Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychické násilí v kontextu syndromu CAN
Rydvalová, Jitka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Rajsiglová, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce seznamuje čtenáře s problematikou psychického násilí na pozadí syndromu CAN. Je rozdělena do 3 kapitol, které se jedna po druhé zabývají dílčími aspekty psychického násilí a zároveň se pokoušejí poskytnout komplexní pohled v kontextu syndromu CAN. V první části v kapitole 3 se čtenář seznamuje se syndromem CAN jako takovým. Jsou zde vyzdvihnuty jeho definice, formy a projevy. Následuje kapitola 4, která pojednává o prevenci, příčinách vzniku, rizikových skupinách i léčbě syndromu CAN a psychického násilí. V závěru je pak uvedena samotná kasuistika. V poslední páté kapitole jsou uvedena statistická data, která podtrhují výskyt syndromu CAN napříč celou ČR. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Srovnání současného pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů biologie ve vybraných zemích
Fialová, Michaela ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Havlová, Michaela (oponent)
Ve většině zemí na celém světě nalezneme ve vládě resorty (ministerstva) zaměřená na vzdělávání v dané zemi. Tato ministerstva se mimo jiné zabývají vzděláváním těch, kteří by měli vzdělávat, tedy obecně pedagogických pracovníků, nebo-li učitelů. Učitelé jsou základní funkční jednotkou vzdělávání, proto by na jejich vzdělání a přípravu na budoucí pedagogické povolání měl být kladen obzvláště velký důraz. Pokud společnost nebude mít dostatečně kvalifikované učitele, nebude moci očekávat výborné výsledky ve vzdělávání, i když zde samozřejmě hrají roli i další faktory. Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním učitelů, zejména učitelů biologie: jaké je potřeba nejnižší možné vzdělání a kolik let budoucí učitel studuje; jaká je požadovaná struktura učitelského studia v České republice, ve Finsku, v Polské republice, v Irské republice a v USA a jaká část studia je věnována získávání znalostí biologie a jaká část získávání pedagogicko-psychologických znalostí, které jsou považovány za nutné pro výkon pedagogické profese.
Primární prevence v oblasti látkových i nelátkových závislostí na základních a středních školách v ČR a vybraných evropských zemích.
Přibylová, Kateřina ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Havlová, Michaela (oponent)
V České republice se můžeme prostřednictvím tzv. minimálního preventivního programu školy setkat nejen s pojmem "závislosti látkové", ale i s pojmem "závislosti nelátkové". Jakým způsobem však probíhá prevence těchto závislostí a můžeme se s tímto komplexním přístupem k prevenci závislostí setkat i na školách jiných zemí? Pro porovnání s Českou republikou jsem si vybrala dvě země: Finsko a Velkou Británii. Hlavním cílem mé práce bylo zjistit, jaké jsou současné školní preventivní přístupy, a to na základě analýzy školních preventivních programů či jiných preventivních aktivit škol jednotlivých zemí. Dále pak na základě kurikulárních dokumentů zemí zjistit, jaké předměty či průřezová témata se podílí na prevenci látkových a nelátkových závislostí. A závěrem ze získaných poznatků shrnout, do jaké míry realizují školy jednotlivých zemí prevenci látkových a nelátkových závislostí. Klíčová slova: školní primární prevence, látkové závislosti, nelátkové závislosti, behaviorální závislosti, kurikulární dokumenty, školní preventivní programy
Jedovaté rostliny ve výuce biologie na SŠ
Riegelová, Marta ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Chlebounová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou botaniky, konkrétně se zaměřuje na výuku jedovatých rostlin. První část se věnuje tvorbě pracovních listů pro exkurzi žáků středních škol do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Druhá část práce se věnuje srovnání efektivity klasické výuky ve školní třídě a výuky formou exkurze. Žáci prvních ročníků ze čtyř středních škol (gymnázií) byli rozdělení do dvou skupin. První skupina byla vyučována konvenční výukou ve školní třídě (kontrolní skupina) a druhá skupina formou exkurze do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze (experimentální skupina). Účinnost vyučovací formy byla zkoumána prostřednictvím testováním znalostí žáků před výukou (pre-test) a po výuce (post-test). U experimentální i kontrolní skupiny došlo ke zvýšení úrovně znalostí, rozdíl mezi jednotlivými skupinami však nebyl signifikantní. Klíčová slova: jedovaté rostliny, botanická zahrada, exkurze, pracovní listy, testování znalostí
Využití expozic Botanické zahrady PřF UK v Praze - Vodní a bahenní rostliny
Malcová, Kateřina ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Mikešová, Kateřina (oponent)
Botanické zahrady plní mnoho nejrůznějších funkcí, z nichž k nejdůležitějším patří funkce vzdělávací. Svým návštěvníkům poskytují širokou nabídku služeb, např. komentované prohlídky, nejrůznější výukové programy, pracovní listy apod. Stejně je tomu také v Botanické zahradě Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Hlavním cílem mé diplomové práce bylo připravit pro tuto botanickou zahradu pracovní listy k expozici vodních a bahenních rostlin, ověřit je na studentech a upravit do konečné podoby. Výsledkem jsou dvě verze pracovních listů (jarní a podzimní) spolu s autorským řešením a metodická příručka pro učitele. Dále jsem v rámci diplomové práce realizovala dotazníkové šetření, ve kterém jsem se zabývala otázkou výuky vodních a bahenních rostlin na českých gymnáziích a zkoumala, jakým způsobem učitelé přistupují k exkurzím ve výuce botaniky. Klíčová slova: botanická zahrada, pracovní list, vodní a bahenní rostliny, exkurze, dotazník
Květena střední Evropy - využití expozic Botanické zahrady PřF UK v Praze
Riegelová, Marta ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Mikešová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce pojednává o využití expozice květeny střední Evropy botanické zahrady Přírodovědecké Fakulty Univerzity Karlovi v Praze ve výuce biologie. Zaměřuje se především na výuku cévnatých rostlin - zařazení tohoto tématu v kurikulárních dokumentech vybraných zemí střední Evropy (České republiky, Slovenské republiky, Polska) a pro srovnání s nimi i kurikulárními dokumenty Velké Británie. Práce se také věnuje učebnicím základních škol a gymnázií, které by před samotnou exkurzí měly žáky seznámit s významnými druhy rostlin a charakteristikami čeledí. Klíčová slova: Květena střední Evropy, exkurze, botanická zahrada, učebnice botaniky, kurikulární dokumenty
Využívání Botanické zahrady PřF UK v Praze ve výuce biologie a přírodopisu.
Nováková, Eliška ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Dvořáková, Radka (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřená na využívání botanické zahrady PřF UK v Praze učiteli v rámci organizační formy exkurze. Učitelé využívají tuto zahradu s různými cíli a s různou intenzitou. Tato práce přináší shrnutí tohoto využívání zpracováním dotazníkového šetření, které proběhlo mezi učiteli základních škol a gymnázií. V práci jsou testovány následující hypotézy: 1. Učitelé s délkou praxe delší než dvacet let využívají exkurze méně než učitelé s délkou praxe kratší než dvacet let. 2. Muži využívají komentované prohlídky více než ženy. 3. Učitelé gymnázií využívají geopark pro exkurzi více než učitelé základních škol. 4. Učitelé s délkou praxe delší než dvacet let navštěvují jiné zahrady než PřF UK v Praze a Troju méně než učitelé s délkou praxe kratší než dvacet let. Dále jsou v práci shrnuty základní informace o exkurzi jako organizační formě. Práce se v neposlední řadě zabývá botanickou zahradou PřF UK v Praze, jejími sbírkami, historií a možnostmi využití pro školy.
Protidrogová prevence na středních školách
Čermák, Martin ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
Drogy jsou neustále diskutovaným tématem, které je na středních školách velmi aktuální. Jejich užívání přináší rizika nejen pro jejich uživatele, ale také pro jejich okolí a dokonce i pro celý stát. Škola by měla sloužit jako jedno z míst pro realizaci primární prevence. Je také důležité vědět, které konkrétní drogy mladí Pražané užívají, protože právě na tyto návykové látky by se měly protidrogové besedy soustředit. Hlavním cílem diplomové práce je provést dotazníkové šetření, které zmapuje aktuální situaci užívání drog v Praze. Hlavní důraz je kladen na porovnání jejich užívání mezi chlapci a dívkami a dále mezi studenty gymnázií a středních odborných škol. Teoretická část se zaměřuje na informace o jednotlivých drogách a dále mapuje situaci v Polsku, Rakousku, Slovensku a Německu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vybrané lokality hlavního města Praha pro výuku biologie a geoologie
Cibíková, Markéta ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Drda Morávková, Alena (oponent)
Předložená bakalářská práce je zaměřena na nejdůležitější pražské lokality, které jsou vhodné pro biologickou a geologickou exkurzi. Praktická výuka biologie a geologie je velice důležitá. Je žádoucí, aby žáci pochopili procesy z dávné geologické historie, viděli na vlastní oči zachované fosílie a věděli, jak vypadají rostliny a živočichové, kteří jsou nedílnou součástí výuky biologie. V tomto směru je teoretická výuka ve školních lavicích nedostačující. Práce zahrnuje biologické a geologické charakteristiky vybraných lokalit zaměřené na jejich geologický vznik, horniny, fosílie, rostliny a živočichy, kteří se zde nachází. Pro každou exkurzi je navržena trasa cesty. Součástí práce jsou odkazy na vypracované pracovní listy, které byly zhotovené metodickým portálem RVP. V závěru práce je krátké představení výuky biologie a geologie v jiných zemích a jejich přístup k exkurzím. Bakalářská práce byla navržena tak, aby usnadnila učitelům biologie a geologie přípravu jejich vlastní exkurze.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.