Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úspěšnost integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol
Kulhavá, Zuzana ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Diplomová práce na téma Úspěšnost integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části, v první kapitole jsou zmíněny a vysvětleny pojmy integrace, inkluze, postižení a speciální vzdělávací potřeby. Druhá kapitola teoretické části je věnována podpůrným opatřením ve vzdělávání, možnostem školy a školských zařízení při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Závěrečné dvě kapitoly popisují vývoj českého školství a školské systémy vybraných evropských zemí, přičemž je snaha obsáhnout modely, kde inkluze dlouhodobě probíhá a naopak zmínit příklady zemí, které jsou v integračním procesu teprve na začátku. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum, který se skládá z několika částí. Dotazníkové šetření, které bylo prováděno na dvou základních školách, a které si klade za cíl najít odpověď na otázku, v čem pedagogičtí pracovníci spatřují úspěšnost procesu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a co vidí jako nejdůležitější pro úspěšné zvládnutí integrace. Asistenti pedagoga v rozhovoru odpovídali na otázky, které mířily k podstatě jejich práce a které si kladly za cíl objasnit, proč je jejich práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami tak důležitá, jak jejich pozici vnímají rodiče a ostatní pedagogičtí...
Úspěšnost integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol
Kulhavá, Zuzana ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Diplomová práce na téma Úspěšnost integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části, v první kapitole jsou zmíněny a vysvětleny pojmy integrace, inkluze, postižení a speciální vzdělávací potřeby. Druhá kapitola teoretické části je věnována podpůrným opatřením ve vzdělávání, možnostem školy a školských zařízení při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Závěrečné dvě kapitoly popisují vývoj českého školství a školské systémy vybraných evropských zemí, přičemž je snaha obsáhnout modely, kde inkluze dlouhodobě probíhá a naopak zmínit příklady zemí, které jsou v integračním procesu teprve na začátku. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum, který se skládá z několika částí. Dotazníkové šetření, které bylo prováděno na dvou základních školách, a které si klade za cíl najít odpověď na otázku, v čem pedagogičtí pracovníci spatřují úspěšnost procesu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a co vidí jako nejdůležitější pro úspěšné zvládnutí integrace. Asistenti pedagoga v rozhovoru odpovídali na otázky, které mířily k podstatě jejich práce a které si kladly za cíl objasnit, proč je jejich práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami tak důležitá, jak jejich pozici vnímají rodiče a ostatní pedagogičtí...

Viz též: podobná jména autorů
3 Kulhavá, Zdeňka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.