Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výtvarně dramatické pojetí VV na 1.st.ZŠ
Dušková, Helena ; Špičková, Kateřina (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Předkládaná diplomová práce zkoumá možnosti výtvarné dramatiky formou projektového vyučování na 1. stupni ZŠ. Teoretická část charakterizuje dítě mladšího školního věku, druhy komunikaci ve třídě a roli učitele. Zabývá se metodami a prostředky výtvarné a dramatické výchovy, které se v procesu výtvarné dramatiky propojují. Blíže vymezuje obor artefiletiky jako východiska alternativního výtvarného procesu. Praktická část podrobně popisuje jednotlivé části projektu využívající techniky výtvarné dramatiky k pochopení symboliky a obřadnosti lidových tradic. Autentický zážitek z dramatické hry nebo jiné tělesné akce by měl děti motivovat k vlastní výtvarné tvorbě. Měl by přispět k jejich estetickému, osobnostnímu a sociálnímu rozvoji. KLÍČOVÁ SLOVA: výtvarná dramatika, projektové vyučování, lidové tradice, symbolika, estetické cítění, sociální a osobnostní rozvoj
Hra, hravost a hračka ve výtvarném umění
Nováková, Kateřina ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Svou práci jsem zaměřila na hru, hravost a hračku. Nejprve jsem hledala, kde se tyto témata nejvíce objevují a to jak nás v životě ovlivňují. Uvedla jsem i některé definice. Dále jsem tyto témata více rozváděla a hledala jejich spojitosti s uměním a pedagogikou. Ve výtvarném umění jsem se zaměřila na jednotlivé body na hru, hravost a hračku. Uvedla jsem několik umělců, kteří při své tvorbě používají hru nebo hravost. Hračku jsem uvedla spíše, jako motiv uměleckých děl. Poslední část mé práce se věnuje výtvarnému projektu, který je zaměřen na děti od osmi do dvanácti let. Jednu z řad blíže představuji. Uvádím i jednotlivé hodiny, znichž jednu podrobně rozepisuji. Tuto hodinu jsem nazvala Malba mýdlovými bublinami a odučila jsem ji na Základní umělecké škole Na Proseku. Po představení této hodiny jsem napsala i reflexi. Celá práce je doplněna obrázky. V závěru se snažím shrnout k čemu jsem dospěla.
Kosmologická témata a geometrická koncepce v islámském umění
Štojdlová, Tereza ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce "Kosmologická témata a geometrická koncepce v islámském umění" pojednává o vztahu nábožensko-kosmologických filozofických názorů a jejich vlivu na výtvarné umění. Teoretická část je o rysech islámského umění a podává stručný přehled náboženských, vědeckých, filozofických, obecně kulturních a uměleckých vlivů islámské kultury tzv."zlatého věku" světové kultuře. Navazuje část věnovaná kosmologii. Třetí část je o prostupování kosmologických témat do geometrických forem v jednotlivých výtvarných projevech na příklady konkrétních děl. Poslední část je věnována expresivní interpretaci symboliky kosmologie a geometrie. Praktické část má formu videa z vlastní taneční tvorby, která je expresivní interpretací podnětů a inspirací téma diplomové práce. Pedagogickou část je návrh výtvarného projektu pro vyšší ročníky ZUŠ (popř.SŠ) na téma diplomové práce, z části zdokumentovaný a reflektovaný v praxi.
Barva jako výrazový prostředek k vyjádření emocí
Šejtková, Marie ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Cílem mé bakalářské práce bylo seznámit žáky s fenoménem barvy a se všemi jeho aspekty včetně vzájemných vztahů a funkcí a zároveň je seznámit s jednotlivými výtvarnými styly, které z daných pojetí barvy vychází. Mým dlouhodobým cílem ale není naučit žáky přesné technice výtvarného umění, ale zprostředkovat jim zážitek umělecké tvorby a přiblížit jim tak umění jako něco, co může do budoucna obohatit jejich osobnost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Humor ve výtvarném umění
Kerhartová, Jana ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Kerhartová, J.: Humor ve výtvarném umění /Závěrečná práce bakalářského studia/ Praha 2010 - Karlova Univerzita v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 41 normostran Zaměření: Teoretická studie s průzkumnou sondou a výtvarným projektem Předmět: Humor, humor ve výtvarném umění 20. a 21. století Cíl: Prozkoumat a ukázat možnosti humoru jako téma ve výtvarné výchově Poznatky a přínosy: Co je podstatou humoru, jak studenti reagují na humor v umění, pozitivní působení humoru
Dramatická hra ve výuce výtvarné výchovy na 1.stupni ZŠ
Málková, Vlasta ; Arbanová, Linda (oponent) ; Špičková, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práce "Dramatická hra ve výuce výtvarné výchovy na 1. Stupni ZŠ" pojednává o využití dramatických prvků k naplňování cílů ve výtvarné výchově na 1. stupni základní školy. Zabývá se vymezením výtvarné výchovy, dramatické výchovy a následně jejich propojením do výtvarně dramatického pojetí. Je určena všem, kteří by chtěli tento styl výtvarné výuky využívat ve své pedagogické práci. Práce obsahuje návrh výtvarné řady.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.