Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 275 záznamů.  začátekpředchozí187 - 196dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Celiakie a její vliv na běžný život
Hadravová, Petra ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Celiakie je autoimunitní onemocnění, které patří mezi nejčastější onemocnění imunitního systému. Projevuje se především zánětlivými změnami tenkého střeva. V současné době je celiakie nevyléčitelná, jedinou léčbou je bezlepková dieta (BLD), přičemž její důsledné dodržování vede k vymizení všech jejích příznaků. Nízké povědomí a informovanost veřejnosti a častá pozdní diagnostika způsobuje zbytečné obtíže a nepříjemnosti. Z tohoto důvodu je cílem této práce zjistit a shromáždit základní informace o celiakii, jejích příznacích, diagnostice a léčbě. Současně má také informovat především laickou veřejnost o vlivu onemocnění na kvalitu života.
Vybrané bakteriální a virové nákazy přenášené sexuálním stykem
Tesařová, Kateřina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Vybrané bakteriální a virové nákazy přenášené sexuálním stykem Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá vybranými bakteriálními a virovými pohlavními onemocněními. Jedná se o STD (Sexually Transmitted Diseases) přenášené převážně sexuálním stykem. Vypracovaná rešeršní práce pojednává o výskytu těchto vybraných infekcí - chlamydióza, kapavka, měkký vřed, syfilis, virová hepatitida B, AIDS, herpes genitalis, genitální bradavice a karcinom děložního hrdla. Jejím úkolem je celkové shrnutí dané problematiky sexuálně přenosných chorob, podrobné seznámení se současnými informacemi a výsledky vědeckých výzkumů. Pozornost je u jednotlivých chorob věnována obecné charakteristice virů či bakterií, příznakům a způsobu přenosu. Dále práce poukazuje na způsoby diagnostiky a léčby, epidemiologický výskyt infekcí. V neposlední řadě je kladen důraz na prevenci. Klíčová slova: sexuálně přenosné choroby, chlamydióza, kapavka, měkký vřed, syfilis, virová hepatitida B, HIV/AIDS, herpes genitalis, genitální bradavice, karcinom děložního hrdla
Didaktické využití léčivých rostlin z čeledi Rosaceae ve výuce přírodopisu se zaměřením na region Žatecka
Janoušková, Zdeňka ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Předložená diplomová práce na téma "Didaktické využití léčivých rostlin z čeledi Rosaceae ve výuce přírodopisu se zaměřením na region Žatecka" je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je provedena botanická a geologická charakteristika Žatecka včetně nastínění specifických klimatických i geomorfologických podmínek tohoto území. Dále jsou zde popsány vybrané léčivé rostliny z čeledi Rosaceae, kromě základní charakteristiky jsou zde uvedeny látky obsažené u jednotlivých zástupců, užívané části rostlin, jejich sběr, sušení a skladování. Součástí teoretické části práce je též analýza vybraných učebnic přírodopisu pro druhý stupeň základní školy z hlediska zastoupení léčivých rostlin z čeledi Rosaceae. Cílem praktické části této práce je didaktické využití léčivých rostlin z čeledi Rosaceae v hodinách přírodopisu na druhém stupni základní školy. To je zde pojato formou projektové výuky, která spočívá v naplánování projektu na téma "Léčivé rostliny z čeledi růžovitých" a jeho realizaci v sedmém ročníku základní školy. Výstupem projektu jsou vytvořené herbářové položky a doprovodné listy k zadaným rostlinám. Poslední část předložené práce spočívá v ověření znalostí žáků pomocí didaktických testů a laboratorních úkolů. Klíčová slova: Čeleď Rosaceae, léčivé rostliny,...
MOODLE ve výuce biologie
Drnovcová, Pavlína ; Chlebek, Petr (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce na téma Moodle ve výuce biologie nás seznamuje s možnostmi využití e-learningu v předmětu biologie na základních a středních školách. Zejména se zaměřuje na využití výukového prostředí Moodle ve výuce předmětu biologie. Teoretická část nahlíží na e-learning jako rychle se vyvíjející oblast vzdělávání a na Moodle jako takový, charakterizuje ho a popisuje jeho hlavní nástroje. Součástí je didaktická část, kde jsou jednotlivé nástroje Moodle představovány na konkrétních příkladech z praxe, jak je lze využít při výuce biologie. Didaktická část je doplněna o množství fotografií, které zaznamenávají konkrétní ukázku kurzu. Praktická část zahrnuje výsledky dotazníkového šetření, které bylo prováděno mezi učiteli biologie na základních a středních školách. Tato část je doplněna o grafy, které shrnují výsledky dotazníkového šetření. Klíčová slova: E-learning, Moodle, LMS, open-source
Odcizení člověka přírod+
Prokopiusová, Květa ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémem odcizení člověka přírodě. Uvádí změny životního stylu člověka od konce 19. století a negativní dopady odcizování. Také se zaměřuje na dítě a přírodu kolem něj. Navrhuje možné kompenzace - sport v přírodě, zelená terapie, občanská sdružení, ekocentra a Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání. Vlastní výzkum zjišťuje, v jakých typech prostředí žáci pátých ročníků základních škol v Brandýse nad Labem - Staré Boleslavi tráví svůj volný čas. Zda město Brandýs nad Labem - Stará Boleslav nabízí žákům přírodní prostory, kde by mohli odpočívat, hrát si, provozovat sport atd. Zajímá se, s kým děti pobývají venku ve volných chvílích, kdo je jim společníkem nebo průvodcem. Klíčová slova Příroda, vztah k přírodě, odcizení, dítě a příroda, kompenzace, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.
Les a jeho proměny v průběhu roku
Mrvová, Petra ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce bylo navrhnout konkrétní možnosti využití lesů v okolí Moravské Třebové ve výchovně vzdělávacím procesu žáků prvních až pátých tříd základních škol. Východiskem byl současný platný Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, který v několika oblastech zaměřuje pozornost na tento tematický okruh. Následně byla provedena analýza obsahové náplně používaných učebnic z důvodu zjištění způsobu prezentace daného tematického okruhu. V další části byly získány aktuální odborné informace vztahující se k danému tématu. Využity byly i materiály poskytnuté pracovníky Odboru životního prostředí Městského úřadu v Moravské Třebové a místního polesí Lesů ČR. V následující etapě práce byly formou dotazníků zjišťovány konkrétní názory vyučujících na danou problematiku. V této souvislosti se autorka obrátila na vyučující tří základních škol v Moravské Třebové. Po vyhodnocení těchto poznatků byly navrženy možnosti využití prostředí lesa a jiných dostupných dřevinných komplexů pro výuku žáků v prvních až pátých třídách základních škol ve městě. Některé dílčí části projektu byly ověřeny v praxi na vybrané základní škole.
Pojem evoluce a jeho vnímání u žáků základních a středních škol
Müllerová, Lucie ; Teodoridis, Vasilis (oponent) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Rigorózní práce se zabývá pojetím evoluční tématiky ve školách a v učebnicích. Představuje školské systémy a kurikulární dokumenty Anglie, Skotska a České republiky, na základě kterých byla v těchto státech provedena analýza učebnic biologie, jež byla zaměřena na evoluční tématiku. Celkem bylo ve výzkumu zahrnuto 62 učebnic od 27 různých nakladatelů. Komparativní SWOT analýza těchto učebnic ukázala, že v Anglii, Skotsku a v České republice se zásadně odlišuje podání celého předmětu biologie, což se samozřejmě odráží i při interpretaci studované evoluční problematiky. V důsledku toho byl v České republice proveden dotazníkový průzkum, který mapuje vědomosti a osobní názory žáků druhého stupně základních škol, víceletých gymnázií a čtyřletých gymnázií. Výzkumu se zúčastnilo celkem 586 žáků. Bylo zjištěno, že v kontextu s evolučními procesy žákům dělají problémy i běžně používané biologické, resp. evoluční pojmy (tj. např. přizpůsobení organismů, vývoj organismů) a na druhou stranu někteří z nich dokáží bez problému definovat i složitější evoluční témata (např. neodarwinismus). Osobní názory žáku na problematiku evoluce jsou poměrně rozmanité. Někteří se o danou oblast vůbec nezajímají, jiní mají k evoluční tématice mnoho otázek. Některé dotazy jsou oprávněné, jiné vyplývají v podstatě z nepochopení...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 275 záznamů.   začátekpředchozí187 - 196dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.