Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Negativní kampaň v českých senátních volbách 2020. Případová studie Jana Groise
Batala, Vít ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku negativní kampaně v senátních volbách v České republice. V teoretické části autor popisuje základní termíny politické komunikace, politického marketingu a negativní volební kampaně. V následující části se práce zabývá specifiky senátních voleb obecně ani na úrovni České republiky. Nezapomíná ani na legislativní ukotvení negativní kampaně v českém právu. V metodologické části představuje zvolenou formu kvantitativního výzkumu - případovou studii. Sběr dat využívá dotazníkové šetření. V této části práce je definována hlavní výzkumná i vedlejší výzkumné otázky, které mají za cíl vysvětlit neúspěch vedené kampaně. Explorativní část se nejprve věnuje popisu volebního obvodu ze sociodemografických údajů. Následně popisuje hlavní programové priority kandidátů. Zvláštní pozornost se pak upíná na kampaň Jana Groise, tedy kandidáta, který před druhým kolem použil praktiky negativní kampaně. V poslední části autor analyzuje data z dotazníkové šetření a odpovídá na výzkumné otázky. Z výzkumu plyne, že negativní kampaň nenaplnila svá očekávání a obrátila se proti jejímu realizátorovi.
Srovnání kampaní Zuzany Čaputové a Maroše Šefčoviče ve druhém kole slovenských prezidentských voleb v roce 2019
Florián, Petr ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Práce se věnuje představení a porovnání kampaní dvou nejúspěšnějších kandidátů v prezidentských volbách na Slovensku v roce 2019 Zuzany Čaputové a Maroše Šefčoviče. Hlavním cílem práce je popsání obou kampaní z a jejich vzájemné porovnání. Okrajově je cílem také zjistit, jestli v komunikaci kandidátů proběhly mezi prvním a druhým kolem voleb nějaké zásadní změny. V teoretické části bakalářská práce představuje základní aspekty politického marketingu, které jsou důležité pro pochopení celé problematiky. V této části se také zaměřuje na právní problematiku prezidentského systému a předvolebních kampaní na Slovensku. Je zde také stručně představeno první kolo. Hlavní část práce se zaměřuje přímo na kampaně jednotlivých kandidátů, motivaci k volbě voličů a v závěru stručně shrnuje, co v kampaních fungovalo.
Případová studie kampaně Vote Leave k referendu o vystoupení Británie z Evropské unie z pohledu politického marketingu
Baloun, Matěj ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Předmětem zkoumání bakalářské práce je kampaň Vote Leave, která byla oficiální kampaní pro podporu odchodu Velké Británie z Evropské unie při referendu v roce 2016. Kampaň je zkoumaná v období od května roku 2015 až do 23. června roku 2016. Cílem práce je zjistit, zda byl v rámci kampaně použit politický marketing. K dosažení tohoto cíle je využívána identifikace a deskripce nástrojů politického marketingu. Práce je zpracována metodou jedinečné případové studie. Nejprve se věnuje teorii politického marketingu a nástrojů politického marketingu postavené především na charakteristice Jennifer Lees-Marshment. V praktické části práce popisuje kontext referenda v roce 2016 a britského přístupu k evropské integraci. Dále se pak zabývá jednotlivými nástroji politického marketingu použitými v kampani. Závěr práce konstatuje, že v kampani Vote Leave byl využit politický marketing, a to právě na základě identifikace a popisu vybraných nástrojů politického marketingu, kterými byly průzkum veřejného mínění, focus group, cílení, branding, řízení dobrovolníků, public relations, direct marketing, get out the vote, guerilla a celebrity marketing.
Televizní debaty jako nástroj předvolební komunikace kandidátů v prezidentských volbách 2018
Kostelecký, Martin ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá prezidentskými debatami ve 2. kole prezidentských voleb v roce 2018, kdy se mezi sebou v duelech střetli Miloš Zeman a Jiří Drahoš. V teoretické části práce nejprve vysvětlím pojmy související s politickou komunikací a představím vývoj politických kampaní. Následně se zaměřím na vývoj a historii politických debat ve světě a také v České republice, a také se zaměřím na český televizní trh a rozdíly mezi veřejnoprávní a komerční televizí. V praktické části provedu kvantitativní obsahovou analýzu, která má za cíl zjistit, zda kandidáti v debatách nastolovali témata, která byla v průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění provedeném před volbami vyhodnocena jako nejdůležitější. Dále provedu pragmalingvistickou analýzu, díky které ověřím, zda některá z debat zvýhodňovala některého z kandidátů. Provedu i komparaci formátů debaty, která má za cíl zjistit, jak se lišilo zpracování debat na komerční a veřejnoprávní stanici, a konečně provedu komparaci témat, která byla dramaturgicky v debatách nastolena. Práce dochází k závěrům, že v pojetí debat dochází k rozdílům mezi veřejnoprávní a soukromou televizí, jak ve výběru témat a formátu, tak i v oblasti zvýhodňování kandidátů. Dále zjišťuje, že kandidáti využívají témata, která veřejnost považuje za nejdůležitější, a to nejčastěji téma Osobnost...
Analýza komunikace České pirátské strany v letech 2017-2019
Nečadová, Karolína ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá pomocí diskurzní analýzy komunikaci České pirátské strany v období od jejího vstupu do Poslanecké sněmovny v roce 2017 do roku 2019. Teoretická část přibližuje koncepty politického marketingu, politické komunikace, diskurzu a analýzy diskurzu. Metodologií práce je diskurzní analýza a směr diskurzní analýzy členská kategorizační analýza. Jsou identifikována témata, která se v komunikaci strany objevují a následně je ve vybraných tématech zkoumáno, jakým způsobem je o tématu a jeho aktérech psáno a jaké predikáty, vlastnosti a označení jsou aktérům přisouzeny. Z analyzovaných textů vyplývá, že Česká pirátská strana má tendenci v kategorii my přisuzovat kategorii my pozitivní vlastnosti, jako je například konstruktivnost a racionalita, zatímco kategorii oni spíše negativní predikáty.
Negative campaigning on social media on the example of the Slovak Parliamentary elections in 2020
Tokarčíková, Zuzana ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalárska práca sa negatívnych politických kampaní výskyt na sociálnych sieťach. Teoretická časť práce sa základných pojmov, ktoré sa v práci vyskytujú - politická komunikácia, politický marketing, politická kampaň, politické predovšetkým negatívna kampaň a jej špecifiká v stredí sociálnych sietí. Zároveň približuje súčasný stav regulácie konkrétnych sociálnych sietí. praktickej časti autorka skúma prostredníctvom kvantitatívnej obsahovej analýzy a metódy komparácie negatívne príspevky na Facebooku, ktoré boli súčasťou predvolebnej komunikácie politických strán úspešných v slovenských parlamentných voľbách v roku 2020. Cieľom práce zistiť do akej miery využívali úspešné strany negativitu v svojich predvolebných sociálnej sieti a akú negatívna kampaň Výskum ukázal, že negatívne príspevky tvorili v kampani viac než tretinu celkovej komunikácie, najčastejším terčom negatívnych kampaní bola strana SMER SD, mierne väčšie bolo zastúpenie príspevkov druhu príspevkoch sa najv prípade typu príspevku jednoznačne dominovali videá. Výskum zároveň ukázal, že v období horúcej fáz zvýšil
Legislativní proces jako nástroj prosazování zájmů
Krudenc, Václav ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá legislativní proces v České republice pro potřeby lobbingu. Teoretická část má za cíl především seznámit čtenáře se samotným pojmem lobbingu a s jeho historií a následně lobbing systematicky zařadit z hlediska public affairs. V druhé části práce dochází k důkladné analýze současného jednacího řádu obou komor Parlamentu České republiky a popisu fází, ve kterých je možnost do návrhů zákonů vstupovat a upravovat je. Tato část popisuje tvorbu zákonů od zákonodárné iniciativy přes jednotlivá připomínková řízení až po jednání v obou komorách parlamentu a možnost uplatnění prezidentského veta. Závěrečná část práce se zabývá historickou genezí jednacích řádů obou komor Parlamentu České republiky. Hlavním cílem práce je představit možné způsoby, kterými je možno prosadit soukromé zájmy v procesu tvorby zákonů v České republice.
Reprezentace České republiky při OSN
Hrabětová, Magdaléna ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje mediálnímu obrazu Organizace spojených národů v nejčtenějších českých denících. První část práce obecně představuje organizaci, její historii, strukturu i vztah s Českou republikou. Praktická část se věnuje kvantitativnímu a kvalitativnímu výzkumu článků vybraných periodik z let 2017, 2018 a 2019. Pomocí těchto analýz dokázala autorka zjistit, o čem a jak frekventovaně média v souvislosti s OSN nejčastěji píší. Cílem práce je určit, jak o OSN informuje český tisk a zda má na jeho mediální obraz vliv reprezentace nejvyššího českého diplomata při OSN.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 KONRÁDOVÁ, Monika
1 Konrádová, Marie
2 Konrádová, Michaela
2 Konrádová, Milada
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.