Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výtvarný časopis Ateliér od svého vzniku po současnost
Mikulíková, Radka ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Diplomová práce "Výtvarný časopis Ateliér od svého vzniku po současnost" se zabývá výtvarně zaměřeným čtrnáctideníkem Ateliér, který vycházel od roku 1988 do prosince 2015. Práce zasazuje periodikum do historického kontextu doby osmdesátých a devadesátých let až po první dekádu nového tisíciletí. Diplomová práce se podrobně zaměřuje na roky vycházení časopisu Ateliér 1988, 1989, 1990, 1992, 2000 a 2008. Nejpodrobněji jsou zkoumány roky 2012 a 2015, které jsou pro časopis zásadní zejména z hlediska finanční krize periodika. V roce 2012 se časopis dostal do finančních potíží, které vyvrcholily koncem roku 2015, kdy list podal žádost o likvidaci a dne 1. ledna 2016 do likvidace vstoupil. Ve všech zkoumaných ročnících je zaměřena pozornost také na redakci, grafickou úpravu a obsah čtrnáctideníku Ateliér. Nejpodrobněji je obsah zkoumán v letech 2012 a 2015, kdy pomocí analýz všech autorských textů budou představeni všichni přispěvatelé z řad redakce i externistů, kteří se podíleli na obsahu obou ročníků. Pozornost je věnována i tomu, kteří autoři do periodika přispívali, kolik jich bylo celkem a kolikrát do časopisu za rok přispěli. Druhá analýza je věnována pouze autorským textům na jednotlivé výstavy, které byly v roce 2012 a v roce 2015 představeny. Cílem této analýzy je zjistit, jaké umělce a...
Vizuální umění ve veřejném prostoru se zaměřením na jeho prezentaci ve vybraném periodickém tisku v obdobi 2005-2015 na území České republiky
Janoušková, Anna ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Topinková, Martina (oponent)
Předmětem této práce je představit vizuální umění ve veřejném prostoru na území České republiky. Úvodem této práce se věnuji pojmu umění, pojmu umění vizuálního a pojmu veřejné prostředí. Nachází se zde výběr a přiblížení nejdůležitějších druhů tohoto umění. V práci je přiblížen vývoj tohoto umění v českém prostředí, a to od první poloviny 20. století až do dnešní doby. I přes to, že toto umění během jednoho století ušlo obrovský kus cesty a postupem času začalo využívat možností nových technologií, můžeme i zde vysledovat tendence k návratu a opakování toho, co známe z minulosti. Uvádím zde výběr nejzajímavějších instalací a akcí, které pod toto umění spadají a vhodně jej reprezentují. Praktická část mé práce měla za úkol sledovat články týkající se vizuálního umění ve veřejném prostoru České republiky v průběhu deseti let, a to ve čtyřech týdenících - Reflex, Respekt, Instinkt a Týden.
Reprezentace výtvarného umění v Událostech v kultuře během prvních dvou let vysílání programu ČT art (srpen 2013 - srpen 2015)
Lebedová, Veronika ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Hlavním tématem předkládané diplomové práce je role médií ve společnosti s ohledem na vztah médií, společnosti a kultury. Cílem práce je přehodnocení vybraných problémů, vycházejících z kritické teorie médií a společnosti, a ověření jejich relevance v současném českém kontextu. Teoretická východiska práce jsou zakotvena v koncepcích autorů spojovaných s tzv. frankfurtskou školou a v kritické teorii jejich následovníků. Tato stanoviska jsou vzhledem k posunu historického a sociálního kontextu aplikována na české prostředí perspektivou kulturálních studií. Vývoj mediálních studií dospěl ke kulturálnímu obratu poté, co byly přehodnoceny představy o technologickém determinismu. Kulturální studia v zájmu o masovou komunikaci zastávají sociálně konstruktivistické paradigma a soustředí se na význam mediálních obsahů, který analyzují pomocí nástrojů sémiotické a strukturální analýzy. Stejná výzkumná perspektiva je zastávána i v této práci. Na základě interpretace významů mediální reprezentace výtvarného umění v Událostech v kultuře lze částečně uvažovat o mytologii a ideologii české společnosti v jejím vztahu ke kultuře. Základním výsledkem vlastního výzkumu je skutečnost, že mediální obsahy primárně zaměřené na výtvarné umění (implicitně i explicitně) tematizují rozmanité sociální a kulturní problémy,...
Srovnání zobrazení rodiny v sitkomech v 50. letech a současnosti
Běhavá, Aneta ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Práce se zabývá porovnáním sitkomů z padesátých let a současnosti ze Spojených států amerických. Na příkladu čtyř sitkomů: Father Knows Best; Leave It to Beaver; The New Adventure of Old Christine a The Middle se snaží vystopovat změny v rodině, v postavení jednotlivých členů rodiny a v chování mezi členy rodiny. Nadále se snaží zmapovat široko-společenské změny ve formě emancipace, hodnotového žebříčku, norem a společenských stereotypů. Stejně tak si všímá technologických změn jak v podávaném obsahu, tak ve formě natáčení. V první části je popsána historie a vývoj žánru situační komedie, stejně tak jako jeho začlenění mezi žánry a jeho reflexe na společnost. Druhá část se již zabývá vyjmenovanými sitkomy, jejich popisem a výsledky pozorování. Detailně se rozebírají nejdříve změny v rodiny poté i změny v širších souvislostech celé společnosti.
Analýza projektu MF DNES: studenti čtou a píší noviny
Doskočilová, Lenka ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Lysoňková, Lenka (oponent)
Práce se zabývá analýzou projektu na podporu mediální gramotnosti studentů středních škol. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s mediálním vzděláváním, jeho současný stav v České republice a také ukotvení mediální výchovy v kurikulárních dokumentech. Blíže jsou rozvedeny dva hlavní přístupy k rozvoji mediální výchovy. V praktické části práce je představena historie a současnost organizace, která stojí za vznikem projektu, včetně její stávající pozice na trhu. Detailněji je popsán samotný projekt, jeho pravidla, harmonogram, stejně jako jeho deklarovaný záměr. Krátce se práce zmiňuje o několika zahraničních projektech s podobnou tematikou, což projekt zasazuje do mezinárodního kontextu. Práce dále stručně analyzuje témata, jimiž se studenti v rámci projektu zabývali. Hlavním cílem práce je analýza studentských výstupů vypracovaných na jedno z témat zkoumaného ročníku projektu. Věnuje se těm příspěvkům studentů, které byly publikovány v tištěném deníku, a tedy utvářely mediální obraz projektu. Na závěr jsou interpretovány získané názory pedagogů středních škol a také studentů, kteří byli do projektu zapojeni.
Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku
Kušiaková, Anna ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku" se snaží zachytit mediální obraz současného českého kontroverzního umělce ve vybraných periodikách, tvořený jak samotnými médii, tak i jeho osobou. Pro konkrétní zdokumentování obrazu, jeho proměn a vývoje a zároveň načrtnutí vývoje samotných periodik byla vybrána dvě období; pětileté rozmezí před přelomem milénia (1996-2000) a stejně dlouhé období po přelomu tisíciletí (2006-2010), periodika byla vybírána mezi nejčtenějšími deníky (MF DNES, Lidové noviny, Hospodářské noviny a Blesk) a týdeníky (Reflex, Respekt a Týden). V první části práce je načrtnut životopis Davida Černého a jeho tvorba, stejně jako některé vývojové tendence médií po roce 1989. Cílem druhé části práce je zaměřit se na konkrétní období a osobnost ve sledovaných titulech a z nalezených článků se pokusit zachytit mediální obraz Davida Černého a popsat, jak se proměňoval, jak se měnil projev sledovaného umělce a k jakým změnám docházelo u tištěných médií. David Černý je významným českým umělcem a vzhledem k tomu, že se nevyskytuje příliš ucelených publikací, věnujících se blíže jeho kontroverzní osobě a dílu, ráda bych touto prací přispěla ke zkompletování života a díla tohoto umělce, jehož neoddělitelnou součástí jsou právě média.
Analýza vizuální komunikace na příkladu současných evropských divadelních plakátů
Jonášová, Helena ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Cílem předkládané práce je popsat a stanovit základní principy vizuální komunikace z pohledu teorie masové komunikace a klasických mediálních teorií a pokusit se o základní syntézu těchto oborů. Vizuální komunikace je v současné době stále více převládající forma komunikace z hlediska marketingu a reklamy, ale také z pohledu ryze uměleckého vyjadřování, které v dnešní době upouští od klasických konzervativních technik a hledá nové možnosti exprese. Profilace diplomové práce na evropský divadelní plakát, který je faktickou syntézou těchto směrů, umožňuje adekvátně zhodnotit relevanci mediálních teorií ve vztahu k vizuální komunikaci jako prostředku cíleného adresování příjemců pomocí obrazového sdělení. Téma evropského plakátu je zvoleno, aby šířeji demonstrovalo obecnou akceptaci vizuální komunikace jako součást sociokulturního diskurzu v globálním smyslu. Dalším rozměrem divadelního plakátu je jeho funkce ve veřejném prostoru a možnosti publika přijímat sdělení právě v tomto prostředí. Na pozadí relevantních mediálních teorií bude rovněž prezentováno postavení současného divadelního plakátu mezi novými trendy masové komunikace. Rychlý nástup nových médií a jejich snadná dostupnost i obsluha nutí tradiční média se tomuto trendu přizpůsobovat a měnit své strategie.
Pěvecké soutěže SuperStar a X Factor v českém tisku - Blesk, Mladá fronta DNES
Charvátová, Terezie ; Vedral, Jan (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
V diplomové práci se autorka věnuje popisu masové, později nazývané populární, kultury, a jejím produktům, dvěma vybraným, původně britským, talentovým pěveckým reality show, Česko hledá SuperStar (a Česko Slovenská SuperStar) a X Factor. Jejich soutěžící jsou následně předmětem kvalitativního výzkumu v článcích vybraných periodik. Cílem výzkumu je zjistit pomocí kvalitativní obsahové analýzy, jak zvolená periodika, Mladá fronta DNES a bulvární deník Blesk, svými publikovanými texty konstruují podobu soutěžících zvolených show. Pro kvalitativní výzkum bylo zvoleno časové období, kdy soutěže probíhaly: únor - červen 2004; únor - červen 2008 a září - prosinec 2009.
Mediální obraz pražských soukromých galerií v deníku Mladá fronta, resp. Mladá fronta Dnes v letech 1990-1992
Lebedová, Veronika ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Batistová, Anna (oponent)
Předkládaná bakalářská práce Mediální obraz pražských soukromých galerií v deníku Mladá fronta, resp. Mladá fronta Dnes v letech 1990-1992 se zabývá zobrazením pražské výtvarné scény v tomto celostátním deníku v období tzv. spontánní privatizace médií. Cílem práce je prostřednictvím kombinace kvantitativního a kvalitativního přístupu metodou obsahové analýzy posoudit, zda měli tehdejší čtenáři k dispozici dostatek informací o pražských (zejména soukromých) výtvarných galeriích. Práce je rozdělená na teoretickou a analytickou část. Teoretická část je přehledem mediálního i kulturního historického kontextu socialistického Československa v letech 1948- 1989, následuje popis transformace médií a kultury po sametové revoluci a pádu totalitního režimu v roce 1989. Popisované historické události byly vybrány tak, aby souvisely s dobovým vývojem tištěných médií a s proměnami kulturní (zejména výtvarné) scény. Analytická část práce je vlastním výzkumem deníku Mladá fronta, resp. Mladá fronta Dnes, který byl záhy po roce 1989 privatizován. V transformovaném kulturním prostředí vznikaly v Praze nové soukromé galerie a předmětem zájmu je zjistit, jak o těchto událostech deník v letech 1990-1992 informoval. Na kvantitativní metodu kódování vybraných obsahových kategorií navazuje kvalitativní přístup a...
Mediální obraz sametové revoluce ve vybraných výročních letech
Bernardy, David ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Mediální obraz sametové revoluce ve vybraných výročních letech se věnuje pohledu různých českých médií na 1., 5., 10., 15. a 20. výročí politického převratu, k němuž došlo v Československu v listopadu 1989. Především na základě kvantitativní analýzy se snaží vysledovat rozdíly a podrobnosti ve zpracování tohoto tématu v denících Mladá fronta DNES, Rudé právo, Právo a Lidové noviny, na zpravodajských portálech iDnes a Novinky a v hlavní zpravodajské relaci České televize Události. V první kapitole autor přibližuje příčiny sametové revoluce a podrobně se věnuje klíčovému období od zásahu proti studentskému pochodu na Národní třídě 17. listopadu do generální stávky 27. listopadu 1989. Druhá kapitola je věnována mediálnímu pohledu na historii obecně. Třetí kapitola obsahuje výsledky kvantitativní analýzy mediálního obsahu zmíněných médií věnovanému výročí. V závěru autor stručně shrnul nejdůležitější poznatky, ke kterým dospěl.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.