Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  začátekpředchozí129 - 138  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Utváření klimatu v první třídě základní školy
Fialová, Veronika ; Holemá, Irena (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na utváření klimatu a sociálních vztahů v první třídě základní školy. Teoretická část, která je podložena aktuální a inspirativní literaturou, zaměřenou k tomuto tématu, obsahuje charakteristiku předškolního dítěte a dítěte mladšího školního věku, jeho zapojení do sociální skupiny a přijetí sociálních rolí. Teoretická část se dále zabývá atmosférou ve škole a školní třídě, vzájemnými vztahy mezi spolužáky, ale také žáky a učitelem. Praktická část je přímo zaměřena na konkrétní první třídu základní školy; zkoumá utváření vztahů mezi žáky a atmosféru ve třídě. Na základě projektivní techniky mapuje utváření pozic jednotlivých žáků ve třídě.
Dramatická výchova v rámci dlouhodobého projektu
Talpová, Michaela ; Holemá, Irena (oponent) ; Marušák, Radek (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na využití dramatické výchovy při vyučování projektovou metodou. V teoretické části se zaobírá terminologií projektového vyučování, jeho historií, metodami, možnostmi využití, přednostmi a úskalími. Dalším bodem teoretické části je interference dramatické výchovy a projektového vyučování. Zde jsou nastíněny možnosti, které dramatická výchova v rámci projektu nabízí. Praktická část je věnována podrobnému popisu a reflexi dlouhodobého projektu pro druhý ročník základní školy. Projekt je postaven na základě integrace dramatické výchovy s ostatními vyučovanými předměty.
Dramatická výchova a osobnostní a sociální rozvoj
Pauzová, Veronika ; Holemá, Irena (oponent) ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi osobnostního a sociálního rozvoje žáků prostřednictvím dramatické výchovy. Praktickou část tvoří rozbor celku deseti osmdesátiminutových lekcí, které byly realizované v deseti týdnech ve čtvrté třídě základní školy pracující na principech Montessori. Popisuje práci začínajícího pedagoga se školní třídou, která do té doby neměla zkušenost s dramatickou výchovou. Snaží se vystihnout, jak se daří metodami a technikami dramatické výchovy začlenit egoistické žáky. Odkrývá, jak žáci této třídy vybrané hodnoty vnímají, a kterých hodnotných vlastností si váží. Teoretická část vysvětluje, co to je dramatická výchova. Věnuje se jejím cílům, obsahům, formám, metodám a technikám. Nahlíží na souvislosti mezi dramatickou výchovou a osobnostním a sociálním rozvojem. Charakterizuje dítě ve vývojové fázi v období mladšího školního věku a školní třídu jako sociální skupinou. Informuje také o principech vzdělávacího systému Montessori. 4
Využití metod dramatické výchovy ve vyučování, při prevenci sociálně-psychologických problémů dětí mladšího školního věku
Švandrlíková, Markéta ; Tomková, Anna (oponent) ; Holemá, Irena (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá prevencí šikany na prvním stupni základní školy s využitím metod dramatické výchovy. Hlavní částí práce je teoreticky zpracovaný, následně zrealizovaný a zhodnocený projekt zaměřený na zlepšení sociálních vztahů třídy 1. stupně základní školy, při kterém se žáci seznámili s metodami dramatické výchovy. Projekt se opírá o metodickou složku a teoretickou část, kde jsou popsány metody dramatické výchovy, rozebrána specifika dětí mladšího školního věku a jejich nejčastější sociálně-psychologický problém, tedy šikana. V závěru teoretické části jsou vypsány některé pražské odborné organizace věnující se tomuto problému.
Letopisy Narnie jako východisko pro lekce dramatické výchovy
Zelená, Markéta ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Tato diplomová práce je založena na realizaci lekcí dramatické výchovy vytvořených na základě literárního díla žánru fantasy, konkrétně díla C. S. Lewise: Letopisy Narnie, Čarodějův synovec. Východiskem pro tvorbu lekcí jsou morální hodnoty, které autor v knize použil za účelem přiblížení základních konceptů křesťanství dětským čtenářům. Žákům jsou hodnoty přiblíženy pomocí metod a technik dramatické výchovy s cílem utvoření si vlastního hodnotového žebříčku na základě osobní zkušenosti a nově získávaných poznatků.
Podněty z alternativ pro naši primární školu (s důrazem na waldorfské školy)
Merhautová, Iva ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Cílem práce je získání informací o výuce ručních prací na 2 školách, popis, zkoumání a analýza cílů a obsahu výuky ručních prací. Dále je cílem nalézt na waldorfských školách inspiraci pro výuku rukodělných prací na běžné škole. Tato práce pojednává o alternativních školských systémech jako o inspiračních zdrojích pro primární školu. Nejvíce se potom zabývá waldorfskou pedagogikou a výukou rukodělných prací, která je pro ni typická. Teoretickými východisky jsou především údaje o historii a současnosti alternativních škol u nás i ve světě a informace o fungování škol waldorfských. Praktická část nabízí pohled na výuku ve 2 waldorfských školách utvořený na základě pozorování a dotazování.
Rozvoj samostatnosti žáků projektovou metodou
Kretíková, Olga ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Cílem předložené diplomové práce je na základě vlastní zkušenosti zjistit, zda lze rozvíjet samostatnost žáků prostřednictvím projektové metody. Diplomová práce je členěna na dvě hlavní části: část teoretickou a část praktickou. Teoretická část práce shrnuje a hodnotí poznatky získané studiem dostupné odborné literatury k tématu samostatnost žáků a tématu projektové metody. Závěr teoretické části shrnuje východiska pro rozvoj samostatnosti projektovou metodou. Praktická část analyzuje mou dosavadní pedagogickou praxi, respektive užívání projektové metody z hlediska samostatnosti žáků a na tuto analýzu navazuje akční výzkum započatý novým projektem zaměřeným na rozvoj samostatnosti žáků v aktivizačních výukových metodách dosud nezkušených. Část příloh obsahuje výsledné produkty žáků z některých projektů popisovaných v praktické části práce, myšlenkové mapy žáků z průběhu projektů a fotodokumentaci z realizovaného nového projektu zaměřeného na rozvoj samostatnosti žáků. Závěrem stanovím na základě svého výzkumu potvrzení hypotézy, že cílené používání projektové metody vede k rozvoji samostatnosti žáků. KLÍČOVÁ SLOVA Cíle vzdělávání, samostatnost žáků, strategie výuky, projektová metoda
Odraz rodinné krize v dětské kresbě u dětí mladšího školního věku
Svobodová, Tereza ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Ve své diplomové práci se tedy snažím využít kresbu dětí mladšího školního věku, konkrétně kresbu rodiny a kresbu začarované rodiny, pro zkoumání odrazu negativních vlivů ve výtvarném projevu dětí z rozvedených rodin v porovnání s dětmi z kompletních rodin. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   začátekpředchozí129 - 138  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.