| |
| |
| |
| |
|
Syndrom vyhoření
Horáková, Andrea ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
NÁZEV: Syndrom vyhoření AUTOR: Andrea Horáková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá v současné době velmi aktuální tématem- syndromem vyhoření. Zabývá se základními definicemi, příznaky, průběhem, fázemi, příčinami, diagnostikou, léčbou a prevencí syndromu vyhoření. Součástí práce je výzkum zaměřený na porovnání míry psychického vyhoření u pedagogických pracovníků pracujících s dětmi "zdravými" a s dětmi "postiženými". KLÍČOVÁ SLOVA: syndrom vyhoření, vyčerpání, stres, únava, proces, dotazník BM, pedagogický pracovník
|
|
Klima ve výtvarné výchově
Dvorná, Zuzana ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Diplomová práce Klima ve výtvarné výchově se zaměřuje na problematiku klimatu vyučovacího předmětu, a to předmětu natolik specifického, jako je výtvarná výchova. Teoretická část práce se věnuje nejprve obecněji klimatu školní třídy, vymezuje třídu jako sociální skupinu a zabývá se teorií sociálních skupin. Následně přistupuje k problematice klimatu třídy, definuje tento pojem, zabývá se determinantami, prvky i typy klimatu. Druhá podkapitola se věnuje již konkrétně klimatu ve výtvarné výchově. Představuje historii předmětu až k současné podobě výtvarné výchovy v rámcovém vzdělávacím programu, poté nastiňuje specifika výtvarné výchovy v souvislosti s jejími cíly, zabývá se zvláštnostmi komunikce, interakce a percepce ve výtvarné výchově a dává je do souvislostí s obsahovými doménami rámcového vzdělávacího programu. Výzkumná část diplomové práce se snaží prostřednictvím dotazníkového šetření, realizovaného v sedmých třídách čtyř různých škol, alespoň částečně postihnout skutečnou podobu klimatu výtvarné výchovy v současné školní reality. Cílem diplomové práce je upozornit na jedinečnost klimatu výtvarné výchovy a na její nedostatečně využívané možnosti pozitivně ovlivňovat osobnostní rozvoj žáků, jejich vzájemné vztahy i klima celé třídy.
|
| |
|
Srovnání Montessori třídy a třídy běžné v rámci alternativní a tradiční mateřské školy
Cinková, Michaela ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
NÁZEV Srovnání Montessori třídy a třídy běžné v rámci alternativní a tradiční mateřské školy Abstrakt Bakalářská práce Srovnání Montessori třídy a třídy běžné v rámci alternativní a tradiční mateřské školy porovnává tradiční třídu a Montessori třídu v rámci předškolního vzdělávání. Práce je rozdělená na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá základy vzdělávacího systému Marie Montessori zaměřeného na předškolní výchovu. Dále objasňuje cíle, metody a postupy výchovného systému tradiční mateřské školy. Druhá, praktická část, je zaměřená na výzkumnou metodu kvalitativní. Uvádí výsledky analýzy dokumentů, rozhovoru s učitelkami a výsledky pozorování režimu dne - atmosféry, řízení a typ jednotlivých činností, vybrané třídy tradiční i třídy Montessori. Klíčová slova Montessori, předškolní vzdělávání, srovnávání, běžná třída, alternativní třída
|
|
"Karel Slavoj Amerling a jeho vliv na Budeč"
Děd, Michael ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Tématem mé diplomové práce je osobnost národního buditele, lékaře, chemika, učitele, pedagogického teoretika, vizionáře a neúnavného organizátora z doby sklonku feudalismu a úsvitu kapitalismu - Karla Slavoje Amerlinga. Pří zpracování jeho osobnosti si kladu dva cíle. Prvním cílem je představit ho jako významného účastníka procesu národního obrození, ve kterém se velmi aktivně' angažoval v mnoha rolích a rovinách. Druhým a hlavním cílem je zachytit jeho nejvýznamnější dílo - učitelský a vzdělávací ústav Budeč, kterému věnoval Amerling sedm let života v období 1839 - 1846. Práce se bude snažit postihnout projekt Budče komplexně a synteticky. Bude popsána příprava, financování, průběh, vnitřní organizace, činnost, vliv a dopad na společnost, úspěchy a také se pokusí najít odpověď na příčiny pádu a zániku Budče. Práce se bude snažit postihnout Karla Slavoje Amerlinga v několika rovinách, jež povedou k pochopení interakce mezi ním a společností. Vykreslí tedy jeho podíl na emancipaci národa a zároveň se zaměří na zvraty, které ovlivnily jeho jednání a postoje. Pozornost bude věnována jeho dětství, studiím, buditelské činnosti, angažování v Jednotě pro povzbuzení průmyslu, společenským vazbám a zejména a především pedagogické činnosti. Na všechny tyto životní etapy a role bude nahlíženo v kontextu budování Budče.
|
| |