Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 292 záznamů.  začátekpředchozí250 - 259dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Mentální anorexie a její dlouhodobý vliv na bývalé pacientky
Štolfová, Lucie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Mentální anorexie a její dlouhodobý vliv na bývalé pacientky AUTOR: Lucie Štolfová KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PeaDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce je zaměřená na mentální anorexii, její příznaky a symptomy, které jsou charakteristické pro tento druh poruchy příjmu potravy. Hlavním cílem je potvrzení faktu, že mentální anorexie je onemocněním chronického rázu, trvající v řádech let i desetiletí. Životy bývalých pacientek jsou tak do jisté míry ovlivňovány i několik let poté, kdy byl jejich stav označen za vyléčení. Nabízí se tu tedy možnost, že na pojem "vyléčení" je možné nahlížet pouze jako na relativní stav. Teoretická část definuje mentální anorexii, odkrývá její historické pozadí, etiologii, epidemiologii, léčbu, zdravotní komplikace a prognózu. Praktická část se pak zaměřuje na získávání konkrétních informací od respondentek, které si mentální anorexií v minulosti prošly. Cílem bylo odhalit, jaké nestandardní návyky stále vykazují. Byla použita metoda kvalitativního charakteru v podobě písemného dotazníku s polootevřenými otázkami a následného individuálního rozhovoru. KLÍČOVÁ SLOVA: Mentální anorexie, příznaky, porucha příjmu potravy, jídlo, návyky, tělo, dieta.
Výuka sexuální výchovy na 1. stupni vybrané základní školy
Jirků, Magdaléna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá sexuální výchovou na prvním stupni základní školy. Jejím cílem je zmapovat tuto výchovu v rovině obecné, její definice a nastavení pro základní školy, a následně zhotovit návrh a provést částečnou realizaci na vybrané škole. Teoretická část popisuje vývoj sexuální výchovy, inspiraci ze zahraničí a především pak její současné pojetí od roku 1989 dodnes. Jsou zde zmíněny její cíle, základní principy a etické zásady, právní zastoupení, negativní aspekty lidské sexuality, průběh a obsah. Práce se též zabývá úlohou rodiny a školy. Praktická část je zaměřena na zjištění přístupu rodičů a učitelů k sexuální výchově na vybrané škole formou dotazníkového šetření a strukturovaného rozhovoru. Na základě kladných výsledků je v práci zhotoven návrh výukových jednotek k realizaci výchovy, ověření jedné z nich v praxi a též je zde připojen seznam doporučené literatury a materiálů pro rodiče. KLÍČOVÁ SLOVA sexuální výchova, inspirace ze zahraničí, současné pojetí, Člověk a jeho zdraví, sexualita, prevence, koncepce školy, návrh výukových jednotek, spolupráce
Obezita žáků staršího školního věku v závislosti na pohybových a stravovacích návycích
Lamačová, Eva ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Obezita dětí staršího školního věku v závislosti na pohybových a stravovacích návycích AUTOR: Bc. Eva Lamačová KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá obezitou dětí staršího školního věku a její závislostí na stravovacích a pohybových návycích. V teoretické části jsou shrnuty poznatky týkající se nadváhy a obezity, diagnostika onemocnění, epidemiologický vývoj a komplikace s obezitou spojené. Důraz je kladen na zhodnocení důvodů, kvůli kterým k tomuto problému dochází, na prevenci onemocnění, stravovací a pohybová doporučení, jeho terapii a zařazení problému do kurikula základní školy. Praktická část obsahuje výzkumné šetření zaměřené na výživový stav, stravovací a pohybové návyky žáků druhého stupně základních škol. Podklady získané z výzkumného šetření jsou navrženy k využití v pedagogické praxi. Využití je cílené k prevenci obezity v dané věkové skupině v hodinách Tělesné výchovy a Výchovy ke zdraví. KLÍČOVÁ SLOVA: Obezita, nadváha, pohybové návyky, stravovací návyky
Informovanost o výživě a stravovací návyky dětí staršího školního věku vybraných základních škol
Hobzková, Markéta ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Název: Informovanost o výživě a stravovací návyky dětí staršího školního věku vybraných základních škol Autor: Markéta Hobzková Katedra: Pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt: Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Část teoretická je zaměřena na problematiku stravování, na jednotlivé složky výživy a vysvětlení jejich důležitosti ve vztahu k danému věku dětí. Dále jsou zde objasněny pojmy stravování se zaměřením na specifické potřeby ve výživě dětí staršího školního věku a popsána důležitost dodržování stravovacích návyků v souvislosti s poruchami příjmu potravy a obezitou. Cílem empirické části práce je zmapovat znalosti žáků v oblasti výživy, získat informace o jejich stravovacích návycích a zjistit, zda existuje vztah mezi znalostmi dětí v oblasti výživy, způsobem jejich stravování a jejich nutričními preferencemi. Získání informací bylo realizováno prostřednictvím anonymního polostrukturovaného dotazníku u žáků vybraných základních škol 7. -9. ročníku. Klíčová slova: potrava, výživa, stravování, návyk, děti
Hra ve filosofické a pedagogické reflexi
Rybářová, Jana ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou hry v pedagogice, jejím filosofickým základem a úlohou v osvojování jazyka. Je rozdělena do tří částí. V teoretické části je definována hra z filosofického hlediska a její jednotlivá pojetí podle různých autorů, druhá část se potom věnuje specifikům didaktické a jazykové hry obecně a praktická část přináší pohled na konkrétní případ výuky dítěte - cizince a vyslovuje přínos didaktických a jazykových her v pedagogice a ve výuce českého jazyka. Klíčová slova: Jazyková hra, didaktická hra, čeština jako cizí jazyk, dítě - cizinec, konkrétní výukové metody
Historie a současnost klasické a alternativní medicíny v přípravě pracovníků ve zdravotnictví
Ráczová, Věra ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Název: Česky: Historie a současnost klasické a alternativní medicíny v přípravě pracovníků ve zdravotnictví Anglicky: History and present of classical and alternative medicine in the training of the workers in the health service Autor: Věra Ráczová Katedra: Pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová CSc. Abstrakt Teoretická část bakalářské práce předkládá srovnání vybraných problémů vývoje medicíny a problematiky zdraví a nemoci v určitém historickém období a v současnosti. Sleduje historický vývoj podpory zdraví v období starověku a středověku. Přibližuje historii klasické a alternativní medicíny. Mapuje příčiny vzniku nemocí, jejich rozvoj a rozmanitost v daných historických obdobích. Poukazuje na rozdílné přístupy lidí a společnosti ke zdraví a nemoci s ohledem k historii. Porovnání přístupů k alternativní medicíně a rozpory mezi alternativní a vědeckou medicínou. Výzkumná část se zabývá a mapuje pomocí dotazníkové metody, do jaké míry je budoucí střední zdravotnický personál ve výuce informován o antickém odkazu léčitelství. Klíčová slova: zdraví, nemoc, starověk, středověk, léčitelství, alternativní medicína, vědecká medicína, léčení pomocí bylin, lékař
Využití "peer" prvku v prevenci dětských úrazů na prvním stupni základní školy
Kalinová, Eva ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou ochrany zdraví dětí. Zaměřuje se na prevenci výskytu dětské úrazovosti. Cílem práce je upozornit na závažnost tohoto tématu a realizovat projekt, kterým by se do snah o snížení úrazovosti aktivně zapojili také samotní žáci na prvním stupni základní školy. Teoretická část předkládá epidemiologická data o dětské úrazovosti, upozorňuje na specifika psychomotorického vývoje dětí mladšího školního věku. Dále informuje o způsobech intervence a úrovních prevence a udává přehled organizací, které se zabývají ochranou zdraví. Praktická část seznamuje s výsledky dotazníkového šetření, které se zabývalo pohledem pedagogů na myšlenku vedení výuky staršími žáky prvního stupně u žáků mladších ročníků. Následně představuje konkrétní preventivní projekt, ve kterém žáci pátého ročníku připraví hodinu na téma z oblasti prevence úrazů pro žáky ročníku druhého. Závěr praktické části obsahuje úpravy původního projektu a doporučení pro učitele, které vychází ze zkušeností získaných při realizaci projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 292 záznamů.   začátekpředchozí250 - 259dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 KOVAŘÍKOVÁ, Markéta
5 KOVAŘÍKOVÁ, Martina
3 KOVAŘÍKOVÁ, Michaela
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Marie
12 KOVÁŘÍKOVÁ, Markéta
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Mirka
3 Kovaříková, Marie
12 Kovaříková, Markéta
5 Kovaříková, Martina
11 Kovaříková, Monika
12 Kováříková, Markéta
3 Kováříková, Michaela
1 Kováříková, Milada
3 Kováříková, Mirka
11 Kováříková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.