Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Marketing a propagace malých hudebních festivalů v České republice
Zibura, Ladislav ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Cílem bakalářské práce je nabídnout analýzu prostředí českých hudebních festivalů a představit základní nástroje marketingu a propagace, které využívají. Práce v úvodu stručně představuje historii českých hudebních festivalů a popisuje některé trendy typické pro festivalovou scénu. Následně vymezuje základní pojmy z prostředí marketingu a komunikace, které jsou ve zbytku práce podrobněji rozebírány. V závěru jsou pak všechny představené teoretické poznatky aplikovány na konkrétním příkladu - sbírce festivalu Budějovický Majáles 2012. Jeho pořadatelům se podařilo během osmi dní od fanoušků získat 140 tisíc potřebných na pokrytí vzniklého deficitu rozpočtu. Tato bakalářská práce čerpá z více než 80 různých českých i zahraničních zdrojů a nabízí tak doplnění minimálního množství české odborné literatury zaměřené na problematiku hudebních festivalů. Přínosem práce je také aplikace obecných poznatků ze světa marketingu a reklamy na specifické prostředí hudebních festivalů. Autor také na základě vlastní zkušenosti s pořádáním hudebních festivalů poukazuje na nejčastější chyby, kterých se organizátoři dopouštějí, a uvádí konkrétní příklady aplikace jednotlivých teoretických zásad. Práce ukazuje na to, že ačkoli se v České republice festivalová scéna neustále rozvíjí, míra profesionality většiny pořadatelů není...
Srovnání mediálního obrazu islámu v německých a českých médiích: před a po vraždě Theo Van Gogha
Kotasová, Martina ; Suk, Pavel (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Práce srovnává mediální obraz islámu v německých a českých médiích před a po vraždě holandského režiséra Theo van Gogha. Ten byl 2. listopadu 2004 zavražděn mladým muslimem. Jeho vražda vyvolala v Nizozemsku vlnu násilností a v Německu obavy, protože zde žije početná turecká menšina a i další arabské minority. Podnětem pro tuto vraždu byl pravděpodobně van Goghův film, který zpochybňoval islámské stereotypy. Po této události se v západní Evropě rozpoutala debata o problémech integrace a imigrace. Práce je zaměřená na analýzu článků z německých a českých médií, konkrétně na periodika Der Spiegel a Mladou frontu DNES a používá kvalitativní obsahovou analýzu, konkrétně metodu zakotvené teorie. Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol. První kapitola je teoretická a věnuje se historii islámu v Německu a v České republice a druhá kapitola je empirická a je zde popsán vlastní výzkum.
Srovnání přístupu vybraných českých a francouzských týdeníků k soukromí vrcholných politiků
Stuchlíková, Zuzana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl na příkladu dvou případových studií porovnat, jak se liší přístup českých a francouzských zpravodajských týdeníků k soukromí vrcholných politiků. Pro potřeby této analýzy byly na základě řady kritérií zvoleny časopisy Le Point z francouzského, respektive Týden z českého prostředí; z osobností potom Nicolas Sarkozy a Mirek Topolánek. Úvodní teoretická část se zabývá problematikou medializace soukromí politiků obecně, jejími příčinami (změny v mediálním prostředí, personalizace politiky), průvodními jevy a následky (celebritizace politiky). Zvláštní pozornost je potom věnována vývoji v obou zkoumaných zemích, legislativním podmínkám, v jejichž rámci tamní týdeníky působí, a vztahu Mirka Topolánka a Nicolase Sarkozyho k médiím. Analytická část metodou narativní analýzy sleduje nejprve příběh Mirka Topolánka na stránkách časopisu Týden, následně Nicolase Sarkozyho v časopise Le Point. Hlavními zkoumanými událostmi jsou v obou případech rozvod, nový vztah, svatba a narození potomka, chronologicky seřazené tak, jak to odpovídá sledu událostí. Obecným závěrem, ke kterému práce dochází, je, že jakkoli existuje celá řada společných rysů v řadě ohledů, přístup obou týdeníků se liší. Zejména v důrazu, který je na soukromí kladen (délka článků, jejich umístění v rubrikách...
"Olizovat stejný lžíce": regulace kvality uživatelsky generovaného obsahu serveru Scuk.cz a motivace jeho tvůrců
Kohoutová, Lucie ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá způsoby a sociální proces regulace obsahové kvality a motivace k participaci na projektu Scuk.cz, internetovém serveru věnovanému hodnocení restaurací a jiných gastronomických provozoven. Scuk.cz představuje specifický případ uživatelsky generovaného obsahu (UGC), kam textový obsah dodává uzavřená komunita hodnotitelů, vybraná zakladatelem projektu z řad milovníků jídla mimo profesionální gastronomii. Cílem práce je popsat tento filtrační a regulační proces a kvalitativní kritéria, uplatňovaná na hodnotitele i konkrétní texty, z pohledu správců i hodnotitelů. Používá k tomu jak teorii reputačních systémů, tak Carpentierův dynamický koncept kvality jakožto proměnlivého výsledku demokratického vyjednávání (v prostředí komunitního média, kterým Scuk do jisté míry je). Motivace k účasti na projektu jsou osvětleny pomocí Bourdieuových konceptů sociálního a kulturního kapitálu a jejich rozpracování od navazujících autorů. Praktická část výzkumu je založená na kvalitativním dotazování správců a 11 členů hodnotitelské komunity a jejich tematické analýze. Materiál z rozhovorů je doplněn o analýzu kodexů Scuku, textů recenzí a další komunitní komunikace. Mezi závěrečná zjištění v otázce obsahové regulace patří silný vliv prvotního síta, které vědomě formuje komunitu s podobným...
Mediální reflexe negativní předvolební kampaně do PSČR v letech 2002,2006 a 2010
Pistulková, Petra ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce se zaměřuje na mediální reflexi negativní předvolební kampaně do Poslanecké sněmovny ČR v letech 2002, 2006 a 2010. Hlavním cílem práce je zjistit, zda média ve vymezených obdobích reflektovala příklon českých politických stran k negativnímu politickému marketingu tak, jak ho popisují čeští politologové. Teoretická část diplomové práce se věnuje vymezení tématu politického marketingu a charakteristice předvolebních kampaní do Poslanecké sněmovny v letech 2002, 2006 a 2010. Empirická část shrnuje výsledky kvantitativního výzkumu, který byl pro každé předvolební období proveden vždy 13 týdnů před volbami v Hospodářských novinách, Lidových novinách a Mladé frontě DNES. Kvantitativní výzkum nepotvrdil hypotézu, že by dané deníky v období 13 týdnů před volbami reflektovaly větší míru užívání negativního politického marketingu.
Hate speech v české právní teorii a mediální praxi
Moravová, Veronika ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem hate speech ve vztahu ke svobodě projevu. V první části jsem se zabývala legislativní úpravou svobody projevu a hate speech v našem právním řádu. Značný prostor jsem věnovala mezinárodním smlouvám týkajících se této problematiky, jež jsou dle Ústavy součástí právního řádu České republiky a z nichž vnitrostátní úprava do značné míry vychází. Existují dva odlišné přístupy ke svobodě projevu - americký a evropský. První se blíží absolutnímu pojetí svobody projevu, pod jejíž ochranu spadá i hate speech. Druhý hate speech z této ochrany vyjímá. Nejtypičtějšími zástupci těchto dvou přístupů jsou USA a Německo, proto jsem věnovala pozornost i právní úpravě těchto dvou zemí. Protože je toto téma nesmírně široké, vybrala jsem pro praktickou část několik případů, jež jsou určitým způsobem hraniční. Za pomoci těchto extrémů jsem se pokusila o vymezení prostoru svobody projevu. V prvních dvou podkapitolách jsem se pokusila o mediální reflexi dvou kontroverzních kauz, a to vydání knihy Mein Kampf a návštěvy Davida Dukea na stránkách Lidových novin, deníku Právo a Mladé fronty DNES. Další podkapitola je věnována internetu - médiu, které přesahuje území států, a tudíž zde logicky dochází ke střetu výše zmíněných rozdílných pojetí svobody projevu. Snažila jsem se shrnout...
Mediální legislativa, média a svoboda slova ve Venezuele za vlády Huga Cháveze
Němcová, Anna ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Tato práce se zabývá venezuelskou mediální legislativou, jejími změnami po neúspěšném pokusu o státní převrat roku 2002 a možnými dopady na svobodu vyjadřování. Popisuje strukturu vlastnictví mediálních organizací ve Venezuele a snaží se blíže pochopit principy samotného fungování venezuelských médií. Stručně se také zabývá socioekonomickou situací země a zákony, které byly schváleny za vlády Huga Cháveze. Část práce je věnována vztahu venezuelského prezidenta k médiím a vytváření jeho mediálního obrazu. Poměrně detailně je pak analyzován pokus o státní převrat roku 2002, při kterém sehrála soukromá média hlavní roli. V této části práce je věnována pozornost mediálnímu zachycení této kritické události moderních dějin. Souvisejícím tématem je pak kapitola, která odkrývá americké financování venezuelských novinářů a mediálních organizací. V neposlední řadě jsou vyvrácena některá tvrzení západních médií a "hlídacích psů" demokracie o nedemokratickém postavení médií ve Venezuele.
Konstrukce zdravého životního stylu v médiích na příkladu pořadu "Jste to, co jíte"
Vozobulová, Petra ; Štechová, Markéta (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Bakalářská práce "Konstrukce zdravého životního stylu v médiích na příkladu pořadu Jste to, co jíte" se zabývá tímto pořadem televize Prima Family a tím, jak konstruuje obraz zdravého životního stylu. V teoretické části jsou prezentovány odborné pohledy na složky zdraví, a také na mediální konstrukci. Analytická část práce se (ve své kvalitativní a kvantitativní složce) snaží uceleně prezentovat způsob a formu konstrukce zdravého životního stylu v tomto pořadu a stanovit základní kategorie této konstrukce, kterými jsou kategorie zdravý životní styl jako návod, jako režim, jako výživa a její složky, jako pohybová aktivita a jako protipól nemoci.
Mediální (re)konstrukce kolektivní paměti: Říjen a Listopad - opora současné české národní identity.
Vacková, Kateřina ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem vztahu masových médií, kolektivní paměti a národní identity. Kolektivní paměť i národní identitu chápu v souladu s teorií sociálního konstruktivismu jako sociální konstrukty. Masová média vnímám jako činitele, kteří se na konstruování sociální reality podílejí. Práce se soustředí na analýzu mediálních interpretací významných událostí českých dějin - Října 1918 a Listopadu 1989. Analyzovány jsou komentáře vycházející při příležitosti výročí těchto událostí v letech 1998 - 2009. Zvolenými analyzovanými médii jsou české deníky Hospodářské noviny, Lidové noviny a Mladá fronta DNES. K rozboru vybraných textů je použita kvalitativní metoda analýzy obsahu. Cílem práce je odhalit některé typické mediální diskurzy opírající se o národní minulost, na jejichž základě je posilována současná česká národní identita. Výzkumná část práce je doplněna o teoretický rámec zahrnující výklad relevantních pojmů a část metodologickou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 ŠTĚCHOVÁ, Marie
7 ŠTĚCHOVÁ, Michaela
1 ŠTĚCHOVÁ, Monika
7 Štechová, Michaela
7 Štěchová, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.