Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace dětí a žáků se zrakovým postižením do běžné základní školy
Rolníková, Michaela ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Stolařová, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou integrace zrakově postižených dětí a žáků do běžné základní školy. V první části práce jsou shromážděny všeobecné poznatky o zraku, zrakových vadách a vlivu zrakových vad na osobnost jedince. Další část je věnována možnostem výchovy a vzdělávání integrovaných dětí a žáků se zrakovým postižením v běžné základní škole. Nejobsáhlejší část této bakalářské práce je popis začlenění žáka se zrakovým postižením do hlavního proudu základního vzdělávání s důrazem na legislativní oporu a charakteristiku jednotlivých podmínek a činitelů tohoto procesu. K dokreslení procesu integrace jsou v závěrečné části přiloženy tři kazuistiky vybraných dětí a žáků se zrakovým postižením. Klíčová slova: zrakové postižení, jedinec se zrakovým postižením, zrakové vady, reedukace zraku, kompenzace zraku, rehabilitace, kompenzační a rehabilitační pomůcky pro zrakově postižené, optické pomůcky, neoptické pomůcky, elektronické pomůcky, integrace, vzdělávání, činitelé integrace, integrovaný žák, rodiče integrovaného žáka, škola, učitel, asistent pedagoga, individuální vzdělávací plán, speciálně pedagogické centrum
Posuzování školní zralosti při zápisu do základní školy
Němečková, Veronika ; Stolařová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá posuzováním školní zralosti a připravenosti dětí předškolního věku při zápisu do základní školy. Teoretická část popisuje vývojovou úroveň dítěte předškolního věku a vymezuje základní pojmy použité v textu - školní zralost a připravenost. Dále se zde čtenář může dočíst o problematice posuzování školní zralosti a připravenosti dětí před vstupem do základní školy a o právní úpravě zahájení povinné školní docházky. Cílem praktické části je zhodnocení funkčnosti zápisu dětí do první třídy z hlediska posuzování školní zralosti a připravenosti předškolních dětí na šesti vybraných základních školách. K dosažení tohoto cíle byla použita metoda pozorování a rozhovoru. Na základě analýzy získaných dat, dle sestavených kritérií, neshledávám zápis na většině vybraných základních škol plně funkční. Součástí praktické části jsou záznamové listy zachycující podrobný průběh zápisů do prvních tříd na navštívených školách.
Emoční inteligence jakou součást inteligentního chování
Kramperová, Eva ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Stolařová, Jaroslava (oponent)
Pro svou práci jsem si vybrala téma emoční inteligence a její úlohu v průběhu lidského života. Ráda bych se jejím prostřednictvím zamyslela nad její důležitostí, úlohou a možnostmi rozvoje. Práce je rozdělena do tří hlavních částí: První část obsahuje obecné informace, vymezení pojmů a vztah emoční inteligence k inteligenci kognitivní, její srovnání s inteligencí sociální. Rovněž jsou zde zmíněny diskutabilní faktory ovlivňující EQ. Druhá stěžejní část práce mapuje úlohu emoční inteligence v dětství a ve výchovně- vzdělávacím procesu ( vliv EQ na školní úspěšnost, výkon, motivaci, jak školy pracují s EQ). Poslední oblast se zaměřuje na EQ v dospělosti. Zamýšlí se nad úlohou a důležitostí emočních dovedností na cestě k úspěšné kariéře, uspokojivému partnerskému životu a vyrovnanému postoji k životu v postproduktivním období.
Třídy pro nadané děti na českých základních školách
Pecháčková, Iva ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Stolařová, Jaroslava (oponent)
Pred presným vymezením predmetu práce bych nejprve ráda ctenáre zorientovala, v jaké oblasti pedagogických ved se budeme pohybovat. V nejširším smyslu slova je tématem práce pedagogika nadaných, v zahranicí tedy oblast zavedená predevším pod anglickým názvem "gifted education". Jedná se o oblast lidského zájmu, která má urcité koreny už ve staroveku a složitou historii, jak názorne uvidíme pri težkostech s definováním pojmu nadání a talent (2.1.1). V posledních nekolika desetiletích se stává tematizování speciálních potreb detí s mimorádným nadáním urcitým trendem, a to jak u odborné verejnosti po celém svete, tak i ve školsko-politické oblasti. Hmatatelným výrazem trendu muže být napr. skutecnost, že jde v soucasnosti o jednu z cílových skupin, ke kterým své financní prostredky pro oblast pocátecního vzdelávání smeruje Evropská unie. V rámci širokého pole zájmu pedagogiky nadaných si budeme vybírat otázky z oblasti školní didaktiky vztažené k mimorádne nadaným žákum. Ze zavedených didaktických kategorií nás tu obzvlášte zajímá tzv. forma výuky, protože práce bude zkoumat reálné fungování a vhodnost jedné z možných forem školní edukace nadaných. Onou formou je speciální výberová trída v rámci základní školy, která má krom speciálních i "obycejné" trídy. Presnejší odlišení zkoumané formy od jejích alternativ...
Odborné poradenství pro sociálně znevýhodněné občany se zaměřením na pracoviště Kontakt
Štabrňáková, Lucie ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Stolařová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou poskytování odborného poradenství pro osoby v nepříznivé sociální situaci. Sedm kapitol je věnováno teoretické studii vztažené k problematice poradenství, osmá kapitola je zaměřena na konkrétní poradenské pracoviště, praktická část obsahuje empirické šetření provedené na tomto pracovišti. První kapitola stručně popisuje počátky a současné pojetí odborného poradenství, následuje krátký odkaz k zákonu o sociálních službách ve vztahu k poradenské službě. Další kapitola je věnována vymezení samotného pojmu poradenství. Třetí kapitola obsahuje nástin cílů a principů odborného poradenství. Čtvrtá kapitola vyjmenovává druhy, resp. typy poradenství v systémech státních a nestátních subjektů. Blíže je představena činnost občanské poradny, je proveden i stručný exkurz k nezaměstnanosti a profesnímu a kariérnímu poradenství. Pátá kapitola zmiňuje přístupy a směry užívané v odborné poradenské práci. Další podstatná část je věnována poradenskému procesu, charakteristice problému, jakožto výchozího aspektu tohoto procesu, stručně je charakterizován i Eganův učební model vedení rozhovoru. Předposlední kapitola teoretické studie popisuje osobnost poradce a jeho působení při práci s klientem. Stěžejní část je věnována pracovišti Kontakt, jehož působení je zaměřeno na poskytování...
Krizová intervence při práci s dětmi a mládeží
Zýková, Marie ; Stolařová, Jaroslava (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
V úvodu a první kapitole diplomové práce Krizová intervence při práci s dětmi a mládeží popisuji lidskou přirozenou tendenci směřování ke spokojenému životu a snaze o uspokojení svých potřeb. Dále se věnuji nevyhnutelnosti prožitku obtížných životních situací v životě dětí a mládeže při překonávání překážek v procesu životního vývoje. Vývojová stádia a překážky s nimi spojené jsem stručně popsala dle známých vývojových stádií, jak je popsal Erik Erikson. Ve druhé kapitole se zabývám vymezením pojmu krize podle českých i zahraničních autorů. Následuje obecné vysvětlení možných příčin krizových stavů s odkazem na tabulku životních událostí dle Holmese a Rahea. Kapitolu uzavírám typologií krizí. Třetí kapitola je již věnována krizové intervenci s jejími znaky a formami, přikládám výčet institucí, které krizovou intervenci poskytují. Čtvrtá kapitola pojednává o telefonické krizové intervenci, kde popisuji také její možnosti a limity. Dále mluvím o současné situaci linek důvěry v České republice a jejich důležitosti a navazuji bližším seznámením s Linkou bezpečí. S pomocí statistik charakterizuji klienta Linky bezpečí a mluvím o nejčastějších tématech hovorů. Následuje popis samotné krizové intervence s příklady úseků hovorů konzultanta s klientem. Popisuji hovor jakožto hlavní nástroj telefonické krizové...
Životní šance mladistvých po odchodu z dětského domova
Veselá, Jana ; Stolařová, Jaroslava (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce "Životní šance mladistvých po odchodu z dětského domova" se zabývá problematikou mladých lidí, kteří se po odchodu z dětského domova, kde vyrůstali, začleňují do společnosti. Strukturu diplomové práce tvoří dva hlavní celky: teoretická a empirická část. Teoretická část, která tvoří rámec pro část empirickou, se zaměřuje na vymezení systému náhradní péče v České republice, především jednu z jeho částí, na dětské domovy. Popisuje příčiny umístění dětí do dětských domovů. V dalších kapitolách analyzuje problematiku odchodů dětí z dětských domovů po dovršení zletilosti. Jejich možnosti a obtíže v oblastech bydlení, pracovního uplatnění a navázání vztahů s okolím. Blíže popisuje podstatu sociální služby pro mladé dospělé z dětských domovů, domů na půl cesty. Na příkladu konkrétního zařízení tohoto typu služby, domu na půl cesty občanského sdružení DOM demonstruje standardy, podle kterých by tato zařízení měla fungovat. Empirická část seznamuje se záměry a hlavními zjištěními kvalitativní studie. Jejím cílem byla deskripce života mladých lidí po opuštění dětského domova, jejich reflexe života v dětském domově jako prostředí, jež připravuje na budoucí samostatný život a samotný odchod z dětského domova a problémů s tím spojených.
Syndrom poruchy pozornosti spojený s hyperaktivitou
Peterová, Miroslava ; Stolařová, Jaroslava (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Dětem se věnuji i v mimotřídních aktivitách, v jejich volném čase. Během mnohaleté práce jsem se setkala s dětmi postiženými syndromem poruchy pozornosti, spojeným s hyperaktivitou /ADHD/. Ze své praxe vím, jak významným handicapem se tato porucha stává a brání plnému rozvinutí intelektových schopností dítěte. Pro své často neovladatelné projevy v chování, provázené osobními neúspěchy, omezuje člověka často i v jeho budoucím životě. Ve své práci se zabývám teoretickým vymezením základních pojmů a definic, vlastnostmi, příčinami a projevy syndromu ADHD v jednotlivých vývojových obdobích, od prenatálního vývoje do dospělosti. Jako učitelka I.stupně ZŠ, jsem se zaměřila na školní problematiku syndromu ADHD. Zabývám se projevy a chováním dětí, jejich diagnostikou a nápravou. Možnostmi ovlivnění těchto dětí správnými výchovnými postupy a přístupem v rodině a škole. Na závěr se zamýšlím nad konkrétními žáky s diagnostikovanou poruchou ADHD a jejich začlenění do běžné školní třídy. Jsem přesvědčena, že dětem s poruchou ADHD je potřeba věnovat patřičnou pozornost, pomoci jim překonávat jejich handicap a chápat, že často není v jejich silách zvýšenou hyperaktivitu a nepozornost ovlivnit svým vlastním přičiněním.
Současné pojetí výchovného poradce na základních školách
Wohlgemuthová, Tereza ; Stolařová, Jaroslava (oponent) ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce)
V předkládané práci se zaměřujeme na problematiku výchovného poradenství ve školském systému. V první kapitole vymezujeme pojem výchovné poradenství a jeho základní klasifikaci, zmiňujeme historický vývoj a současné tendence v oblasti školního poradenství. V kapitole druhé se pro nás stává středem pozornosti výchovný poradce a jeho postavení v současné škole. Podrobněji se věnujeme možnostem vzdělávání, pracovní náplni a nejčastějším okruhům činnosti poradenských služeb. Dále sledujeme nároky kladené na poradcovu osobnost a informační zdroje, které mohou pomoci nejenom v profesním růstu, ale také v každodenní praxi výchovného poradce. Hlavním cílem této práce je nastínění důležitých témat spojených s výchovným poradenstvím, nejedná se tedy o provedení podrobné analýzy daného problému. Informace byly čerpány z relevantní literatury a zákonů.
Vliv reklamy na určité sociální návyky dětí
Urbanová, Marie ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Stolařová, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem reklamy na určité sociální návyky dětí, jako jsou spotřební a stravovací návyky. Cílem práce je upozornit na tuto problematiku, shrnout dosavadní výzkumy a poměřit české a americké prostředí. Teoretická část se zabývá reklamou, jejími druhy a komunikačním procesem. Další kapitola se věnuje dětskému adresátovi, jeho vývoji a jeho bezbrannosti vůči reklamním sdělením. Praktická část je rozdělena na dvě části. První část sestává ze shrnutí dosavadních výzkumů v oblastech vlivu reklamy na spotřební chování a na stravovací návyky. Druhá část zahrnuje popis českého a amerického prostředí ve vybraných oblastech a následné porovnání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Stolařová, Jiřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.