Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 154 záznamů.  začátekpředchozí143 - 152další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohybová příprava osob s mentálním postižením s motivačním prvkem raftování
Čapková, Martina ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název práce: Pohybová příprava osob s mentáhúm postižením s motivačním prvkem raftování. Cil práce: Zhodnotit baterii cviků, zaměřenou na tělesnou přípravu mládeže s mentálním postižením, která směřuje ke zlepšení tělesných dispozic pro rafting. Metoda: Jedná se o experimentální studii založenou na kvalitativním základě, která bude pomocí vyšetřovacích metod zjišťovat vybrané ukazatele funkce pohybového aparátu před a po zavedení cvičební jednotky. Studie se zúčastnilo celkem deset respondentů s mentálním postižením. Respondentům bylo provedeno vyšetření pohybového aparátu, které bylo za tři měsíce zopakováno. V období po těchto třech měsících účastníci dostali baterii cviků, kterou cvičili pravidelně po dobu tří měsíců. Celkově tento výzkum probíhal po dobu 6 měsíců. Pozornost byla zaměřena na vztahy mezi naměřenými hodnotami před aplikací pohybového cvičení, to znamená na měření, které proběhlo v lednu 2008 a v březnu 2008. Dále byla práce zaměřena na vztahy mezi naměřenými hodnotami v březnu 2008 a v červnu 2008. Toto období bylo charakteristické pravidelnou a cílenou cvičební jednotkou, kterou probandi podstoupili. Výsledky: Výsledky ukazují, že po aplikaci vybraných cviků, které směrovaly ke zlepšení vybraných parametrů, se testované svalové skupiny a kloubní rozsahy vylepšily. V testovaném...
Hra ve věkově heterogenních třídách - komparace běžné a waldorfské mateřské školy
Nováková, Pavlína ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je "Hra ve věkově heterogenních třídách - komparace běžné a waldorfské mateřské školy". Teoretická část je zaměřena na vymezení potřeby hry v předškolním věku, vývoj hry, potřeby hrového partnera a úlohu hračky. Dále se věnuje hře v RVP PV, začlenění her v režimu dne v MŠ a přínosu hry pro dítě i učitelku. Postihuje specifika věkově heterogenní skupiny dětí obecně a ve vztahu ke hře. Také je zaměřena na specifika waldorfské mateřské školy. V závěru této části je přiblížen ŠVP sledovaných mateřských škol. Praktická část diplomové práce je zaměřena na pozorování dětí při volné hře ve vybraných MŠ, které se týkají času denně věnovaného volným hrám, způsobu, jak na volné hry reagují učitelky, a převažující typy her. Sleduje, jaké hračky pro heterogenní třídu učitelky doporučují, jaké hračky si děti nejčastěji volí a jak se začleňují děti mladší do her starších dětí a opačně. Dále budou ve zvolených MŠ pomocí anonymních dotazníků od rodičů zjišťovány tyto skutečnosti - jaké hračky preferují v domácím prostředí, jaké hračky dětem nejčastěji kupují, zda ty mají genderový charakter a z jakého důvodu si rodiče volí vybrané MŠ. Pro dosažení cílů jsem použila metodu pozorování, anonymní dotazník pro rodiče a pro učitelky MŠ, analýzu hraček a pomůcek v daných MŠ. Klíčová slova: věkově...
Ucelená rehabilitace dětí s postižením v praxi.
Bumbálková, Štěpánka ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Ucelená rehabilitace dětí s postižením v praxi Title: Comprehensive rehabilitaion of disabled children in practise Cíl práce: Průzkum úrovně, včasnosti a provázanosti poskytovaných informací a služeb v systému tzv. komplexní rehabilitace pomocí dotazníkového šetření na základě odpovědí a zkušeností rodičů dětí s postižením Objectives To study a qualitative level, immediacy (patness) and the level of interconnection of information and service supply in the system of comprehensive rehabilitation, using inquiry based on answers and experience of parents with handicapped children. Metoda: Dotazníkové šetření ve 120 rodinách s dětmi se speciálními potřebami ve stáří dětí od 1 do 26 let, které nejsou umístěny v žádném zařízení sociální péče s dlouhodobým pobytem. Dotazník byl v průběhu března 2006 distribuován v zařízeních pro zdravotně postižené a občanských sdruženích. Otázky byly rozděleny do pěti tématických podskupin: data o dítěti + diagnóza dítěte spolu se současnými faktickými dovednostmi dítěte, stanovení a sdělení diagnózy - forma - nabídka potřebných informací, ucelená rehabilitace - informovanost, současné využívání služeb, hrozby a sny; statistické údaje klíčová slova: zdravotně postižené dítě, rodina se zdravotně postiženým dítětem, ucelená, komprehenzivní, rehabilitace,...
Doplňková cvičení u poranění míchy.
Nastoupilová, Jana ; Hošková, Blanka (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název práce: Doplňková cvičení u poranění míchy Additional exercises for persons with spinal cord injurie Cíle práce: Vytvoření kolekce cviků pro osoby s rrusním poraněním a následné sestrojení cvičebního programu na základě dostupné literatury a vlastních zkušeností získaných během šestileté praxe v zaměstnání. Metoda: Návrh a demonstrace, aplikace modelu cvičebního programu formou kasuistického zpracování, rozhovor. Výsledky: Výsledky rozhovoru poukazují na vhodnost aplikace navrženého cvičebního modelu jako kompenzační sestavy pro osoby s těžkým tělesným postižením Klíčová slova: poranění páteře a míchy, paraplegie, tetraplegie, vozíčkář, doplňková tělesná cvičení
Problematika svalových dysbalancí u starších žáků.
Hofmanová, Veronika ; Hošková, Blanka (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Problematika svalových dysba!ancí u starších žáků The Muscular Dysbalance Problems of Schoolchildren Cíle práce: Cílem diplomové práce je vyšetření a zhodnocení svalových dysbalancí, zejména zkrácených a oslabených svalů u starších žáků. V práci bude porovnán pohybový systém pravidelně sportujících a nesportujících jedinců. Metoda: Průzkum byl proveden u starších žáků na ZŠ Habrmanova v České Třebové. Průměrný věk respondentů je 13,5 roku. Vyšetřeno bylo 30 chlapců, z toho jedna polovina navštěvuje normální třídy této školy, druhá polovina chlapců jsou žáci sportovních tříd zaměřených na fotbal. Pro testování svalových dysbalancí byla použita metodika podle Jandy. Výsledky byly zaznamenány písemnou formou do testu. Výsledky: Metoda svalového testu potvrdila, že nesportující starší žáci mají větší procento oslabených svalů. U vyšetření zkrácených svalů nebyly výsledky tak jednoznačné. Klíčová slova: svalové dysbalance, starší žáci, klinické syndromy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 154 záznamů.   začátekpředchozí143 - 152další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
39 NOVÁKOVÁ, Pavla
20 NOVÁKOVÁ, Pavlína
86 NOVÁKOVÁ, Petra
39 Nováková, Pavla
86 Nováková, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.