Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza trajektorií změn pastvin s dřevinami s využitím krajinné metrie (Hradecký kraj)
Zemanová, Martina ; Skaloš, Jan (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Práce popisuje vývoj pastvin s dřevinami na devíti vybraných katastrálních území Královéhradeckého kraje od 40. let 19. století po současnost a jejich trajektorie změn v čase. V první části definuje pastvinu, popisuje přínos tohoto aktivního managementu v krajině a řeší jeho klesající zastoupení. Zaměřuje se na změny land coveru na místech historických pastvin s dřevinami, jejich zánik, tvorbu a kontinuální existenci od dob stabilního katastru po současnost. Hlavním zdrojem informací jsou historické mapy, podklady a terénní výzkum. V další části je proveden doprovodný výzkum vzdálenosti pastvin od obcí z hlediska jejich druhu a účelu. V závěru celé práce jsou zhodnoceny výsledky dnešního zastoupení pastvin s dřevinami, porovnány s historickým počtem a vyhodnocené metrické údaje.
Role manažera v rozhodovacích procesech
Menoušková, Veronika ; Hron, Jan (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá významem role manažera v rozhodovacích procesech. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část práce je tvořena literární rešerší. Ta byla vypracovaná po nastudování odborné literatury. Byly definovány základní pojmy jako například management, manažer, manažerské role nebo rozhodovací proces a byla přiblížena problematika rozhodovacích rolí. V práci je zmíněn vývoj a kořeny managementu, manažerské funkce, role, styly vedení lidí či postup při řešení problému. Literární rešerše tvoří teoretický základ pro zpracování vlastní části. Praktická část vznikla na základně výzkumu, který byl proveden ve vybraném subjektu. Byl vytvořen dotazník pro podřízené konkrétního manažera. Otázky zjišťovaly, jak podřízení vnímají nadřízeného a jeho roli při rozhodování. Bylo zjišťováno, jak často řeší s nadřízeným problémy, jaké problémy s ním řeší, zda manažer vytváří na pracovišti přátelské prostředí či zda se manažer zajímá o názory podřízených. Zároveň manažer hodnotil sám sebe pomocí manažerské mřížky GRID. Odpovědi obou forem výzkumu byly porovnány a byly následně použity jako podklady pro zpracování celkového zhodnocení a vytvoření závěru práce. Zároveň posloužily jako podklady pro navržení opatření k zefektivnění řízení podniku. Závěr práce shrnuje poznatky získané při vyhodnocování dotazníků a manažerské mřížky GRID.
Význam ICT při vedení domácích rozpočtů
Vránová, Lucie ; Šilerová, Edita (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá významem prostředků ICT při vedení domácích rozpočtů. Nejprve jsou představeny cíle a zvolené metody v obou hlavních částech práce. V teoretické části jsou popsány základní pojmy, jako jsou finance, peníze, příjmy a výdaje, finanční řízení, úročení a postup sestavování rozpočtu. V další části jsou představeny základní formy vedení domácích financí a popsány vybrané aplikace. Úvod praktické části se zabývá vyhodnocením dotazníkového průzkumu, který měl za cíl zmapovat situaci správy domácích financí vysokoškolsky vzdělaných respondentů. Formou dotazníků je zjišťována věková kategorie respondentů, počet vyživovaných i výdělečně činných osob v domácnosti, způsob evidence příjmů a výdajů a následného sestavování rozpočtu, dále pak zadluženost či forma úspor domácností. Výsledky jsou prezentovány graficky i slovně. V další části je popis vlastního SW řešení evidence příjmů a výdajů a domácích rozpočtů vytvořeného právě pro účely této diplomové práce. V kapitole Výsledky a diskuze jsou pomocí SWOT analýzy prezentovány skutečnosti zjištěné v praktické části a navržena opatření pro eliminaci dvou identifikovaných hrozeb. Závěrečná kapitola hodnotí, zda bylo dosaženo stanovených cílů.
Řízení kvality služeb
Novotná, Nela ; Kala, Štěpán (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Bakalářská práce řeší hodnocení kvality poskytované služby. Je úzce zaměřena na poskytování služby městské hromadné dopravy v konkrétním městě. Práce využívá metodický postup při marketingovém výzkumu kvality služeb. Vychází ze studia sekundárních dat ze zdrojů zadavatele služby a také z veřejně dostupných informací. Na základě rozboru těchto získaných informací stanovuje způsob získání primárních dat od spotřebitelů. V práci je zvolen způsob dotazování formou dotazníku a řízeným rozhovorem se zástupcem dopravní společnosti. Otázky u obou procesů získávání primárních informací vychází ze standardů kvality dopravní služby. Ze získaných informací je provedeno hodnocení poskytované služby a doporučeny nápravné kroky, které povedou ke zlepšení kvality poskytované služby.
Řízení kvality služeb
Mouleová, Michaela ; Kala, Štěpán (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Tato bakalářské práce na téma Řízení kvality služeb je zaměřena na kvalitu nabízení služeb pojišťovny Generali a.s., na jejích agenturních pobočkách, oblastních pobočkách, kde dochází k poskytování služeb prodejce versus zákazník. Nahlíží na tuto oblast jako na celek této pojišťovny. Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav resp. kvalitu nabízení služeb na těchto pobočkách jak z pohledu zákazníka, tak z pohledu prodejce. Na základě této analýzy v podobě provedeného průzkumu šetření a zpracování dat formou vlastního dotazníkového šetření, vyhodnotit nashromážděné data a informace, ze kterých bude sestaven vlastní návrh a doporučení pro zkvalitnění nabízení služeb této vybrané pojišťovny. V teoretické části jsou uvedeny a z části obsahově rozepsány jednotlivé pojmy, které úzce souvisí s tématem Řízení kvality služeb, na jejichž základě dochází k procesnímu vývoji a kvalitě služeb dle odborné literatury. Praktická část je zaměřena na seznámení s výsledky a zhodnocení vlastní práce v podobě provedení metody dotazníkového šetření u náhodně vybraných respondentů/zákazníků a prodejců Generali pojišťovny a.s. Přiblížení způsobu vytvoření dotazníku, důvodu položených otázek, vyhodnocení jednotlivých odpovědí formou textu a tabulek. Na základě této metody je provedeno vlastní porovnání výsledků nashromážděných dat v písemné i grafické podobě, vedoucí k vytvoření vlastního návrhu a doporučení pro zkvalitnění poskytování služeb této vybrané pojišťovny.
Řízení kvality služeb
Kubelová, Zuzana ; Kala, Štěpán (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Bakalářská práce na téma Řízení kvality služeb je zaměřena na zjišťování kvality služeb vybraného subjektu, konkrétně o kvalitu služeb tuzemských mobilních operátorů O2, Vodafone a T-Mobile. Cílem bakalářské práce je zjištění spokojenosti zákazníků s poskytovanými službami zmíněných mobilních operátorů. Na základě provedeného výzkumu analyzovat zjištěná data a navrhnout případná doporučení ke zlepšení kvality těchto služeb a zvýšení spokojenosti zákazníků. První část práce vymezuje nejdůležitější pojmy, které souvisejí s problematikou kvality služeb a zároveň vymezuje základní metody a postupy, kterými lze kvalitu služeb měřit. Ve druhé části jsou stručně popsány jednotlivé společnosti konkrétních mobilních operátorů a následná analýza zjištěných informací získaných pomocí dotazníkového šetření a zároveň z provedení Mystery shopping na jednotlivých prodejnách mobilních operátorů. Na závěr celé práce jsou uvedeny zjištěné nedostatky jednotlivých mobilních operátorů a následně navržena doporučení společnosti O2, která by vedla ke zlepšení jejich poskytovaných služeb.
Systém hodnocení zaměstnanců
Tatíček, Antonín ; Tichá, Ivana (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Souhrn Předmětem této diplomové práce je problematika hodnocení pracovníků ve vybraném podniku. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na poznatky z oblasti hodnocení pracovníků a čerpá z odborné literatury. Jsou zde představeny jednotlivé metody hodnocení zaměstnanců, jejich výhody i nevýhody a další determinanty v procesu hodnocení zaměstnanců, jako jsou cíle, kritéria hodnocení, jeho průběh, nebo chyby, které mohou nastat. Praktická část diplomové práce se zabývá výzkumem v konkrétním podniku. Zdrojem informací byl rozhovor se specialistou personálního oddělení, s oblastním manažerem a anketní šetření mezi zaměstnanci vybraného podniku. Dále byl proveden řízený rozhovor s oblastním manažerem konkurenční firmy. Na základě výsledků z šetření je analyzován současný stav, funkčnost a spokojenost se systémem. V závěru diplomové práce jsou po analýze zjištěných informací doporučeny konkrétní kroky ke zlepšení systému hodnocení v podniku.
Zhodnocení vlivu evropské politiky soudržnosti ve vybraném regionu
Šabková, Michala ; Tomšík, Karel (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Diplomová práce s názvem Zhodnocení vlivu evropské politiky soudržnosti ve vybraném regionu se zabývá problematikou strukturálního období 2007-2013 v Plzeňském a Jihočeském kraji. Cílem mé diplomové práce je provést ex post evaluaci Regionálního operačního programu NUTS II Jihozápad a na základě zjištěných výsledků vyhodnotit, jaké dopady měla politika soudržnosti na tento region. Teoretická část práce se věnuje historickému kontextu Evropské unie a vzniku regionální politiky. Dále vymezuje základní principy, cíle a zásady politiky soudržnosti v letech 2007-2013. Praktická část obsahuje situační analýzu regionu Jihozápad a analýzu Prováděcího dokumentu ROP NUTS II Jihozápad, v jejíž souvislosti popíši prioritní osy a oblasti podpor programu. Bude následovat ex post evaluace ROP NUTS II Jihozápadu, kterou provedu pomocí mnou čtyř definovaných indikátorů. V závěru zhodnotím dopady politiky soudržnosti v regionu Jihozápad a její vliv.
PPP projekty v České republice
Ječmínková, Libuše ; Žáková Kroupová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením ekonomické výhodnosti či nevýhodnosti v oblasti zajišťování výstavby a provozu veřejně prospěšných infrastrukturních projektů. Konkrétně práce hodnotí ekonomickou výhodnost či nevýhodnost výstavby a následného provozu mateřské školy v obci Kamenný Újezd formou klasické veřejné zakázky a formou PPP projektu. Práce vychází ze skutečně vzniklých nákladů, neboť obec již výše zmíněný projekt realizovala. Zároveň práce okrajově řeší demografickou křivku obce a v této souvislosti pak skutečnost, zda obec mohla nedostatek míst v mateřské škole předvídat s dostatečným odstupem a situaci řešit jiným způsobem. Provedením ekonomické analýzy bylo zjištěno, že v tomto konkrétním případě se forma PPP pro daný projekt nejeví jako ekonomicky výhodná, neboť nepřináší hodnotu za peníze v takovém rozsahu, aby byla tato forma pro obec výhodnější než klasická veřejná zakázka.
Úloha dobrovolnictví v nevládních organizacích působících v sociální oblasti
Tlach, Vladimír ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Diplomová práce je tematicky zaměřena na problematiku dobrovolnictví jako novodobého fenoménu nejen v České republice, ale i v celém světě. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. První, teoretická část, objasňuje základní teoretická východiska týkající se nestátního neziskového sektoru s důrazem na dobrovolnickou činnost v existujících nestátních neziskových organizacích. Součástí teoretické části je rovněž seznámení s výsledky výzkumů zahraničních a domácích odborníků týkající se dobrovolnictví, na které navazuje výzkumná část práce. V praktické části diplomové práce jsou analyzovány dvě vybrané neziskové organizace, Charita Ostrava a Slezská diakonie, které poskytují sociální služby v rámci Moravskoslezského kraje, a firma Arcelor Mittal, která se aktivně angažuje v oblasti firemního dobrovolnictví. Ve výzkumné části jsou předloženy výstupy z terénního výzkumu, který probíhal nejen v již zmíněných neziskových organizacích a jmenované firmě, ale také mezi veřejností, u níž bylo především zjišťováno, co obecně vědí o nestátních neziskových organizacích ve svém okolí, jaký mají názor na dobrovolnickou činnost a jak vnímají samotné dobrovolníky. Výstupy z terénního šetření jsou poté srovnávány se zahraničními a domácími průzkumy. Cílem diplomové práce je na základě zjištěných výsledků navrhnout možnosti změn v práci s dobrovolníky v nestátních neziskových organizacích, které by vedly k zefektivnění jejich činnosti, zvýšení prestiže dobrovolnické práce i počtu dobrovolníků pracujících v sociální oblasti. Na základě provedeného šetření bylo zjištěno, že dobrovolnictví přináší užitek všem zúčastněným stranám. Jedinci umožňuje aktivně se podílet na dění ve společnosti, pomáhat a smysluplně vyplnit svůj volný čas. Takto získané poznatky napomáhají ke zkvalitnění dobrovolnické práce, ke zjištění případných rezerv v práci daného jednotlivce a k předcházení případným konfliktním situacím.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 PAVEL, Paula-Mirabela
1 Pavel, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.