Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí173 - 182dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Připravenost dětí přípravných tříd na vstup do 1. třídy ZŠ.
Kejmarová, Linda ; Kropáčková, Jana (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Připravenost dětí přípravných tříd na vstup do 1. třídy ZS si klade za cíl popsat současnou situaci přípravných tříd v České republice a zároveň nabídnout čtenáři pojetí přípravných tříd některých států severní Evropy. Práce se podrobněji zabývá problematikou školní zralosti a připravenosti dětí ve věku před vstupem do povinné školní docházky. Popisuje konkrétní přípravné třídy a interpretuje názory učitelů na připravenost dětí přípravných tříd pro vstup do 1. tříd. Klíčová slova: přípravná třída, školní zralost, školní připravenost, vstup dítěte do školy, prostředí rodiny, asistent pedagoga, nezralost, očekávané výstupy
Aktivizační metody a způsoby výuky na primární škole
Szabová, Gabriela ; Linková, Marie (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce jsou aktivizacni metody a způsoby výuky. Práce je zaměřena na zmapováni funkci jednotlivých aktivizačnich metod vzhledem k vzdělávacím cilm, účelům, obsahům a podmínkám vzděláváni, ale téz vzhledem výukovému stylu učitele. Diplomová práce je zpracována s vědomim, že by měla začinaj icim učitelům i všem, kdo tuto problematiku nepodceňuji, sloužit jako průvodce a zdroj mnoha podnětů pro dalši odborné vzděláváni.
Levoruké dítě v mateřské škole
Němcová, Markéta ; Linková, Marie (oponent) ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na výchovné vedení levorukých dětí v mateřských školách a dostupnost informací o levorukosti pro učitelskou i rodičovskou veřejnost. V teoretické části jsou popsány metody diagnostiky laterality a pojmově je zde vymezena levorukost. Tato část se zabývá výchovným vedením levorukých dětí předškolního věku a nahlíží do průběhu vývoje postoje společnosti k levorukosti od minulosti po současnost. Důležitou částí je zmapování dostupnosti informací k danému tématu v knižních publikacích, odborných časopisech a internetových zdrojích. Praktická část je zaměřena na zkušenosti učitelek z mateřských škol a prvních ročníků základních škol s vedením leváků. V experimentu se dvěma stejně početnými skupinami pravorukých a levorukých dětí je porovnána úroveň dovedností potřebných pro stříhání.
Vzdělávání dětí cizinců na 1. stupni ZŠ
Šibravová, Martina ; Linková, Marie (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vzdělávání dětí cizinců na prvním stupni ZŠ. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o národnostních menšinách žijících na území ČR, legislativním ukotvení problematiky, výukových metodách vzdělávání dětí cizinců, multikulturní výchově, bilingvismu a kompetencích učitele v souvislosti s výukou dětí cizinců na českých školách. Ve výzkumné části je prezentována současná situace vzdělání dětí cizinců na vybrané pražské základní škole, a to z pohledu žáka, učitele, ředitele školy a vlastních zkušeností autorky.
Klima školní třídy
Sidóová, Martina ; Kargerová, Jana (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na oblast třídního klimatu, sociální vztahy ve třídě a sebehodnocení žáka v kontextu třídy. Praktická část obsahuje výzkum, který byl koncipován jako porovnání třídního klimatu a vztahů mezi žáky v konkrétních pátých a později šestých třídách základní školy.
Dítě na počátku školní docházky
Hrubá, Martina ; Kropáčková, Jana (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je přiblížení tématu školní zralosti a odkladů školní docházky. V teoretické části se zabývám školou a školním věkem, charakteristikou dítěte na počátku školní docházky, vstupem dítěte do školy a školní zralostí a nezralostí. Dále se zaměřuji na odklad školní docházky, nejčastějšími příčinami a v neposlední řadě pedagogickou diagnostikou. V praktické části zkoumám proces zápisu do prvních tříd, zjišťuji školní zralost/nezralost u dětí z mateřských škol a analyzuji nejčastější příčiny a způsoby řešení dodatečného odkladu. Shromažďování informací o této problematice proběhlo prostřednictvím odborné literatury, pozorováním školního zápisu, dotazováním učitelů ze ZŠ a zkoumáním dětí z mateřských škol. Údaje byly zpracovány a vyhodnoceny.
Vietnamský žák v českém prostředí a české škole
Kárníková, Zuzana ; Linková, Marie (oponent) ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje začleňování vietnamských žáků do české kultury. Teoretická část obsahuje informace, které souvisí s multikulturalitou a jejím vývojem na území České republiky. V návaznosti na multikulturní realitu se teoretická část zabývá multikulturní výchovou, a to nejen v ČR, ale i v dalších zemích, které mají s multikulturní výchovou dlouholeté zkušenosti. Také mapuje vietnamské etnikum, které je usídleno v České republice s důrazem na vietnamské dítě v české škole. V praktické části zkoumá přístupy českých žáků a učitelů k vietnamských žákům. Dále také pocity a hodnoty vietnamských žáků a konfrontuje je s reálnou situací na ZŠ v České republice.
Formování třídy jako sociální skupiny
Ťažká, Michaela ; Linková, Marie (oponent) ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vytvořit program třídních setkání, která mají preventivně působit na prohloubení kamarádských vztahů ve třídě a na navození pocitu sounáležitosti s třídnickou skupinou. Projekt je vystavěn na podporu procesu formování třídy jako sociální skupiny a na posílení pozitivních sociálních vztahů ve třídní skupině žáků na prvním stupni základní školy. Dle výsledků jeho realizace a reflexivních zápisu z každého setkání je vyhodnocen přínos pro třídní skupinu žáků. Dále projekt slouží formou lektorovi sebereflexe k označení problematických oblastí při tvorbě podobných projektů a může dopomoci mladým počínajícím učitelům uvědomit si citlivá místa při vlastní práci se sociální skupinou školní třídy.
Integrace žáků se speciálními potřebami na základní školu z pohledu učitele
Prokop, Martin ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní školu z pohledu učitele. Pracuje se v ní s terminologií o integraci, právní úpravou integrace v České republice. V práci je dále analyzován význam, přínos a překážky v procesu školní integrace, jsou popisovány podmínky a kompetence významných činitelů, kteří se na procesu integrace podílejí. Cílem praktické části je zjistit a porovnat názory, zkušenosti a potřeby integrujících učitelů v oblasti integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných tříd. Diplomová práce je určena pro začínající pedagogy.
Sociální rozvoj žáků ve třídě
Bínová, Markéta ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Práce je zaměřena na sociální rozvoj žáků ve třídě na 1.stupni základní školy. Teoretická část se opírá o aktuální a inspirativní zdroje danému tématu, obsahuje charakteristiku žáka mladšího školního věku, jeho vývoj z hlediska sociálních kompetencí, význam školy, teorii školní třídy jako sociální skupiny, chování jejích členů a hierarchie sociálních rolí v tomto prostředí. Dále jsou uvedeny nástroje, které mohou učiteli pomoci vytvářet respektující prostředí i pro méně oblíbené žáky. Praktická část tyto nástroje ověřuje v praxi v rámci jedné třídy. Annotation

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí173 - 182dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 Linková, Marcela
6 Linková, Markéta
1 Linková, Michaela
6 Línková, Markéta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.