelený přehled informací o postojích rodičů k výchově dětí s poruchou autistického spektra. Cílem diplomové práce je zjistit, jak se rodiče vyrovnávají a přijímají diagnózu autismu u jejich dětí a přistupují k výchově svých dětí. Teoretická část vychází z odborné literatury, kde jsou vymezeny základní informace o poruše autistického spektra, dělení autismu, příčinách a symptomech autismu a v neposlední řadě informace o rodičích s postiženým dítětem, zaměřeno hlavně na poruchy autistického spektra. Nadále je zmíněna odborná pomoc rodinám s PAS. V empirické části je použit kvalitativní výzkum, fenomenologický přístup a polostrukturovaný rozhovor směřující k postojům rodičů dětí s poruchou autistického spektra. Výzkum poukazuje na přijetí a vyrovnávaní se s diagnózou autismu a na změny k výchově dětí s PAS. Na základě teoretických poznatků, vlastních zkušeností a výzkumných otázek je vypracována empirická část. Diplomová práce se snaží o komplexní a aktuální přehled o postojích rodičů k výchově dětí s poruchou autistického spektra. KLÍČOVÁ SLOVA Porucha autistického spektra, rodiče, děti s PAS, výchova, diagnóza, rodina, odborná pomoc
RESILIENCE DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU V RŮZNÝCH TYPECH MATEŘSKÝCH ŠKOL
Frídová, Denisa ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Krejčová, Kristýna (oponent)
Teoretická část Teoretická část se zabývá resiliencí dětí předškolního věku. Seznamuje čtenáře s pojmem resilience, s faktory, které resilienci ovlivňují. Je zde popsán vývoj resilience v kontextu vývoje dítěte. Další část je věnována popisu vlastností resilience, které jsou stěžejní pro tento výzkum. Důležitou součástí jsou rady a tipy pro rodiče i učitele, jak tyto vlastnosti psychické odolnosti posilovat a rozvíjet. Poslední část teoretické části je věnována popisu mateřských škol, legislativě, která se předškolním vzděláváním zabývá, a popisem státní, soukromé a lesní mateřské školy. Empirická část Empirická část se zabývá zjišťováním vlastností resilience v soukromých, státních a lesních mateřských školách. Zjišťuje, zda se liší pohled rodičů a učitelů na iniciativu, seberegulaci a navazování vazeb a vztahů u dětí v různých typech mateřských škol. Klíčová slova resilience, psychická odolnost, dítě předškolního věku, iniciativa, seberegulace, vazby a vztahy, mateřská škola
Využití EEG biofeedbacku při práci s dětmi s poruchami pozornosti
Dvořáková, Anna ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tématem práce je využití EEG biofeedbacku při práci s dětmi s poruchami pozornosti. Cílem je poukázat na jednu z metod léčby poruch pozornosti a popsat metodu EEG biofeedbacku v souvislosti s nimi. Teoretická část se zabývá poruchami pozornosti, jejich diagnostikou, metodami léčby a EEG biofeedbackem. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu metodou hloubkových polostrukturovaných rozhovorů představuje využití EEG biofeedbacku při práci s dětmi s poruchami pozornosti v praxi. A to nejen z hlediska zkušenosti rodiče dítěte s poruchou pozornosti, ale i z pohledu pracovníka odborného pracoviště. Výsledky kvalitativního výzkumu na zkoumaných případech ukazují, že tento způsob léčby může být účinným nejen ve vztahu k poruchám pozornosti, ale i k dalším diagnózám.
Agrese žáka zaměřená proti učiteli a její řešení na vybraných školách
Sybr, Matěj ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Diplomová práce se zabývá agresivitou žáka cílenou proti učiteli, se zaměřením na prostředí středního školství. V první teoretické kapitole se pokouším vysvětlit, co je to agresivita, popsat jí příbuzné pojmy a přiblížit a z jakého hlediska toto téma pojímá literatura. Druhá část je věnována přímo agresivitě školní mládeže, tomu, jaká jsou její specifika a předpoklady. Praktická část práce začíná třetí kapitolou, ve které analyzuji zdroje, ze kterých se společnost dovídá o agresivitě mladých lidí, jsou to média a policejní statistiky. Konečně čtvrtá kapitola práce se věnuje popisu vlastního výzkumu, sondě mezi učiteli středních škol. Cílem tohoto projektu bylo zjistit, jak pedagogové vnímají agresivitu současné mládeže a výsledky porovnat s daty z podobného výzkumu z roku 2008. Klíčová slova: Agresivita, Učitel, Žák, Adolescence, Kriminalita, Nová média,
Psychosociální klima tříd na středních školách různého zaměření
Vejvodová, Eva ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Psychosociální klima tříd na středních školách různého zaměření" je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se věnuji vymezení základních pojmů spojených s tématikou třídního klimatu a následným rozborem jeho součástí. Jde především o analýzu vývoje školní třídy, jednotlivých fází jejího vývoje, typů třídního klimatu a zmapování faktorů, které se na tvorbě třídního klimatu podílejí, včetně genderové diferenciace. Důležitou část tvoří také přehled hlavních přístupů a metodologií zkoumání sociálního klimatu třídy a seznámení se s výzkumným nástrojem, který je používán v praktické části. V empirické části se zaměřuji na diagnostiku klimatu školních tříd na vybraných středních školách různého zaměření v okresu Klatovy a shrnuji výsledky kvantitativní metody šetření pomocí standardizovaného dotazníku KLIT. Cílem této části je porovnat třídní klima středních škol různého zaměření v rámci ověření předem stanovených výzkumných hypotéz a interpretovat zjištěná data.
Spokojenost dospívajících s životem v doplněné rodině ve vztahu k zahájení samostatného života
Barborová, Jana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
This thesis deals with adolescence of individual in the context of a family milieu of step family. It is focused on perceiving of contentment of an adolescent with his life in a step family as a determinant in relation to the start of independent life. The thesis consists of theoretical and empirical character. The introduction deals with the theoretical anchoring of each key concept. Individual chapters are dedicated to the step family concept definition. This is done from point of view of terminology, meaning of content, typology and related problems, theoretical framework of adolescence process and definition of basic theoretical life-satisfaction concept. The empirical part is devoted to the quantitative survey which was carried out through a questionnaire survey. The aim of this research was to find out whether the satisfaction/dissatisfaction of adolescent with the life in a step family influences the tendency to start an independent life. Key words: Stepfamily, adolescent, well - being, become independent

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 ŠVANDOVÁ, Marie
2 ŠVANDOVÁ, Markéta
2 Švandová, Marcela
2 Švandová, Markéta
6 Švandová, Michaela
2 Švandová, Miriam
1 Švandová, Miroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.