Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Vliv světové ekonomické krize na systém státní sociální podpory v České republice
Růžičková, Lucie ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Angelovská, Olga (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá systémem dávek státní sociální podpory. Analyzuje vývoj těchto dávek od začátku světové ekonomické krize až do současnosti. Mezi mnou analyzované dávky státní sociální podpory patří porodné, přídavek na dítě, rodičovský příspěvek, příspěvek na bydlení, pohřebné a již zrušený sociální příplatek. Práce porovnává dávky před světovou ekonomickou krizí s vývojem během krize a současné legislativní nastavení dávek. Cílem práce je potvrdit vliv světové ekonomické krize na zpřísnění těchto dávek. Od roku 2008 se výrazně zpřísňují dávky státní sociální podpory v naší republice. Zpřísňování dávek dopadá na rodiny s dětmi, kterým jsou primárně určeny dávky státní sociální podpory. Ubývá tedy dávek, které jsou určeny pro rodiny s dětmi? Stát se v rámci úsporných opatření snaží snižovat své náklady na veřejné výdaje, zpřísňuje podmínky nároku na dávky. Ve své práci zkoumám také dopad zpřísnění dávek státní sociální podpory na systém pomoci v hmotné nouzi. Snižují se tedy výdaje státního rozpočtu, či se jen přelévají do jiného systému sociálního zabezpečení? Proto tato diplomová práce porovnává vývoj výdajů státního rozpočtu na dávky státní sociální podpory a dávky systému pomoci v hmotné nouzi od roku 2007 do roku 2013. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Užití podnětných úloh ve výuce matematiky
Růžičková, Lucie ; Kopáčková, Alena (vedoucí práce) ; Harminc, Matúš (oponent) ; Tichá, Marie (oponent)
Název: Užití podnětných úloh ve výuce matematiky Autor: PhDr. Lucie Růžičková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky, PedF UK v Praze Školitel: RNDr. Alena Kopáčková, Ph.D. ABSTRAKT Tato disertační práce se zabývá praktickým užitím podnětných úloh ve výuce matematiky. V práci je navržena metodologie zkoumání "přesnosti užití matematických úloh", která popisuje, do jaké míry je daná úloha ve výuce užita v souladu s původním záměrem učitele, případně v souladu se záměrem jejího autora. Navržená metodologie je aplikována v analýze čtyř provedených výukových experimentů, kde jsou zkoumány nejen jednotlivé matematické úlohy, ale i úlohová prostředí jako celky. Na základě zkušeností z této analýzy jsou provedeny úpravy navržené metodologie tak, aby byla využitelná ve výukové praxi i v didaktickém výzkumu. Hlavním výsledkem práce je vytvoření metodologie zkoumání přesnosti užití matematických úloh ve výuce, která je založena na porovnání popisů čtyř charakteristických složek matematické úlohy v různých fázích jejího využití ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA: výuka matematiky, matematická úloha, podnětná úloha, užití úloh
Televizní pěvecké soutěže jako současný fenomén
Růžičková, Lucie ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Televizní pěvecké soutěže jsou fenoménem posledního desetiletí v nové podobě, která je velmi odlišná od pěveckých soutěží z druhé poloviny minulého století. Jedná se o nový způsob pojetí, který zapojuje do soutěže diváka, který se bezprostředně podílí na rozhodování o postupujících a vítězích soutěže. Cílem práce je prokázat, nebo vyvrátit můj předpoklad, že pěvecké televizní soutěže jsou fenoménem současné doby. Pokusím se charakterizovat nejznámější pěvecké soutěže popsat systém jejich fungování, hledat společné znaky, porovnat schémata soutěží. Ověřit využití televize jako interaktivního media společně s možností hlasování s využitím mobilních telefonů pro podporu sledovanosti pořadu. Porovnat tyto soutěže se soutěžemi z druhé poloviny minulého století. Proč lidé rádi sledují televizní pěvecké soutěže a pro kterou cílovou skupinu televizních diváků jsou pěvecké soutěže zajímavé.
Sebevražda a sebeobětování
Růžičková, Lucie ; Halama, Jindřich (vedoucí práce) ; Keřkovský, Pavel (oponent)
Anotace: Tématem diplomové práce je sebevražda a sebeobětování. Hlavním cílem práce je seznámit se s pojmy sebevražda a sebeobětování na základě odborné literatury a odpovědět na otázku, jak se od sebe tyto pojmy liší s ohledem na etické hodnocení. Práce obsahuje dvě teoretické části. V první části stručně definuji pojmy sebevražda a sebeobětování na základě odborné literatury, vyvracím některé obvyklé mýty a uvádím poznatky z oblasti medicíny, psychologie, sociologie a teologie. Dále zkoumám, jak se vyvíjí hodnocení sebevraždy v historii a v různým kulturách, způsoby, formy a prostředky sebevražedného jednání a jeho specifika podle věku, pohlaví a různých motivů. Druhá část práce je věnována případu Jana Palacha. V této části se pokouším odpovědět na otázku, zda se dá Palachův čin považovat za sebevraždu, či sebeobětováním a zabývám se i jeho etickou přijatelností. Zkoumám motivy Palachova jednání, jeho životní příběh, postoje a názory a zabývám se také ohlasy soudobých i dnešních autorů a církevních představitelů. Zároveň provádím také vlastní kritické hodnocení a pokouším se odpovědět na otázku, zda je pro mě Palachovo sebeupálení přijatelnou formou protestu proti tehdejším politickým a společenským podmínkám. Klíčová slova: Sebevražda, sebeobětování, medicína, psychologie, sociologie, teologie, Jan...
Učitelovy otázky ve vyučování matematice
Růžičková, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá různými způsoby zkoumání otázek učitelů matematiky, především s ohledem na možný vliv těchto otázek na myšlenkové procesy žáků a kvalitu osvojovaného matematického poznání. Práce má dva základní cíle: za prvé vytvořit soubor vhodných kritérií charakterizujících otázky učitelů matematiky, za druhé pak shromáždit databázi autentických komunikačních situací. Na základě provedeného empirického výzkumu jsou popsány některé komunikační jevy, které je vhodné pozorovat v hodinách matematiky pro účely studia učitelových otázek. Nedílnou součástí výsledků práce je soubor konkrétních příkladů ilustrujících výskyt jednotlivých popisovaných jevů v reálných hodinách matematiky. V závěru práce je zdůrazněna výpovědní hodnota korekčních otázek z hlediska vlivu na myšlenkové procesy žáků a je navržen směr jejich dalšího zkoumání.
Učitelovy otázky ve vyučování matematice
Růžičková, Lucie ; Zhouf, Jaroslav (oponent) ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá různými způsoby zkoumání otázek učitelů matematiky, především s ohledem na možný vliv těchto otázek na myšlenkové procesy žáků a kvalitu osvojovaného matematického poznání. Práce má dva základní cíle: za prvé vytvořit soubor vhodných kritérií charakterizujících otázky učitelů matematiky, za druhé pak shromáždit databázi autentických komunikačních situací. Na základě provedeného empirického výzkumu jsou popsány některé komunikační jevy, které je vhodné pozorovat v hodinách matematiky pro účely studia učitelových otázek. Nedílnou součástí výsledků práce je soubor konkrétních příkladů ilustrujících výskyt jednotlivých popisovaných jevů v reálných hodinách matematiky. V závěru práce je zdůrazněna výpovědní hodnota korekčních otázek z hlediska vlivu na myšlenkové procesy žáků a je navržen směr jejich dalšího zkoumání.
Překonávání šikany na základní škole
Růžičková, Lucie ; Čihánková, Ivana (oponent) ; Hubertová, Lucie (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je problematika šikany na základní škole, se zaměřením na její překonávání. Hlavním cílem práce je zjistit, co pomohlo lidem, kteří se staly oběťmi šikany překonat nepříjemné zážitky. Práce obsahuje dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou základní poznatky o šikaně z odborné literatury, například definice šikany, charakteristika obětí, agresorů, psychické a fyzické důsledky pro oběť a základní formy pomoci. Jsou zde popsány praktické rady pro rodiče, učitele a oběti, co mají dělat, pokud je dítě ve škole šikanováno. Praktická část práce obsahuje výzkum mezi ženami (ve věku 20I29 let), které se na základní škole staly oběťmi šikanování. Bylo provedeno sedm výzkumných rozhovorů. V rozhovorech byly zkoumány základní zdroje opory pro oběti (rodiče, pedagogové, spolužáci, zájmy). Výsledky rozhovorů byly shrnuty a hledala se společná témata u dotazovaných osob. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Velikostní transformace obrázků
Kolínová, Dana ; Růžičková, Lucie (oponent) ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá Velikostními transformacemi obrázků. Cílem je zjistit, jak se dítě předškolního věku vypořádá s problémem zvětšení předloženého obrázku. Problém je zkoumán na patnácti dětech ve věku 5- 6 let při dvojím zvětšení daného obrázku a to v osmi didaktických situacích. Pro vysvětlení dětských reakcí byl sledován kontext.
Hlas pedagoga a práce s hlasem v učitelské profesi
RŮŽIČKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce "Hlas pedagoga a práce s hlasem v učitelské profesi" je celkově členěna do sedmi kapitol a pojednává o hlase jako pracovním nástroji pedagogů, o hlasových nárocích učitelského povolání a správném užívání hlasu v této profesi. Dále popisuje anatomii a fyziologii hlasového ústrojí, věnuje se vlastnostem hlasu a vývoji lidského hlasu, uvádí základní dělení hlasových poruch, vysvětluje jejich příčiny a možnosti nápravy. Hlas je učitelův nejcennější majetek a spolu s ním přenáší nejen informace, ale také náladu, atmosféru a emoce. Pro učitele je nezbytné dodržovat hlasovou hygienu a ovládat správnou mluvní techniku, proto bakalářská práce shrnuje pravidla hlasové hygieny, možnosti péče o hlas a navrhuje praktické náměty na hlasová cvičení aplikovatelná v hodinách jazykové výuky, literární výchovy, čtení a psaní.
Praktická aplikace modelů zásob
RŮŽIČKOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce je založena na nalezení vhodné metody zásobování podniku. Důraz je kladen na získání dat týkajících se zásob, zásobování a také poptávky daného podniku. Teoretická část bakalářské práce se zabývá rozdělením zásob, určení modelů řízení zásob, které lze v praxi aplikovat, poptávky a nákladů. Praktická část se zabývá analýzou stavu zásob v podniku, používaným modelem řízení zásob a zjištěním poptávky. Pro zjištění používaného modelu podniku jsou využita data ze skladních karet nebo faktur. Poptávku lze rozdělit na deterministickou a stochastickou. Deterministická poptávka je v určitém období pevně stanovená. Stochastická je naopak neurčitá, lze ji odhadnout pouze s určitou pravděpodobností. Cílem bakalářské práce je na základě zjištěných údajů navrhnout podniku vhodnější metodu, aplikovat ji a nalézt tak optimální řešení. Optimální řešení se týká jak snahy o minimalizaci nákladů vázaných v zásobách, tak také o minimalizaci neuspokojené poptávky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
16 RŮŽIČKOVÁ, Lenka
16 Růžičková, Lenka
3 Růžičková, Linda
35 Růžičková, Lucie
3 Růžičková, Ludmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.