Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 284 záznamů.  začátekpředchozí258 - 267dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klima ve výtvarné výchově
Dvorná, Zuzana ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Diplomová práce Klima ve výtvarné výchově se zaměřuje na problematiku klimatu vyučovacího předmětu, a to předmětu natolik specifického, jako je výtvarná výchova. Teoretická část práce se věnuje nejprve obecněji klimatu školní třídy, vymezuje třídu jako sociální skupinu a zabývá se teorií sociálních skupin. Následně přistupuje k problematice klimatu třídy, definuje tento pojem, zabývá se determinantami, prvky i typy klimatu. Druhá podkapitola se věnuje již konkrétně klimatu ve výtvarné výchově. Představuje historii předmětu až k současné podobě výtvarné výchovy v rámcovém vzdělávacím programu, poté nastiňuje specifika výtvarné výchovy v souvislosti s jejími cíly, zabývá se zvláštnostmi komunikce, interakce a percepce ve výtvarné výchově a dává je do souvislostí s obsahovými doménami rámcového vzdělávacího programu. Výzkumná část diplomové práce se snaží prostřednictvím dotazníkového šetření, realizovaného v sedmých třídách čtyř různých škol, alespoň částečně postihnout skutečnou podobu klimatu výtvarné výchovy v současné školní reality. Cílem diplomové práce je upozornit na jedinečnost klimatu výtvarné výchovy a na její nedostatečně využívané možnosti pozitivně ovlivňovat osobnostní rozvoj žáků, jejich vzájemné vztahy i klima celé třídy.
Specifika práce s dětmi na škole při nemocnici
Čonková, Klára ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tématem dětí, jejichž zdravotní stav vyžaduje hospitalizaci v nemocnici, a řeší problém jejich výuky. O zajištění výchovně - vzdělávacího procesu ve ž(ll'áVdliilckéh1 ŽáHžéiií se slara škola při nemocnici, práci s dětmi zde však c h a r a k t e r i z u j í určitá specifika, na která se d i p l o m o v á práce z a m ě ř u j e . Rozdílnost výuky vychází z p s y c h o l o g i e n e m o c n é h o dítěte a j e h o r o d i n n ý c h příslušníků a prostředí n e m o c n i c e . V práci je p ř e d s t a v e n o fungování základní školy při nemocnici a j s o u zde uvedeny příklady výuky dětí hospitalizovaných ve FN Motol.
Jak škola přispívá k rozvoji komunikačních dovedností žáků
Buďárková, Zuzana ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Komunikační dovednosti žáků jsou velmi podstatnou složkou všeobecného vzdělání. Základem této práce je výzkum s cílem zjistit, jakou měrou přispívají k rozvoji těchto dovedností jednotlivé stupně škol. V teoretické části práce pojednává především o jednotlivých typech komunikace a o vývoji řeči (ontogenezi i fylogenezi). Praktickou část tvoří zpráva z výzkumu, jehož součástí byla analýza učebních dokumentů a analýza terénního zkoumání, které bylo založeno na pozorování výuky ve vybraných pražských školách (dvě mateřské školy a dvě základní školy) a dotazníkovém šetření (všichni respondenti byli učitelé pracující ve školách, kde probíhalo pozorování). Z výzkumu vyplynulo, že všechny stupně škol přispívají určitou měrou k rozvoji komunikačních dovedností žáků. Každý stupeň školy se však zaměřuje na ty dovednosti, které jsou pro daný věk a dané schopnosti dětí vhodné a přiměřené. Klíčová slova: komunikace, komunikační dovednosti, ontogeneze jazyka, předškolní vzdělávání, základní vzdělávání, učební dokumenty, pozorování, dotazník.
Ovlivňování životního stylu dětí z města a z venkova volnočasovými aktivitami
Nováková, Radka ; Mojžíšová, Jarmila (oponent) ; Nováková, Daniela (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem, jak ovlivňují životní styl dětí z města a z venkova volnočasové aktivity. Zajímalo mě, zda činnosti, kterými se ve volném čase baví městské děti a činnosti, kterými se baví vesnické děti, jsou rozdílné. Sledovala jsem, zda prostředí a možnosti města a vesnice mají na chování jedince rozdílný vliv.
Evaluace a autoevaluace v denní praxi školy
Václavík, Marek ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou evaluace a autoevaluace na školách. Shromažďuje teoretická východiska a poznatky tohoto tématu. Obohacuje je o nové postřehy a postoje. Přináší školám metodický pokyn pro autoevaluační činnost. Autoevaluaci uchopujeprojektově. Řeší plánování, organizování a řízení procesů. Dále se zaměřuje na metody, nástroje, postupy a definování rolí jednotlivých aktérů v autoevaluačním procesu. Snahou autora je postihnout problematiku v co nejširším pohledu. Práce si klade za cíl přinést školám uchopitelnou platformu evaluace a autoevaluace.
Příprava a realizace letního tábora
Pivoňková, Jana ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je "Příprava a realizace tábora." Konkrétně se zabývám přípravou a realizací celotáborové hry (CTH), a to nejen z teoretického hlediska, ale popisuji i konkrétní projekt letního tábora (LT). Zvolila jsem si toto téma, protože se již několik let věnuji organizaci nejrůznějších aktivit pro děti a mládež a letos již po třetí pořádám letní tábor. Způsob trávení volného času dětí a mládeže ovlivňuje mnoho faktorů. Jeho smysluplné naplnění pomáhá při rozvoji osobnosti a je prostředkem prevence vzniku nejrůznějších sociálně patologických jevů dětí a mládeže. Letní tábor je jedním z mnoha možných pomocníků v této problematice a s ním samozřejmě i dobře provedená celotáborová hra.
Možnosti dětí po odchodu z dětského domova
Groeslová, Gabriela ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
V teoretické části této práce jsou stručně shrnuty formy ústavní výchovy a vliv této výchovy na dítě. Dále jsou popsány projekty, které v současné době nabízí pomoc dětem, které ukončují ústavní výchovu a odcházejí do samostatného života. Praktická část je zaměřena na jeden konkrétní projekt. Je zde stručně popsán jeho průběh v zúčastněných dětských domovech a zkušenosti dětí. Cílem této části práce je ověřit několik hypotéz, týkajících se jak úspěšnosti projektu, tak připravenosti dětí končících ústavní výchovu.
Volnočasové aktivity dětí
Červenková, Hana ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá otázkou genderu, maskulinity a femininity , genderových rolí a trávením volného času dětí na základní škole. Práce se zajímá o to, zda pohlaví dětí má vliv na výběr volnočasových aktivit a na jejich trávení volného času. V teoretické části se věnuje genderu, popisuje co je to maskulinita a femininita , přibližuje pohlavní rozdíly a vývoj genderu. Objasňuje některé pojmy a zabývá se názory vybraných autorů. Dále se zabývá základy pedagogiky volného času, vymezuje pojem volný čas , věnuje se volnočasovým aktivitám, jejich úkolům a funkcím. V praktické části zjišťuje, jakým volnočasovým aktivitám se dívky a chlapci věnují, jakému kolektivu dávají přednost a jak nečastěji řeší problémy ve skupině. Toto šetření se provádí pomocí dotazníku a kvalitativního průzkumu, který je zpracován a analyzován.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 284 záznamů.   začátekpředchozí258 - 267dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 NOVÁKOVÁ, Dana
20 NOVÁKOVÁ, Denisa
1 NOVÁKOVÁ, Dita
2 Nováková, Dagmar
6 Nováková, Dana
4 Nováková, Darja
20 Nováková, Denisa
2 Nováková, Dominika
5 Nováková, Dora
1 Nováková, Drahomíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.