Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 284 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úspěšnost integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol
Kulhavá, Zuzana ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Diplomová práce na téma Úspěšnost integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části, v první kapitole jsou zmíněny a vysvětleny pojmy integrace, inkluze, postižení a speciální vzdělávací potřeby. Druhá kapitola teoretické části je věnována podpůrným opatřením ve vzdělávání, možnostem školy a školských zařízení při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Závěrečné dvě kapitoly popisují vývoj českého školství a školské systémy vybraných evropských zemí, přičemž je snaha obsáhnout modely, kde inkluze dlouhodobě probíhá a naopak zmínit příklady zemí, které jsou v integračním procesu teprve na začátku. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum, který se skládá z několika částí. Dotazníkové šetření, které bylo prováděno na dvou základních školách, a které si klade za cíl najít odpověď na otázku, v čem pedagogičtí pracovníci spatřují úspěšnost procesu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a co vidí jako nejdůležitější pro úspěšné zvládnutí integrace. Asistenti pedagoga v rozhovoru odpovídali na otázky, které mířily k podstatě jejich práce a které si kladly za cíl objasnit, proč je jejich práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami tak důležitá, jak jejich pozici vnímají rodiče a ostatní pedagogičtí...
Vliv adaptačního kurzu a třídnických hodin na klima šesté třídy základní školy
Kovaříková, Markéta ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Tato práce sleduje proměnu klimatu školní třídy základní školy. V teoretické části je popsána problematika klimatu třídy, zážitkové pedagogiky, adaptačního kurzu a třídnických hodin z pohledu různých autorů. Práce seznamuje se základními přístupy, jak klima třídy diagnostikovat. Podává také návod k vedení třídnických hodin. S využitím dotazníku B-3 zjišťuje u respondentů aktuální klima třídy a následný efekt adaptačního kurzu. V práci je zaznamenán průběh třídnických hodin, jejichž efekt je změřen také dotazníkem B-3, a to v delším časovém úseku od konání adaptačního kurzu. Výsledky dotazníkových šetření poukazují na nutnost vést pravidelně třídnické hodiny, ve kterých dochází k formování přátelského klimatu ve školní třídě.
Možnosti individualizace, diferenciace a personalizace vyučování a učení
Kalinová, Markéta ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Markéta Kalinová ABSTRAKT Diplomová práce s názvem Možnosti individualizace, diferenciace a personalizace vyučování a učení se zabývá problematikou vyučovacích strategií, metod a forem vhodných pro práci učitele s třídou žáků různých schopností a zájmů. Teoretická východiska vycházejí z předpokladu, že každý člověk a potažmo i žák je jiný a má tudíž i jiné vzdělávací potřeby. Práce pojednává o tom jak v rámci hromadného vyučování tyto potřeby naplňovat. Zabývá se i vývojem diferencované výuky v dějinách pedagogiky. Danou problematiku popisuje také ve spojitosti se současnou reformou českého školství. Empirická část je pak sondou do výuky druhého stupně jedné české základní školy, kdy cílem bylo zjistit jaké prvky diferencované se na škole objevují. Klíčové pojmy: diferenciace, individualizace, učební styl žáka, individuální pokrok žáka, princip zvládnutého učení, úspěch každého žáka Abstract The thesis titled The possibilities of individualisation, differentiation and personalization in teaching and learning strategies deals with teaching and learning strategies, forms and methods suitable for teacher's work in a mixed ability classroom. Theoretical basis results from the presupposition that every human being and naturally also every pupil is different and has their own educational needs. The thesis tries...
Připravenost učitelů cizích jazyků na výuku žáků se specifickými poruchami učení
Andršová, Dagmar ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
NÁZEV: Připravenost učitelů cizích jazyků na výuku žáků se specifickými poruchami učení AUTOR: Dagmar Andršová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem mé bakalářské práce bylo zorientovat se v typech poruch učení, jejich příčinách a projevech při výuce cizích jazyků. Dále pak popsat metody výuky a osvojování vědomostí a dovedností u žáků se specifickými poruchami učení. Zaměřila jsem se i na úlohu a přístupy učitelů ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsem zjišťovala připravenost a způsoby vzdělávání učitelů cizích jazyků v této problematice s vyhodnocením nasbíraných dat a závěrečným shrnutím této problematiky. Práce by měla sloužit nejen pro akademické účely, ale i pro informovanost učitelů cizích jazyků a možnosti výběru jejich další práce při výuce žáků se specifickými poruchami učení. KLÍČOVÁ SLOVA: Specifické poruchy učení, metody výuky, výuka cizích jazyků, vzdělávání učitelů
Pohyb ve volnočasových aktivitách žáků druhého stupně základních škol v Ústeckém kraji
Sojková, Tereza ; Nováková, Daniela (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
NÁZEV: Pohyb ve volnočasových aktivitách žáků druhého stupně základních škol v Ústeckém kraji AUTOR: Tereza Sojková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Daniela Nováková ABSTRAKT: Práce se zabývá zjišťováním míry pohybových aktivit žáků druhého stupně základních škol v Ústeckém kraji. Teoretická část pojednává o důležitosti pohybových aktivit v životě člověka a zejména v životě dětí a poukazuje na rizika a problémy spojené se sedavým způsobem života. Praktická část se zaměřuje na pohybovou aktivitu žáků druhého stupně základních škol ve vybraných částech Ústeckého kraje. Pomocí dotazníkového šetření byla zjišťována míra pohybových aktivit a rozdíly mezi žáky žijících ve větších a v menších městech. Součástí této části je i zmapování současných možností pohybových aktivit a sportovišť. Na závěr je doporučeno několik změn, které by vedly ke zvýšení zájmu o pohybové aktivity žáků druhého stupně základních škol, jako například snížení ceny mimoškolních pohybových aktivit a zvýšení počtu školních pohybových aktivit. KLÍČOVÁ SLOVA: pohyb, volnočasové aktivity, zdraví, motivace
Historie školy ve Velkých Karlovicích - Miloňově
Černochová, Zdenka ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Předmětem diplomové práce je historie školy z Velkých Karlovic - Miloňova. Práce je historicko-empirická. Cílem empirické části je zjistit formou kvalitativního výzkumu, jak lidé z tamní oblasti, kteří školu v Miloňově navštěvovali, vnímali školství a vzdělání v těžkém, hornatém kraji Valašska. Naplnění cíle je porovnáno s prostudovanými kronikami školy z Miloňova. Druhým cílem práce je provést literární rešerši historie školství a vzdělávání na Valašsku a ucelenou studii o historii školy v údolí Miloňov. Práce pojednává také o kopii stavby zmiňované školy umístěné ve Valašském muzeu v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm. Součástí práce je také rozhovor se zodpovědným kurátorem a odborným garantem, který zodpovídal za stavbu školy v muzeu. Kopie školy z Velkých Karlovic - Miloňova v areálu Valašského muzea nabízí řadu edukačních pořadů pro školy. Doplňkem diplomové práce je i pracovní list, který bude možno využívat pro děti 1. stupně ZŠ při programu "Přivítání ve školním roce". Tento program je nabízen Valašským muzeem v přírodě na začátku září. Klíčová slova Škola ve Velkých Karlovicích - Miloňově, historie školy, Valašské muzeum v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm, výukové programy, školství na Valašsku

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 284 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 NOVÁKOVÁ, Dana
20 NOVÁKOVÁ, Denisa
1 NOVÁKOVÁ, Dita
2 Nováková, Dagmar
6 Nováková, Dana
4 Nováková, Darja
20 Nováková, Denisa
2 Nováková, Dominika
5 Nováková, Dora
1 Nováková, Drahomíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.