Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 286 záznamů.  začátekpředchozí237 - 246dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Media representation of the "Gorilla" case in slovak and czech media
Midulová, Katarína ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá mediálnym obrazom politickej kauzy Gorila v slovenských a českých spravodajských denníkoch. Teoretickým základom práce je charakteristika a rozne aspekty vzťahu politiky a médií v danom spoločenskom systéme, mediálne rámcovanie politického diania a normatívne aspekty vyváženosti v spravodajstve. Na uvedené nadväzuje definícia škandálu a špecifické znaky medializácie politických škandálov. Cieľom práce je aplikovať tieto teoretické koncepty na danú kauzu a empiricky overiť, nakoľko platia v prípade kauzy Gorila. Súčasťou šetrenia je aj analýza zdrojov a následné zhodnotenie ich vyváženosti. K empirickému šetreniu je v práci využitá metóda kvantitatívnej obsahovej analýzy. Dané zistenia preukazujú silnú frekvenciu pokrytia kauzy Gorila, väčšinovú orientáciu na elitné (politické) zdroje a časté vyobrazenie určitých typov aktérov na úkor iných (v spojení s danou kauzou). Z daných zistení je navyše zrejmé, že médiá nevenovali pozornosť faktu, že autenticita zdrojového materiálu kauzy nebola oficiálne potvrdená.
Fan art v oficiální propagaci počítačových her
Veselá, Veronika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
S rozvojem Internetu, Webu a nových digitálních technologií publikum hraje aktivnější roli v přetváření a usměrňování toku mediálních obsahů. Fanoušek, jako odborný a zasvěcený konzument, stanul v centru pozornosti mediálního průmyslu a jeho marketingových strategií. Toto uspořádání na jednu stranu skýtá fanouškům větší samostatnost a nové možnosti. Na druhou stranu přesunutím aktivity od producentů ke konzumentům dochází k transformaci mediálního průmyslu, ve kterém neplacení dobrovolníci dělají práci, za kterou jsou profesionálové placeni. Tato diplomová práce zkoumá tuto tenzi na konkrétní situaci, kdy herní společnosti využívají produkty fanouškovské kultury (fan art) k propagaci svých herních titulů. Kultura konvergence klade nároky na stávající autorská práva, formuje nové vztahy mezi tvůrci fan artu a herními společnostmi. Tato práce: (1) popisuje okolnosti, za kterých herní společnosti publikují fan art na svých oficiálních webových stránkách, (2) zjišťuje, jak svoji neplacenou práci, kterou odvádějí tvůrci fan artu, vnímají sami fanoušci, (3) zjišťuje postoj fanoušků k autorským právům v konkrétní situaci využívání fan artu herními společnostmi. Těmto cílům odpovídají formulované výzkumné otázky. K jejich zodpovězení jsem zvolila metodu deskripce (1) a kvalitativní obsahové analýzy komentářů pod...
Role sociálních médií v počátcích egyptské revoluce 2011
Vrbková, Jana ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Egyptská revoluce 2011 je v médiích, stejně jako v prohlášení samotných organizací, které se na svržení prezidenta Husního Mubáraka podílely, prezentována jako revoluce sociálních médií. Hned po prvních třech dnech protestů při tom vláda 28. ledna nechala zablokovat internetové připojení, a úvod revoluce sociálních médií se tudíž částečně musel odehrát bez nich. Tato práce zkoumá jakou úlohu tedy sociální média mohla v úvodu revoluce hrát, a to metodou kvalitativní obsahové analýzy. Zaměřuje se při tom na oficiální facebookovou komunikaci dvou prominentních aktivistických hnutí - We Are All Khaled Said a April 6th Youth Movement, a to v období 9. ledna do 11. února 2011, od první zveřejněné pozvánky na demonstraci 25. ledna do dne, kdy prezident Mubárak ohlásil svůj odchod z funkce. V příspěvcích věnovaných tématu revoluce jsem identifikovala následující podtémata: 25. leden - povaha akce, role sdružení, organizace, odstřižení internetu, bezpečnost, propagace, jednota, zpravodajství, Facebook a hodnocení akce. Výsledkem mého zkoumání je zjištění, že přestože Facebook sehrál v událostech významnou roli, nebyl jediným komunikačním kanálem, který organizace pro oslovení svého publika používaly.Přes svou nespornou užitečnost - a propagaci We Are All Khaled Said, představující Facebook coby nástroj...
Koncept nastolování agendy v kontextu českých médií
Nečas, Vlastimil ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent)
Předložená dizertační práce vychází z širokého proudu úvah o vztahu masových médií, společnosti a politiky a detailně se věnuje jednomu specifickému konceptu, který se pokouší tyto vztahy pojmenovat, modelovat a empiricky zkoumat. Základní cíle práce lze shrnout do dvou vzájemně provázaných oblastí. První cílem je představit v českém odborném prostředí koncept nastolování agendy, nabízející teoretický, pojmový a výzkumný rámec pro analýzu vztahů mezi obsahy masových médií, dynamikou veřejného mínění a politickou sférou. Druhým cílem je pak analýza teoretického ukotvení a způsobů zkoumání procesů nastolování agendy v českém sociálně-vědním prostoru. Teoretická část práce (kapitola 1. až kapitola 3.5) je strukturována podle dvou hledisek: diachronního a synchronního. V diachronní perspektivě se snažíme pojmenovat společenský kontext a historické kořeny zkoumání nastolování agendy, jeho postupný vývoj, hlavní trendy a vývojové linie. Plynule pak přecházíme do synchronní perspektivy, kdy popisujeme odborné a oborové ukotvení nastolování agendy, a pomocí dostupných klasifikací detailně analyzujeme existující úrovně studia nastolování agendy a hlavní výzkumné oblasti. Druhá základní oblast dizertační práce je ukotvena ve snaze identifikovat, pojmenovat a analyzovat způsoby zkoumání procesů nastolování témat v...
Mediální obraz výzvy "Děkujeme, odcházíme" v denících Mladá fronta Dnes a Právo
Foltýnová, Kristýna ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
(abstrakt) Cílem této bakalářské práce je popsat mediální obraz výzvy Děkujeme, odcházíme v denících Mladá fronta Dnes a Právo. Během této protestní akce vyjádřili lékaři nesouhlas se současným stavem českého zdravotnictví. Požadovali např. změnu systému vzdělávání, kontrolu hospodaření nemocnic a v neposlední řadě i zvýšení jejich finančního ohodnocení. V případě nesplnění požadavků plánovali podání výpovědí a následný odchod do zahraničí, případně do soukromého sektoru. Práce pomocí obsahové kvantitativní analýzy zkoumá, jakým způsobem média výzvu popisovala - nakolik se události věnovala, jaká si vybírala témata, aktéry a zda o nich informovala rovnoměrně. Rovněž je zde využita kvalitativní obsahová analýza, která se zaměřila na způsob popisování samotných protestujících lékařů.
Spin: Koncept "spin doctoringu", jeho teoretické uchopení, projevy a výzkum
Pudlák, Štěpán ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tématem práce je spin doctoring. Pojmy "spin" či "spin doctoring" chápe jako záměrnou manipulaci veřejným míněním skrze prostředky komunikace. Práce obsahuje přehled souvisejících konceptů jako jsou public relations, propaganda či korporátní spin. Popisuje akademické přístupy k tomuto tématu. Autoři kritizují zvláště rozkladný vliv spin doctoringu na demokratické uspořádání společnosti a manipulativní charakter public relations, ovšem předkládají i možnosti odporu proti těmto praktikám. Práce se věnuje historickým i současným projevům spin doctoringu. Mnoho rozebíraných příkladů se týká politického prostředí Velké Británie. Podrobně jsou vyloženy jednotlivé techniky a postupy spin doctoringu jako je "technika třetí strany", "astroturfing" či "diskreditační kampaně". Zohledněna je sémiotická perspektiva a spin doctoring jakožto manipulace se znaky v sociálním prostoru. Rozpor mezi kritiky spin doctoringu a představiteli public relations je interpretován jako diskursivní střet a oba protichůdné diskursy jsou analyzovány. Jedna kapitola je věnována spin doctoringu v prostředí farmaceutického průmyslu. Na tomto příkladě jsou konkrétně vyloženy postupy a techniky spinu. Práce využívá akademickou literaturu, ale i citace z dalších textů, například z deníků údajného spin doctora Alastaira Campbella.
WesternUnion - průkopník globalizace
Tlustý, Filip ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Cílem diplomové práce Western Union - průkopník globalizace, je popsat vznik a rozvoj společnosti Western Union v kontextu historického vývoje, technických objevů 19. a 20. století a participace společnosti na propojování světa. Zachycuje jakou roli hrála firma v procesu globalizace komunikace. Jako tři klíčové posuny v globalizaci komunikace jsou označovány: rozvoj podmořských kabelových systémů, zakládání mezinárodních zpravodajských agentur a užití elektromagnetických vln pro potřeby komunikování. V práci jsou pak podrobněji popsány tyto tři klíčové posuny, od počátku po současnost. Uvedeny jsou také významné události, společnosti, či osoby, které výrazným způsobem přispěly ke globální výměně informací a ovlivnily i současný způsob jejich zpracování a distribuci. V samotné části věnované primárně vzniku a vývoji Western Union je popsáno zapojení této společnosti do procesu globalizace. Dále je pak zachycen současný podnikatelský model, strategie, konkurence na trhu a celkové změny v oblasti mezinárodních finančních transakcí. Liberalizací trhu se otevřely možnosti pro nové poskytovatele v tomto oboru, proto jsou popsány marketingové aktivity k udržení tržního podílu.
ČSSD.CZ. : obsahové změny stranického média v souvislosti s výsledky voleb do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2010
Zakálová, Eva ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce s názvem ČSSD.CZ. Obsahové změny stranického média v souvislosti s výsledky voleb do Poslanecké sněmovny PČR 2010 se zabývá teoretickým konceptem politické komunikace a jeho vztahem k veřejné a mediální komunikaci. Na politickou komunikaci nahlíží v kontextu rozvoje nových informačních a komunikačních technologií a nabízí stručný pohled na vývoj politické komunikace na internetu. Důraz je kladen na negativitu jako jeden z klíčových aspektů současné politické komunikace. Specifika politické kampaně na internetu zkoumá na domovských webových stránkách České strany sociálně demokratické www.cssd.cz. Tato významná česká politická strana své webové stránky inovovala v srpnu 2009 a během roku následujícího zde proběhly dvě předvolební kampaně (k volbám do Poslanecké sněmovny PČR respektive k senátním a komunálním volbám). Mezi jednotlivými kampaněmi došlo k důležité změně ve vedení strany, na postu předsedy ČSSD nahradil Jiřího Paroubka Bohuslav Sobotka. Součástí práce je kvantitativní obsahová analýza webových stránek www.cssd.cz v jednotlivých předvolebních obdobích a vyhodnocení obsahových změn hlavního stranického média, jímž Česká strana sociálně demokratická promlouvá k publiku na internetu.
Vliv public relations na česká média po roce 1989
Střelcová, Alexandra ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce "Vliv public relations na česká média po roce 1989" pojednává o zásadním aspektu novinářské práce, jímž je působení různých zájmových skupin na obsah mediálních výstupů ve formě public relations. Touto problematikou se zabývá z pohledu novinářů - profesionálů, jakožto tvůrců mediálních obsahů, a klade si za cíl zjistit, jaké mechanismy při práci s public relations fungují v českém mediálním prostředí. Stručně se věnuje historii public relations jak v Americe a Velké Británii, tak v Čechách před i po roce 1989. Na definice public relations poté aplikuje vybrané kritické teorie zabývající se studiem mediálních obsahů, a to především v souvislosti s tezemi skotských teoretiků PR Dinana a Millera, modelu propagandy Hermana a Chomského či Boorstinovou tezí o pseudoudálostech. Sociologie zpravodajství a její přední představitel Brian McNair se taktéž kriticky vyjadřuje k působení PR na mediální obsahy, a proto je jeho vymezení dalším významným teoretickým rámcem. Čtvrtá kapitola se věnuje vybraným metodám public relations, jako jsou spin doctoring, využití třetích stran či krizová komunikace. Specifická pozornost je věnována analýze Stockholmské charty a Charty IPRA, dvou nejzásadnějších morálních kodexů, podle kterých se řídí (či by měli) všechny subjekty, zabývající se public relations....
Mediální reflexe politické agendy prezidenta Václava Klause
Picková, Zuzana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Přestože je prezident Václav Klaus značně medializovaným politickým aktérem, neznamená to, že média informují o všem, co prezident říká a co zdůrazňuje. V této práci zkoumám, kolik pozornosti věnovaly tři celostátní deníky prezidentovým projevům k 1. lednu, 28. říjnu a 17. listopadu v letech 2007 - 2011. Jedním z cílů práce je zjistit, jak často byly projevy zmiňovány v denících a která témata z nich vyvolávala mediální pokrytí. Výsledky výzkumu ukazují, že deníky Mladá fronta DNES, Právo a Blesk se nejvíce zajímaly o Novoroční projevy, přičemž projevy k 17. listopadu zůstaly na okraji pozornosti. Při výběru témat novináři postupovali selektivně. O jakých tématech z projevu psali ve svých článcích, nesouviselo s tím, v jakém rozsahu prezident témata pojednal. Pořadí témat pro prezidenta, na základě toho, kolik prostoru jim věnoval, a priority deníků vycházející z toho, kolik článků k jednotlivým tématům vydaly, se v mnoha případech značně lišily. Druhým cílem práce bylo osvětlit, jak média prezidenta Václava Klause v souvislosti s jeho projevy zobrazovala. Analýza rámcování ukázala, že prezident byl většinou rámcován negativně. Nejčastěji byl vykreslován jako někdo, kdo se mýlí, balancuje na hraně svých pravomocí a je nedůvěryhodný. Jistá dávka respektu a úcty k prezidentovi Václavu Klausovi se...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 286 záznamů.   začátekpředchozí237 - 246dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Nečas, Vojtěch
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.