Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 241 záznamů.  začátekpředchozí212 - 221dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní povědomí dětí školního věku
Pazlarová, Hana ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Hartl, Pavel (oponent) ; Dvořáková, Jitka (oponent)
Česká republika patří mezi natolik vyspělé země, že se již nepotýká s otázkami základní péče a přežití dětí. Přesto určité oblasti ochrany práv dětí zůstávají velkou výzvou. Jedná se zejména o aktivní zapojení dětí do života společnosti a prosazování jejich práv. Teoretická část práce poskytuje přehled o vývoji dětských práv, jejich implementaci a monitoringu na mezinárodní i národní úrovni a zamýšlí se nad samotným pojmem právního povědomí. Zvláštní zřetel je věnován specifikům romské minority v této oblasti a jejich historickou podmíněností. Ve výzkumné části jsou shrnuty výsledky šetření, které bylo uskutečněno na zhruba jednom tisíci českých dětí školního věku. Děti odpovídaly na několik obecných otázek z oblasti dětských práv. Dále se vyjadřovaly k modelovým situacím a reagovaly na řadu výroků, které se vztahují k právům a povinnostem. V rámci šetření byly rovněž zkoumány rozdíly mezi romskými a neromskými dětmi.
Analýza kazuistik klientů projektu "Vstup do života"
Baldová, Lenka ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Urbanová, Miluše (oponent)
Bakalářská práce "Analýza kasuistik klientů projektu Vstup do života" se zaměřuje na zhodnocení dvou protikladů výchovy dítěte a to rodinné a ústavní výchovy v České republice a psychickou deprivací, jako následkem neuspokojování potřeb dítěte v ústavní výchově. Dále se zaměřuje na projekt Vstup do života, realizovaným Občanským sdružením Člověk hledá člověka, jehož byla autorka této práce nezávislým hodnotitelem. Hlavní součástí práce jsou informace získané vyhodnocováním kasuistik klientů projektu Vstup do života, pomocí metody obsahové analýzy kasuistik.
Mezinárodní dobrovolnictví v České republice - zkušenosti českých dobrovolníků a organizací
Čermáková, Jana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V první kapitole teoretické části se zabývám definicí základních pojmů, které je nutné si vymezit. Zmiňuji se také o Mezinárodním roku dobrovolníků, který byl důležitým mezníkem a velmi napomohl k přijetí zákona o dobrovolnické službě u nás. Druhá kapitola pojednává stručně o historii dobrovolnictví na území České republiky. 7 Za nejdůležitější část své diplomové práce považuji kapitolu třetí. Tato část mapuje nabídku různých organizací a dává tak konkrétní představu o tom, jaké typy projektů nyní existují v České republice. Byla bych velmi ráda, kdyby právě tato kapitola mohla sloužit jako inspirace pro zájemce o dobrovolnou práci v zahraničí, pomohla jim se zorientovat na trhu. Zároveň tento přehled může sloužit i samotným organizacím, které zde naleznou podněty např. pro rozšíření své nabídky, pro zlepšení svých projektů. Poslední kapitola teoretické části popisuje program Evropské dobrovolné služby. Tato kapitola vychází z mé osobní zkušenosti a v její druhé části můžete naleznout podrobnější popis průběhu projektu, kterého jsem se v loňském roce zúčastnila. Domnívám se, že je to jeden z vhodných způsobů, jak přiblížit realitu zahraničních projektů. V praktické části jsem provedla šetření, jehož hlavním cílem je zmapovat zkušenosti jak českých...
Návrh příručky pro rodiče zaměřené na integraci dětí s postižením do mateřské školy
Křížová, Petra ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Ve své praxi jsem se ocitla na miste asistenta pedagoga ve speciálni mateřské škole. S mým nástupem souviselo hledáni informaci k problematice děti s postižením a integraci děti do mateřské školy. Knih o speciální pedagogice je u nás celá řada, ale přijde mi, že orientace v nich není snadná. Obzvláště pak pro rodiče, kterých se tato problematika přímo dotýká. Cílem této práce je nabídnout rodičům dětí s postižením srozumitelný přehled informací - jakéhosi průvodce, jenž se pokusí usnadnit jim orientaci především ve službách, na které se mohou obrátit. Dále zodpoví na jejich časté otázky, nastíní možnosti umístění dětí s postižením do mateřské školy i další vyhlídky do budoucna. Těžištěm této práce je rodina s postiženým dítětem v předškolním věku. Aby byla zachována kontinuita výchovy dítěte s postižením v rodině, rozšiřuje se toto období od okamžiku narození po vyhlídky do budoucnosti - další možnosti po absolvování mateřské školy.
Speciální služby na pracovním trhu v otázce rovných příležitostí pro muže a ženy
Kondratová, Karolina ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Ondráková, Vladimíra (oponent)
Základním východiskem pro tuto práci jsou rovné příležitosti, na které se dnes bere ohled v mnoha oblastech. Prosazování rovných příležitostí je tak součástí mnoha podnikových strategií, a to v nejrůznějších oblastech pracovního života. Zaměstnavatelé se snaží přistupovat k jednotlivým oblastem z hlediska rovnosti mezi muži a ženami. Na tuto oblast se zaměřují hlavně personalisté, kteří vytvářejí metodiky a postupy při prosazování genderové rovnosti. Tato problematika je také velmi často zmiňována spolu s feminizovanými obory, jako je zdravotnictví a sociální služby. Myslím, že na problematiku rovných příležitostí mezi ženami a muži je důležité upozorňovat, protože se této problematice ve společnosti stále ještě nevěnuje dostatečná pozornost a neustále dochází i přes legislativní změny v posledních několika letech k diskriminaci jedinců na pracovním trhu. Rovné příležitosti jsou součástí sociální politiky státu a důležitou roli v této oblasti hrají také komerční podniky, na které se zaměřuji a jejich speciální programy na podporu této oblasti možné diskriminace. Cílem této práce je zmapovat programy zaměřující se na prosazování rovných příležitostí ve vybraných společnostech a na základě tohoto zjištění navrhnout postup při zavádění programů na rovné příležitosti a konkrétní doporučení pro vybranou...
Home-Start: podpora rodin s dětmi předškolního věku
Tesařová, Tereza ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Rodina je unikátní a nenahraditelnou institucí. Výchova dítěte během prvních let života je jen stěží možná mimo rodinu, dítě nemůže získat základní pocit jistoty bez důvěry k blízkým lidem. Rodina prochází vývojovými stadii a přechody z jednoho stadia do druhého jsou náročnými událostmi, zejména jde-li o narození prvního dí- těte. Ne každá rodina je schopna se s úskalím rodičovství a jinými potížemi vyrovnat sama a nastává moment, kdy si musí problém přiznat a rozhodnout se, kam se obrátit o pomoc a radu. V posledních letech se v České republice významně rozšířily služby pracovišť specializovaných na práci s rodinou, poskytované odborníky na rodinnou problematiku - např. poradenské, krizové, terapeutické. Osobně vnímám velmi silně nutnost odklonu od služeb poskytovaných v institucích a zavádění, upřednostňování služeb, které by rodiny využívaly ve svém domácím prostředí. V oblasti podpory rodin je stále řada služeb, které v českém prostředí zatím úplně chybějí nebo teprve začínají. Stále je poměrně málo iniciativ v otázce mnohoproblémových rodin, v praxi je znát stále ona typická "závislost na předešlé cestě"1 státní správy. Chybějí komplexní terapie pro mnohoproblémové rodiny, komplexní programy podpory rodin, není zde nic, co by se dalo označit za tzv. školu pro rodiče ve formě podpory rodičů vychovávat,...
Zařízení pro děti-cizince "PERMON": situace dětí a posouzení přiměřenosti služeb
Vybíralová, Zuzana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku nezletilých cizinců bez doprovodu na území ČR. Nezletilým cizincem bez doprovodu se rozumí osoba mladší 18 let, která se nachází na území našeho státu bez doprovodu rodičů případně jiných zákonných zástupců a nebo se jejich zákonní zástupci o ní nemohou či nechtějí postarat. Nejčastější příčiny, pro které děti opouštějí svou zemi, patří nedostatek ochrany ze strany státu, rozpad rodiny, strach vyvolaný válečným konfliktem nebo chudoba. Tyto děti jsou v ČR umisťovány do Zařízení pro děti-cizince. Jedná se o státní příspěvkovou organizaci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Její součástí je diagnostický ústav, dětský domov se školou, výchovný ústav, speciální základní škola a praktická škola. Ústřední otázkou, kterou se práce zabývá je, zda část zařízení sídlící v areálu Permon uspokojivě naplňuje potřeby svých klientů. V práci je věnován prostor popisu legislativního kontextu dané oblasti, situace nezletilého bez doprovodu po příchodu na území ČR, některým principům zacházení s dětmi-cizinci a postupům vhodným při jednání s touto skupinou dětí. Dále je blíže charakterizováno Zařízení pro děti-cizince se zaměřením na areál Permon. Teoretická část se zabývá i základními potřebami dětí, potřebami nezletilých bez doprovodu a specifice jejich situace. Cílem práce je...
Přechod dítěte do ústavní péče jako trauma
Kloudová, Dana ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
V dnešní době se stále častěji objevuje kritika ústavní péče o děti a objevují se snahy tuto péči zlepšit. Není pochyb o tom, že dítě vstupující do ústavní péče prožívá značný stres a to se projevuje na jeho chování a ovlivňuje ho to i v dalším vývoji. Měla jsem možnost poznat dvě ústavní zařízení, Dětský domov Nymburk a Ústav sociální péče Milovice. V těchto zařízeních jsem mohla pozorovat děti, které zde pobývaly. Zabývám se otázkami: Jaké jsou reakce dětí na vstup do ústavu? Jaké techniky a přístupy pomáhají pracovníkům zmírnit nepříznivé projevy při vstupu dítěte do ústavu? Abych poodhalila odpovědi na tyto otázky navštívila jsem výše zmíněná zařízení a vedla rozhovory s jejich pracovníky. Položila jsem jim šest základních otázek, které jsem rozvinula o další individuálně dle odpovědí pracovníků. Těmito rozhovory jsem chtěla potvrdit své hypotézy. Rozhovory se uskutečnili v první polovině roku 2007. Cílem těchto rozhovorů bylo zjistit jakých negativních projevů si všimli pracovníci ústavů u dětí, při vstupu do ústavů. Jak dlouhá je podle nich adaptace dítěte na ústav. Co podle nich pomáhá při zmírňování negativních projevů při vstup do ústavu u dětí. Potvrdili se obě mé hypotézy. Z rozhovorů vyplynulo, že hypotéza o nepříznivých reakcích na vstup do ústavních zařízeních je pravdivá a přes veškerou snahu...
Sociální práce a sociokulturní animace v aulách třetího věku v Santiagu de Compostela
Hrodková, Markéta ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Stehlíková, Eva (oponent)
Title of the thesis: Social work and sociocultural animation in third age education in Santiago de Compostela Candidate: Markéta Hrodková Subject: Sociální práce (Social Work) Supervisor: Mgr. Hana Pazlarová Consultant: Mgr. Jiří Vinopal Opponent: PhDr. Eva Stehlíková This thesis deals with the so called Aulas, institutions of third age education in Santiago de Compostela. Senior citizens were chosen because of the growing importance of this age group in the light of aging populations. The theoretical part describes and explains the demographic and social context with respect to the aging population in Spain, specifically in Galicia. It also deals with the history, development and philosophy of the Aulas, offers a description and comparison of the individual third age education institutions that can be found in Galicia. A special chapter is devoted to the social work and sociocultural animation in the Aulas in Santiago de Compostela, focusing on activating and intercultural programs and computer courses. The practical part presents a survey looking into participant satisfaction. It is supplemented by explanations as well as by an account of what participants perceive to gain from these institutions, and how they look at the cooperation with students from national and international universities. The...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 241 záznamů.   začátekpředchozí212 - 221dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.