Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právní nástroje ochrany světových lesů z pohledu práva
Bílý, Tomáš ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Stejskal, Vojtěch (oponent)
Anotace: Tato práce je odborným pojednáním o problematice právních nástrojů ochrany světových lesů. V úvodní části uvádím základní východiska týkající se lesů obecně, tedy jejich význam, rozložení lesů ve světě a základní informace o produkčních i mimoprodukčních funkcích lesa. Prostřední část práce, která je nejobsáhlejší a z právnického pohledu nejzásadnější, se věnuje třem úrovním právní úpravy ochrany lesů, a sice úpravě na mezinárodní, evropské a národní úrovni. V závěrečné části potom nabízím exkurz do dalších oblastí ochrany světových lesů, tedy především úvod do tématu mezinárodních organizací a občanských iniciativ věnujích se světovým lesům a také do různých systémů certifikací lesních i souvisejících produktů. Mezi hlavní závěry práce patří identifikace podobností a rozdílností mezi jednotlivými národními právními úpravami, dále zhodnocení důležitosti národní, resp. nadnárodní právní úpravy pro ochranu světových lesů a v neposlední řadě také doporučení týkající se propojování právních a neprávních nástrojů za účelem zefektivnění ochrany lesů.
E-learning system with support of VoIP
Mikuš, Vladimír ; Bílý, Tomáš (vedoucí práce) ; Mikula, Tomáš (oponent)
Predmetom tejto bakalárskej práce je implementácia e-learningového systému pre interaktívnu vzdialenú výucbu. Systém je urcený najmä pre akademické prostredie, ale uplatnenie môže nájst i vo vzdelávaní zamestnancov v rámci firmy, ktorý tak nie sú nútený dochádzat do rôznych školiacich stredísk. Oproti ostatným riešeniam v oblasti e-learningu sa aplikácia Melissa líši hlavne v spôsobe výucby jednotlivých predmetov tak, aby sa co najviac priblížila akademickému prostrediu. Výucba nie je realizovaná iba samotným cítaním manuálov na strane študenta, ale vyžaduje prezenciu lektora, ktorý prednáša danú látku po hlasovej konferencii a premieta vzdialené slajdy. Táto metóda sprostredkovania dát na obrazovke je tiež menej známa pod pojmom whitebording.
Informační systém na spolupráci menších skupin uživatelů
Svoboda, Martin ; Pergel, Martin (oponent) ; Bílý, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je implementovat konkrétní informační systém na spolupráci a výměnu informací v rámci menších pracovních skupin uživatelů a dále detailněji rozebrat všechny aspekty, které se ukázaly významné při návrhu tohoto informačního systému. Tím se rozumí nejenom návrh struktury poměrně komplexního programu, ale také návrh jeho základních modelů chování a dalších vlastností, které významným způsobem ovlivňují funkcionalitu, kterou pak systém může nabízet svým uživatelům. Konkrétně jde například o návrh modelu registrace uživatelů, členství v uživatelských skupinách, systému víceúrovňových oprávnění nebo fungování uživatelských relací. Všechny tyto důležité modely jsou v práci rozebrány a jsou diskutovány jejich výhody i případná úskalí. Druhá část práce obsahuje popis implementace všech zajímavých nebo významných částí systému. Podrobněji jsou například rozebírány mechanismy vykonávání databázových dotazů, univerzální stránkované výpisy, editační procesy a vstupy od uživatele, podoba pracovní plochy nebo další funkce jádra systému, stejně jako jsou popsány funkce jednotlivých sekcí systému - plánované akce, diskuzní knihy nebo anketní otázky.
Simulátor motokrosu
Šindelář, Ondřej ; Hladík, Milan (oponent) ; Bílý, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce je implementace gra fické hry simulující jízdu motokrosového jezdce. Uživatel ovládá fi gurku na motorce tak, aby se dostal ze startu do cíle za co nejkratší čas. Sbírá přitom kontrolní předměty rozmístěné po trati a nesmí narazit hlavou do terénu. Tratě, složené z polygonů, je možné vytvářet a editovat pomocí editoru tratí, který je součástí programu. Kromě hry jednoho hráče je k dispozici hra více hráčů na jednom počítači i po síti ve čtyřech růzých režimech. Mimoto lze jednotlivé jízdy ukládat a následně si je přehrávat. Zobrazování scény z bočního pohledu využívá knihovnu OpenGL. Program je implementován pro platformu Win32.
Delta Compression
Kmeť, Peter ; Senft, Martin (vedoucí práce) ; Bílý, Tomáš (oponent)
V tejto práci prezentujem algoritmus na riešenie problému delta kompresie spočúvajúceho v otázke ako úsporne reprezentovať zmeny, ktoré nastali v upravenej verzií súboru vzhľadom na povodný súbor. Algoritmus využíva metódu hľadania v slovníku na nahrádzanie opakujúcich sa reťazcov znakov krátkymi odkazmi na ich predchádzajúci výskyt, pričom sa zhody zisťujú v oboch súboroch. Spoločné predpony reťazcov sa získavajú prostrednictvom su xových polí, potenciálne zaujúmavej alternatívy k iným postupom. Riešenie je rozdelené do niekoľkých ľahko zmeniteľných modulov a rozdiely sa ukladajú v súboroch vo vlastnom formáte. V práci sa stručne diskutujú výsledky použitých techník a navrhujú vylepšenia projektu.
Rozhraní pro interakci vituálních bio-laboratoří
Mikula, Tomáš ; Bílý, Tomáš (oponent) ; Hedrlín, Zdeněk (vedoucí práce)
Virtuální bio-laboratoře jsou programy k provádění virtuálních experimentů. Jsou založené na použití metod matematiky a informatiky v biologii a medicíně. Použitelnosti tohoto přístupu se v posledních letech dostává čím dál víc uznání. Současné virtuální laboratoře jsou samostatné programy zaměřené na simulaci jedné tkáně nebo jednoho biologického procesu. Vzrastá potřeba jednotného rozhraní, které by umožnilo navrhovat laboratoře schopné vzájemné komunikace, ale bez znalosti implementačních detailů. V této práci takové rozhraní navrhneme a implementujeme jeho funkční prototyp. Rozhraní bude činit co nejméně předpokladů o povaze konkrétních bio-laboratoří. Růuzné laboratoře pak můžou spolu "mluvit" přes společnou podmnožinu interakcí. To zlepší znovupoužitelnost kódu mezi experimenty - k vytvoření nového experimentu se použijí knihovny hotových laboratoří a interakcí a doimplementují se pouze chybějící části. My implementujeme několik jednoduchých laboratoří a interakcí jako důkaz reálné použitelnosti a pro ulehčení začátků s vlastními experimentmi.
Webový informační systém pro realitní kancelář
Vávra, Štěpán ; Karásek, Michal (oponent) ; Bílý, Tomáš (vedoucí práce)
Název práce: Webový informační systém pro realitní kancelář Autor: Štěpán Vávra Katedra: Katedra aplikované matematiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Tomáš Bílý Email vedoucího: tomby@kam.mff.cuni.cz Abstrakt: Cílem této práce je prozkoumat možnosti, které nabízí jazyk PHP v kombinaci s webovým serverem Apache a databází MySQL, a na základě získaných zkušeností následně implementovat webovou aplikaci. Ta by měla být jak funkčností, tak grafickým zpracováním schopná konkurovat obdobným webovým aplikacím dostupným na internetu (konkrétně těm na trhu s realitami). Prostředkem k dosažení cíle není nelezení nejvhodnějšího frameworku nebo použití jiných podpůrných nástrojů, například systémů pro správu obsahu. To z toho důvodu, aby při realizaci spočívala významná část práce v návrhu architektury aplikace. Samotné programování pak bylo realizováno s využitím metod OOP. Klíčová slova: webová aplikace, PHP, XHTML, JavaScript
Mouse Gestures
Dzurenko, Miroslav ; Karásek, Michal (oponent) ; Bílý, Tomáš (vedoucí práce)
Počítačová myš bola vynájdená pred vyše štyridsiatimi rokmi, no ani v súčasnej dobe sa plne nevyužíva jej potenciál. Aplikácia Just Gestures rozširuje možnosti myši o "mouse gestures" - gestá myši, ktoré sa vyvolávajú kombináciu stláčania tlačítok a posúvania myši. Takto opísaná trajektória sa rozpoznáva a následne vyvoláva vopred nadefinovaný príkaz, čo v konečnom dôsledku urýchľuje prácu, či už v jednotlivom programe alebo s celým operačným systémom. Cieľom tejto práce je vytvoriť aplikáciu pre systém Microsoft Windows, ktorý rozpoznáva gestá za pomoci neurónových sietí. V súvislosti so zadaním je potrebné sa zaoberať s tromi základnými časťami - odchytávanie a spracovanie vstupu myši, učenie a rozpoznávanie gest a vykonanie odpovedajúceho príkazu.
Simulace tvaru buňek pomocí modelu cytoskeletu
Horáček, Jaroslav ; Bílý, Tomáš (oponent) ; Bálek, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá počítačovým modelováním činnosti buněk. Hlavní důraz je kladen na simulaci tvarování buněk. Cílem práce je vytvořit teoretickou strukturu, která bude vhodně representovat buněčný cytoskelet. Model je založen na Zygotickém grafu. Ten definuje reakce buňky na příchozí podněty z prostředí. Oproti předchozím modelům přidáváme nově Výplňový graf a Zásobníkový graf do Zygotického grafu. Za účelem modelování tvarování buňky definujeme pružnost membrány. Také definujeme mechanismus cytoplasmatického pulsu. Ten je nezbytný pro modelování améboidního pohyb. Přidali jsme novou strukturu zvanou Zásobník, která reprezentuje skladovací schopnosti buňky. Využíváme náš model k simulaci pohybu améby. Další příklad ukazuje pohyb bílé krvinky skrze stěnu cévy. Také se snažíme simulovat růst buněk v uzavřeném prostředí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Bílý, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.