| |
|
Paradigma integrovaného komunikačního modelu
Sysel, Ondřej ; Mucha, Ivan (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se pokusí dokázat, že média existují jako autopoietický systém ve funkci katalyzátoru, který s rostoucí mírou entrope komunikačních vazeb a subsystémů podněcuje přiblížení se meznímu stavu, z něhož muže vzejít nová struktura integrované komunikace. Cílem práce je vytvoření synergie dosud existujících komunikačních teorií, teorií sociální komunikace, paradigmatu dynamické teorie systému a teorií popisujících vztah vědomí k realitě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
| |
|
Fluktuace v českých médiích a její příčiny
Ghanem, Jakub ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Ústředním tématem magisterské diplomové práce je fluktuace zaměstnanců v tuzemských sdělovacích prostředcích. Pro zpracování bylo dominantně využito kvalitativního výzkumu, konkrétně individuálních polostrukturovaných interview s novináři. Rozhovory směřovaly k identifikaci jevů, které mediálním pracovníkům komplikují a znepříjemňují výkon povolání. Respondenti byli přímo i nepřímo dotazováni na motivace, které je vedly ke změně zaměstnání anebo mají tento potenciál. Brány na zřetel byly rovněž organizační prvky mediálních institucí, zejména kariérní řád a způsob plánování pracovních směn. Diplomová práce se zaobírá průvodními jevy působení v médiích, jako je nadměrné časové vytížení, stres, spěch, projevy konkurence, tlak ze strany zadavatelů reklamy a další. Všímá si dopadů, které mohou nevhodně vytvořené podmínky mít na svobodu vyjadřování a pravdivost publikovaných komunikátů. Rovněž zahrnuje náhled do ryze osobní roviny, mimo jiné na rodinný a partnerský život, popřípadě na možnost uspokojivě využívat volného času. Rozpoznané příčiny fluktuace byly na základě rozboru výsledků interview rozčleněny, popsány a dále kategorizovány. Zjištění byla v kritické kapitole objektivizována odpověďmi zástupce personální agentury a komentáři mediálního znalce.
|
|
Komunikační strategie etablujících se mediálních projektů
Černá, Michaela ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Práce se zaměřuje na tři nové české mediální projekty, které byly založeny v roce 2014: na zpravodajský web Echo24.cz, měsíčník Reportér magazín a videoportál DVTV. Popisuje jejich vznik, který proběhl v důsledku změn na českém mediálním trhu v letech 2013-2014. Ty se týkaly především vlastnické struktury a převzetí vydavatelského domu Mafra, a. s., podnikatelem Andrejem Babišem a krize v České televizi. Práce mapuje etablování se projektů na mediální scéně a jejich vymezování se v konkurenčním prostředí již zavedených médií. Tento proces sleduje skrze komunikační strategii projektů. Na základě předem vymezených kritérií analyzuje zaváděcí kampaně, použité marketingové prostředky a komunikaci s publikem během prvního roku po startu projektů. Deskriptivní analýzu doplňují části rozhovorů s autory projektů: Daliborem Balšínkem (Echo24.cz), Robertem Čásenským (Reportér magazín) a Janem Rozkošným (DVTV). Na jejím základě je pak provedena komparace projektů a jejich komunikačních strategií. Získané poznatky jsou využitelné k dalšímu zkoumání vývoje sledovaných mediálních projektů.
|
| |
| |
| |
| |
|
Společenská odpovědnost média veřejné služby: analýza strategie České televize
Krausová, Kateřina ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Cílem práce je zjistit jak funguje strategie společenské odpovědnosti v prostředí média veřejné služby. Výzkumnou metodou je případová studie, která pracuje s jednotkou analýzy Česká televize a využívá kombinaci různých zdrojů dat (oficiální dokumenty, archivní záznamy, neformální rozhovory). Analýza CSR strategie je provedena zaměřením na vliv institucionálních podmínek a stakeholderů, konkrétních společensky odpovědných aktivit ČT a komunikačních strategií ČT o CSR. Analýzou případu České televize je předložen analytický model, který popisuje, jak funguje logika CSR strategie v prostředí média veřejné služby a zároveň představuje nástroj, který může sloužit pro další výzkum v oblasti CSR. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|